Tip of the Day

Αυτοκίνητο: Τι πρέπει να προσέχουμε κατά την οδήγηση στον πάγο ή στο χιόνι

07-02-2023 | 14:02
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Αυτοκίνητο: Τι πρέπει να προσέχουμε κατά την οδήγηση στον πάγο ή στο χιόνι

Η οδήγηση στον πάγο ή στο χιόνι απαιτεί πολύ μεγάλη προσοχή. Τα χιόνια που ήδη έχουν πέσει σε πολλές περιοχές της Ελλάδας δημιουργούν παγίδες στο οδόστρωμα τις οποίες ο οδηγός κατά τη διάρκεια της οδήγησης θα πρέπει να έχει στο μυαλό του.

Όταν κινείται στα χιόνια πρέπει να έχει το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου του γεμάτο με καύσιμα. Η απόσταση ακινητοποίησης στο χιόνι και τον πάγο είναι 10 φορές υψηλότερη από ό,τι είναι στο στεγνό οδόστρωμα. Έτσι αυτόν τον παράγοντα θα πρέπει να έχει υπόψη του όταν θέλει να φθάσει έγκαιρα στο προορισμό του. Έτσι οφείλει να τετραπλασιάσει την απόσταση ασφαλείας. Η απόσταση από τον προπορευόμενο θα πρέπει να είναι αρκετή για να ακινητοποιήσει χωρίς πρόβλημα το αυτοκίνητό του. Οφείλει μάλιστα να προβλέπει τις κινήσεις των άλλων οδηγών.

Τα φώτα διασταυρώσεως (μεσαία) πρέπει αν είναι πάντα αναμμένα, ώστε να μας βλέπουν, αλλά και για να μην πιάνουν χιόνι. Σε περίπτωση που χρειαστεί ο οδηγός να βάλει αλυσίδες ή χιονοκουβέρτες πρέπει να γνωρίζει να τις τοποθετεί. Οι αλυσίδες ή οι χιονοκουβέρτες μπαίνουν στους κινητήριους τροχούς, ενώ η ανώτατη ταχύτητα δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 50 χλμ./ώρα.

Ο οδηγός πρέπει να κρατάει καθαρό του αυτοκίνητό του, γιατί με αυτό τον τρόπο θα μειώσει τη διάβρωσή του, κυρίως από το αλάτι που υπάρχει στο δρόμο. Οφείλει να δείξει μεγάλη προσοχή στις γέφυρες και τις άνω διαβάσεις. Σε αυτές τις επιφάνειες ο πάγος σχηματίζεται γρηγορότερα. Επίσης οφείλει να φροντίσει για τη σωστή ορατότητα κρατώντας τα φώτα αναμμένα και το παρμπρίζ καθαρό.

Όταν πρόκειται να ακινητοποιήσει για ώρες το αυτοκίνητό του, καλό είναι μην τραβάει πολύ το χειρόφρενο γιατί παγώνει και δεν επανέρχεται. Εναλλακτικά μπορεί να χρησιμοποιήσει τάκους.

Αν υποψιαστεί ότι θα χιονίσει, οφείλει να σηκώσει τους υαλοκαθαριστήρες από το παρμπρίζ για να μην κολλήσουν με τον πάγο. Σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες ξεχάστε τα «πιτσιλιστήρια». Το νερό, ακόμα και με αντιπηκτικό, παγώνει ακαριαία, γίνεται φιλμ πάγου και χρειάζεται ειδική ξέστρα ή να περιμένουμε αρκετή ώρα να δουλέψει το καλοριφέρ για να λιώσουν οι πάγοι στα τζάμια.

Ο οδηγός πάντα όταν ξεκινάει πρέπει να πατάει λίγο γκάζι, ενώ καλό είναι όταν αλλάζει ταχύτητα ο κινητήρας να έχει λίγες στροφές. Κατά την αλλαγή κατεύθυνσης, οι χειρισμοί πρέπει να είναι αργοί και προοδευτικοί, αφού πάνω στο χιόνι και ειδικά στον πάγο η αλλαγή πορείας και γενικά η μεταβολή της κινητικής κατάστασης του αυτοκινήτου πρέπει να είναι όσο το δυνατόν ομαλότερη.

Αν δεν μπορεί ο οδηγός να προσπεράσει με ασφάλεια, καλό είναι να αφήσει το προπορευόμενο όχημα να φύγει μπροστά. Το καλοριφέρ πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση και να φροντίσει να έχει ιδανική θερμοκρασία στην καμπίνα.

