Oι 10 μεγαλύτερες ανακλήσεις αυτοκινήτων όλων των εποχών

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Oι 10 μεγαλύτερες ανακλήσεις αυτοκινήτων όλων των εποχών
Εκατομμύρια αυτοκίνητα ανακαλούνται κάθε χρόνο στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία είτε προληπτικά είτε επειδή κρίνονται ανασφαλή εξαιτίας κάποιων ελαττωματικών εξαρτημάτων.

Διαστάσεις επιδημίας έχουν λάβει τα τελευταία χρόνια οι ανακλήσεις αυτοκινήτων. Μάλιστα, αναφερόμαστε μόνον στις επίσημες, καθώς πολύ συχνά καλύπτονται τέτοιες ενέργειες από ένα πέπλο μυστικότητας και οι διορθωτικές παρεμβάσεις στα αυτοκίνητα γίνονται στο πλαίσιο της καθιερωμένης τους συντήρησης, χωρίς να το πάρουν είδηση οι κάτοχοί τους. Η έξαρση των ανακλήσεων οφείλεται σε διάφορες αιτίες , όπως για παράδειγμα στα ολοένα συντομότερα διαστήματα εξέλιξης των νέων μοντέλων, προκειμένου να παραμένουν ανταγωνιστικοί οι αυτοκινητοκατασκευαστές.

Μεγάλο πρόβλημα αποτελεί και η χρήση κοινών εξαρτημάτων και μερών σε πολλά μοντέλα του ίδιου ομίλου για εξοικονόμηση κόστους. Είναι προφανές, ότι ένα ελαττωματικό εξάρτημα θα πρέπει να αλλαχθεί σε πολλαπλάσιο αριθμό, οπότε παίρνει η ανάκληση μεγάλες διαστάσεις.

Μία άλλη αιτία αποτελεί η ραγδαία εξέλιξη των σύγχρονων αυτοκινήτων, που εξοπλίζονται με άπειρα νέα συστήματα ασφαλείας και άνεσης, πολλούς αυτοματισμούς και καινοτόμες τεχνολογίες. Αυτό αυξάνει στην πράξη τις πιθανές πηγές βλάβης σε σχέση με τα μοντέλα προηγούμενων γενεών με πολύ απλούστερα μηχανικά μέρη και πολύ λιγότερα ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά κυκλώματα.

Ας δούμε ωστόσο, ποιες είναι οι 10 μεγαλύτερες ανακλήσεις οχημάτων όλων των εποχών με βάση μία διεθνή έρευνα της βρετανικής εταιρείας Leasing, OSV.

Στη μεγαλύτερη ανάκληση αυτοκινήτων όλων των εποχών κλήθηκαν στα συνεργεία της Ford 21 εκατομμύρια οχήματα, επειδή κινδύνευαν να αυτονομηθούν. Συγκεκριμένα, μπορούσε να λυθεί ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων και να μετακινηθεί από τη θέση Ρ (Parking), οπότε κυλούσε το αυτοκίνητο ανεξέλεγκτο. Μάλιστα η Ford θέλησε αρχικά να αντιμετωπίσει το πρόβλημα με προειδοποιητικά αυτοκόλλητα μέσα στα οχήματα, τελικά όμως αποφάσισε να τα ανακαλέσει και να αποκαταστήσει τη βλάβη. Bέβαια οφείλουμε να πούμε, ότι όλες οι μεγάλες ανακλήσεις της Ford πραγματοποιήθηκαν πριν δύο και πλέον δεκαετίες, οπότε φαίνεται ότι τα παθήματα έγιναν μαθήματα στην αμερικανική εταιρεία.

Στη συγκεκριμένη ανάκληση είχαμε ελαττωματικά Cruise Control εξαιτίας των οποίων μπορούσαν να πάρουν φωτιά τα αυτοκίνητα.

