Oι 10 μεγαλύτερες ανακλήσεις αυτοκινήτων όλων των εποχών

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Oι 10 μεγαλύτερες ανακλήσεις αυτοκινήτων όλων των εποχών
Εκατομμύρια αυτοκίνητα ανακαλούνται κάθε χρόνο στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία είτε προληπτικά είτε επειδή κρίνονται ανασφαλή εξαιτίας κάποιων ελαττωματικών εξαρτημάτων.

Διαστάσεις επιδημίας έχουν λάβει τα τελευταία χρόνια οι ανακλήσεις αυτοκινήτων. Μάλιστα, αναφερόμαστε μόνον στις επίσημες, καθώς πολύ συχνά καλύπτονται τέτοιες ενέργειες από ένα πέπλο μυστικότητας και οι διορθωτικές παρεμβάσεις στα αυτοκίνητα γίνονται στο πλαίσιο της καθιερωμένης τους συντήρησης, χωρίς να το πάρουν είδηση οι κάτοχοί τους. Η έξαρση των ανακλήσεων οφείλεται σε διάφορες αιτίες , όπως για παράδειγμα στα ολοένα συντομότερα διαστήματα εξέλιξης των νέων μοντέλων, προκειμένου να παραμένουν ανταγωνιστικοί οι αυτοκινητοκατασκευαστές.

Μεγάλο πρόβλημα αποτελεί και η χρήση κοινών εξαρτημάτων και μερών σε πολλά μοντέλα του ίδιου ομίλου για εξοικονόμηση κόστους. Είναι προφανές, ότι ένα ελαττωματικό εξάρτημα θα πρέπει να αλλαχθεί σε πολλαπλάσιο αριθμό, οπότε παίρνει η ανάκληση μεγάλες διαστάσεις.

Μία άλλη αιτία αποτελεί η ραγδαία εξέλιξη των σύγχρονων αυτοκινήτων, που εξοπλίζονται με άπειρα νέα συστήματα ασφαλείας και άνεσης, πολλούς αυτοματισμούς και καινοτόμες τεχνολογίες. Αυτό αυξάνει στην πράξη τις πιθανές πηγές βλάβης σε σχέση με τα μοντέλα προηγούμενων γενεών με πολύ απλούστερα μηχανικά μέρη και πολύ λιγότερα ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά κυκλώματα.

Ας δούμε ωστόσο, ποιες είναι οι 10 μεγαλύτερες ανακλήσεις οχημάτων όλων των εποχών με βάση μία διεθνή έρευνα της βρετανικής εταιρείας Leasing, OSV.

Στη μεγαλύτερη ανάκληση αυτοκινήτων όλων των εποχών κλήθηκαν στα συνεργεία της Ford 21 εκατομμύρια οχήματα, επειδή κινδύνευαν να αυτονομηθούν. Συγκεκριμένα, μπορούσε να λυθεί ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων και να μετακινηθεί από τη θέση Ρ (Parking), οπότε κυλούσε το αυτοκίνητο ανεξέλεγκτο. Μάλιστα η Ford θέλησε αρχικά να αντιμετωπίσει το πρόβλημα με προειδοποιητικά αυτοκόλλητα μέσα στα οχήματα, τελικά όμως αποφάσισε να τα ανακαλέσει και να αποκαταστήσει τη βλάβη. Bέβαια οφείλουμε να πούμε, ότι όλες οι μεγάλες ανακλήσεις της Ford πραγματοποιήθηκαν πριν δύο και πλέον δεκαετίες, οπότε φαίνεται ότι τα παθήματα έγιναν μαθήματα στην αμερικανική εταιρεία.

Στη συγκεκριμένη ανάκληση είχαμε ελαττωματικά Cruise Control εξαιτίας των οποίων μπορούσαν να πάρουν φωτιά τα αυτοκίνητα.

