Oι 10 μεγαλύτερες ανακλήσεις αυτοκινήτων όλων των εποχών

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Oι 10 μεγαλύτερες ανακλήσεις αυτοκινήτων όλων των εποχών
Εκατομμύρια αυτοκίνητα ανακαλούνται κάθε χρόνο στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία είτε προληπτικά είτε επειδή κρίνονται ανασφαλή εξαιτίας κάποιων ελαττωματικών εξαρτημάτων.

Διαστάσεις επιδημίας έχουν λάβει τα τελευταία χρόνια οι ανακλήσεις αυτοκινήτων. Μάλιστα, αναφερόμαστε μόνον στις επίσημες, καθώς πολύ συχνά καλύπτονται τέτοιες ενέργειες από ένα πέπλο μυστικότητας και οι διορθωτικές παρεμβάσεις στα αυτοκίνητα γίνονται στο πλαίσιο της καθιερωμένης τους συντήρησης, χωρίς να το πάρουν είδηση οι κάτοχοί τους. Η έξαρση των ανακλήσεων οφείλεται σε διάφορες αιτίες , όπως για παράδειγμα στα ολοένα συντομότερα διαστήματα εξέλιξης των νέων μοντέλων, προκειμένου να παραμένουν ανταγωνιστικοί οι αυτοκινητοκατασκευαστές.

Μεγάλο πρόβλημα αποτελεί και η χρήση κοινών εξαρτημάτων και μερών σε πολλά μοντέλα του ίδιου ομίλου για εξοικονόμηση κόστους. Είναι προφανές, ότι ένα ελαττωματικό εξάρτημα θα πρέπει να αλλαχθεί σε πολλαπλάσιο αριθμό, οπότε παίρνει η ανάκληση μεγάλες διαστάσεις.

Μία άλλη αιτία αποτελεί η ραγδαία εξέλιξη των σύγχρονων αυτοκινήτων, που εξοπλίζονται με άπειρα νέα συστήματα ασφαλείας και άνεσης, πολλούς αυτοματισμούς και καινοτόμες τεχνολογίες. Αυτό αυξάνει στην πράξη τις πιθανές πηγές βλάβης σε σχέση με τα μοντέλα προηγούμενων γενεών με πολύ απλούστερα μηχανικά μέρη και πολύ λιγότερα ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά κυκλώματα.

Ας δούμε ωστόσο, ποιες είναι οι 10 μεγαλύτερες ανακλήσεις οχημάτων όλων των εποχών με βάση μία διεθνή έρευνα της βρετανικής εταιρείας Leasing, OSV.

Στη μεγαλύτερη ανάκληση αυτοκινήτων όλων των εποχών κλήθηκαν στα συνεργεία της Ford 21 εκατομμύρια οχήματα, επειδή κινδύνευαν να αυτονομηθούν. Συγκεκριμένα, μπορούσε να λυθεί ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων και να μετακινηθεί από τη θέση Ρ (Parking), οπότε κυλούσε το αυτοκίνητο ανεξέλεγκτο. Μάλιστα η Ford θέλησε αρχικά να αντιμετωπίσει το πρόβλημα με προειδοποιητικά αυτοκόλλητα μέσα στα οχήματα, τελικά όμως αποφάσισε να τα ανακαλέσει και να αποκαταστήσει τη βλάβη. Bέβαια οφείλουμε να πούμε, ότι όλες οι μεγάλες ανακλήσεις της Ford πραγματοποιήθηκαν πριν δύο και πλέον δεκαετίες, οπότε φαίνεται ότι τα παθήματα έγιναν μαθήματα στην αμερικανική εταιρεία.

Στη συγκεκριμένη ανάκληση είχαμε ελαττωματικά Cruise Control εξαιτίας των οποίων μπορούσαν να πάρουν φωτιά τα αυτοκίνητα.

