Oι 10 μεγαλύτερες ανακλήσεις αυτοκινήτων όλων των εποχών

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Oι 10 μεγαλύτερες ανακλήσεις αυτοκινήτων όλων των εποχών
Εκατομμύρια αυτοκίνητα ανακαλούνται κάθε χρόνο στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία είτε προληπτικά είτε επειδή κρίνονται ανασφαλή εξαιτίας κάποιων ελαττωματικών εξαρτημάτων.

Διαστάσεις επιδημίας έχουν λάβει τα τελευταία χρόνια οι ανακλήσεις αυτοκινήτων. Μάλιστα, αναφερόμαστε μόνον στις επίσημες, καθώς πολύ συχνά καλύπτονται τέτοιες ενέργειες από ένα πέπλο μυστικότητας και οι διορθωτικές παρεμβάσεις στα αυτοκίνητα γίνονται στο πλαίσιο της καθιερωμένης τους συντήρησης, χωρίς να το πάρουν είδηση οι κάτοχοί τους. Η έξαρση των ανακλήσεων οφείλεται σε διάφορες αιτίες , όπως για παράδειγμα στα ολοένα συντομότερα διαστήματα εξέλιξης των νέων μοντέλων, προκειμένου να παραμένουν ανταγωνιστικοί οι αυτοκινητοκατασκευαστές.

Μεγάλο πρόβλημα αποτελεί και η χρήση κοινών εξαρτημάτων και μερών σε πολλά μοντέλα του ίδιου ομίλου για εξοικονόμηση κόστους. Είναι προφανές, ότι ένα ελαττωματικό εξάρτημα θα πρέπει να αλλαχθεί σε πολλαπλάσιο αριθμό, οπότε παίρνει η ανάκληση μεγάλες διαστάσεις.

Μία άλλη αιτία αποτελεί η ραγδαία εξέλιξη των σύγχρονων αυτοκινήτων, που εξοπλίζονται με άπειρα νέα συστήματα ασφαλείας και άνεσης, πολλούς αυτοματισμούς και καινοτόμες τεχνολογίες. Αυτό αυξάνει στην πράξη τις πιθανές πηγές βλάβης σε σχέση με τα μοντέλα προηγούμενων γενεών με πολύ απλούστερα μηχανικά μέρη και πολύ λιγότερα ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά κυκλώματα.

Ας δούμε ωστόσο, ποιες είναι οι 10 μεγαλύτερες ανακλήσεις οχημάτων όλων των εποχών με βάση μία διεθνή έρευνα της βρετανικής εταιρείας Leasing, OSV.

Στη μεγαλύτερη ανάκληση αυτοκινήτων όλων των εποχών κλήθηκαν στα συνεργεία της Ford 21 εκατομμύρια οχήματα, επειδή κινδύνευαν να αυτονομηθούν. Συγκεκριμένα, μπορούσε να λυθεί ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων και να μετακινηθεί από τη θέση Ρ (Parking), οπότε κυλούσε το αυτοκίνητο ανεξέλεγκτο. Μάλιστα η Ford θέλησε αρχικά να αντιμετωπίσει το πρόβλημα με προειδοποιητικά αυτοκόλλητα μέσα στα οχήματα, τελικά όμως αποφάσισε να τα ανακαλέσει και να αποκαταστήσει τη βλάβη. Bέβαια οφείλουμε να πούμε, ότι όλες οι μεγάλες ανακλήσεις της Ford πραγματοποιήθηκαν πριν δύο και πλέον δεκαετίες, οπότε φαίνεται ότι τα παθήματα έγιναν μαθήματα στην αμερικανική εταιρεία.

Στη συγκεκριμένη ανάκληση είχαμε ελαττωματικά Cruise Control εξαιτίας των οποίων μπορούσαν να πάρουν φωτιά τα αυτοκίνητα.