Μία μεγάλη παρτίδα αυτοκινήτων της ιαπωνικής μάρκας κυκλοφόρησε με ελαττωματικά πεντάλ, εξαιτίας των οποίων υπήρχε κίνδυνος να επιταχύνουν τα οχήματα χωρίς λόγο απότομα. Μάλιστα η αρχική διάγνωση του προβλήματος από την Toyota ήταν λανθασμένη, οπότε χρειάστηκε και δεύτερη ανάκληση.

Δεν πρόκειται για κάποιο ελάττωμα, αλλά για την προσπάθεια παραποίησης της εκπομπής ρύπων, που είχε επιχειρήσει η VW στα ντιζελοκίνητα μοντέλα της. Η γερμανική μάρκα ανακάλεσε 8,5 εκατ. οχήματα στα συνεργεία της, για να αφαιρέσει το πειρατικό λογισμικό και να μειώσει τους ρύπους με την προσθήκη ενός νέου εξαρτήματος στον πετρελαιοκινητήρα τους. Το σκάνδαλο έχει κοστίσει μέχρι σήμερα πάνω από 17 δις ευρώ στη Volkswagen.

Και εδώ είχαμε προβλήματα με την κλειδαριά της μίζας, όπως και με τη General Motors. Στη συγκεκριμένη περίπτωση της Ford ωστόσο, οι ελαττωματικές κλειδαριές μπορούσαν να προκαλέσουν βραχυκύκλωμα και φωτιά στο όχημα.

Tα ελαττωματικά ηλεκτρικά παράθυρα δεν επηρέαζαν την ασφάλεια οδήγησης, ωστόσο η συγκεκριμένη ανάκληση κόστισε πανάκριβα στην Toyota, αν και δεν αποκάλυψε ποτέ το ακριβές ποσόν.

Στις αρχές της δεκαετίας του 70 εμφάνισαν διάφορα μοντέλα της GM προβλήματα κατά την επιτάχυνση, επειδή στηρίζονταν χαλαρά οι κινητήρες τους. Για την αντιμετώπιση του προβλήματος τοποθετήθηκε ένας πρόσθετος πύρος στήριξης του κινητήρα, κάτι που στοίχισε ακριβά στην αμερικανική εταιρεία.

Όλα τα μοντέλα της GM με έτος κατασκευής από το 1979 και μετά εφοδιάστηκαν με προβληματικούς πύρους στήριξης της πίσω ανάρτησης. Το πρόβλημα εντοπίστηκε μετά από μία σειρά τροχαίων ατυχημάτων, τα οποία προκάλεσε.

Το 2014 προχώρησε η αμερικανική GM σε μία μαζική ανάκληση εξαιτίας προβλημάτων με την κλειδαριά της μίζας. Ο κινητήρας κινδύνευε να σβήσει κατά την κίνηση του οχήματος, με αποτέλεσμα να μη λειτουργούν η υποβοήθηση του τιμονιού, ο ενισχυτής των φρένων και οι αερόσακοι. Το κόστος της αποκατάστασης του προβλήματος κόστισε στη General Motors πάνω από τέσσερα δις δολάρια.

Οι ελαττωματικοί αερόσακοι της ιαπωνικής Takata υποχρέωσαν τη Honda στη μεγαλύτερη ανάκληση αυτοκινήτων στην ιστορία της. Μάλιστα, το πρόβλημα με τους αερόσακους που δεν άνοιγαν σωστά και τραυμάτιζαν τους οδηγούς, δεν αφορούσε μόνον τη Honda, αλλά περίπου 20 μοντέλα διαφορετικών κατασκευαστών.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

