Oι 10 μεγαλύτερες ανακλήσεις αυτοκινήτων όλων των εποχών

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Oι 10 μεγαλύτερες ανακλήσεις αυτοκινήτων όλων των εποχών
Εκατομμύρια αυτοκίνητα ανακαλούνται κάθε χρόνο στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία είτε προληπτικά είτε επειδή κρίνονται ανασφαλή εξαιτίας κάποιων ελαττωματικών εξαρτημάτων.

Διαστάσεις επιδημίας έχουν λάβει τα τελευταία χρόνια οι ανακλήσεις αυτοκινήτων. Μάλιστα, αναφερόμαστε μόνον στις επίσημες, καθώς πολύ συχνά καλύπτονται τέτοιες ενέργειες από ένα πέπλο μυστικότητας και οι διορθωτικές παρεμβάσεις στα αυτοκίνητα γίνονται στο πλαίσιο της καθιερωμένης τους συντήρησης, χωρίς να το πάρουν είδηση οι κάτοχοί τους. Η έξαρση των ανακλήσεων οφείλεται σε διάφορες αιτίες , όπως για παράδειγμα στα ολοένα συντομότερα διαστήματα εξέλιξης των νέων μοντέλων, προκειμένου να παραμένουν ανταγωνιστικοί οι αυτοκινητοκατασκευαστές.

Μεγάλο πρόβλημα αποτελεί και η χρήση κοινών εξαρτημάτων και μερών σε πολλά μοντέλα του ίδιου ομίλου για εξοικονόμηση κόστους. Είναι προφανές, ότι ένα ελαττωματικό εξάρτημα θα πρέπει να αλλαχθεί σε πολλαπλάσιο αριθμό, οπότε παίρνει η ανάκληση μεγάλες διαστάσεις.

Μία άλλη αιτία αποτελεί η ραγδαία εξέλιξη των σύγχρονων αυτοκινήτων, που εξοπλίζονται με άπειρα νέα συστήματα ασφαλείας και άνεσης, πολλούς αυτοματισμούς και καινοτόμες τεχνολογίες. Αυτό αυξάνει στην πράξη τις πιθανές πηγές βλάβης σε σχέση με τα μοντέλα προηγούμενων γενεών με πολύ απλούστερα μηχανικά μέρη και πολύ λιγότερα ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά κυκλώματα.

Ας δούμε ωστόσο, ποιες είναι οι 10 μεγαλύτερες ανακλήσεις οχημάτων όλων των εποχών με βάση μία διεθνή έρευνα της βρετανικής εταιρείας Leasing, OSV.

Στη μεγαλύτερη ανάκληση αυτοκινήτων όλων των εποχών κλήθηκαν στα συνεργεία της Ford 21 εκατομμύρια οχήματα, επειδή κινδύνευαν να αυτονομηθούν. Συγκεκριμένα, μπορούσε να λυθεί ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων και να μετακινηθεί από τη θέση Ρ (Parking), οπότε κυλούσε το αυτοκίνητο ανεξέλεγκτο. Μάλιστα η Ford θέλησε αρχικά να αντιμετωπίσει το πρόβλημα με προειδοποιητικά αυτοκόλλητα μέσα στα οχήματα, τελικά όμως αποφάσισε να τα ανακαλέσει και να αποκαταστήσει τη βλάβη. Bέβαια οφείλουμε να πούμε, ότι όλες οι μεγάλες ανακλήσεις της Ford πραγματοποιήθηκαν πριν δύο και πλέον δεκαετίες, οπότε φαίνεται ότι τα παθήματα έγιναν μαθήματα στην αμερικανική εταιρεία.

Στη συγκεκριμένη ανάκληση είχαμε ελαττωματικά Cruise Control εξαιτίας των οποίων μπορούσαν να πάρουν φωτιά τα αυτοκίνητα.

