Oι 10 μεγαλύτερες ανακλήσεις αυτοκινήτων όλων των εποχών

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Oι 10 μεγαλύτερες ανακλήσεις αυτοκινήτων όλων των εποχών
Εκατομμύρια αυτοκίνητα ανακαλούνται κάθε χρόνο στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία είτε προληπτικά είτε επειδή κρίνονται ανασφαλή εξαιτίας κάποιων ελαττωματικών εξαρτημάτων.

Διαστάσεις επιδημίας έχουν λάβει τα τελευταία χρόνια οι ανακλήσεις αυτοκινήτων. Μάλιστα, αναφερόμαστε μόνον στις επίσημες, καθώς πολύ συχνά καλύπτονται τέτοιες ενέργειες από ένα πέπλο μυστικότητας και οι διορθωτικές παρεμβάσεις στα αυτοκίνητα γίνονται στο πλαίσιο της καθιερωμένης τους συντήρησης, χωρίς να το πάρουν είδηση οι κάτοχοί τους. Η έξαρση των ανακλήσεων οφείλεται σε διάφορες αιτίες , όπως για παράδειγμα στα ολοένα συντομότερα διαστήματα εξέλιξης των νέων μοντέλων, προκειμένου να παραμένουν ανταγωνιστικοί οι αυτοκινητοκατασκευαστές.

Μεγάλο πρόβλημα αποτελεί και η χρήση κοινών εξαρτημάτων και μερών σε πολλά μοντέλα του ίδιου ομίλου για εξοικονόμηση κόστους. Είναι προφανές, ότι ένα ελαττωματικό εξάρτημα θα πρέπει να αλλαχθεί σε πολλαπλάσιο αριθμό, οπότε παίρνει η ανάκληση μεγάλες διαστάσεις.

Μία άλλη αιτία αποτελεί η ραγδαία εξέλιξη των σύγχρονων αυτοκινήτων, που εξοπλίζονται με άπειρα νέα συστήματα ασφαλείας και άνεσης, πολλούς αυτοματισμούς και καινοτόμες τεχνολογίες. Αυτό αυξάνει στην πράξη τις πιθανές πηγές βλάβης σε σχέση με τα μοντέλα προηγούμενων γενεών με πολύ απλούστερα μηχανικά μέρη και πολύ λιγότερα ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά κυκλώματα.

Ας δούμε ωστόσο, ποιες είναι οι 10 μεγαλύτερες ανακλήσεις οχημάτων όλων των εποχών με βάση μία διεθνή έρευνα της βρετανικής εταιρείας Leasing, OSV.

Στη μεγαλύτερη ανάκληση αυτοκινήτων όλων των εποχών κλήθηκαν στα συνεργεία της Ford 21 εκατομμύρια οχήματα, επειδή κινδύνευαν να αυτονομηθούν. Συγκεκριμένα, μπορούσε να λυθεί ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων και να μετακινηθεί από τη θέση Ρ (Parking), οπότε κυλούσε το αυτοκίνητο ανεξέλεγκτο. Μάλιστα η Ford θέλησε αρχικά να αντιμετωπίσει το πρόβλημα με προειδοποιητικά αυτοκόλλητα μέσα στα οχήματα, τελικά όμως αποφάσισε να τα ανακαλέσει και να αποκαταστήσει τη βλάβη. Bέβαια οφείλουμε να πούμε, ότι όλες οι μεγάλες ανακλήσεις της Ford πραγματοποιήθηκαν πριν δύο και πλέον δεκαετίες, οπότε φαίνεται ότι τα παθήματα έγιναν μαθήματα στην αμερικανική εταιρεία.

Στη συγκεκριμένη ανάκληση είχαμε ελαττωματικά Cruise Control εξαιτίας των οποίων μπορούσαν να πάρουν φωτιά τα αυτοκίνητα.

Μία μεγάλη παρτίδα αυτοκινήτων της ιαπωνικής μάρκας κυκλοφόρησε με ελαττωματικά πεντάλ, εξαιτίας των οποίων υπήρχε κίνδυνος να επιταχύνουν τα οχήματα χωρίς λόγο απότομα. Μάλιστα η αρχική διάγνωση του προβλήματος από την Toyota ήταν λανθασμένη, οπότε χρειάστηκε και δεύτερη ανάκληση.

