Oι 10 μεγαλύτερες ανακλήσεις αυτοκινήτων όλων των εποχών

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Oι 10 μεγαλύτερες ανακλήσεις αυτοκινήτων όλων των εποχών
Εκατομμύρια αυτοκίνητα ανακαλούνται κάθε χρόνο στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία είτε προληπτικά είτε επειδή κρίνονται ανασφαλή εξαιτίας κάποιων ελαττωματικών εξαρτημάτων.

Διαστάσεις επιδημίας έχουν λάβει τα τελευταία χρόνια οι ανακλήσεις αυτοκινήτων. Μάλιστα, αναφερόμαστε μόνον στις επίσημες, καθώς πολύ συχνά καλύπτονται τέτοιες ενέργειες από ένα πέπλο μυστικότητας και οι διορθωτικές παρεμβάσεις στα αυτοκίνητα γίνονται στο πλαίσιο της καθιερωμένης τους συντήρησης, χωρίς να το πάρουν είδηση οι κάτοχοί τους. Η έξαρση των ανακλήσεων οφείλεται σε διάφορες αιτίες , όπως για παράδειγμα στα ολοένα συντομότερα διαστήματα εξέλιξης των νέων μοντέλων, προκειμένου να παραμένουν ανταγωνιστικοί οι αυτοκινητοκατασκευαστές.

Μεγάλο πρόβλημα αποτελεί και η χρήση κοινών εξαρτημάτων και μερών σε πολλά μοντέλα του ίδιου ομίλου για εξοικονόμηση κόστους. Είναι προφανές, ότι ένα ελαττωματικό εξάρτημα θα πρέπει να αλλαχθεί σε πολλαπλάσιο αριθμό, οπότε παίρνει η ανάκληση μεγάλες διαστάσεις.

Μία άλλη αιτία αποτελεί η ραγδαία εξέλιξη των σύγχρονων αυτοκινήτων, που εξοπλίζονται με άπειρα νέα συστήματα ασφαλείας και άνεσης, πολλούς αυτοματισμούς και καινοτόμες τεχνολογίες. Αυτό αυξάνει στην πράξη τις πιθανές πηγές βλάβης σε σχέση με τα μοντέλα προηγούμενων γενεών με πολύ απλούστερα μηχανικά μέρη και πολύ λιγότερα ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά κυκλώματα.

Ας δούμε ωστόσο, ποιες είναι οι 10 μεγαλύτερες ανακλήσεις οχημάτων όλων των εποχών με βάση μία διεθνή έρευνα της βρετανικής εταιρείας Leasing, OSV.

Στη μεγαλύτερη ανάκληση αυτοκινήτων όλων των εποχών κλήθηκαν στα συνεργεία της Ford 21 εκατομμύρια οχήματα, επειδή κινδύνευαν να αυτονομηθούν. Συγκεκριμένα, μπορούσε να λυθεί ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων και να μετακινηθεί από τη θέση Ρ (Parking), οπότε κυλούσε το αυτοκίνητο ανεξέλεγκτο. Μάλιστα η Ford θέλησε αρχικά να αντιμετωπίσει το πρόβλημα με προειδοποιητικά αυτοκόλλητα μέσα στα οχήματα, τελικά όμως αποφάσισε να τα ανακαλέσει και να αποκαταστήσει τη βλάβη. Bέβαια οφείλουμε να πούμε, ότι όλες οι μεγάλες ανακλήσεις της Ford πραγματοποιήθηκαν πριν δύο και πλέον δεκαετίες, οπότε φαίνεται ότι τα παθήματα έγιναν μαθήματα στην αμερικανική εταιρεία.

Στη συγκεκριμένη ανάκληση είχαμε ελαττωματικά Cruise Control εξαιτίας των οποίων μπορούσαν να πάρουν φωτιά τα αυτοκίνητα.