Μία μεγάλη παρτίδα αυτοκινήτων της ιαπωνικής μάρκας κυκλοφόρησε με ελαττωματικά πεντάλ, εξαιτίας των οποίων υπήρχε κίνδυνος να επιταχύνουν τα οχήματα χωρίς λόγο απότομα. Μάλιστα η αρχική διάγνωση του προβλήματος από την Toyota ήταν λανθασμένη, οπότε χρειάστηκε και δεύτερη ανάκληση.

Δεν πρόκειται για κάποιο ελάττωμα, αλλά για την προσπάθεια παραποίησης της εκπομπής ρύπων, που είχε επιχειρήσει η VW στα ντιζελοκίνητα μοντέλα της. Η γερμανική μάρκα ανακάλεσε 8,5 εκατ. οχήματα στα συνεργεία της, για να αφαιρέσει το πειρατικό λογισμικό και να μειώσει τους ρύπους με την προσθήκη ενός νέου εξαρτήματος στον πετρελαιοκινητήρα τους. Το σκάνδαλο έχει κοστίσει μέχρι σήμερα πάνω από 17 δις ευρώ στη Volkswagen.

Και εδώ είχαμε προβλήματα με την κλειδαριά της μίζας, όπως και με τη General Motors. Στη συγκεκριμένη περίπτωση της Ford ωστόσο, οι ελαττωματικές κλειδαριές μπορούσαν να προκαλέσουν βραχυκύκλωμα και φωτιά στο όχημα.

Tα ελαττωματικά ηλεκτρικά παράθυρα δεν επηρέαζαν την ασφάλεια οδήγησης, ωστόσο η συγκεκριμένη ανάκληση κόστισε πανάκριβα στην Toyota, αν και δεν αποκάλυψε ποτέ το ακριβές ποσόν.

Στις αρχές της δεκαετίας του 70 εμφάνισαν διάφορα μοντέλα της GM προβλήματα κατά την επιτάχυνση, επειδή στηρίζονταν χαλαρά οι κινητήρες τους. Για την αντιμετώπιση του προβλήματος τοποθετήθηκε ένας πρόσθετος πύρος στήριξης του κινητήρα, κάτι που στοίχισε ακριβά στην αμερικανική εταιρεία.

Όλα τα μοντέλα της GM με έτος κατασκευής από το 1979 και μετά εφοδιάστηκαν με προβληματικούς πύρους στήριξης της πίσω ανάρτησης. Το πρόβλημα εντοπίστηκε μετά από μία σειρά τροχαίων ατυχημάτων, τα οποία προκάλεσε.

Το 2014 προχώρησε η αμερικανική GM σε μία μαζική ανάκληση εξαιτίας προβλημάτων με την κλειδαριά της μίζας. Ο κινητήρας κινδύνευε να σβήσει κατά την κίνηση του οχήματος, με αποτέλεσμα να μη λειτουργούν η υποβοήθηση του τιμονιού, ο ενισχυτής των φρένων και οι αερόσακοι. Το κόστος της αποκατάστασης του προβλήματος κόστισε στη General Motors πάνω από τέσσερα δις δολάρια.

Οι ελαττωματικοί αερόσακοι της ιαπωνικής Takata υποχρέωσαν τη Honda στη μεγαλύτερη ανάκληση αυτοκινήτων στην ιστορία της. Μάλιστα, το πρόβλημα με τους αερόσακους που δεν άνοιγαν σωστά και τραυμάτιζαν τους οδηγούς, δεν αφορούσε μόνον τη Honda, αλλά περίπου 20 μοντέλα διαφορετικών κατασκευαστών.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:55

Τανζανία: Πέντε νεκροί από συντριβή ελικοπτέρου στο Κιλιμάντζαρο

23:35

Τουρκία: Ο ντε φάκτο ηγέτης του Σουδάν συναντήθηκε με τον πρόεδρο Ερντογάν

23:08

Τζίμι Κίμελ: Το 2025 ήταν «μια πολύ καλή χρονιά για τον φασισμό»

22:39

Σομαλία: Οι κάτοικοι του Μογκαντίσου ψηφίζουν για πρώτη φορά εδώ και 60 χρόνια σε άμεσες εκλογές

