Oι 10 μεγαλύτερες ανακλήσεις αυτοκινήτων όλων των εποχών

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Oι 10 μεγαλύτερες ανακλήσεις αυτοκινήτων όλων των εποχών
Εκατομμύρια αυτοκίνητα ανακαλούνται κάθε χρόνο στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία είτε προληπτικά είτε επειδή κρίνονται ανασφαλή εξαιτίας κάποιων ελαττωματικών εξαρτημάτων.

Διαστάσεις επιδημίας έχουν λάβει τα τελευταία χρόνια οι ανακλήσεις αυτοκινήτων. Μάλιστα, αναφερόμαστε μόνον στις επίσημες, καθώς πολύ συχνά καλύπτονται τέτοιες ενέργειες από ένα πέπλο μυστικότητας και οι διορθωτικές παρεμβάσεις στα αυτοκίνητα γίνονται στο πλαίσιο της καθιερωμένης τους συντήρησης, χωρίς να το πάρουν είδηση οι κάτοχοί τους. Η έξαρση των ανακλήσεων οφείλεται σε διάφορες αιτίες , όπως για παράδειγμα στα ολοένα συντομότερα διαστήματα εξέλιξης των νέων μοντέλων, προκειμένου να παραμένουν ανταγωνιστικοί οι αυτοκινητοκατασκευαστές.

Μεγάλο πρόβλημα αποτελεί και η χρήση κοινών εξαρτημάτων και μερών σε πολλά μοντέλα του ίδιου ομίλου για εξοικονόμηση κόστους. Είναι προφανές, ότι ένα ελαττωματικό εξάρτημα θα πρέπει να αλλαχθεί σε πολλαπλάσιο αριθμό, οπότε παίρνει η ανάκληση μεγάλες διαστάσεις.

Μία άλλη αιτία αποτελεί η ραγδαία εξέλιξη των σύγχρονων αυτοκινήτων, που εξοπλίζονται με άπειρα νέα συστήματα ασφαλείας και άνεσης, πολλούς αυτοματισμούς και καινοτόμες τεχνολογίες. Αυτό αυξάνει στην πράξη τις πιθανές πηγές βλάβης σε σχέση με τα μοντέλα προηγούμενων γενεών με πολύ απλούστερα μηχανικά μέρη και πολύ λιγότερα ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά κυκλώματα.

Ας δούμε ωστόσο, ποιες είναι οι 10 μεγαλύτερες ανακλήσεις οχημάτων όλων των εποχών με βάση μία διεθνή έρευνα της βρετανικής εταιρείας Leasing, OSV.

Στη μεγαλύτερη ανάκληση αυτοκινήτων όλων των εποχών κλήθηκαν στα συνεργεία της Ford 21 εκατομμύρια οχήματα, επειδή κινδύνευαν να αυτονομηθούν. Συγκεκριμένα, μπορούσε να λυθεί ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων και να μετακινηθεί από τη θέση Ρ (Parking), οπότε κυλούσε το αυτοκίνητο ανεξέλεγκτο. Μάλιστα η Ford θέλησε αρχικά να αντιμετωπίσει το πρόβλημα με προειδοποιητικά αυτοκόλλητα μέσα στα οχήματα, τελικά όμως αποφάσισε να τα ανακαλέσει και να αποκαταστήσει τη βλάβη. Bέβαια οφείλουμε να πούμε, ότι όλες οι μεγάλες ανακλήσεις της Ford πραγματοποιήθηκαν πριν δύο και πλέον δεκαετίες, οπότε φαίνεται ότι τα παθήματα έγιναν μαθήματα στην αμερικανική εταιρεία.

Στη συγκεκριμένη ανάκληση είχαμε ελαττωματικά Cruise Control εξαιτίας των οποίων μπορούσαν να πάρουν φωτιά τα αυτοκίνητα.