Μία μεγάλη παρτίδα αυτοκινήτων της ιαπωνικής μάρκας κυκλοφόρησε με ελαττωματικά πεντάλ, εξαιτίας των οποίων υπήρχε κίνδυνος να επιταχύνουν τα οχήματα χωρίς λόγο απότομα. Μάλιστα η αρχική διάγνωση του προβλήματος από την Toyota ήταν λανθασμένη, οπότε χρειάστηκε και δεύτερη ανάκληση.

Δεν πρόκειται για κάποιο ελάττωμα, αλλά για την προσπάθεια παραποίησης της εκπομπής ρύπων, που είχε επιχειρήσει η VW στα ντιζελοκίνητα μοντέλα της. Η γερμανική μάρκα ανακάλεσε 8,5 εκατ. οχήματα στα συνεργεία της, για να αφαιρέσει το πειρατικό λογισμικό και να μειώσει τους ρύπους με την προσθήκη ενός νέου εξαρτήματος στον πετρελαιοκινητήρα τους. Το σκάνδαλο έχει κοστίσει μέχρι σήμερα πάνω από 17 δις ευρώ στη Volkswagen.

Και εδώ είχαμε προβλήματα με την κλειδαριά της μίζας, όπως και με τη General Motors. Στη συγκεκριμένη περίπτωση της Ford ωστόσο, οι ελαττωματικές κλειδαριές μπορούσαν να προκαλέσουν βραχυκύκλωμα και φωτιά στο όχημα.

Tα ελαττωματικά ηλεκτρικά παράθυρα δεν επηρέαζαν την ασφάλεια οδήγησης, ωστόσο η συγκεκριμένη ανάκληση κόστισε πανάκριβα στην Toyota, αν και δεν αποκάλυψε ποτέ το ακριβές ποσόν.

Στις αρχές της δεκαετίας του 70 εμφάνισαν διάφορα μοντέλα της GM προβλήματα κατά την επιτάχυνση, επειδή στηρίζονταν χαλαρά οι κινητήρες τους. Για την αντιμετώπιση του προβλήματος τοποθετήθηκε ένας πρόσθετος πύρος στήριξης του κινητήρα, κάτι που στοίχισε ακριβά στην αμερικανική εταιρεία.

Όλα τα μοντέλα της GM με έτος κατασκευής από το 1979 και μετά εφοδιάστηκαν με προβληματικούς πύρους στήριξης της πίσω ανάρτησης. Το πρόβλημα εντοπίστηκε μετά από μία σειρά τροχαίων ατυχημάτων, τα οποία προκάλεσε.

Το 2014 προχώρησε η αμερικανική GM σε μία μαζική ανάκληση εξαιτίας προβλημάτων με την κλειδαριά της μίζας. Ο κινητήρας κινδύνευε να σβήσει κατά την κίνηση του οχήματος, με αποτέλεσμα να μη λειτουργούν η υποβοήθηση του τιμονιού, ο ενισχυτής των φρένων και οι αερόσακοι. Το κόστος της αποκατάστασης του προβλήματος κόστισε στη General Motors πάνω από τέσσερα δις δολάρια.

Οι ελαττωματικοί αερόσακοι της ιαπωνικής Takata υποχρέωσαν τη Honda στη μεγαλύτερη ανάκληση αυτοκινήτων στην ιστορία της. Μάλιστα, το πρόβλημα με τους αερόσακους που δεν άνοιγαν σωστά και τραυμάτιζαν τους οδηγούς, δεν αφορούσε μόνον τη Honda, αλλά περίπου 20 μοντέλα διαφορετικών κατασκευαστών.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

09:48

Γερμανία: Χωρίς αλλαγές το νομοσχέδιο για τις συντάξεις - «Ανταρσία» 50 βουλευτών του CDU

09:35

Κολονία: Απομακρύνθηκαν 6.000 κάτοικοι λόγω επιχείρησης εξουδετέρωσης βομβών του Β' ΠΠ