Τέλος, όταν το αυτοκίνητο γλιστράει στο χιόνι, ο οδηγός πρέπει να οδηγεί προς την πλευρά τις ολίσθησης (ανάποδο τιμόνι), να μη φρενάρει απότομα και να προσπαθήσει να διορθώσει την πορεία με απαλές κινήσεις στο τιμόνι.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

09:55

Βrice van de Walle (Mastercard): Το μέλλον των πληρωμών διαμορφώνεται από τις συνεργασίες

09:53

ΕΒΕΠ: Στο επίκεντρο το επενδυτικό ενδιαφέρον για την οικονομία του Πειραιά το 2026

09:50

Βουλή: Στην Ολομέλεια το νομοσχέδιο για κοινωφελείς περιουσίες, ιδρύματα, σχολάζουσες κληρονομίες και δωρεές

09:40

Μέτρα για πληγέντες σε Μάτι και Μάνδρα: Ειδική μηνιαία σύνταξη 1.700 ευρώ - Όλες οι ρυθμίσεις

09:40

67 δημοσιογράφοι δολοφονήθηκαν σ’ έναν χρόνο, σχεδόν οι μισοί στη Γάζα

09:31

Μπρατάκος: Η άμυνα χρειάζεται νέο παραγωγικό μοντέλο με ισχυρή εθνική συμμετοχή

09:22

Ολοκληρώθηκαν οι πληρωμές για Μέτρο 23 και αυτόχθονες φυλές - Στήριξη άνω των 175 εκατ. ευρώ

09:12

Ιαπωνία: Τουλάχιστον 30 τραυματίες μετά τον ισχυρό σεισμό και το τσουνάμι

09:09

Συνεδριάζει στις 11:30 το ΚΥΣΕΑ υπό τον Κ. Μητσοτάκη

09:06

Ο Τραμπ επιτρέπει στην Nvidia να εξάγει τσιπ H200 στην Κίνα υπό έναν όρο

08:57

Θεοχάρης: Η Ελλάδα περνά από την ανάκαμψη στην επιτάχυνση

08:46

Θεοδωρικάκος: Εμβάθυνση της σχέσης με ΗΠΑ και παραγωγική ανασυγκρότηση της ελληνικής οικονομίας

08:42

Copernicus: Το 2025 οδεύει να γίνει το δεύτερο θερμότερο έτος που καταγράφηκε ποτέ

08:41

Ευ. Βενιζέλος: Η χώρα δεν μπορεί να πορευθεί με ασύμμετρο πολιτικό σύστημα

08:33

Αγρότες: Πάνω από 50 μπλόκα σε όλη τη χώρα - Γενική συνέλευση σήμερα στη Νίκαια

08:29

Νέα παρέμβαση Σαμαρά για τους αγρότες στα μπλόκα

08:22

Τέλη κυκλοφορίας 2026: Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ιδιοκτήτες - Αναλυτικός οδηγός

08:17

Stranger Things όπως Star Wars; Φλέβα χρυσού 2 δισ. δολαρίων για το Netflix

08:11

Τραμπ: Η Ευρώπη ακολουθεί ορισμένες λανθασμένες κατευθύνσεις

08:06

Φωτιά στο πολιτικό σκηνικό βάζουν οι αγανακτισμένοι της Κρήτης - Λ. Καρχιμάκης: Κίνδυνος επισιτιστικής κρίσης

08:01

Λάιεν - Κόστα για συνάντηση με Ζελένσκι: Η ασφάλεια της Ουκρανίας πρέπει να διασφαλιστεί μακροπρόθεσμα

07:56

ΗΠΑ - ΕΕ: Στο τέλος κερδίζει ο ρεαλισμός

07:49

Ο Τραμπ απειλεί το Μεξικό με επιπλέον δασμούς 5% εξαιτίας διένεξης για το νερό

07:42

PPF: Η πρώτη σύμβαση που ωριμάζει για την αναβάθμιση του Σιδηρόδρομου - Τα τεχνολογικά συστήματα

07:38

«Ήλιος»: Συντάξεις έως 940€ καθαρά λαμβάνει το 55% των συνταξιούχων - Στα 794,5€ το μέσο ποσό

07:31

Prodea Investments: «Πωλητήρια» αξίας 1,27 δισ. ευρώ - Τα real estate deals με Παπαλέκα, ETE

07:28

Ραζής (ΕΕΑΑ): 426 εκατ. επενδύσεις, αλλά το 44% των αποβλήτων μένει εκτός ανακύκλωσης - Τι μέτρα πρέπει να ληφθούν

07:23

Χατζηδάκης: H Eλλάδα βασική πύλη εισόδου Αμερικανικής ενέργειας στη Νοτιοανατολική και Κ. Ευρώπη

07:19

CCS: Τα ορόσημα για την αποθήκη CO2 στον Πρίνο - Πώς προχωρούν επενδύσεις 4 δισ. ευρώ

07:14

AKTOR: Τι σημαίνει και πού στοχεύει το «ντεμπούτο» αξίας 140 εκατ. στην αγορά ομολόγων