22:15

Τουρκικό Υπ. Άμυνας: Η ασυνέπεια της ελληνικής προσέγγισης ευθύνεται για τις παραβιάσεις στο Αιγαίο

21:44

Επικοινωνία Γεραπετρίτη με τον Αιγύπτιο ομόλογό του Aμπντελάτι

21:28

Η πρόταση της Μόσχας στο Παρίσι για τον φυλακισμένο στην Ρωσία ερευνητή Λοράν Βινατιέ

20:59

Τρεις νεκροί από ισραηλινά πλήγματα στον Λίβανο

20:36

Θεσσαλονίκη: «Μαϊμού» εργαζόμενοι του ΔΕΔΔΗΕ άρπαξαν από 70χρονη λίρες και κοσμήματα αξίας μισού εκατ. ευρώ

20:13

Μυστήριο στο Λιχνεστάιν: Νεκρά τέσσερα μέλη της ίδιας οικογένειας

19:50

Επικοινωνία Ζελένσκι με Γουίτκοφ-Κούσνερ: «Ας είναι ένα ακόμη βήμα για την ειρήνη»

19:29

Ισραήλ: Σύλληψη 5 ατόμων για επίθεση σε σπίτι Παλαιστινίων στη Δυτική Όχθη – Τραυματίστηκε βρέφος

19:15

Ειδικά χωροταξικά σχέδια: Οι αλλαγές που φέρνει το 2026 στη χρήση γης και τις επενδύσεις

19:03

Ουκρανία: Bρετανικοί πυραύλοι Storm Shadow στα πλήγματα σε ρωσικές μονάδες πετρελαίου και φυσικού αερίου

18:47

Φουντώνει ο ψηφιακός πόλεμος ΗΠΑ-ΕΕ

18:31

Θεσσαλονίκη: Άκαρπες οι έρευνες για τον εντοπισμό του διοικητή της Πυροσβεστικής Άνω Ποροΐων

18:14

Σουηδία: Αστυνομικοί εξουδετέρωσαν νεαρό μετά από επίθεση σε σπίτι - Νεκρή μία 55χρονη, δύο τραυματίες

17:54

CNN: Η σκιά της Ρωσίας πάνω από την Ευρώπη - Ο κίνδυνος πολέμου είναι και πάλι πραγματικός

17:40

Αφέθηκε ελεύθερος με περιοριστικούς όρους ο πρόεδρος της Φενέρμπαχτσε

17:20

Ισραήλ: Ανακοίνωσε ότι σκότωσε μαχητή της ιρανικής Δύναμης Κουντς στον Λίβανο

17:01

Ζαχάροβα: Αργή αλλά σταθερή πρόοδος στις συνομιλίες με τις ΗΠΑ για την Ουκρανία

16:42

Politico: Πώς η ακροδεξιά «έκλεψε» τα Χριστούγεννα της Ευρώπης

16:29

Η Μόσχα κατηγορεί την Ουάσινγκτον ότι «παίζει τον Τζακ Σπάροου» στην Καραϊβική

16:14

Στο Παρίσι το πιο όμορφο εστιατόριο στον κόσμο για το 2025

15:59

Βολιβία: Κινητοποιήσεις εργαζόμενων στα ορυχεία μετά τον διπλασιασμό των τιμών των καυσίμων

15:39

New York Times: Γιατί η Ρωσία πιθανότατα θα απορρίψει το νέο ειρηνευτικό σχέδιο των ΗΠΑ - Ουκρανίας

15:21

Πάπας Λέων: «Αναθέτουμε την ευρωπαϊκή ήπειρο στον Πρίγκιπα της ειρήνης»

14:59

Δένδιας: Τις Άγιες Ημέρες η σκέψη μας στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων

14:49

Πολωνικά μαχητικά αναχαίτισαν επάνω από την Βαλτική ρωσικό αναγνωριστικό αεροσκάφος

14:39

ΜMM: Πώς θα κινηθούν τα Χριστούγεννα, την Πρωτοχρονιά και τα Θεοφάνια

gazzetta
gazzetta reader insider insider