Oι 10 μεγαλύτερες ανακλήσεις αυτοκινήτων όλων των εποχών

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Oι 10 μεγαλύτερες ανακλήσεις αυτοκινήτων όλων των εποχών
Εκατομμύρια αυτοκίνητα ανακαλούνται κάθε χρόνο στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία είτε προληπτικά είτε επειδή κρίνονται ανασφαλή εξαιτίας κάποιων ελαττωματικών εξαρτημάτων.

Διαστάσεις επιδημίας έχουν λάβει τα τελευταία χρόνια οι ανακλήσεις αυτοκινήτων. Μάλιστα, αναφερόμαστε μόνον στις επίσημες, καθώς πολύ συχνά καλύπτονται τέτοιες ενέργειες από ένα πέπλο μυστικότητας και οι διορθωτικές παρεμβάσεις στα αυτοκίνητα γίνονται στο πλαίσιο της καθιερωμένης τους συντήρησης, χωρίς να το πάρουν είδηση οι κάτοχοί τους. Η έξαρση των ανακλήσεων οφείλεται σε διάφορες αιτίες , όπως για παράδειγμα στα ολοένα συντομότερα διαστήματα εξέλιξης των νέων μοντέλων, προκειμένου να παραμένουν ανταγωνιστικοί οι αυτοκινητοκατασκευαστές.

Μεγάλο πρόβλημα αποτελεί και η χρήση κοινών εξαρτημάτων και μερών σε πολλά μοντέλα του ίδιου ομίλου για εξοικονόμηση κόστους. Είναι προφανές, ότι ένα ελαττωματικό εξάρτημα θα πρέπει να αλλαχθεί σε πολλαπλάσιο αριθμό, οπότε παίρνει η ανάκληση μεγάλες διαστάσεις.

Μία άλλη αιτία αποτελεί η ραγδαία εξέλιξη των σύγχρονων αυτοκινήτων, που εξοπλίζονται με άπειρα νέα συστήματα ασφαλείας και άνεσης, πολλούς αυτοματισμούς και καινοτόμες τεχνολογίες. Αυτό αυξάνει στην πράξη τις πιθανές πηγές βλάβης σε σχέση με τα μοντέλα προηγούμενων γενεών με πολύ απλούστερα μηχανικά μέρη και πολύ λιγότερα ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά κυκλώματα.

Ας δούμε ωστόσο, ποιες είναι οι 10 μεγαλύτερες ανακλήσεις οχημάτων όλων των εποχών με βάση μία διεθνή έρευνα της βρετανικής εταιρείας Leasing, OSV.

Στη μεγαλύτερη ανάκληση αυτοκινήτων όλων των εποχών κλήθηκαν στα συνεργεία της Ford 21 εκατομμύρια οχήματα, επειδή κινδύνευαν να αυτονομηθούν. Συγκεκριμένα, μπορούσε να λυθεί ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων και να μετακινηθεί από τη θέση Ρ (Parking), οπότε κυλούσε το αυτοκίνητο ανεξέλεγκτο. Μάλιστα η Ford θέλησε αρχικά να αντιμετωπίσει το πρόβλημα με προειδοποιητικά αυτοκόλλητα μέσα στα οχήματα, τελικά όμως αποφάσισε να τα ανακαλέσει και να αποκαταστήσει τη βλάβη. Bέβαια οφείλουμε να πούμε, ότι όλες οι μεγάλες ανακλήσεις της Ford πραγματοποιήθηκαν πριν δύο και πλέον δεκαετίες, οπότε φαίνεται ότι τα παθήματα έγιναν μαθήματα στην αμερικανική εταιρεία.

Στη συγκεκριμένη ανάκληση είχαμε ελαττωματικά Cruise Control εξαιτίας των οποίων μπορούσαν να πάρουν φωτιά τα αυτοκίνητα.

