Oι 10 μεγαλύτερες ανακλήσεις αυτοκινήτων όλων των εποχών

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Oι 10 μεγαλύτερες ανακλήσεις αυτοκινήτων όλων των εποχών
Εκατομμύρια αυτοκίνητα ανακαλούνται κάθε χρόνο στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία είτε προληπτικά είτε επειδή κρίνονται ανασφαλή εξαιτίας κάποιων ελαττωματικών εξαρτημάτων.

Διαστάσεις επιδημίας έχουν λάβει τα τελευταία χρόνια οι ανακλήσεις αυτοκινήτων. Μάλιστα, αναφερόμαστε μόνον στις επίσημες, καθώς πολύ συχνά καλύπτονται τέτοιες ενέργειες από ένα πέπλο μυστικότητας και οι διορθωτικές παρεμβάσεις στα αυτοκίνητα γίνονται στο πλαίσιο της καθιερωμένης τους συντήρησης, χωρίς να το πάρουν είδηση οι κάτοχοί τους. Η έξαρση των ανακλήσεων οφείλεται σε διάφορες αιτίες , όπως για παράδειγμα στα ολοένα συντομότερα διαστήματα εξέλιξης των νέων μοντέλων, προκειμένου να παραμένουν ανταγωνιστικοί οι αυτοκινητοκατασκευαστές.

Μεγάλο πρόβλημα αποτελεί και η χρήση κοινών εξαρτημάτων και μερών σε πολλά μοντέλα του ίδιου ομίλου για εξοικονόμηση κόστους. Είναι προφανές, ότι ένα ελαττωματικό εξάρτημα θα πρέπει να αλλαχθεί σε πολλαπλάσιο αριθμό, οπότε παίρνει η ανάκληση μεγάλες διαστάσεις.

Μία άλλη αιτία αποτελεί η ραγδαία εξέλιξη των σύγχρονων αυτοκινήτων, που εξοπλίζονται με άπειρα νέα συστήματα ασφαλείας και άνεσης, πολλούς αυτοματισμούς και καινοτόμες τεχνολογίες. Αυτό αυξάνει στην πράξη τις πιθανές πηγές βλάβης σε σχέση με τα μοντέλα προηγούμενων γενεών με πολύ απλούστερα μηχανικά μέρη και πολύ λιγότερα ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά κυκλώματα.

Ας δούμε ωστόσο, ποιες είναι οι 10 μεγαλύτερες ανακλήσεις οχημάτων όλων των εποχών με βάση μία διεθνή έρευνα της βρετανικής εταιρείας Leasing, OSV.

Στη μεγαλύτερη ανάκληση αυτοκινήτων όλων των εποχών κλήθηκαν στα συνεργεία της Ford 21 εκατομμύρια οχήματα, επειδή κινδύνευαν να αυτονομηθούν. Συγκεκριμένα, μπορούσε να λυθεί ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων και να μετακινηθεί από τη θέση Ρ (Parking), οπότε κυλούσε το αυτοκίνητο ανεξέλεγκτο. Μάλιστα η Ford θέλησε αρχικά να αντιμετωπίσει το πρόβλημα με προειδοποιητικά αυτοκόλλητα μέσα στα οχήματα, τελικά όμως αποφάσισε να τα ανακαλέσει και να αποκαταστήσει τη βλάβη. Bέβαια οφείλουμε να πούμε, ότι όλες οι μεγάλες ανακλήσεις της Ford πραγματοποιήθηκαν πριν δύο και πλέον δεκαετίες, οπότε φαίνεται ότι τα παθήματα έγιναν μαθήματα στην αμερικανική εταιρεία.

Στη συγκεκριμένη ανάκληση είχαμε ελαττωματικά Cruise Control εξαιτίας των οποίων μπορούσαν να πάρουν φωτιά τα αυτοκίνητα.