16:07

Αποκρατικοποιήσεις: Έσοδα 322 εκατ. ευρώ το 2026

15:57

Novartis: «Βλέπει» αύξηση πωλήσεων με ώθηση από τα αντικαρκινικά φάρμακα

15:49

Νέο δημοτικό πάρκινγκ στο κέντρο της Αθήνας - Πόσες θέσεις θα έχει

15:47

ΗΠΑ: Στο 4,4% η ανεργία τον Σεπτέμβριο - 119.000 νέες θέσεις εργασίας

15:40

Έρχονται 50.000 προσλήψεις στο Δημόσιο το 2026

15:34

H Αpple ανακοίνωσε το δημοφιλέστερο podcast της χρονιάς παγκοσμίως

15:31

Ευλογιά αιγοπροβάτων: Δύο συλλήψεις για πατραβιάσεις των μέτρων πρόληψης στη Θεσσαλία

15:24

Κόσοβο: Στις 28 Δεκεμβρίου ορίστηκαν οι πρόωρες βουλευτικές εκλογές

15:17

ΑΣΕΠ: Προκήρυξη για 132 μόνιμες θέσεις από επιτυχόντες του πρώτου πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού

15:05

ΚΕΔΕ: Ζητεί αύξηση πόρων για τους δήμους από τον κρατικό προϋπολογισμό του 2026

15:02

Χρέος: «Σβήνουμε» φέτος από το GLF τα έτη 2040 και 2041

15:01

ΔΟΑΕ: Καλεί με ψήφισμα το Ιράν να συνεργαστεί για το πυρηνικό του πρόγραμμα

14:56

Siemens Energy: Σχεδιάζει τη μεγαλύτερη επαναγορά μετοχών στην ιστορία της - Ύψους 6 δισ. ευρώ

14:49

Η Profile Software Χρυσός Χορηγός στο μεγαλύτερο event Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών στη Μάλτα

14:43

Τσικριπής (ΤτΕ): Η κεφαλαιοποίηση της αγοράς κρυπτοστοιχείων είναι άνω των 3 τρισ. δολαρίων

14:41

Walmart: Στα 179,50 δισ. τα έσοδα γ' τριμήνου - Αυξάνει ξανά τις προβλέψεις για το έτος

14:37

Πεσκόφ: Οποιοδήποτε ειρηνευτικό σχέδιο θα πρέπει να εξαλείφει τα βαθύτερα αίτια της σύγκρουσης στην Ουκρανία

14:29

ΔΥΠΑ: Στα 768.001 άτομα οι εγγεγραμμένοι άνεργοι τον Οκτώβριο

14:20

Πιερρακάκης για τα σενάρια περί Eurogroup: Τιμητική η συζήτηση αλλά εξαιρετικά πρόωρη

14:07

Διπλή παγκόσμια αναγνώριση για την TP Greece από τη Singapore Airlines και το Contact Center World

13:57

Θεοδωρικάκος: Στηρίζουμε τη γυναικεία επιχειρηματικότητα και την καινοτομία στον πρωτογενή τομέα

13:54

Μπρατάκος: Η δημοσιονομική πρόοδος είναι η βάση, οι μεταρρυθμίσεις είναι το μέλλον

13:51

Γεωργιάδης για το νέο νοσοκομείο της Κω: Ένα όραμα δεκαετιών μπαίνει σε τροχιά οριστικής υλοποίησης

13:45

Bundesbank: Σε τροχιά ανάπτυξης το τέταρτο τρίμηνο η Γερμανία

13:43

Μνημόνιο συνεργασίας ΕΛΣΤΑΤ - Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

13:29

Κομισιόν: Μέτρα για τον εκσυγχρονισμό των συστημάτων απονομής δικαιοσύνης στην ΕΕ

13:26

Αντωνιάδης (ΣΕΒΤ): Η βιομηχανία τροφίμων «αντέχει» παρά τις προκλήσεις

13:15

UBS: Το 2026 θα είναι χρονιά κερδών για τις μετοχές

13:12

Γάλλος ΥΠΕΞ για Ουκρανία: Η ειρήνη δεν μπορεί να είναι συνθηκολόγηση

13:00

Brandenburger: Τα σούπερ μάρκετ χρειάζονται σταθερό περιβάλλον, όχι πλημμύρα νέων κανονισμών

gazzetta
gazzetta reader insider insider