Tip of the Day

Αυτοκίνητο: Τι πρέπει να προσέχουμε κατά την οδήγηση στον πάγο ή στο χιόνι

07-02-2023 | 14:02
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Αυτοκίνητο: Τι πρέπει να προσέχουμε κατά την οδήγηση στον πάγο ή στο χιόνι

Η οδήγηση στον πάγο ή στο χιόνι απαιτεί πολύ μεγάλη προσοχή. Τα χιόνια που ήδη έχουν πέσει σε πολλές περιοχές της Ελλάδας δημιουργούν παγίδες στο οδόστρωμα τις οποίες ο οδηγός κατά τη διάρκεια της οδήγησης θα πρέπει να έχει στο μυαλό του.

Όταν κινείται στα χιόνια πρέπει να έχει το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου του γεμάτο με καύσιμα. Η απόσταση ακινητοποίησης στο χιόνι και τον πάγο είναι 10 φορές υψηλότερη από ό,τι είναι στο στεγνό οδόστρωμα. Έτσι αυτόν τον παράγοντα θα πρέπει να έχει υπόψη του όταν θέλει να φθάσει έγκαιρα στο προορισμό του. Έτσι οφείλει να τετραπλασιάσει την απόσταση ασφαλείας. Η απόσταση από τον προπορευόμενο θα πρέπει να είναι αρκετή για να ακινητοποιήσει χωρίς πρόβλημα το αυτοκίνητό του. Οφείλει μάλιστα να προβλέπει τις κινήσεις των άλλων οδηγών.

Τα φώτα διασταυρώσεως (μεσαία) πρέπει αν είναι πάντα αναμμένα, ώστε να μας βλέπουν, αλλά και για να μην πιάνουν χιόνι. Σε περίπτωση που χρειαστεί ο οδηγός να βάλει αλυσίδες ή χιονοκουβέρτες πρέπει να γνωρίζει να τις τοποθετεί. Οι αλυσίδες ή οι χιονοκουβέρτες μπαίνουν στους κινητήριους τροχούς, ενώ η ανώτατη ταχύτητα δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 50 χλμ./ώρα.

Ο οδηγός πρέπει να κρατάει καθαρό του αυτοκίνητό του, γιατί με αυτό τον τρόπο θα μειώσει τη διάβρωσή του, κυρίως από το αλάτι που υπάρχει στο δρόμο. Οφείλει να δείξει μεγάλη προσοχή στις γέφυρες και τις άνω διαβάσεις. Σε αυτές τις επιφάνειες ο πάγος σχηματίζεται γρηγορότερα. Επίσης οφείλει να φροντίσει για τη σωστή ορατότητα κρατώντας τα φώτα αναμμένα και το παρμπρίζ καθαρό.

Όταν πρόκειται να ακινητοποιήσει για ώρες το αυτοκίνητό του, καλό είναι μην τραβάει πολύ το χειρόφρενο γιατί παγώνει και δεν επανέρχεται. Εναλλακτικά μπορεί να χρησιμοποιήσει τάκους.

Αν υποψιαστεί ότι θα χιονίσει, οφείλει να σηκώσει τους υαλοκαθαριστήρες από το παρμπρίζ για να μην κολλήσουν με τον πάγο. Σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες ξεχάστε τα «πιτσιλιστήρια». Το νερό, ακόμα και με αντιπηκτικό, παγώνει ακαριαία, γίνεται φιλμ πάγου και χρειάζεται ειδική ξέστρα ή να περιμένουμε αρκετή ώρα να δουλέψει το καλοριφέρ για να λιώσουν οι πάγοι στα τζάμια.

Ο οδηγός πάντα όταν ξεκινάει πρέπει να πατάει λίγο γκάζι, ενώ καλό είναι όταν αλλάζει ταχύτητα ο κινητήρας να έχει λίγες στροφές. Κατά την αλλαγή κατεύθυνσης, οι χειρισμοί πρέπει να είναι αργοί και προοδευτικοί, αφού πάνω στο χιόνι και ειδικά στον πάγο η αλλαγή πορείας και γενικά η μεταβολή της κινητικής κατάστασης του αυτοκινήτου πρέπει να είναι όσο το δυνατόν ομαλότερη.

Αν δεν μπορεί ο οδηγός να προσπεράσει με ασφάλεια, καλό είναι να αφήσει το προπορευόμενο όχημα να φύγει μπροστά. Το καλοριφέρ πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση και να φροντίσει να έχει ιδανική θερμοκρασία στην καμπίνα.

