Oι 10 μεγαλύτερες ανακλήσεις αυτοκινήτων όλων των εποχών

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Oι 10 μεγαλύτερες ανακλήσεις αυτοκινήτων όλων των εποχών
Εκατομμύρια αυτοκίνητα ανακαλούνται κάθε χρόνο στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία είτε προληπτικά είτε επειδή κρίνονται ανασφαλή εξαιτίας κάποιων ελαττωματικών εξαρτημάτων.

Διαστάσεις επιδημίας έχουν λάβει τα τελευταία χρόνια οι ανακλήσεις αυτοκινήτων. Μάλιστα, αναφερόμαστε μόνον στις επίσημες, καθώς πολύ συχνά καλύπτονται τέτοιες ενέργειες από ένα πέπλο μυστικότητας και οι διορθωτικές παρεμβάσεις στα αυτοκίνητα γίνονται στο πλαίσιο της καθιερωμένης τους συντήρησης, χωρίς να το πάρουν είδηση οι κάτοχοί τους. Η έξαρση των ανακλήσεων οφείλεται σε διάφορες αιτίες , όπως για παράδειγμα στα ολοένα συντομότερα διαστήματα εξέλιξης των νέων μοντέλων, προκειμένου να παραμένουν ανταγωνιστικοί οι αυτοκινητοκατασκευαστές.

Μεγάλο πρόβλημα αποτελεί και η χρήση κοινών εξαρτημάτων και μερών σε πολλά μοντέλα του ίδιου ομίλου για εξοικονόμηση κόστους. Είναι προφανές, ότι ένα ελαττωματικό εξάρτημα θα πρέπει να αλλαχθεί σε πολλαπλάσιο αριθμό, οπότε παίρνει η ανάκληση μεγάλες διαστάσεις.

Μία άλλη αιτία αποτελεί η ραγδαία εξέλιξη των σύγχρονων αυτοκινήτων, που εξοπλίζονται με άπειρα νέα συστήματα ασφαλείας και άνεσης, πολλούς αυτοματισμούς και καινοτόμες τεχνολογίες. Αυτό αυξάνει στην πράξη τις πιθανές πηγές βλάβης σε σχέση με τα μοντέλα προηγούμενων γενεών με πολύ απλούστερα μηχανικά μέρη και πολύ λιγότερα ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά κυκλώματα.

Ας δούμε ωστόσο, ποιες είναι οι 10 μεγαλύτερες ανακλήσεις οχημάτων όλων των εποχών με βάση μία διεθνή έρευνα της βρετανικής εταιρείας Leasing, OSV.

Στη μεγαλύτερη ανάκληση αυτοκινήτων όλων των εποχών κλήθηκαν στα συνεργεία της Ford 21 εκατομμύρια οχήματα, επειδή κινδύνευαν να αυτονομηθούν. Συγκεκριμένα, μπορούσε να λυθεί ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων και να μετακινηθεί από τη θέση Ρ (Parking), οπότε κυλούσε το αυτοκίνητο ανεξέλεγκτο. Μάλιστα η Ford θέλησε αρχικά να αντιμετωπίσει το πρόβλημα με προειδοποιητικά αυτοκόλλητα μέσα στα οχήματα, τελικά όμως αποφάσισε να τα ανακαλέσει και να αποκαταστήσει τη βλάβη. Bέβαια οφείλουμε να πούμε, ότι όλες οι μεγάλες ανακλήσεις της Ford πραγματοποιήθηκαν πριν δύο και πλέον δεκαετίες, οπότε φαίνεται ότι τα παθήματα έγιναν μαθήματα στην αμερικανική εταιρεία.

Στη συγκεκριμένη ανάκληση είχαμε ελαττωματικά Cruise Control εξαιτίας των οποίων μπορούσαν να πάρουν φωτιά τα αυτοκίνητα.

