Oι 10 μεγαλύτερες ανακλήσεις αυτοκινήτων όλων των εποχών

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Oι 10 μεγαλύτερες ανακλήσεις αυτοκινήτων όλων των εποχών
Εκατομμύρια αυτοκίνητα ανακαλούνται κάθε χρόνο στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία είτε προληπτικά είτε επειδή κρίνονται ανασφαλή εξαιτίας κάποιων ελαττωματικών εξαρτημάτων.

Διαστάσεις επιδημίας έχουν λάβει τα τελευταία χρόνια οι ανακλήσεις αυτοκινήτων. Μάλιστα, αναφερόμαστε μόνον στις επίσημες, καθώς πολύ συχνά καλύπτονται τέτοιες ενέργειες από ένα πέπλο μυστικότητας και οι διορθωτικές παρεμβάσεις στα αυτοκίνητα γίνονται στο πλαίσιο της καθιερωμένης τους συντήρησης, χωρίς να το πάρουν είδηση οι κάτοχοί τους. Η έξαρση των ανακλήσεων οφείλεται σε διάφορες αιτίες , όπως για παράδειγμα στα ολοένα συντομότερα διαστήματα εξέλιξης των νέων μοντέλων, προκειμένου να παραμένουν ανταγωνιστικοί οι αυτοκινητοκατασκευαστές.

Μεγάλο πρόβλημα αποτελεί και η χρήση κοινών εξαρτημάτων και μερών σε πολλά μοντέλα του ίδιου ομίλου για εξοικονόμηση κόστους. Είναι προφανές, ότι ένα ελαττωματικό εξάρτημα θα πρέπει να αλλαχθεί σε πολλαπλάσιο αριθμό, οπότε παίρνει η ανάκληση μεγάλες διαστάσεις.

Μία άλλη αιτία αποτελεί η ραγδαία εξέλιξη των σύγχρονων αυτοκινήτων, που εξοπλίζονται με άπειρα νέα συστήματα ασφαλείας και άνεσης, πολλούς αυτοματισμούς και καινοτόμες τεχνολογίες. Αυτό αυξάνει στην πράξη τις πιθανές πηγές βλάβης σε σχέση με τα μοντέλα προηγούμενων γενεών με πολύ απλούστερα μηχανικά μέρη και πολύ λιγότερα ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά κυκλώματα.

Ας δούμε ωστόσο, ποιες είναι οι 10 μεγαλύτερες ανακλήσεις οχημάτων όλων των εποχών με βάση μία διεθνή έρευνα της βρετανικής εταιρείας Leasing, OSV.

Στη μεγαλύτερη ανάκληση αυτοκινήτων όλων των εποχών κλήθηκαν στα συνεργεία της Ford 21 εκατομμύρια οχήματα, επειδή κινδύνευαν να αυτονομηθούν. Συγκεκριμένα, μπορούσε να λυθεί ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων και να μετακινηθεί από τη θέση Ρ (Parking), οπότε κυλούσε το αυτοκίνητο ανεξέλεγκτο. Μάλιστα η Ford θέλησε αρχικά να αντιμετωπίσει το πρόβλημα με προειδοποιητικά αυτοκόλλητα μέσα στα οχήματα, τελικά όμως αποφάσισε να τα ανακαλέσει και να αποκαταστήσει τη βλάβη. Bέβαια οφείλουμε να πούμε, ότι όλες οι μεγάλες ανακλήσεις της Ford πραγματοποιήθηκαν πριν δύο και πλέον δεκαετίες, οπότε φαίνεται ότι τα παθήματα έγιναν μαθήματα στην αμερικανική εταιρεία.

Στη συγκεκριμένη ανάκληση είχαμε ελαττωματικά Cruise Control εξαιτίας των οποίων μπορούσαν να πάρουν φωτιά τα αυτοκίνητα.