Μία μεγάλη παρτίδα αυτοκινήτων της ιαπωνικής μάρκας κυκλοφόρησε με ελαττωματικά πεντάλ, εξαιτίας των οποίων υπήρχε κίνδυνος να επιταχύνουν τα οχήματα χωρίς λόγο απότομα. Μάλιστα η αρχική διάγνωση του προβλήματος από την Toyota ήταν λανθασμένη, οπότε χρειάστηκε και δεύτερη ανάκληση.

Δεν πρόκειται για κάποιο ελάττωμα, αλλά για την προσπάθεια παραποίησης της εκπομπής ρύπων, που είχε επιχειρήσει η VW στα ντιζελοκίνητα μοντέλα της. Η γερμανική μάρκα ανακάλεσε 8,5 εκατ. οχήματα στα συνεργεία της, για να αφαιρέσει το πειρατικό λογισμικό και να μειώσει τους ρύπους με την προσθήκη ενός νέου εξαρτήματος στον πετρελαιοκινητήρα τους. Το σκάνδαλο έχει κοστίσει μέχρι σήμερα πάνω από 17 δις ευρώ στη Volkswagen.

Και εδώ είχαμε προβλήματα με την κλειδαριά της μίζας, όπως και με τη General Motors. Στη συγκεκριμένη περίπτωση της Ford ωστόσο, οι ελαττωματικές κλειδαριές μπορούσαν να προκαλέσουν βραχυκύκλωμα και φωτιά στο όχημα.

Tα ελαττωματικά ηλεκτρικά παράθυρα δεν επηρέαζαν την ασφάλεια οδήγησης, ωστόσο η συγκεκριμένη ανάκληση κόστισε πανάκριβα στην Toyota, αν και δεν αποκάλυψε ποτέ το ακριβές ποσόν.

Στις αρχές της δεκαετίας του 70 εμφάνισαν διάφορα μοντέλα της GM προβλήματα κατά την επιτάχυνση, επειδή στηρίζονταν χαλαρά οι κινητήρες τους. Για την αντιμετώπιση του προβλήματος τοποθετήθηκε ένας πρόσθετος πύρος στήριξης του κινητήρα, κάτι που στοίχισε ακριβά στην αμερικανική εταιρεία.

Όλα τα μοντέλα της GM με έτος κατασκευής από το 1979 και μετά εφοδιάστηκαν με προβληματικούς πύρους στήριξης της πίσω ανάρτησης. Το πρόβλημα εντοπίστηκε μετά από μία σειρά τροχαίων ατυχημάτων, τα οποία προκάλεσε.

Το 2014 προχώρησε η αμερικανική GM σε μία μαζική ανάκληση εξαιτίας προβλημάτων με την κλειδαριά της μίζας. Ο κινητήρας κινδύνευε να σβήσει κατά την κίνηση του οχήματος, με αποτέλεσμα να μη λειτουργούν η υποβοήθηση του τιμονιού, ο ενισχυτής των φρένων και οι αερόσακοι. Το κόστος της αποκατάστασης του προβλήματος κόστισε στη General Motors πάνω από τέσσερα δις δολάρια.

Οι ελαττωματικοί αερόσακοι της ιαπωνικής Takata υποχρέωσαν τη Honda στη μεγαλύτερη ανάκληση αυτοκινήτων στην ιστορία της. Μάλιστα, το πρόβλημα με τους αερόσακους που δεν άνοιγαν σωστά και τραυμάτιζαν τους οδηγούς, δεν αφορούσε μόνον τη Honda, αλλά περίπου 20 μοντέλα διαφορετικών κατασκευαστών.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

12:53

Στις ΗΠΑ μεταβαίνει ο Ν. Δένδιας

12:48

Μαρινάκης: H κυβέρνηση «μεγαλώνει την πίτα», ενισχύει τα εισοδήματα

12:45

Μυτιλήνη: Νεκρός εργάτης ύστερα από πτώση του από στέγη οικοδομής

12:42

Το rebranding της Ζακύνθου μέσα από την παράδοση, τον πολιτισμό και τον οινικό πλούτο