Μία μεγάλη παρτίδα αυτοκινήτων της ιαπωνικής μάρκας κυκλοφόρησε με ελαττωματικά πεντάλ, εξαιτίας των οποίων υπήρχε κίνδυνος να επιταχύνουν τα οχήματα χωρίς λόγο απότομα. Μάλιστα η αρχική διάγνωση του προβλήματος από την Toyota ήταν λανθασμένη, οπότε χρειάστηκε και δεύτερη ανάκληση.

Δεν πρόκειται για κάποιο ελάττωμα, αλλά για την προσπάθεια παραποίησης της εκπομπής ρύπων, που είχε επιχειρήσει η VW στα ντιζελοκίνητα μοντέλα της. Η γερμανική μάρκα ανακάλεσε 8,5 εκατ. οχήματα στα συνεργεία της, για να αφαιρέσει το πειρατικό λογισμικό και να μειώσει τους ρύπους με την προσθήκη ενός νέου εξαρτήματος στον πετρελαιοκινητήρα τους. Το σκάνδαλο έχει κοστίσει μέχρι σήμερα πάνω από 17 δις ευρώ στη Volkswagen.

Και εδώ είχαμε προβλήματα με την κλειδαριά της μίζας, όπως και με τη General Motors. Στη συγκεκριμένη περίπτωση της Ford ωστόσο, οι ελαττωματικές κλειδαριές μπορούσαν να προκαλέσουν βραχυκύκλωμα και φωτιά στο όχημα.

Tα ελαττωματικά ηλεκτρικά παράθυρα δεν επηρέαζαν την ασφάλεια οδήγησης, ωστόσο η συγκεκριμένη ανάκληση κόστισε πανάκριβα στην Toyota, αν και δεν αποκάλυψε ποτέ το ακριβές ποσόν.

Στις αρχές της δεκαετίας του 70 εμφάνισαν διάφορα μοντέλα της GM προβλήματα κατά την επιτάχυνση, επειδή στηρίζονταν χαλαρά οι κινητήρες τους. Για την αντιμετώπιση του προβλήματος τοποθετήθηκε ένας πρόσθετος πύρος στήριξης του κινητήρα, κάτι που στοίχισε ακριβά στην αμερικανική εταιρεία.

Όλα τα μοντέλα της GM με έτος κατασκευής από το 1979 και μετά εφοδιάστηκαν με προβληματικούς πύρους στήριξης της πίσω ανάρτησης. Το πρόβλημα εντοπίστηκε μετά από μία σειρά τροχαίων ατυχημάτων, τα οποία προκάλεσε.

Το 2014 προχώρησε η αμερικανική GM σε μία μαζική ανάκληση εξαιτίας προβλημάτων με την κλειδαριά της μίζας. Ο κινητήρας κινδύνευε να σβήσει κατά την κίνηση του οχήματος, με αποτέλεσμα να μη λειτουργούν η υποβοήθηση του τιμονιού, ο ενισχυτής των φρένων και οι αερόσακοι. Το κόστος της αποκατάστασης του προβλήματος κόστισε στη General Motors πάνω από τέσσερα δις δολάρια.

Οι ελαττωματικοί αερόσακοι της ιαπωνικής Takata υποχρέωσαν τη Honda στη μεγαλύτερη ανάκληση αυτοκινήτων στην ιστορία της. Μάλιστα, το πρόβλημα με τους αερόσακους που δεν άνοιγαν σωστά και τραυμάτιζαν τους οδηγούς, δεν αφορούσε μόνον τη Honda, αλλά περίπου 20 μοντέλα διαφορετικών κατασκευαστών.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

22:35

Σε Παρίσι και Μαδρίτη ο Ζελένσκι

22:22

Bloomberg: Ο Τραμπ δίνει F-35 στην Σαουδική Αραβία – Στην αναμονή η Τουρκία

22:10

ΟΗΕ: Κοινή δήλωση για το Ψήφισμα του Συμβουλίου Ασφαλείας για τη Γάζα

21:58

Μια πυρκαγιά και σφοδρές καταιγίδες απειλούν την Καλιφόρνια

21:46

Εβδομάδα κερδών για το πετρέλαιο με νέο boost 2%

21:36

Ο Δανός υπουργός Εξωτερικών προσκαλεί τους διαδικτυακούς haters του σε κατ' ιδίαν συνάντηση