Μία μεγάλη παρτίδα αυτοκινήτων της ιαπωνικής μάρκας κυκλοφόρησε με ελαττωματικά πεντάλ, εξαιτίας των οποίων υπήρχε κίνδυνος να επιταχύνουν τα οχήματα χωρίς λόγο απότομα. Μάλιστα η αρχική διάγνωση του προβλήματος από την Toyota ήταν λανθασμένη, οπότε χρειάστηκε και δεύτερη ανάκληση.

Δεν πρόκειται για κάποιο ελάττωμα, αλλά για την προσπάθεια παραποίησης της εκπομπής ρύπων, που είχε επιχειρήσει η VW στα ντιζελοκίνητα μοντέλα της. Η γερμανική μάρκα ανακάλεσε 8,5 εκατ. οχήματα στα συνεργεία της, για να αφαιρέσει το πειρατικό λογισμικό και να μειώσει τους ρύπους με την προσθήκη ενός νέου εξαρτήματος στον πετρελαιοκινητήρα τους. Το σκάνδαλο έχει κοστίσει μέχρι σήμερα πάνω από 17 δις ευρώ στη Volkswagen.

Και εδώ είχαμε προβλήματα με την κλειδαριά της μίζας, όπως και με τη General Motors. Στη συγκεκριμένη περίπτωση της Ford ωστόσο, οι ελαττωματικές κλειδαριές μπορούσαν να προκαλέσουν βραχυκύκλωμα και φωτιά στο όχημα.

Tα ελαττωματικά ηλεκτρικά παράθυρα δεν επηρέαζαν την ασφάλεια οδήγησης, ωστόσο η συγκεκριμένη ανάκληση κόστισε πανάκριβα στην Toyota, αν και δεν αποκάλυψε ποτέ το ακριβές ποσόν.

Στις αρχές της δεκαετίας του 70 εμφάνισαν διάφορα μοντέλα της GM προβλήματα κατά την επιτάχυνση, επειδή στηρίζονταν χαλαρά οι κινητήρες τους. Για την αντιμετώπιση του προβλήματος τοποθετήθηκε ένας πρόσθετος πύρος στήριξης του κινητήρα, κάτι που στοίχισε ακριβά στην αμερικανική εταιρεία.

Όλα τα μοντέλα της GM με έτος κατασκευής από το 1979 και μετά εφοδιάστηκαν με προβληματικούς πύρους στήριξης της πίσω ανάρτησης. Το πρόβλημα εντοπίστηκε μετά από μία σειρά τροχαίων ατυχημάτων, τα οποία προκάλεσε.

Το 2014 προχώρησε η αμερικανική GM σε μία μαζική ανάκληση εξαιτίας προβλημάτων με την κλειδαριά της μίζας. Ο κινητήρας κινδύνευε να σβήσει κατά την κίνηση του οχήματος, με αποτέλεσμα να μη λειτουργούν η υποβοήθηση του τιμονιού, ο ενισχυτής των φρένων και οι αερόσακοι. Το κόστος της αποκατάστασης του προβλήματος κόστισε στη General Motors πάνω από τέσσερα δις δολάρια.

Οι ελαττωματικοί αερόσακοι της ιαπωνικής Takata υποχρέωσαν τη Honda στη μεγαλύτερη ανάκληση αυτοκινήτων στην ιστορία της. Μάλιστα, το πρόβλημα με τους αερόσακους που δεν άνοιγαν σωστά και τραυμάτιζαν τους οδηγούς, δεν αφορούσε μόνον τη Honda, αλλά περίπου 20 μοντέλα διαφορετικών κατασκευαστών.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

21:46

Τραμπ: Οργανώνει σύνοδο κορυφής στην Ουάσινγκτον με Αφρικανούς ηγέτες

21:31

ΟΗΕ: «Ανησυχητική» η απόφαση του Ιράν να αναστείλει τη συνεργασία με τον ΔΟΑΕ

21:29

Σε κατάσταση δημοσιονομικού εκτροχιασμού η Γαλλία, σύμφωνα με το γαλλικό Ελεγκτικό Συνέδριο

21:18

Συνάντηση Ανδρουλάκη - Σουλτς: Οι διεθνείς εξελίξεις και οι προκλήσεις για την Ευρώπη στο επίκεντρο