Μία μεγάλη παρτίδα αυτοκινήτων της ιαπωνικής μάρκας κυκλοφόρησε με ελαττωματικά πεντάλ, εξαιτίας των οποίων υπήρχε κίνδυνος να επιταχύνουν τα οχήματα χωρίς λόγο απότομα. Μάλιστα η αρχική διάγνωση του προβλήματος από την Toyota ήταν λανθασμένη, οπότε χρειάστηκε και δεύτερη ανάκληση.

Δεν πρόκειται για κάποιο ελάττωμα, αλλά για την προσπάθεια παραποίησης της εκπομπής ρύπων, που είχε επιχειρήσει η VW στα ντιζελοκίνητα μοντέλα της. Η γερμανική μάρκα ανακάλεσε 8,5 εκατ. οχήματα στα συνεργεία της, για να αφαιρέσει το πειρατικό λογισμικό και να μειώσει τους ρύπους με την προσθήκη ενός νέου εξαρτήματος στον πετρελαιοκινητήρα τους. Το σκάνδαλο έχει κοστίσει μέχρι σήμερα πάνω από 17 δις ευρώ στη Volkswagen.

Και εδώ είχαμε προβλήματα με την κλειδαριά της μίζας, όπως και με τη General Motors. Στη συγκεκριμένη περίπτωση της Ford ωστόσο, οι ελαττωματικές κλειδαριές μπορούσαν να προκαλέσουν βραχυκύκλωμα και φωτιά στο όχημα.

Tα ελαττωματικά ηλεκτρικά παράθυρα δεν επηρέαζαν την ασφάλεια οδήγησης, ωστόσο η συγκεκριμένη ανάκληση κόστισε πανάκριβα στην Toyota, αν και δεν αποκάλυψε ποτέ το ακριβές ποσόν.

Στις αρχές της δεκαετίας του 70 εμφάνισαν διάφορα μοντέλα της GM προβλήματα κατά την επιτάχυνση, επειδή στηρίζονταν χαλαρά οι κινητήρες τους. Για την αντιμετώπιση του προβλήματος τοποθετήθηκε ένας πρόσθετος πύρος στήριξης του κινητήρα, κάτι που στοίχισε ακριβά στην αμερικανική εταιρεία.

Όλα τα μοντέλα της GM με έτος κατασκευής από το 1979 και μετά εφοδιάστηκαν με προβληματικούς πύρους στήριξης της πίσω ανάρτησης. Το πρόβλημα εντοπίστηκε μετά από μία σειρά τροχαίων ατυχημάτων, τα οποία προκάλεσε.

Το 2014 προχώρησε η αμερικανική GM σε μία μαζική ανάκληση εξαιτίας προβλημάτων με την κλειδαριά της μίζας. Ο κινητήρας κινδύνευε να σβήσει κατά την κίνηση του οχήματος, με αποτέλεσμα να μη λειτουργούν η υποβοήθηση του τιμονιού, ο ενισχυτής των φρένων και οι αερόσακοι. Το κόστος της αποκατάστασης του προβλήματος κόστισε στη General Motors πάνω από τέσσερα δις δολάρια.

Οι ελαττωματικοί αερόσακοι της ιαπωνικής Takata υποχρέωσαν τη Honda στη μεγαλύτερη ανάκληση αυτοκινήτων στην ιστορία της. Μάλιστα, το πρόβλημα με τους αερόσακους που δεν άνοιγαν σωστά και τραυμάτιζαν τους οδηγούς, δεν αφορούσε μόνον τη Honda, αλλά περίπου 20 μοντέλα διαφορετικών κατασκευαστών.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

13:34

Ευλογιά αιγοπροβάτων: Συνεχίζονται οι εκτεταμένοι έλεγχοι για την τήρηση των μέτρων βιοασφάλειας

13:23

Κρεμλίνο: Ελπίζουμε σε μία συνάντηση Πούτιν - Τραμπ μόλις ολοκληρωθεί η προετοιμασία της