Μία μεγάλη παρτίδα αυτοκινήτων της ιαπωνικής μάρκας κυκλοφόρησε με ελαττωματικά πεντάλ, εξαιτίας των οποίων υπήρχε κίνδυνος να επιταχύνουν τα οχήματα χωρίς λόγο απότομα. Μάλιστα η αρχική διάγνωση του προβλήματος από την Toyota ήταν λανθασμένη, οπότε χρειάστηκε και δεύτερη ανάκληση.

Δεν πρόκειται για κάποιο ελάττωμα, αλλά για την προσπάθεια παραποίησης της εκπομπής ρύπων, που είχε επιχειρήσει η VW στα ντιζελοκίνητα μοντέλα της. Η γερμανική μάρκα ανακάλεσε 8,5 εκατ. οχήματα στα συνεργεία της, για να αφαιρέσει το πειρατικό λογισμικό και να μειώσει τους ρύπους με την προσθήκη ενός νέου εξαρτήματος στον πετρελαιοκινητήρα τους. Το σκάνδαλο έχει κοστίσει μέχρι σήμερα πάνω από 17 δις ευρώ στη Volkswagen.

Και εδώ είχαμε προβλήματα με την κλειδαριά της μίζας, όπως και με τη General Motors. Στη συγκεκριμένη περίπτωση της Ford ωστόσο, οι ελαττωματικές κλειδαριές μπορούσαν να προκαλέσουν βραχυκύκλωμα και φωτιά στο όχημα.

Tα ελαττωματικά ηλεκτρικά παράθυρα δεν επηρέαζαν την ασφάλεια οδήγησης, ωστόσο η συγκεκριμένη ανάκληση κόστισε πανάκριβα στην Toyota, αν και δεν αποκάλυψε ποτέ το ακριβές ποσόν.

Στις αρχές της δεκαετίας του 70 εμφάνισαν διάφορα μοντέλα της GM προβλήματα κατά την επιτάχυνση, επειδή στηρίζονταν χαλαρά οι κινητήρες τους. Για την αντιμετώπιση του προβλήματος τοποθετήθηκε ένας πρόσθετος πύρος στήριξης του κινητήρα, κάτι που στοίχισε ακριβά στην αμερικανική εταιρεία.

Όλα τα μοντέλα της GM με έτος κατασκευής από το 1979 και μετά εφοδιάστηκαν με προβληματικούς πύρους στήριξης της πίσω ανάρτησης. Το πρόβλημα εντοπίστηκε μετά από μία σειρά τροχαίων ατυχημάτων, τα οποία προκάλεσε.

Το 2014 προχώρησε η αμερικανική GM σε μία μαζική ανάκληση εξαιτίας προβλημάτων με την κλειδαριά της μίζας. Ο κινητήρας κινδύνευε να σβήσει κατά την κίνηση του οχήματος, με αποτέλεσμα να μη λειτουργούν η υποβοήθηση του τιμονιού, ο ενισχυτής των φρένων και οι αερόσακοι. Το κόστος της αποκατάστασης του προβλήματος κόστισε στη General Motors πάνω από τέσσερα δις δολάρια.

Οι ελαττωματικοί αερόσακοι της ιαπωνικής Takata υποχρέωσαν τη Honda στη μεγαλύτερη ανάκληση αυτοκινήτων στην ιστορία της. Μάλιστα, το πρόβλημα με τους αερόσακους που δεν άνοιγαν σωστά και τραυμάτιζαν τους οδηγούς, δεν αφορούσε μόνον τη Honda, αλλά περίπου 20 μοντέλα διαφορετικών κατασκευαστών.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

08:45

Πώς θα προσελκύσουμε τη νέα γενιά στο αγροτικό επάγγελμα;

08:36

Ο Τραμπ θα υποδεχθεί τον Ζελένσκι την Παρασκευή στον Λευκό Οίκο

08:15

Imperial Brands Hellas: Ποιους στόχους θέτει έως το 2030 και πώς κρίνει τις αυξήσεις φόρων στα καπνικά προϊόντα

08:12

Η Κίνα έτοιμη να δώσει μάχη «μέχρις εσχάτων» μετά την εξαγγελία νέων αμερικανικών δασμών