Μία μεγάλη παρτίδα αυτοκινήτων της ιαπωνικής μάρκας κυκλοφόρησε με ελαττωματικά πεντάλ, εξαιτίας των οποίων υπήρχε κίνδυνος να επιταχύνουν τα οχήματα χωρίς λόγο απότομα. Μάλιστα η αρχική διάγνωση του προβλήματος από την Toyota ήταν λανθασμένη, οπότε χρειάστηκε και δεύτερη ανάκληση.

Δεν πρόκειται για κάποιο ελάττωμα, αλλά για την προσπάθεια παραποίησης της εκπομπής ρύπων, που είχε επιχειρήσει η VW στα ντιζελοκίνητα μοντέλα της. Η γερμανική μάρκα ανακάλεσε 8,5 εκατ. οχήματα στα συνεργεία της, για να αφαιρέσει το πειρατικό λογισμικό και να μειώσει τους ρύπους με την προσθήκη ενός νέου εξαρτήματος στον πετρελαιοκινητήρα τους. Το σκάνδαλο έχει κοστίσει μέχρι σήμερα πάνω από 17 δις ευρώ στη Volkswagen.

Και εδώ είχαμε προβλήματα με την κλειδαριά της μίζας, όπως και με τη General Motors. Στη συγκεκριμένη περίπτωση της Ford ωστόσο, οι ελαττωματικές κλειδαριές μπορούσαν να προκαλέσουν βραχυκύκλωμα και φωτιά στο όχημα.

Tα ελαττωματικά ηλεκτρικά παράθυρα δεν επηρέαζαν την ασφάλεια οδήγησης, ωστόσο η συγκεκριμένη ανάκληση κόστισε πανάκριβα στην Toyota, αν και δεν αποκάλυψε ποτέ το ακριβές ποσόν.

Στις αρχές της δεκαετίας του 70 εμφάνισαν διάφορα μοντέλα της GM προβλήματα κατά την επιτάχυνση, επειδή στηρίζονταν χαλαρά οι κινητήρες τους. Για την αντιμετώπιση του προβλήματος τοποθετήθηκε ένας πρόσθετος πύρος στήριξης του κινητήρα, κάτι που στοίχισε ακριβά στην αμερικανική εταιρεία.

Όλα τα μοντέλα της GM με έτος κατασκευής από το 1979 και μετά εφοδιάστηκαν με προβληματικούς πύρους στήριξης της πίσω ανάρτησης. Το πρόβλημα εντοπίστηκε μετά από μία σειρά τροχαίων ατυχημάτων, τα οποία προκάλεσε.

Το 2014 προχώρησε η αμερικανική GM σε μία μαζική ανάκληση εξαιτίας προβλημάτων με την κλειδαριά της μίζας. Ο κινητήρας κινδύνευε να σβήσει κατά την κίνηση του οχήματος, με αποτέλεσμα να μη λειτουργούν η υποβοήθηση του τιμονιού, ο ενισχυτής των φρένων και οι αερόσακοι. Το κόστος της αποκατάστασης του προβλήματος κόστισε στη General Motors πάνω από τέσσερα δις δολάρια.

Οι ελαττωματικοί αερόσακοι της ιαπωνικής Takata υποχρέωσαν τη Honda στη μεγαλύτερη ανάκληση αυτοκινήτων στην ιστορία της. Μάλιστα, το πρόβλημα με τους αερόσακους που δεν άνοιγαν σωστά και τραυμάτιζαν τους οδηγούς, δεν αφορούσε μόνον τη Honda, αλλά περίπου 20 μοντέλα διαφορετικών κατασκευαστών.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

16:26

Παπασταύρου: Η μετάβαση σε μια οικονομία μηδενικών εκπομπών αποτελεί ευκαιρία για ανάπτυξη

16:22

Άλμα 17 ετών για την UBS: Το πολιτικό «σήμα» που ελάφρυνε τον φόβο των επενδυτών

16:19

Θεοδωρικάκος: Ανοίγει ο δρόμος για νέες ισχυρές αμερικανικές επενδύσεις στην Ελλάδα