Μία μεγάλη παρτίδα αυτοκινήτων της ιαπωνικής μάρκας κυκλοφόρησε με ελαττωματικά πεντάλ, εξαιτίας των οποίων υπήρχε κίνδυνος να επιταχύνουν τα οχήματα χωρίς λόγο απότομα. Μάλιστα η αρχική διάγνωση του προβλήματος από την Toyota ήταν λανθασμένη, οπότε χρειάστηκε και δεύτερη ανάκληση.

Δεν πρόκειται για κάποιο ελάττωμα, αλλά για την προσπάθεια παραποίησης της εκπομπής ρύπων, που είχε επιχειρήσει η VW στα ντιζελοκίνητα μοντέλα της. Η γερμανική μάρκα ανακάλεσε 8,5 εκατ. οχήματα στα συνεργεία της, για να αφαιρέσει το πειρατικό λογισμικό και να μειώσει τους ρύπους με την προσθήκη ενός νέου εξαρτήματος στον πετρελαιοκινητήρα τους. Το σκάνδαλο έχει κοστίσει μέχρι σήμερα πάνω από 17 δις ευρώ στη Volkswagen.

Και εδώ είχαμε προβλήματα με την κλειδαριά της μίζας, όπως και με τη General Motors. Στη συγκεκριμένη περίπτωση της Ford ωστόσο, οι ελαττωματικές κλειδαριές μπορούσαν να προκαλέσουν βραχυκύκλωμα και φωτιά στο όχημα.

Tα ελαττωματικά ηλεκτρικά παράθυρα δεν επηρέαζαν την ασφάλεια οδήγησης, ωστόσο η συγκεκριμένη ανάκληση κόστισε πανάκριβα στην Toyota, αν και δεν αποκάλυψε ποτέ το ακριβές ποσόν.

Στις αρχές της δεκαετίας του 70 εμφάνισαν διάφορα μοντέλα της GM προβλήματα κατά την επιτάχυνση, επειδή στηρίζονταν χαλαρά οι κινητήρες τους. Για την αντιμετώπιση του προβλήματος τοποθετήθηκε ένας πρόσθετος πύρος στήριξης του κινητήρα, κάτι που στοίχισε ακριβά στην αμερικανική εταιρεία.

Όλα τα μοντέλα της GM με έτος κατασκευής από το 1979 και μετά εφοδιάστηκαν με προβληματικούς πύρους στήριξης της πίσω ανάρτησης. Το πρόβλημα εντοπίστηκε μετά από μία σειρά τροχαίων ατυχημάτων, τα οποία προκάλεσε.

Το 2014 προχώρησε η αμερικανική GM σε μία μαζική ανάκληση εξαιτίας προβλημάτων με την κλειδαριά της μίζας. Ο κινητήρας κινδύνευε να σβήσει κατά την κίνηση του οχήματος, με αποτέλεσμα να μη λειτουργούν η υποβοήθηση του τιμονιού, ο ενισχυτής των φρένων και οι αερόσακοι. Το κόστος της αποκατάστασης του προβλήματος κόστισε στη General Motors πάνω από τέσσερα δις δολάρια.

Οι ελαττωματικοί αερόσακοι της ιαπωνικής Takata υποχρέωσαν τη Honda στη μεγαλύτερη ανάκληση αυτοκινήτων στην ιστορία της. Μάλιστα, το πρόβλημα με τους αερόσακους που δεν άνοιγαν σωστά και τραυμάτιζαν τους οδηγούς, δεν αφορούσε μόνον τη Honda, αλλά περίπου 20 μοντέλα διαφορετικών κατασκευαστών.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:58

Γάζα: Περισσότεροι από 250.000 άνθρωποι έχουν εγκαταλείψει την πόλη σύμφωνα με τον ισραηλινό στρατό

23:28

Συνάντηση εργασίας της Λ. Μενδώνη με τον πρέσβη του Περού στην Αθήνα

23:14

Επίσκεψη του Προέδρου της Δημοκρατίας στο Καστελλόριζο

22:48

Ουκρανία: Τρεις νεκροί στην επαρχία Ντονέτσκ

22:16

Στην Ολομέλεια των προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος ο Γ. Φλωρίδης

