Oι 10 μεγαλύτερες ανακλήσεις αυτοκινήτων όλων των εποχών

Μοιράσου το
Oι 10 μεγαλύτερες ανακλήσεις αυτοκινήτων όλων των εποχών
Εκατομμύρια αυτοκίνητα ανακαλούνται κάθε χρόνο στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία είτε προληπτικά είτε επειδή κρίνονται ανασφαλή εξαιτίας κάποιων ελαττωματικών εξαρτημάτων.

Διαστάσεις επιδημίας έχουν λάβει τα τελευταία χρόνια οι ανακλήσεις αυτοκινήτων. Μάλιστα, αναφερόμαστε μόνον στις επίσημες, καθώς πολύ συχνά καλύπτονται τέτοιες ενέργειες από ένα πέπλο μυστικότητας και οι διορθωτικές παρεμβάσεις στα αυτοκίνητα γίνονται στο πλαίσιο της καθιερωμένης τους συντήρησης, χωρίς να το πάρουν είδηση οι κάτοχοί τους. Η έξαρση των ανακλήσεων οφείλεται σε διάφορες αιτίες , όπως για παράδειγμα στα ολοένα συντομότερα διαστήματα εξέλιξης των νέων μοντέλων, προκειμένου να παραμένουν ανταγωνιστικοί οι αυτοκινητοκατασκευαστές.

Μεγάλο πρόβλημα αποτελεί και η χρήση κοινών εξαρτημάτων και μερών σε πολλά μοντέλα του ίδιου ομίλου για εξοικονόμηση κόστους. Είναι προφανές, ότι ένα ελαττωματικό εξάρτημα θα πρέπει να αλλαχθεί σε πολλαπλάσιο αριθμό, οπότε παίρνει η ανάκληση μεγάλες διαστάσεις.

Μία άλλη αιτία αποτελεί η ραγδαία εξέλιξη των σύγχρονων αυτοκινήτων, που εξοπλίζονται με άπειρα νέα συστήματα ασφαλείας και άνεσης, πολλούς αυτοματισμούς και καινοτόμες τεχνολογίες. Αυτό αυξάνει στην πράξη τις πιθανές πηγές βλάβης σε σχέση με τα μοντέλα προηγούμενων γενεών με πολύ απλούστερα μηχανικά μέρη και πολύ λιγότερα ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά κυκλώματα.

Ας δούμε ωστόσο, ποιες είναι οι 10 μεγαλύτερες ανακλήσεις οχημάτων όλων των εποχών με βάση μία διεθνή έρευνα της βρετανικής εταιρείας Leasing, OSV.

Στη μεγαλύτερη ανάκληση αυτοκινήτων όλων των εποχών κλήθηκαν στα συνεργεία της Ford 21 εκατομμύρια οχήματα, επειδή κινδύνευαν να αυτονομηθούν. Συγκεκριμένα, μπορούσε να λυθεί ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων και να μετακινηθεί από τη θέση Ρ (Parking), οπότε κυλούσε το αυτοκίνητο ανεξέλεγκτο. Μάλιστα η Ford θέλησε αρχικά να αντιμετωπίσει το πρόβλημα με προειδοποιητικά αυτοκόλλητα μέσα στα οχήματα, τελικά όμως αποφάσισε να τα ανακαλέσει και να αποκαταστήσει τη βλάβη. Bέβαια οφείλουμε να πούμε, ότι όλες οι μεγάλες ανακλήσεις της Ford πραγματοποιήθηκαν πριν δύο και πλέον δεκαετίες, οπότε φαίνεται ότι τα παθήματα έγιναν μαθήματα στην αμερικανική εταιρεία.

Στη συγκεκριμένη ανάκληση είχαμε ελαττωματικά Cruise Control εξαιτίας των οποίων μπορούσαν να πάρουν φωτιά τα αυτοκίνητα.