12:38

40η Philoxenia: Ο ελληνικός ιαματικός τουρισμός βρίσκεται σε κρίσιμο σημείο καμπής

12:33

Γερμανία: Η πλειοψηφία θα υποστήριζε την υποχρεωτική στρατιωτική θητεία

12:21

Ν. Κορέα: Εγχώριες επενδύσεις ανακοίνωσαν οι επιχειρηματικοί κολοσσοί της χώρας

12:08

Φιντάν: Ο Τραμπ είπε στον Ερντογάν ότι οι κυρώσεις CAATSA δεν πρέπει να βαρύνουν τις σχέσεις ΗΠΑ- Τουρκίας

11:57

O Έλληνας καθηγητής του Πανεπιστημίου Columbia που οραματίζεται ηλεκτρονικά συστήματα σε κάθε επιφάνεια

11:44

ΟΟΣΑ: Επιβράδυνση των δράσεων για την κλιματική κρίση

11:33

Αστικές αναπλάσεις και κατασκευές: Οι επαγγελματικοί ρόλοι που χτίζουν τις πόλεις του μέλλοντος

11:28

Νέο «επεισόδιο» Κίνας - Ιαπωνίας για τη κυριότητα των νήσων Σενκάκου

11:20

Μαδούρο: «Ανεύθυνες» οι στρατιωτικές ασκήσεις του Τρίνινταντ και Τομπάγκο μαζί με αμερικανικές δυνάμεις

11:08

Ζελένσκι: Συμφωνία για εισαγωγές φυσικού αερίου από την Ελλάδα - Στις 13:45 η συνάντηση με Μητσοτάκη

10:58

Μητσοτάκης: Στόχος μας πλέον είναι να γίνουμε μια οικονομία κατηγορίας Α

10:24

Χατζηδάκης: Καταρρίπτονται οι μύθοι για την οικονομία και την εξωτερική πολιτική

10:14

Κιέβο και Μόσχα ετοιμάζονται να ξαναρχίσουν τις ανταλλαγές αιχμαλώτων

10:03

Στις 13:45 η συνάντηση Μητσοτάκη - Ζελένσκι στο Μαξίμου

09:57

Τράπεζες: Ρεκόρ 15 ετών θα καταγράψει η πιστωτική επέκταση το 2025

09:43

Επενδύσεις και έργα ψηφιακής αναβάθμισης άνω των 3,3 δισ. ευρώ για καλύτερη εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων

09:27

Golden Visa: Αλλάζει το πλαίσιο για τους επενδυτές τρίτων χωρών

09:17

Ελληνική σφραγίδα στον ενεργειακό χάρτη ΝΑ Ευρώπης και Ανατολικής Μεσογείου

09:00

Reuters: Ο Τραμπ αγοράζει ομόλογα από τομείς που ωφελούνται απ' τις πολιτικές του

08:57

Χριστούγεννα στη Βουδαπέστη: Όλα όσα πρέπει να κάνετε

08:48

Bloomberg: Η Ευρώπη αποτιμά τις συνέπειες από το εμπορικό χάος του Τραμπ

08:34

Η αγορά ενεργειακής αξιοποίησης αποβλήτων ξεπερνά ήδη τα 45 δισ. - Οι προοπτικές για το μέλλον

08:25

Οι προϋπολογισμοί στο μικροσκόπιο των ΥΠΟΙΚ της ΕΕ - Οι αστερίσκοι για την Ελλάδα

08:18

Ρεύμα: Οφειλή 500 εκατ. ευρώ στους προμηθευτές – Ζητούν άμεση κρατική ενίσχυση

08:11

Μπαράζ πληρωμών ξεκινάει στις 25/11 - Πότε θα πληρωθούν συνταξιούχοι, εργαζόμενοι και άνεργοι

08:05

Τι μπορούν να κερδίσουν οι δανειολήπτες ελβετικού από τη ρύθμιση που έρχεται

gazzetta
gazzetta reader insider insider