21:13

Τζιτζικώστας: Ο τουρισμός στην Ευρώπη σπάει νέα ρεκόρ

21:11

Παπασταύρου: Τα μέιλ του κ. Σημανδράκου επιβεβαιώνουν ότι καμία ανάμειξη, πέραν του ιδίου, δεν υπήρξε για τις επιδοτήσεις

20:55

Pulse: Προβάδισμα 15 μονάδων η ΝΔ από το ΠΑΣΟΚ - Τι λένε οι πολίτες για τον ΟΠΕΚΕΠΕ

20:39

Συνάντηση Θεοχάρη με τον Υφυπουργό Ενέργειας του Αζερμπαϊτζάν

20:35

Η Δανία θα συνεργαστεί με ουκρανικές εταιρείες κατασκευής όπλων

20:31

Μητσοτάκης στον Economist: Σε τάξη τα οικονομικά της Ελλάδας - Να μοιράζεται ισότιμα η ανάπτυξη

20:27

ΠΟΥ: Σχέδιο αύξησης τιμών κατά 50% μέσω φορολόγησης σε ζάχαρη, αλκοόλ και καπνό

20:27

Μουζάκης: Στις 10 Ιουλίου ξεκινά η περίοδος άσκησης δικαιώματος για το ΜΟΔ

20:24

Intralot: Δημόσια πρόταση από την PE Sub Holdings με 1,07 ευρώ ανά μετοχή

20:22

Ισραηλινός ΥΠΕΞ: Συζητάμε σοβαρά για επίτευξη συμφωνίας με την Χαμάς - Ώρα για επαναφορά ιρανικών κυρώσεων

20:16

Μέρκελ: Δεν ήθελα το Grexit, σε αντίθεση με τον Σόιμπλε - Ήθελα το «κούρεμα»

20:10

Συνάντηση της συζύγου του Ερντογάν με τον Πάπα Λέοντα ΙΔ

20:02

Κυπριακό: Άτυπη πενταμερή συνάντηση στη Νέα Υόρκη στις 16 και 17 Ιουλίου

19:52

Ουκρανία: Αποκρούσαμε τα ρωσικά στρατεύματα στο Ντνιπροπετρόφσκ

19:48

Στο 3,7% «κλείδωσε» η απόδοση στο ομόλογο της Aegean - Υπερκάλυψη 3,75 φορές

19:38

Bloomberg: Η Intralot έχει επιβεβαιωμένο επενδυτικό ενδιαφέρον για την ΑΜΚ

19:23

Πυροσβεστική: 42 αγροτοδασικές πυρκαγιές το τελευταίο 24ωρο σε όλη τη χώρα

19:23

Robinhood: Για πρώτη φορά πάνω από τα τα 100 δολ. - Έχει εκτοξευτεί 30% μετά την «απόρριψη» του S&P 500

19:21

Ευρωπαϊκά χρηματιστήρια: Κέρδη πλην Λονδίνου

19:20

Δάνεια σε ελβετικό φράγκο: Η «φόρμουλα» για κούρεμα με το βλέμμα στον… Σεπτέμβριο

19:17

Όμιλος Titan: Νέος CFO ο Γιάννης Ιωάννου

19:02

Τροπολογία ΠΑΣΟΚ για ρεύμα: Μετάβαση καταναλωτών σε σταθερά τιμολόγια για αποκλιμάκωση τιμών

18:49

Σι Τζινπίνγκ: Για πρώτη φορά απών από την σύνοδο κορυφής των BRICS

18:37

ΔΕΗ: Καταβολή 5,03 εκατ. ευρώ στην κυβέρνηση από την εξορυκτική δραστηριότητα λιγνίτη

18:34

HelleniQ Energy: Στις 9/7 η καταβολή τελικού μερίσματος

18:31

Θεοδωρικάκος: Παραγωγικός μετασχηματισμός με καινοτομία και παραγωγικές επενδύσεις η απάντηση στη διεθνή αβεβαιότητα

gazzetta
gazzetta reader insider insider