16:08

ΠΑΣΟΚ: Ποιον προστάτευσε με την σιωπή του ο κ. Ξυλούρης;

16:08

Εστίαση: Κερδίζει το delivery, δίνει «μάχη» η σάλα

16:07

Τουρκμενιστάν: Συνάντηση Ερντογάν με Πούτιν στο «Διεθνούς Φόρουμ Ειρήνης και Ασφάλειας»

16:01

Δωρεά της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για το σύστημα γεωεντοπισμού των τρένων

16:00

Κλιμάκωση στη διαμάχη για τα ρωσικά assets: Ρωσική αγωγή στην Euroclear, καθησυχαστική η Ε

15:57

Γιατί όλοι μιλούν για τη διατροφή χωρίς γλουτένη;

15:55

Βουλή: Παρουσία Μητσοτάκη η συζήτηση για τον Προϋπολογισμό 2026 - Συγχαρητήρια προς Πιερρακάκη

15:49

Λευκορωσία: Συνομιλίες Λουκασένκο με τον απεσταλμένο του Τραμπ για την αποφυλάκιση πολιτικών κρατουμένων

15:44

Χατζηδάκης: Ο προϋπολογισμός του 2026 θα συνδυαστεί με σημαντικές μεταρρυθμίσεις

15:42

Δίκη Χρυσής Αυγής: Τη Δευτέρα θα συνεχίσει την αγόρευση της η εισαγγελέας

15:40

Συνάντηση Ζελένσκι - Μερτς την Δευτέρα στο Βερολίνο

15:39

ΣΥΡΙΖΑ: Ο κ. Μητσοτάκης και η κυβέρνησή του βρίσκονται σε πανικό και απομόνωση

15:36

Δημοσκόπηση: Οι Αμερικανοί είναι επιφυλακτικοί για τους χειρισμούς Τραμπ στην υπόθεση Έπστιν

15:33

Δένδιας: Ευτυχείς να ζούμε τη στιγμή που Έλληνας υπουργός γίνεται πρόεδρος του Eurogroup

15:32

ΟΠΕΚΕΠΕ: Κατεπείγουσα προκαταρκτική έρευνα για την στάση Ξυλούρη στην Εξεταστική

15:27

ΕΚΤ: Έρχονται νέα «αντίστροφα στρες τεστ» στις τράπεζες για τους γεωπολιτικούς κινδύνους

15:18

Το Reddit «σέρνει» την Αυστραλία στα δικαστήρια

15:12

Eurobank: Η Χρ. Μαργέλου στο παγκόσμιο Top10 της ναυτιλιακής χρηματοδότησης για 4η διαδοχική χρονιά

15:11

Η Φινλανδία θα προμηθευτεί πυραύλους AMRAAM από τις ΗΠΑ

15:09

Γερμανός ΥΠΟΙΚ: Η καλή συνεργασία με τον Κυρ. Πιερρακάκη θα συνεχιστεί

15:09

FT: Η Ουκρανία θα μπορούσε να ενταχθεί στην ΕΕ έως το 2027 σύμφωνα με προσχέδιο ειρήνης

15:06

Qualco: Στόχος η διασύνδεση και η προσέλκυση Ελλήνων επαγγελματιών στις ΗΠΑ

15:04

Κεραμέως: Περισσότερες Συλλογικές Συμβάσεις και αυξήσεις μισθών στις αρχές του 2026

15:03

Eurobank: Έναρξη προγράµµατος αγοράς ιδίων μετοχών

14:56

Ισραήλ: Απαγορεύεται εφεξής η χρήση των κινητών τηλεφώνων στα δημοτικά σχολεία της χώρας

14:53

Eurobank: Ολοκλήρωση συγχώνευσης με Eurobank Ergasias - Έναρξη διαπραγμάτευσης νέων μετοχών

14:51

Δήμας: Η πρωτοβουλία “Route 2025” εξασφαλίζει την ενεργειακή αυτονομία του ΔΑΑ

gazzetta
gazzetta reader insider insider