Δεν πρόκειται για κάποιο ελάττωμα, αλλά για την προσπάθεια παραποίησης της εκπομπής ρύπων, που είχε επιχειρήσει η VW στα ντιζελοκίνητα μοντέλα της. Η γερμανική μάρκα ανακάλεσε 8,5 εκατ. οχήματα στα συνεργεία της, για να αφαιρέσει το πειρατικό λογισμικό και να μειώσει τους ρύπους με την προσθήκη ενός νέου εξαρτήματος στον πετρελαιοκινητήρα τους. Το σκάνδαλο έχει κοστίσει μέχρι σήμερα πάνω από 17 δις ευρώ στη Volkswagen.

Και εδώ είχαμε προβλήματα με την κλειδαριά της μίζας, όπως και με τη General Motors. Στη συγκεκριμένη περίπτωση της Ford ωστόσο, οι ελαττωματικές κλειδαριές μπορούσαν να προκαλέσουν βραχυκύκλωμα και φωτιά στο όχημα.

Tα ελαττωματικά ηλεκτρικά παράθυρα δεν επηρέαζαν την ασφάλεια οδήγησης, ωστόσο η συγκεκριμένη ανάκληση κόστισε πανάκριβα στην Toyota, αν και δεν αποκάλυψε ποτέ το ακριβές ποσόν.

Στις αρχές της δεκαετίας του 70 εμφάνισαν διάφορα μοντέλα της GM προβλήματα κατά την επιτάχυνση, επειδή στηρίζονταν χαλαρά οι κινητήρες τους. Για την αντιμετώπιση του προβλήματος τοποθετήθηκε ένας πρόσθετος πύρος στήριξης του κινητήρα, κάτι που στοίχισε ακριβά στην αμερικανική εταιρεία.

Όλα τα μοντέλα της GM με έτος κατασκευής από το 1979 και μετά εφοδιάστηκαν με προβληματικούς πύρους στήριξης της πίσω ανάρτησης. Το πρόβλημα εντοπίστηκε μετά από μία σειρά τροχαίων ατυχημάτων, τα οποία προκάλεσε.

Το 2014 προχώρησε η αμερικανική GM σε μία μαζική ανάκληση εξαιτίας προβλημάτων με την κλειδαριά της μίζας. Ο κινητήρας κινδύνευε να σβήσει κατά την κίνηση του οχήματος, με αποτέλεσμα να μη λειτουργούν η υποβοήθηση του τιμονιού, ο ενισχυτής των φρένων και οι αερόσακοι. Το κόστος της αποκατάστασης του προβλήματος κόστισε στη General Motors πάνω από τέσσερα δις δολάρια.

Οι ελαττωματικοί αερόσακοι της ιαπωνικής Takata υποχρέωσαν τη Honda στη μεγαλύτερη ανάκληση αυτοκινήτων στην ιστορία της. Μάλιστα, το πρόβλημα με τους αερόσακους που δεν άνοιγαν σωστά και τραυμάτιζαν τους οδηγούς, δεν αφορούσε μόνον τη Honda, αλλά περίπου 20 μοντέλα διαφορετικών κατασκευαστών.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

19:48

Ο ιός της γρίπης των πτηνών εντοπίστηκε σε αγελαδινό γάλα μολυσμένων ζώων

19:33

Ισραήλ- Ιράν: Αναλυτές εκτιμούν πως υπάρχουν λόγοι αποκλιμάκωσης - Αλλά η κατάσταση παραμένει εκρηκτική

19:27

Η Κίνα αναγκάζει την Apple να αφαιρέσει τα WhatsApp και Threads από το App Store

19:21

Θα μειώσει η ΕΚΤ τα επιτόκια τον Ιούνιο; 12 μέλη του ΔΣ «άνοιξαν τα χαρτιά τους»

19:07

Χαρδαλιάς: Bάζουμε τέλος στα «φακελάκια» - Μόνο ψηφιακά τα αντίγραφα διπλωμάτων οδήγησης και η άρση παρακράτησης