21:26

Χρυσός: Κέρδη στην εβδομάδα - «Βουτιά» την Παρασκευή

21:12

Eurojackpot: Αυτοί είναι οι αριθμοί που κερδίζουν 18 εκατ. ευρώ

21:08

Τέλος εποχής στη Walmart: Αποχωρεί ο CEO - Ποιος αναλαμβάνει

20:57

Ο Έλληνας που διώκει τον Τραμπ

20:46

Ομόλογο Lamda: Υπερκάλυψη κατά 1,54 φορές - Άντλησε 500 εκατ. ευρώ με επιτόκιο 3,8%

20:44

Σε ΑΜΚ ύψους 9,55 εκατ. ευρώ προχωρά η Regency - Συμμετέχουν Λάμψα και Intracom Holdings

20:36

Ήρθε και η ώρα της Βρετανίας μετά τη Γαλλία - Ανησυχίες για τα δημοσιονομικά

20:23

Το chatbot της Anthropic εξαπέλυσε μόνο του κυβερνοεπιθέσεις - Ο ρόλος των Κινέζων χάκερς

20:12

Ανανεώθηκε για 5 χρόνια η θητεία 3 εντεταλμένων Ευρωπαίων Εισαγγελέων στην Αθήνα

20:01

ΔΙΜΕΑ: 45.000 έλεγχοι και πρόστιμα πάνω από 16 εκατ. ευρώ - Τα ποσά στις πολυεθνικές

19:50

Τρ. Πειραιώς: Έκτακτη γ.σ. στις 5 Δεκεμβρίου για απορρόφηση της Πειραιώς Holdings

19:39

Μοτοδυναμική: Deal με P.M. TSERIOTIS για το 30% στη θυγατρική Blue Horizon

19:28

Βουλγαρία: Ο αμυντικός προϋπολογισμός για το 2026 θα ανέλθει στα 2,708 δισ. ευρώ

19:17

Απώλειες 1% στις ευρωαγορές με βαρίδι την τεχνολογία

19:09

Πώς η Σουηδία κατάφερε να μειώσει τόσο το κάπνισμα

19:00

Η OB STREEM εξαγοράζει την Med FRIGO Group

18:56

Κυρανάκης: Λύση για χιλιάδες φοιτητές και πολίτες της Θεσσαλονίκης η έναρξη λειτουργίας του Δυτικού Προαστιακού

18:54

Ουκρανικοί πύραυλοι Neptune έπληξαν το λιμάνι Νοβοροσίσκ της Ρωσίας

18:46

Τραμπ: Οι Δημοκρατικοί επαναφέρουν την απάτη Έπστιν - Να ερευνηθούν οι σχέσεις του με τον Κλίντον

18:41

ΟΠΕΚΕΠΕ: Στις 14 οι προφυλακίσεις για εγκληματική οργάνωση - Στους 40 οι κατηγορούμενοι

18:39

ΟΗΕ: Κατηγορεί το Ισραήλ ότι κατασκεύασε «τείχη» στο έδαφος του Λιβάνου

18:37

ΗΠΑ: Ζημιές 9 δισ. δολαρίων για την Ταχυδρομική Υπηρεσία

18:29

Lukoil: Σε συζητήσεις με πιθανούς αγοραστές των περιουσιακών της στοιχείων στο εξωτερικό

18:17

Η ΕΤΜΕ ανέθεσε στα Ναυπηγεία Σαλαμίνας την κατασκευή πλωτής εξέδρας θαλάσσιας επιτήρησης

gazzetta
gazzetta reader insider insider