Tip of the Day

Αυτοκίνητο: Τι πρέπει να προσέχουμε κατά την οδήγηση στον πάγο ή στο χιόνι

07-02-2023 | 14:02
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Αυτοκίνητο: Τι πρέπει να προσέχουμε κατά την οδήγηση στον πάγο ή στο χιόνι

Η οδήγηση στον πάγο ή στο χιόνι απαιτεί πολύ μεγάλη προσοχή. Τα χιόνια που ήδη έχουν πέσει σε πολλές περιοχές της Ελλάδας δημιουργούν παγίδες στο οδόστρωμα τις οποίες ο οδηγός κατά τη διάρκεια της οδήγησης θα πρέπει να έχει στο μυαλό του.

Όταν κινείται στα χιόνια πρέπει να έχει το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου του γεμάτο με καύσιμα. Η απόσταση ακινητοποίησης στο χιόνι και τον πάγο είναι 10 φορές υψηλότερη από ό,τι είναι στο στεγνό οδόστρωμα. Έτσι αυτόν τον παράγοντα θα πρέπει να έχει υπόψη του όταν θέλει να φθάσει έγκαιρα στο προορισμό του. Έτσι οφείλει να τετραπλασιάσει την απόσταση ασφαλείας. Η απόσταση από τον προπορευόμενο θα πρέπει να είναι αρκετή για να ακινητοποιήσει χωρίς πρόβλημα το αυτοκίνητό του. Οφείλει μάλιστα να προβλέπει τις κινήσεις των άλλων οδηγών.

Τα φώτα διασταυρώσεως (μεσαία) πρέπει αν είναι πάντα αναμμένα, ώστε να μας βλέπουν, αλλά και για να μην πιάνουν χιόνι. Σε περίπτωση που χρειαστεί ο οδηγός να βάλει αλυσίδες ή χιονοκουβέρτες πρέπει να γνωρίζει να τις τοποθετεί. Οι αλυσίδες ή οι χιονοκουβέρτες μπαίνουν στους κινητήριους τροχούς, ενώ η ανώτατη ταχύτητα δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 50 χλμ./ώρα.

Ο οδηγός πρέπει να κρατάει καθαρό του αυτοκίνητό του, γιατί με αυτό τον τρόπο θα μειώσει τη διάβρωσή του, κυρίως από το αλάτι που υπάρχει στο δρόμο. Οφείλει να δείξει μεγάλη προσοχή στις γέφυρες και τις άνω διαβάσεις. Σε αυτές τις επιφάνειες ο πάγος σχηματίζεται γρηγορότερα. Επίσης οφείλει να φροντίσει για τη σωστή ορατότητα κρατώντας τα φώτα αναμμένα και το παρμπρίζ καθαρό.

Όταν πρόκειται να ακινητοποιήσει για ώρες το αυτοκίνητό του, καλό είναι μην τραβάει πολύ το χειρόφρενο γιατί παγώνει και δεν επανέρχεται. Εναλλακτικά μπορεί να χρησιμοποιήσει τάκους.

Αν υποψιαστεί ότι θα χιονίσει, οφείλει να σηκώσει τους υαλοκαθαριστήρες από το παρμπρίζ για να μην κολλήσουν με τον πάγο. Σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες ξεχάστε τα «πιτσιλιστήρια». Το νερό, ακόμα και με αντιπηκτικό, παγώνει ακαριαία, γίνεται φιλμ πάγου και χρειάζεται ειδική ξέστρα ή να περιμένουμε αρκετή ώρα να δουλέψει το καλοριφέρ για να λιώσουν οι πάγοι στα τζάμια.

Ο οδηγός πάντα όταν ξεκινάει πρέπει να πατάει λίγο γκάζι, ενώ καλό είναι όταν αλλάζει ταχύτητα ο κινητήρας να έχει λίγες στροφές. Κατά την αλλαγή κατεύθυνσης, οι χειρισμοί πρέπει να είναι αργοί και προοδευτικοί, αφού πάνω στο χιόνι και ειδικά στον πάγο η αλλαγή πορείας και γενικά η μεταβολή της κινητικής κατάστασης του αυτοκινήτου πρέπει να είναι όσο το δυνατόν ομαλότερη.

Αν δεν μπορεί ο οδηγός να προσπεράσει με ασφάλεια, καλό είναι να αφήσει το προπορευόμενο όχημα να φύγει μπροστά. Το καλοριφέρ πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση και να φροντίσει να έχει ιδανική θερμοκρασία στην καμπίνα.