22:09

Ρούμπιο: Απαράδεκτη, λυπηρή και επικίνδυνη η διείσδυση ρωσικών drones στο πολωνικό έδαφος

21:49

Ανδρουλάκης: Η Ελλάδα χρειάζεται πολιτική αλλαγή και το μόνο κόμμα που μπορεί να τη φέρει είναι το ΠΑΣΟΚ

21:47

Θεσσαλονίκη: Συνελήφθη 33χρονος για παράνομη μεταφορά αλλοδαπών

21:24

Πολωνία: Στον αέρα μαχητικά για απειλή από ρωσικά drones

21:18

Θεσσαλονίκη: Σύλληψη τριών ατόμων που πετούσαν μπάζα σε υπαίθριο χώρο

20:57

Αφγανιστάν: Αμερικανοί αξιωματούχοι συζήτησαν στην Καμπούλ για την ανταλλαγή κρατουμένων με τους Ταλιμπάν

20:51

Θεσσαλονίκη: Ανήλικη εκδιδόταν μέσω διαδικτυακής εφαρμογής-Συνελήφθη 30χρονος για ασελγείς πράξεις

20:47

Την άλλη εβδομάδα ξεκινούν οι επιστροφές μεταναστών ανάμεσα σε Βρετανία και Γαλλία

20:42

Σύλληψη 23χρονου για ναρκωτικά στον Πειραιά

20:33

Ουκρανική επίθεση κατά ρωσικού συμπλέγματος διυλιστηρίων της Bachneft PJSC NOVOIL

20:24

Η οικονομία της γνώσης και οι προκλήσεις στην εκπαίδευση

20:10

Τσάρλι Κερκ: Ενέπνεε τους υποστηρικτές του και εξόργιζε τους αντιπάλους του

19:54

Θεσσαλονίκη: Υπέστη αλλεργικό σοκ μετά από τσίμπημα εντόμου και έχασε τις αισθήσεις του

19:17

Κικίλιας: Εντολή για έρευνα του ΛΣ μετά το επεισόδιο με πολίτη και παράνομο εμπόριο με Ρομά στο λιμάνι της Αρκίτσας

19:00

Δασμοί: σε τροχιά σύγκρουσης ΗΠΑ με ΕΕ για Google, monster trucks και ESG

18:41

Μητσοτάκης για 24ωρη λειτουργία των ΜΜΜ τα Σάββατα: Κάτι αλλάζει στην Αθήνα

18:32

Ισπανία: Δεκατέσσερις τραυματίες από έκρηξη σε καφέ της Μαδρίτης

18:30

Αρχαία Ολυμπία: Φωτιά σε ορεινή δασική έκταση στην περιοχή Σπαρτουλιά

18:16

Ρωσικά μαχητικά εξοπλισμένα με υπερηχητικούς βαλλιστικούς πυραύλους πάνω απ' τη Θάλασσα Μπάρεντς

18:00

«Μαγνήτης» ενεργειακών επενδύσεων η Βόρεια Ελλάδα - Στην πρωτοπορία της πράσινης μετάβασης

17:51

Λονδίνο: Χιλιάδες άνθρωποι διαδήλωσαν κατά των μεταναστών και υπέρ της ελευθερίας του λόγου

17:43

Μπαράζ διαγωνισμών για το αύριο της ελληνικής επιχειρηματικότητας

17:37

Καταβολή του επιδόματος κυοφορίας και λοχείας με 200 ένσημα ανεξαρτήτως αριθμού ταμείων και εργοδοτών

17:30

Τραμπ: Δείπνησε με τον πρωθυπουργό του Κατάρ μετά την ισραηλινή επίθεση στη Ντόχα

17:17

Σδούκου: Η παρουσία της Chevron στην Ελλάδα δεν έχει μόνο επενδυτική αλλά και γεωπολιτική σημασία

gazzetta
gazzetta reader insider insider