18:55

Ν. Δένδιας: Ο Λόρδος Βύρων ήταν ο πιο γνωστός φιλέλληνας

18:52

Μάτι: Καταδίκη του τότε διοικητή του ΕΣΚΕ για ψευδή στοιχεία προς τους εισαγγελείς που ερευνούσαν τα αίτια της τραγωδίας

18:48

ΝΑΤΟ: Οι χώρες μέλη δεσμεύτηκαν να παράσχουν νέα συστήματα αντιαεροπορικής άμυνας στην Ουκρανία

18:40

ΔΥΠΑ: 976.373 εγγεγραμμένοι άνεργοι τον Μάρτιο - Μείωση 5,7% από το 2023

18:31

Ο Αρμάνι δεν αποκλείει συγχώνευση ή IPO για τον οίκο του

18:26

Alumil: Αύξηση όγκου πωλήσεων κατά 7% το 2023

18:20

Leroy Merlin για πρόστιμο: Αμφισβητούμε τη νομική και ουσιαστική βασιμότητά του

18:05

Μέση Ανατολή: Τα σενάρια της επόμενης ημέρας - Ο μακροχρόνιος, «σκιώδης» πόλεμος Ισραήλ και Ιράν

17:46

Παπαστεργίου: Θα υπάρξουν νέα κονδύλια από το ΕΣΠΑ και το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την ψηφιοποίηση δικτύων

17:26

Τριήμερο ανοδικό σερί στο ΧΑ κόντρα στο διεθνές κλίμα - Αναμονή για την S&P

17:25

Μεικτά πρόσημα στη Wall Street - Δεν αναμένουν κλιμάκωση στη Μέση Ανατολή οι επενδυτές

17:18

Πιερρακάκης: Πιστεύουμε βαθιά στα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια, στα περιφερειακά δημόσια πανεπιστήμια

16:59

Προειδοποίηση Scicluna: Αντιμέτωπη με διπλό χτύπημα η Ευρώπη εάν η ΕΚΤ δεν μειώσει τα επιτόκια

16:33

Ερντογάν: Η επίσκεψη Μητσοτάκη αποτελεί σημαντικό στάδιο στις ελληνοτουρκικές σχέσεις

16:22

Μήνυμα του 112 προς τους κατοίκους του Βόλου και της Μαγνησίας

16:18

Νέο αίμα στον ΣΦΕΕ: Ποιοι συστήνουν το νέο 11μελές ΔΣ

16:14

ΑΑΔΕ: Ψηφιακά οι δηλώσεις φόρου δωρεάς προς ΝΠΔΔ, ΟΤΑ και μη κερδοσκοπικά νομικά πρόσωπα

16:09

Ανδρουλάκης: «Στις 9 Ιουνίου να υπάρχει δύναμη αποδοκιμασίας»

16:05

MicroStrategy: 370 εκατ. δολάρια έχει βγάλει το 2024 ο CEO Μάικλ Σέιλορ λόγω bitcoin

15:55

Σκρέκας: Συνεχείς είναι οι έλεγχοι και στα πρατήρια καυσίμων

15:48

Μπλίνκεν - Σύνοδος G7: Οι ΗΠΑ δεν ενεπλάκησαν στις εκρήξεις στο Ιράν

15:43

Σε εφαρμογή από 1η Ιουλίου η εξαήμερη εργασία: Ποιες επιχειρήσεις εντάσσονται - Πώς θα αμείβονται οι εργαζόμενοι

15:38

Συνελήφθη ο άνδρας που απειλούσε να ανατιναχθεί στο ιρανικό προξενείο στο Παρίσι

15:35

Αξιωματούχος της Χαμάς: Η ισραηλινή «επιθετικότητα» κατά του Ιράν είναι κλιμάκωση σε βάρος της περιοχής

15:29

Τσακλόγλου: Η παροχή μητρότητας που θα λάβει συνολικά η αυτοαπασχολούμενη ασφαλισμένη θα είναι σχεδόν 7.500 ευρώ

gazzetta
gazzetta reader insider insider