Τέλος, όταν το αυτοκίνητο γλιστράει στο χιόνι, ο οδηγός πρέπει να οδηγεί προς την πλευρά τις ολίσθησης (ανάποδο τιμόνι), να μη φρενάρει απότομα και να προσπαθήσει να διορθώσει την πορεία με απαλές κινήσεις στο τιμόνι.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:56

Ο Λευκός Οίκος θέλει απαντήσεις από το Ισραήλ για τους ομαδικούς τάφους στη Γάζα

23:46

Ford: Ξεπέρασε τις προβλέψεις για τα κέρδη το πρώτο τρίμηνο

23:43

ΗΠΑ: Αμερικανός αξιωματούχος επιβεβαιώνει την παράδοση πυραύλων ATACMS μεγάλου βεληνεκούς στην Ουκρανία

23:30

Για πρώτη φορά το «Σαρλ ντε Γκολ» υπό νατοϊκή διοίκηση - Μήνυμα της Γαλλίας προς τη Ρωσία

23:29

Meta: Βουτιά 11% της μετοχής λόγω αδύναμου guidance

23:15

Wall Street: Μεικτά πρόσημα με μικρές διακυμάνσεις - Άλμα 12% για την Tesla

23:00

ΠΟΥ: Τουλάχιστον 154 εκατομμύρια ζωές σώθηκαν χάρη στα εμβόλια τα τελευταία 50 χρόνια

22:38

Απώλειες για το πετρέλαιο - Βουτιά 9% για το φυσικό αέριο

22:27

Ισπανία: Ο πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ σκέφτεται να παραιτηθεί

22:14

Σταμπουλίδης: Πρωτόγνωρο έργο για τα ελληνικά δεδομένα το πρόγραμμα ΑΙΓΙΣ

22:03

Κικίλιας για ΑΙΓΙΣ: Μέσα σε 9 μήνες προκηρύξαμε διαγωνισμούς 1,5 δισ. ευρώ

21:53

Καβαλάκης για ΑΙΓΙΣ: Πρόγραμμα - σταθμός για την Πολιτική Προστασία στην Ελλάδα

21:42

Βουλή: Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για την ενίσχυση του κινηματογραφικού, οπτικοακουστικού και δημιουργικού τομέα

21:28

Χρυσός: Μικρές διακυμάνσεις με την προσοχή στραμμένη στα μακρο των ΗΠΑ

21:17

Ψηφίστηκε από την Επιτροπή της Βουλής το ν/σ του ΥΠΕΝ για κλιματική αλλαγή

21:05

Κομισιόν: Ένα βήμα πριν το Ευρωδικαστήριο η Ελλάδα για παραλείψεις στην νομοθεσία περί «παθητικής δωροδοκίας» και «δημόσιου λειτουργού»

20:53

Enterprise Greece: Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος φινλανδικών επιχειρήσεων η Ελλάδα

20:42

Reds: Ο Κ. Κόλλιας αναλαμβάνει και υπεύθυνος επενδυτικών σχέσεων

20:33

AEGEAN : Πού θα ταξιδέψουν οι Έλληνες το Πάσχα - Οι top προορισμοί εσωτερικού και εξωτερικού

20:28

Τσακλόγλου: Το ΤΕΚΑ μακροπρόθεσμα θα γίνει ο μεγαλύτερος θεσμικός επενδυτής της χώρας

20:15

Γαλλοϊταλικός άξονας υπέρ Ντράγκι στο τιμόνι της Κομισιόν - Το σενάριο που «ξαναζεσταίνεται»

20:10

Ευρωαγορές: «Φρέναρε» το θετικό momentum

20:00

Ποινική δίωξη για κακούργημα στον Φλώρο - Θα κρατηθεί ως την απολογία του

19:52

Άρειος Πάγος: Πραγματικός ηγέτης των Σπαρτιατών ο Κασιδιάρης

19:45

Ευρωκοινοβούλιο: Νέοι κανόνες για την καταπολέμηση του ξεπλύματος χρήματος

19:31

Μητσοτάκης στο «ΑΙΓΙΣ»: Έχουμε κάνει ό,τι καλύτερο για να είμαστε προετοιμασμένοι το καλοκαίρι

19:15

Όλοι έχουμε Πνευμόνια! Πνευμονολόγο; - Εκστρατεία της Ελληνικής Πνευμονολογικής Εταιρείας

18:57

CNL Capital: Αύξηση 62% στα έσοδα το 2023 - Στα 588.000 τα καθαρά κέρδη

18:45

Κεραμέως: Η Τεχνική Υποστήριξη της Κομισιόν πολύτιμος αρωγός στα μεταρρυθμιστικά επιτεύγματα της χώρας μας

18:33

Ξυλοδαρμός Γραμμένου: Τι οδήγησε στο πρωτοφανές επεισόδιο με τον Φλώρο