13:19

Δέκα «κρυμμένοι» θησαυροί στο Παρίσι

13:19

ΑΑΔΕ: Από 24/11 το νέο Τελωνείο Δυτικής Αττικής

13:13

Στα 95.000 δολάρια το Bitcoin - «Καπνός» το 30% από τα κέρδη του 2025

13:04

Υπεγράφη η σύμβαση για την αγορά της τέταρτης φρεγάτας FDI Belharra

12:52

Γεωργία: Καταργεί σώμα κατά της διαφθοράς, αυξάνεται η ένταση στις σχέσεις με την ΕΕ

12:50

Συμφωνία Μακρόν - Ζελένσκι για την πώληση 100 Rafale στην Ουκρανία

12:49

Πολωνία: Έκρηξη σε σιδηροδρομική γραμμή - «Άνευ προηγουμένου ενέργεια διολοφθοράς»

12:32

Πρακτικές παρεμβάσεις για εξοικονόμηση ενέργειας στο σπίτι

12:25

Ισχυρές βροχές και καταιγίδες από αύριο - Σε ποιες περιοχές θα εκδηλωθούν

12:19

Η TotalEnergies ενώνει δυνάμεις με τον Ντάνιελ Κρετίνσκι - Mega deal 5,1 δισ. ευρώ

12:14

Σεισμός 4,1 βαθμών Ρίχτερ στη Λευκάδα

12:14

Hellenic Train: Αναστολές και τροποποιήσεις δρομολογίων λόγω της αυριανής 24ωρης απεργίας εργαζομένων

12:07

Metlen: Εξετάζει ομολογιακή έκδοση 500 εκατ. ευρώ

12:02

Κομισιόν: «Βαρίδι» 500 εκατ. ευρώ από διορθώσεις αγροτικών κονδυλίων - Τι εκτιμά για ανάπτυξη, πληθωρισμό

11:50

Ελβετία: Συρρίκνωση ΑΕΠ για πρώτη φορά από το 2023 - «Βαρίδι» οι δασμοί Τραμπ

11:46

Πρωτογενές πλεόνασμα 10,3 δισ. στο δεκάμηνο - Στα 3,09 δισ. το συνολικό πλεόνασμα

11:45

Aktor: Σε πλήρη εξέλιξη οι εργασίες στον Οδικό Άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου

11:38

Snappi: Διαθέσιμο το Snappi Pay Later για αγορές με άτοκες δόσεις

11:34

Στις 29 Νοεμβρίου στη Δράμα η 48η «Ημέρα Καριέρας» της ΔΥΠΑ

11:31

Επένδυση Coca-Cola HBC σε Κέντρο Έρευνας & Ανάπτυξης στην Ελλάδα

11:23

Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας - Ε65: Στο 87,7% η κατασκευαστική πρόοδος

11:17

Eurobank: Περαιτέρω αποκλιμάκωση του πληθωρισμού τον Οκτώβριο

11:12

Deutsche Bank: Αυξάνει στα €21 την τιμή στόχο για ΟΤΕ, σύσταση «buy»

11:07

Ιαπωνία: Η πρωθυπουργός συνεχίζει να είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στη χώρα

11:02

ΧΑ: Ανοδικά ο Γενικός Δείκτης με φόντο τη Fitch και εν αναμονή αποτελεσμάτων

10:55

Η Γερμανία βάζει πλαφόν στο ρεύμα για να προστατεύσει τη βαριά βιομηχανία

10:52

ΗΠΑ-Επίθεση στο Καπιτώλιο: Ο Τραμπ χορηγεί χάρη σε έναν ακόμη οπαδό του

10:50

«Η ελευθερία κερδίζεται με γενναιότητα και διατηρείται με ευθύνη»: Το μήνυμα Πιερρακάκη για το Πολυτεχνείο

gazzetta
gazzetta reader insider insider