09:35

Χονγκ Κονγκ: Τερματίστηκε η επιχείρηση πυρόσβεσης στο συγκρότημα πολυκατοικιών

09:28

Παπασταύρου: Γίνονται οργανωμένες προσπάθειες για να μην διψάσει η Αττική

09:27

Κακοκαιρία Adel: Προβλήματα από την ισχυρή βροχόπτωση σε Αττική και Τροιζηνία

09:21

Παπαθανάσης: Έξι δράσεις για ενεργειακή αναβάθμιση δημόσιων κοινωφελών υποδομών

09:19

Grecotel: Νέα ξενοδοχεία και επέκταση στο εξωτερικό στο επενδυτικό πλάνο του 1 δισ. ευρώ

09:10

Ισραήλ: Δέκα νεκροί από την επιχείρηση του στρατού στη νότια Συρία για τη «σύλληψη υπόπτων»

09:04

ΕΣΕΕ: Ορθή εφαρμογή των μειώσεων τιμών κατά την Black Friday με παραδείγματα

08:55

Κακοκαιρία: Επικαιροποιείται το έκτακτο Δελτίο της ΕΜΥ - Η πορεία των καταιγίδων

08:54

Ινδονησία: Στους 84 οι νεκροί από τις πλημμύρες

08:52

Wee Beastie: Το πιο εκλεκτό single malt scotch ουίσκι της χρονιάς

08:40

Προκαταβολή βασικής ενίσχυσης: Σήμερα οι πρώτες πληρωμές σε αγρότες

08:38

Επίδομα θέρμανσης: Τι ισχύει για καυσόξυλα και πέλετ - Τα ποσά και οι κόφτες

08:23

Ιταλία: Γενική απεργία των αυτόνομων «συνδικάτων βάσης» κατά του σχεδίου του κρατικού προϋπολογισμού

08:19

Η Κόστα Ρίκα και οι ΗΠΑ προχωρούν στην κατάσχεση 4 τόνων κοκαΐνης στον Ειρηνικό

08:16

Μεξικό: Ο γενικός εισαγγελέας Χερτς παραιτείται κατ’ απαίτηση της προέδρου Σέινμπαουμ

08:06

ΗΠΑ: Ο Τραμπ δηλώνει πως παρήγγειλε «πολλά περισσότερα» βομβαρδιστικά B-2

08:04

Black Friday: Έφτασε η μεγάλη μέρα των προσφορών - Πού ποντάρουν έμποροι και καταναλωτές

08:01

Πώς να προστατευτείτε από τις καταιγίδες

07:55

Στο φουλ οι «μηχανές» των ρυθμίσεων από Intrum

07:54

Τραμπ: Επίκεινται επιχειρήσεις εναντίον «διακινητών ναρκωτικών» στο έδαφος της Βενεζουέλας στο εγγύς μέλλον

07:50

Στους 94 οι νεκροί από την πυρκαγιά σε πολυκατοικίες στο Χονγκ Κονγκ

07:47

«Βόμβα» ΟΟΣΑ για τους νέους: Αυξημένα όρια ηλικίας και χαμηλές συντάξεις - Τα δυσμενή σενάρια για την Ελλάδα

07:45

PPF: Ποια είναι τα «Κέντρα Δεξιοτήτων - Απασχόλησης Νήσων» για το ανθρώπινο δυναμικό σε Αιγαίο/Κρήτη

07:45

Τραμπ: «Παγώνει» μόνιμα τη μετανάστευση από όλες τις χώρες του Τρίτου Κόσμου μετά το θάνατο της γυναίκας εθνοφρουρού

07:38

Γερμανία: Διπλή «κίτρινη κάρτα» από ΔΝΤ και ΕΕ για το έλλειμμα - Η έκρηξη δαπανών σε άμυνα, υποδομές και ο κίνδυνος εκτροπής

07:34

Γιορτινά και με παροχές μπαίνει ο Δεκέμβρης - Βρέχει βιβλία - Και Γλέζος, και Παλαιστίνη και σμόκιν ο Δούκας

07:25

Πράσινα τιμολόγια: Προς μικρές μειώσεις τον Δεκέμβριο - Πτώση 5% στη χονδρική

07:24

Κακοκαιρία Adel: Χαλάζι και στην Αθήνα - «Ποτάμια» οι δρόμοι

gazzetta
gazzetta reader insider insider