Μία μεγάλη παρτίδα αυτοκινήτων της ιαπωνικής μάρκας κυκλοφόρησε με ελαττωματικά πεντάλ, εξαιτίας των οποίων υπήρχε κίνδυνος να επιταχύνουν τα οχήματα χωρίς λόγο απότομα. Μάλιστα η αρχική διάγνωση του προβλήματος από την Toyota ήταν λανθασμένη, οπότε χρειάστηκε και δεύτερη ανάκληση.

Δεν πρόκειται για κάποιο ελάττωμα, αλλά για την προσπάθεια παραποίησης της εκπομπής ρύπων, που είχε επιχειρήσει η VW στα ντιζελοκίνητα μοντέλα της. Η γερμανική μάρκα ανακάλεσε 8,5 εκατ. οχήματα στα συνεργεία της, για να αφαιρέσει το πειρατικό λογισμικό και να μειώσει τους ρύπους με την προσθήκη ενός νέου εξαρτήματος στον πετρελαιοκινητήρα τους. Το σκάνδαλο έχει κοστίσει μέχρι σήμερα πάνω από 17 δις ευρώ στη Volkswagen.

Και εδώ είχαμε προβλήματα με την κλειδαριά της μίζας, όπως και με τη General Motors. Στη συγκεκριμένη περίπτωση της Ford ωστόσο, οι ελαττωματικές κλειδαριές μπορούσαν να προκαλέσουν βραχυκύκλωμα και φωτιά στο όχημα.

Tα ελαττωματικά ηλεκτρικά παράθυρα δεν επηρέαζαν την ασφάλεια οδήγησης, ωστόσο η συγκεκριμένη ανάκληση κόστισε πανάκριβα στην Toyota, αν και δεν αποκάλυψε ποτέ το ακριβές ποσόν.

Στις αρχές της δεκαετίας του 70 εμφάνισαν διάφορα μοντέλα της GM προβλήματα κατά την επιτάχυνση, επειδή στηρίζονταν χαλαρά οι κινητήρες τους. Για την αντιμετώπιση του προβλήματος τοποθετήθηκε ένας πρόσθετος πύρος στήριξης του κινητήρα, κάτι που στοίχισε ακριβά στην αμερικανική εταιρεία.

Όλα τα μοντέλα της GM με έτος κατασκευής από το 1979 και μετά εφοδιάστηκαν με προβληματικούς πύρους στήριξης της πίσω ανάρτησης. Το πρόβλημα εντοπίστηκε μετά από μία σειρά τροχαίων ατυχημάτων, τα οποία προκάλεσε.

Το 2014 προχώρησε η αμερικανική GM σε μία μαζική ανάκληση εξαιτίας προβλημάτων με την κλειδαριά της μίζας. Ο κινητήρας κινδύνευε να σβήσει κατά την κίνηση του οχήματος, με αποτέλεσμα να μη λειτουργούν η υποβοήθηση του τιμονιού, ο ενισχυτής των φρένων και οι αερόσακοι. Το κόστος της αποκατάστασης του προβλήματος κόστισε στη General Motors πάνω από τέσσερα δις δολάρια.

Οι ελαττωματικοί αερόσακοι της ιαπωνικής Takata υποχρέωσαν τη Honda στη μεγαλύτερη ανάκληση αυτοκινήτων στην ιστορία της. Μάλιστα, το πρόβλημα με τους αερόσακους που δεν άνοιγαν σωστά και τραυμάτιζαν τους οδηγούς, δεν αφορούσε μόνον τη Honda, αλλά περίπου 20 μοντέλα διαφορετικών κατασκευαστών.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

21:09

Μενδώνη: Η χειροτεχνία είναι επάγγελμα, δημιουργική απασχόληση και μέσο οικονομικής αυτοτέλειας

21:05

Το Βατικανό επιστρέφει 62 τεχνουργήματα των αυτοχθόνων του Καναδά

21:02

Ιταλία: Κύμα σφοδρής κακοκαιρίας πλήττει την ευρύτερη περιοχή της Γένοβας

20:46

Τραμπ: Ζητά 5 δισ. απ' το BBC αλλά δύσκολα θα τα λάβει

20:21

Ποινές φυλάκισης 9 μηνών με αναστολή στους 23 συλληφθέντες με τον νέο νόμο για τον Άγνωστο Στρατιώτη

