Tip of the Day

Αυτοκίνητο: Τι πρέπει να προσέχουμε κατά την οδήγηση στον πάγο ή στο χιόνι

07-02-2023 | 14:02
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Αυτοκίνητο: Τι πρέπει να προσέχουμε κατά την οδήγηση στον πάγο ή στο χιόνι

Η οδήγηση στον πάγο ή στο χιόνι απαιτεί πολύ μεγάλη προσοχή. Τα χιόνια που ήδη έχουν πέσει σε πολλές περιοχές της Ελλάδας δημιουργούν παγίδες στο οδόστρωμα τις οποίες ο οδηγός κατά τη διάρκεια της οδήγησης θα πρέπει να έχει στο μυαλό του.

Όταν κινείται στα χιόνια πρέπει να έχει το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου του γεμάτο με καύσιμα. Η απόσταση ακινητοποίησης στο χιόνι και τον πάγο είναι 10 φορές υψηλότερη από ό,τι είναι στο στεγνό οδόστρωμα. Έτσι αυτόν τον παράγοντα θα πρέπει να έχει υπόψη του όταν θέλει να φθάσει έγκαιρα στο προορισμό του. Έτσι οφείλει να τετραπλασιάσει την απόσταση ασφαλείας. Η απόσταση από τον προπορευόμενο θα πρέπει να είναι αρκετή για να ακινητοποιήσει χωρίς πρόβλημα το αυτοκίνητό του. Οφείλει μάλιστα να προβλέπει τις κινήσεις των άλλων οδηγών.

Τα φώτα διασταυρώσεως (μεσαία) πρέπει αν είναι πάντα αναμμένα, ώστε να μας βλέπουν, αλλά και για να μην πιάνουν χιόνι. Σε περίπτωση που χρειαστεί ο οδηγός να βάλει αλυσίδες ή χιονοκουβέρτες πρέπει να γνωρίζει να τις τοποθετεί. Οι αλυσίδες ή οι χιονοκουβέρτες μπαίνουν στους κινητήριους τροχούς, ενώ η ανώτατη ταχύτητα δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 50 χλμ./ώρα.

Ο οδηγός πρέπει να κρατάει καθαρό του αυτοκίνητό του, γιατί με αυτό τον τρόπο θα μειώσει τη διάβρωσή του, κυρίως από το αλάτι που υπάρχει στο δρόμο. Οφείλει να δείξει μεγάλη προσοχή στις γέφυρες και τις άνω διαβάσεις. Σε αυτές τις επιφάνειες ο πάγος σχηματίζεται γρηγορότερα. Επίσης οφείλει να φροντίσει για τη σωστή ορατότητα κρατώντας τα φώτα αναμμένα και το παρμπρίζ καθαρό.

Όταν πρόκειται να ακινητοποιήσει για ώρες το αυτοκίνητό του, καλό είναι μην τραβάει πολύ το χειρόφρενο γιατί παγώνει και δεν επανέρχεται. Εναλλακτικά μπορεί να χρησιμοποιήσει τάκους.

Αν υποψιαστεί ότι θα χιονίσει, οφείλει να σηκώσει τους υαλοκαθαριστήρες από το παρμπρίζ για να μην κολλήσουν με τον πάγο. Σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες ξεχάστε τα «πιτσιλιστήρια». Το νερό, ακόμα και με αντιπηκτικό, παγώνει ακαριαία, γίνεται φιλμ πάγου και χρειάζεται ειδική ξέστρα ή να περιμένουμε αρκετή ώρα να δουλέψει το καλοριφέρ για να λιώσουν οι πάγοι στα τζάμια.

Ο οδηγός πάντα όταν ξεκινάει πρέπει να πατάει λίγο γκάζι, ενώ καλό είναι όταν αλλάζει ταχύτητα ο κινητήρας να έχει λίγες στροφές. Κατά την αλλαγή κατεύθυνσης, οι χειρισμοί πρέπει να είναι αργοί και προοδευτικοί, αφού πάνω στο χιόνι και ειδικά στον πάγο η αλλαγή πορείας και γενικά η μεταβολή της κινητικής κατάστασης του αυτοκινήτου πρέπει να είναι όσο το δυνατόν ομαλότερη.

Αν δεν μπορεί ο οδηγός να προσπεράσει με ασφάλεια, καλό είναι να αφήσει το προπορευόμενο όχημα να φύγει μπροστά. Το καλοριφέρ πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση και να φροντίσει να έχει ιδανική θερμοκρασία στην καμπίνα.