Μία μεγάλη παρτίδα αυτοκινήτων της ιαπωνικής μάρκας κυκλοφόρησε με ελαττωματικά πεντάλ, εξαιτίας των οποίων υπήρχε κίνδυνος να επιταχύνουν τα οχήματα χωρίς λόγο απότομα. Μάλιστα η αρχική διάγνωση του προβλήματος από την Toyota ήταν λανθασμένη, οπότε χρειάστηκε και δεύτερη ανάκληση.

Δεν πρόκειται για κάποιο ελάττωμα, αλλά για την προσπάθεια παραποίησης της εκπομπής ρύπων, που είχε επιχειρήσει η VW στα ντιζελοκίνητα μοντέλα της. Η γερμανική μάρκα ανακάλεσε 8,5 εκατ. οχήματα στα συνεργεία της, για να αφαιρέσει το πειρατικό λογισμικό και να μειώσει τους ρύπους με την προσθήκη ενός νέου εξαρτήματος στον πετρελαιοκινητήρα τους. Το σκάνδαλο έχει κοστίσει μέχρι σήμερα πάνω από 17 δις ευρώ στη Volkswagen.

Και εδώ είχαμε προβλήματα με την κλειδαριά της μίζας, όπως και με τη General Motors. Στη συγκεκριμένη περίπτωση της Ford ωστόσο, οι ελαττωματικές κλειδαριές μπορούσαν να προκαλέσουν βραχυκύκλωμα και φωτιά στο όχημα.

Tα ελαττωματικά ηλεκτρικά παράθυρα δεν επηρέαζαν την ασφάλεια οδήγησης, ωστόσο η συγκεκριμένη ανάκληση κόστισε πανάκριβα στην Toyota, αν και δεν αποκάλυψε ποτέ το ακριβές ποσόν.

Στις αρχές της δεκαετίας του 70 εμφάνισαν διάφορα μοντέλα της GM προβλήματα κατά την επιτάχυνση, επειδή στηρίζονταν χαλαρά οι κινητήρες τους. Για την αντιμετώπιση του προβλήματος τοποθετήθηκε ένας πρόσθετος πύρος στήριξης του κινητήρα, κάτι που στοίχισε ακριβά στην αμερικανική εταιρεία.

Όλα τα μοντέλα της GM με έτος κατασκευής από το 1979 και μετά εφοδιάστηκαν με προβληματικούς πύρους στήριξης της πίσω ανάρτησης. Το πρόβλημα εντοπίστηκε μετά από μία σειρά τροχαίων ατυχημάτων, τα οποία προκάλεσε.

Το 2014 προχώρησε η αμερικανική GM σε μία μαζική ανάκληση εξαιτίας προβλημάτων με την κλειδαριά της μίζας. Ο κινητήρας κινδύνευε να σβήσει κατά την κίνηση του οχήματος, με αποτέλεσμα να μη λειτουργούν η υποβοήθηση του τιμονιού, ο ενισχυτής των φρένων και οι αερόσακοι. Το κόστος της αποκατάστασης του προβλήματος κόστισε στη General Motors πάνω από τέσσερα δις δολάρια.

Οι ελαττωματικοί αερόσακοι της ιαπωνικής Takata υποχρέωσαν τη Honda στη μεγαλύτερη ανάκληση αυτοκινήτων στην ιστορία της. Μάλιστα, το πρόβλημα με τους αερόσακους που δεν άνοιγαν σωστά και τραυμάτιζαν τους οδηγούς, δεν αφορούσε μόνον τη Honda, αλλά περίπου 20 μοντέλα διαφορετικών κατασκευαστών.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

17:50

Υπ. Εργασίας: Κατατίθεται η τροπολογία για τις παρεμβάσεις στις επικουρικές συντάξεις

17:43

Πολωνία: Μείωση άνω του 50% για τις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου τον Φεβρουάριο 

17:33

Κίεβο: Ηχούν και πάλι οι σειρήνες του βομβαρδισμού μετά τη συνέντευξη Τύπου Ζελένσκι-Φον Ντερ Λάιεν-Μισέλ