08:06

Viral, spicy και καυτερά: Το success story των ramen noodles της Buldak

08:05

Κλείνει η Διώρυγα της Κορίνθου λόγω εργασιών αποκατάστασης

07:58

Ικανοποίηση στο Μαξίμου από το Σαρμ ελ Σέϊχ - Διχάζει ο Προμηθέας των Μικρομεσαίων - Από που παίρνει ο Τσίπρας

07:48

ΒΟΑΚ - Παραχώρηση: «Κληρώνει» για την περιβαλλοντική άδεια της προαίρεσης «Κίσσαμος - Χανιά»

07:44

«Ήλιος»: Καθηλωμένη στα 844€ η μέση σύνταξη τον Αύγουστο - Χάσμα 486€ χωρίζει τις συντάξεις ΕΦΚΑ με του Δημοσίου

07:37

Πετρέλαιο θέρμανσης: Σε ποια τιμή θα αγοράσουν οι καταναλωτές, τι πρέπει να προσέξουν

07:30

24ωρη απεργία της ΑΔΕΔΥ - Πώς θα κινηθούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς

07:24

Ένα βήμα μπροστά η Eurobank μέσω Eurolife

07:14

Ανεβάζει στροφές και ρυθμό προόδου ο αυτοκινητόδρομος Ε65 (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ)

07:11

Ηλεκτρονικές αποδείξεις: Ποιοι γλιτώνουν το «πέναλτι» 22%, ποιοι κερδίζουν έξτρα έκπτωση φόρου

07:05

Το πότισμα του βασιλικού - Τα deals και το ΧΑ - Ζημίες και… κερδισμένοι

23:55

Eurovision: Ματαιώνεται η ψηφοφορία για τη συμμετοχή του Ισραήλ στον διαγωνισμό

23:46

Βενεζουέλα: Έκλεισε την πρεσβεία στη Νορβηγία μετά το Νόμπελ Ειρήνης στην Ματσάδο

23:33

Motor Oil: Πρώτη παράδοση βιοκαυσίμου με πλωτό μέσο σε πλοίο από την Coral Marine

23:22

Γαλλία: Ο Νικολά Σαρκοζί θα φυλακιστεί στις 21 Οκτωβρίου

23:13

Ανασύνταξη στην Wall Street μετά το selloff - Ράλι 2% ο Nasdaq

23:06

La Tribune: Μείωση ελλείμματος στο 4,7% του ΑΕΠ ως το 2026 προβλέπει ο προϋπολογισμός του Λεκορνί

22:58

Μεξικό: Τουλάχιστον 64 νεκροί και 65 αγνοούμενοι μετά τις καταρρακτώδεις βροχές

22:46

Τραμπ: Είμαστε έτοιμοι για συμφωνία με το Ιράν - Θα είναι η καλύτερη απόφαση τους

22:33

ΗΠΑ: Η Καλιφόρνια έθεσε ρυθμιστικούς κανόνες στα chatbots μετά από αυτοκτονίες εφήβων

22:24

NASA: Περισσότερες από 550 απολύσεις σε κρίσιμη μονάδα - «Δεν σχετίζονται με το shutdown»

22:10

Νέο ρεκόρ για τον χρυσό, «πάτησε» τα 4.100 δολάρια - Ράλι 6% για το ασήμι

21:52

Γερμανία: Ανοιχτό το ενδεχόμενο υποχρεωτικής στρατιωτικής θητείας τουλάχιστον έξι μηνών

21:40

Πετραλιάς: «Εξαντλήσαμε το χώρο του 2026 για τα μέτρα που μπορούσαμε να εξαγγείλουμε»

21:25

Ζελένσκι: Η κατάπαυση του πυρός στη Γάζα δίνει μια «ελπίδα για την ειρήνη» στην Ουκρανία

21:13

ΑΑΔΕ: Ενσωμάτωση των ρυθμίσεων του Εξωδικαστικού Μηχανισμού στο myAADE

gazzetta
gazzetta reader insider insider