Τέλος, όταν το αυτοκίνητο γλιστράει στο χιόνι, ο οδηγός πρέπει να οδηγεί προς την πλευρά τις ολίσθησης (ανάποδο τιμόνι), να μη φρενάρει απότομα και να προσπαθήσει να διορθώσει την πορεία με απαλές κινήσεις στο τιμόνι.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

09:44

Πλεύρης: Τις επόμενες δύο ημέρες η Κρήτη θα αποσυμφορηθεί πλήρως από μετανάστες

09:38

Πόλεμος στην Ουκρανία: Πιθανή συνάντηση Τραμπ - Ζελένσκι την επόμενη εβδομάδα

09:30

Σκέρτσος: Υλοποιούμε πολιτικές που αλλάζουν προς το καλύτερο τη ζωή των πολιτών

09:19

Κικίλιας: Στηρίζουμε το πλαίσιο του ΙΜΟ για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας, αλλά απαιτούνται βελτιώσεις

09:10

Νέο ρεκόρ όλων των εποχών για τον χρυσό - Το βλέμμα στα 4.000 δολάρια

09:05

Αμαζόνιος: Έχει «ακρωτηριαστεί» επιφάνεια ίση με αυτήν της Ισπανίας σε 40 χρόνια

08:59

Η Rheinmetall εξαγοράζει τα γερμανικά ναυπηγεία NVL

08:47

ΥΠΕΘΟ – ΑΑΔΕ: Υποχρεωτική από 2/2/2026 η ηλεκτρονική τιμολόγηση στις Β2Β συναλλαγές

08:44

Αλαμπάση: Δεν υπάρχει κίνδυνος κατάπτωσης των κρατικών εγγυήσεων του «Ηρακλή»

08:41

Μήνυση και αγωγή κατά των NYT από Τραμπ - Ζητά αποζημίωση 15 δισ. δολαρίων

08:36

Reckitt Benckiser Hellas: Τι φέρνει η επόμενη μέρα μετά τη συγχώνευση των δύο θυγατρικών στην Ελλάδα

08:34

Οι 20 πλουσιότεροι ιδιοκτήτες ομάδων στις ΗΠΑ

08:26

ΗΠΑ: Αναπτύσσεται η εθνοφρουρά στο Μέμφις με εκτελεστικό διάταγμα Τραμπ

08:21

Πολωνός πρόεδρος: Πρέπει να κάνουμε το παν για να είμαστε έτοιμοι για πόλεμο

08:15

Έως και 15% χαμηλότερες οι αποδοχές των γυναικών έναντι των ανδρών στον ιδιωτικό τομέα το 2024

08:14

«Η Γάζα καίγεται»: Σφοδροί βομβαρδισμοί του Ισραήλ - «Ακλόνητη η στήριξη των ΗΠΑ»

08:12

Βιομηχανία: Ατόνησε το ενδιαφέρον για «πράσινο» ρεύμα - Εμπλοκή με τα φωτοβολταϊκά

08:11

Ο Τραμπ διαβεβαιώνει πως το Ισραήλ δεν θα πλήξει ξανά το Κατάρ

07:44

Αντίστροφη μέτρηση για την «ΑΑΔΕ της αγοράς»

07:34

Lamda Development: «Παίρνει τη σκυτάλη» για νέα μεγάλη εταιρική ομολογιακή έκδοση

07:27

Ο Πιέρ και το διπλό μέτωπο απέναντι σε Τσίπρα και Ανδρουλάκη

07:22

AKTOR: «Κλείνει» το deal για ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις - Πού πάνε τα κεφάλαια της Prodea

07:20

Ηλεκτρονική τιμολόγηση: Οι αλλαγές που φέρνει - Σε δυο φάσεις η υποχρεωτική εφαρμογή του μέτρου

07:12

Elpedison: Ζημιές στο τελευταίο έτος… της δυαρχίας Helleniq Energy & Edison – «Πρεμιέρα» στην ενεργειακή απόδοση

07:04

Επιμένουν τραπεζικά - Τρέχουν για τη διασπορά - Τι βλέπει η Moody’s

23:55

Νεκρός Παλαιστίνιος από ισραηλινά πυρά στην προσπάθειά του να εισέλθει παράνομα στην Ιερουσαλήμ

23:45

Ρωσία: Ξανάρχισε μερικώς τη φόρτωση πετρελαίου μετά τις επιθέσεις ουκρανικών drones στο λιμάνι Πριμόρσκ

23:35

Τροχαία: Πάνω από 14.000 έλεγχοι στην Αττική για εφαρμογή του νέου ΚΟΚ

23:26

Ισπανία: Ακυρώνει σύμβαση ύψους 700 εκατ. ευρώ για εκτοξευτήρες ρουκετών ισραηλινής κατασκευής

23:10

Wall Street: Νέα ιστορικά υψηλά για S&P 500 και Nasdaq - Στο επίκεντρο η Fed