20:16

Βρετανία: Σοβαρές πλημμύρες στην Ουαλία απ' το πέρασμα της καταιγίδας Κλαούντια

20:04

ΗΠΑ: Ετήσιες ζημιές 9 δισ. δολάρια για τα αμερικανικά ταχυδρομεία

19:42

Απαγόρευση συγκεντρώσεων σε Αθήνα, Φιλοθέη και Χαλάνδρι την Κυριακή λόγω της επίσκεψης Ζελένσκι

19:27

ΗΠΑ: Ανοίγουν τον δρόμο για συνομιλίες σχετικά με την πώληση των ξένων περιουσιακών στοιχείων της Lukoil

19:00

Η μεγάλη «παγίδα» των €600 δισ. για τη Γερμανία

18:55

Επίσκεψη του ΥΦΥΠΕΞ Χάρη Θεοχάρη στην 5η Διεθνή Έκθεση και το Συνέδριο «ReBuild Ukraine 2025»

18:48

Πορτογαλία: Τρεις νεκροί από την καταιγίδα Κλαούντια

18:32

HSBC: Ο πρώην Βρετανός ΥΠΟΙΚ Τζορτζ Όσμπορν ανάμεσα στους υποψήφιους για τη θέση του προέδρου

18:23

Εκτροπή λεωφορείου με τραυματίες στην παλιά εθνική οδό Βόλου – Λάρισας

18:07

Apple: Ομοσπονδιακό δικαστήριο την καταδίκασε για παραβίαση πατέντας - Θα καταβάλει αποζημίωση $634 εκατ.

17:51

Hellenic Train: Αναχώρησε με καθυστέρηση λόγω τεχνικού προβλήματος η αμαξοστοιχία 1599

17:43

Χατζηδάκης: Η μετάβαση του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ αποτελεί μεγάλη μεταρρύθμιση με προκλήσεις

17:33

Γνωστή δημοσιογράφος συνελήφθη σε αλκοτέστ για απειλή και εξύβριση αστυνομικών

17:22

Νέοι δικαιούχοι στο πρόγραμμα «Τουρισμός για όλους 2025»

17:00

ΝΟΚ και μπόνους: Πώς γίνονται οι αναθεωρήσεις των οικοδομικών αδειών, πότε θα είναι έτοιμο το νέο πλαίσιο

16:41

Τζιτζικώστας: Δίνουμε απάντηση στις σύγχρονες προκλήσεις για τον τουρισμό

16:33

Τρεις νεκροί σε δύο τροχαία στην Αττική

16:07

Disney - YouTube TV: Κατέληξαν σε συμφωνία βάζοντας τέλος σε εβδομάδες διακοπής των καναλιών

15:50

3,6 δισ. άνθρωποι και το 41% των νοσοκομείων παγκοσμίως κινδυνεύουν από την ακραία ζέστη - Επείγουσα ανάγκη για δράση

15:39

Στη δημοσιότητα τα αρχεία της Αμέλια Ερχαρτ, με εντολή Τραμπ

15:23

Ινδονησία: Έξι νεκροί και 17 αγνοούμενοι από κατολίσθηση

15:18

Ινδία: Τουλάχιστον 9 νεκροί από ισχυρή έκρηξη σε αστυνομικό τμήμα της Σριναγκάρ

15:14

Ιράν: Οι Φρουροί της Επανάστασης επιβεβαίωσαν τη σύλληψη πετρελαιοφόρου στον Κόλπο

14:56

Την ένταξη των πρακτορείων ΟΠΑΠ στα προγράμματα ΕΣΠΑ ζήτησαν από τον υπ. Ανάπτυξης ΕΕΑ και ΠΟΕΠΠΠ

14:48

ΕΛΑΣ: Τέσσερις συλλήψεις για τη δολοφονία του Γιάννη Λάλα

gazzetta
gazzetta reader insider insider