Τέλος, όταν το αυτοκίνητο γλιστράει στο χιόνι, ο οδηγός πρέπει να οδηγεί προς την πλευρά τις ολίσθησης (ανάποδο τιμόνι), να μη φρενάρει απότομα και να προσπαθήσει να διορθώσει την πορεία με απαλές κινήσεις στο τιμόνι.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

10:56

30 χρόνια ΑΣΕΠ: Από τον νόμο Πεπονή μέχρι τις ηλεκτρονικές εξετάσεις του σήμερα - 10.851 προσλήψεις μονίμων το 2024

10:54

Στο «πράσινο» οι ευρωαγορές με ώθηση από την Wall Street

10:50

Πώς να μειώσετε τη σπατάλη τροφίμων στο σπίτι

10:36

Metaxa Hospitality Group: Συνεχίζει τις επενδύσεις και δείχνει τον δρόμο για την «αναγεννητική φιλοξενία»

10:27

ΠΟΥ: Νέα επιτροπή επιστημόνων επιβεβαιώνει πως δεν υπάρχει συσχέτιση μεταξύ εμβολίων και αυτισμού

10:19

«Παραλύει» η Ιταλία: Γενική απεργία από το μεγαλύτερο συνδικάτο για μισθούς και συντάξεις

10:18

Η ρωσική κεντρική τράπεζα προσφεύγει στη δικαιοσύνη κατά του Euroclear

10:10

Ο Θοδωρής Κυριακού στηρίζει το project του Πιρς Μόργκαν

10:08

Παπαθανάσης: 1,6 εκατ. ευρώ για την ενεργειακή αναβάθμιση του κλειστού κολυμβητηρίου Φλώρινας

10:05

Κυρανάκης: Οι οδηγοί ταξί ταλαιπωρούν τους Αθηναίους και ζητούν αύξηση κομίστρων

09:53

Θεμιστοκλέους: Στις 4 ώρες ο χρόνος αναμονής στα επείγοντα - Βελτιώσεις σε προσωπικό και υποδομές

09:42

Συρρικνώθηκε απρόσμενα η βρετανική οικονομία

09:32

Έσπασε το φράγμα του 1 δισ η ελληνική αγορά μικροτσίπ - Έρχεται εθνική στρατηγική

09:24

Aγροτικά μπλόκα: Συμβολικός αποκλεισμός στο λιμάνι Θεσσαλονίκης, - Παραμένουν στη Νίκαια

09:00

ΟΠΕΚΕΠΕ: Σε εξέλιξη στην Κρήτη επιχείρηση της ΕΛΑΣ για τις παράνομες επιδοτήσεις - 14 προσαγωγές

08:51

Πούτιν: Ανακοίνωσε την κατάληψη της πόλης Σίβερσκ στην ανατολική Ουκρανία

08:50

Τραμπ: Επίκεινται χερσαία πλήγματα των ΗΠΑ στη Βενεζουέλα

08:45

Tηλεφωνική επικοινωνία των ΥΠΑΜ ΗΠΑ - Ιαπωνίας: Οι ενέργειες της Κίνας «δεν ευνοούν την ειρήνη»

08:35

Φον ντερ Λάιεν: «Αποφασιστική» η ερχόμενη εβδομάδα για την Ουκρανία

08:31

Σήμερα η αγόρευση του Εισαγγελέα στη δευτεροβάθμια δίκη της Χρυσής Αυγής

08:25

Φειδάς ΑΕ: Το αβέβαιο βήμα της Boxer μετά τη συμφωνία εξυγίανσης – Το νέο business plan

08:24

Σεισμός 6,7 βαθμών στην Ιαπωνία - Προειδοποίηση για τσουνάμι

08:19

Ecofin: Ώρα αποφάσεων για τις φθηνές αγορές από Shein και Temu

08:17

Βουλή: Ξεκινά σήμερα στην Ολομέλεια η πενθήμερη συζήτηση του Προϋπολογισμού 2026

08:06

Ιστορική στιγμή για την Ελλάδα η εκλογή Πιερρακάκη στην κορυφή του Eurogroup, παρασκήνιο - Τα κακά μαντάτα της Real Polls για την ηγεσία του ΠΑΣΟΚ

07:52

Data centers: Ισχυρό ενδιαφέρον με αιτήσεις 19 έργων - Στην Αττική κυρίως τα business plan

07:46

Οι 23 μέρες που οδήγησαν τον Κυριάκο Πιερρακάκη στην προεδρία του Eurogroup

07:37

Τι σηματοδοτεί η αλλαγή φρουράς στην Μπάρμπα Στάθης

07:34

Άρωμα και ζάλη: Η φετινή πιο standout βότκα

07:25

ΕΕΣΥΠ: «Διπλή πρόσκληση» για master plan - στρατηγικό σχέδιο για ανάδειξη/ βιωσιμότητα του ΟΑΚΑ