17:27

Ουκρανία: Ποινική διαδικασία εναντίον του ιδρυτή της Wagner Γεβγκένι Πριγκόζιν

17:26

Μπλίνκεν: Αναβάλλεται η επίσκεψη στην Κίνα μετά τον εντοπισμό κατασκοπευτικού μπαλονιού στις ΗΠΑ

17:23

Πάνω από τις 1.030 μονάδες το κλείσιμο του Χρηματιστηρίου στην εβδομάδα

17:20

Μελόνι: Συνάντηση με τον Σουηδό ομόλογο της - Το μεταναστευτικό πρώτο θέμα στην ατζέντα

17:17

Αντίο Gucci - Η Prada είναι πλέον το πιο hot brand στον πλανήτη της μόδας

17:15

Συνεργασία ΒΕΑ και «Χρυσού Οδηγού» για την «γνωριμία» των επιχειρήσεων με το ψηφιακό marketing

17:13

Wall Street: «Κόκκινο» το ταμπλό μετά τα απογοητευτικά αποτελέσματα και τα ισχυρά μάκρο

17:08

Μήνυση του γγ Δημόσιας Τάξης κατά απόστρατου της ΕΛΑΣ για όσα ισχυρίστηκε για τον υιό Θεοδωρικάκο

17:06

Ρεκόρ για το χρέος των πιστωτικών καρτών στις ΗΠΑ - Στα 930,6 δισ. δολάρια

17:02

Φον Ντερ Λάιεν: Δεν υπάρχουν αυστηρά χρονοδιαγράμματα για ουκρανική ένταξη στην ΕΕ - Δηλώσεις με Ζελένσκι-Μισέλ

16:50

ΡΑΕ: Αναλυτικά τα τιμολόγια ρεύματος Φεβρουαρίου - Για όλες τις κατηγορίες καταναλωτών

16:47

«Πράσινο φως» για την ψηφιακή εφαρμογή αξιολόγησης εκπαιδευτικών

16:41

Πεκίνο προς CIA: Η Ουάσινγκτον να σταματήσει να αναμιγνύεται στην υπόθεση της Ταϊβάν

16:35

H Ford επιστρέφει στη Formula 1!

16:33

Έφυγε από τη ζωή ο σχεδιαστής μόδας Πάκο Ραμπάν

16:28

ΗΠΑ: Απαγορευτικό οδήγησης σε 8.200 αυτοκίνητα της Honda λόγω τεχνικών βλαβών

16:17

Κίνα για «κατασκοπευτικό» μπαλόνι: Για μετεωρολογικές έρευνες, «ξέφυγε» κατά λάθος

16:16

Το ΝΑΤΟ καλεί τη Ρωσία να τηρήσει τους όρους της συνθήκης New START για τα πυρηνικά

16:05

Γκέιτς vs Μασκ: Πολύ ακριβό το ταξίδι στον Άρη, τα χρήματα καλύτερα να πάνε σε εμβόλια

16:01

ΓΣΕΕ: Γιατί η αύξηση του κατώτατου μισθού δεν δημιουργεί κίνδυνο πληθωριστικού σπιράλ - Τι προτείνει

15:58

Καλαμάτα: Σεισμός 4,1 βαθμών Ρίχτερ - Αισθητός σε Μεσσηνία και Λακωνία

15:46

Ισπανία: Εργαζόμενοι και όχι freelancers οι οδηγοί της Amazon

15:38

ΗΠΑ: Συνέτριψαν τις εκτιμήσεις οι νέες θέσεις εργασίας τον Ιανουάριο - Σε χαμηλό 54 ετών η ανεργία

15:35

Υπ. Υποδομών: Αποζημίωση Στεγαστικής Συνδρομής για αποκαταστάσεις κτιρίων από καταστροφικά φαινόμενα

15:34

Chillbox: Διακρίθηκε στα Βραβεία FRANCHISE 2023

15:28

Βερολίνο: Οι διαπραγματεύσεις ΕΕ - Ουκρανίας θα ξεκινήσουν αν κριθεί ότι πληρούνται τα κριτήρια

15:25

Τα Fever Tree στην Άμβυξ