Tip of the Day

Αυτοκίνητο: Τι πρέπει να προσέχουμε κατά την οδήγηση στον πάγο ή στο χιόνι

07-02-2023 | 14:02
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Αυτοκίνητο: Τι πρέπει να προσέχουμε κατά την οδήγηση στον πάγο ή στο χιόνι

Η οδήγηση στον πάγο ή στο χιόνι απαιτεί πολύ μεγάλη προσοχή. Τα χιόνια που ήδη έχουν πέσει σε πολλές περιοχές της Ελλάδας δημιουργούν παγίδες στο οδόστρωμα τις οποίες ο οδηγός κατά τη διάρκεια της οδήγησης θα πρέπει να έχει στο μυαλό του.

Όταν κινείται στα χιόνια πρέπει να έχει το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου του γεμάτο με καύσιμα. Η απόσταση ακινητοποίησης στο χιόνι και τον πάγο είναι 10 φορές υψηλότερη από ό,τι είναι στο στεγνό οδόστρωμα. Έτσι αυτόν τον παράγοντα θα πρέπει να έχει υπόψη του όταν θέλει να φθάσει έγκαιρα στο προορισμό του. Έτσι οφείλει να τετραπλασιάσει την απόσταση ασφαλείας. Η απόσταση από τον προπορευόμενο θα πρέπει να είναι αρκετή για να ακινητοποιήσει χωρίς πρόβλημα το αυτοκίνητό του. Οφείλει μάλιστα να προβλέπει τις κινήσεις των άλλων οδηγών.

Τα φώτα διασταυρώσεως (μεσαία) πρέπει αν είναι πάντα αναμμένα, ώστε να μας βλέπουν, αλλά και για να μην πιάνουν χιόνι. Σε περίπτωση που χρειαστεί ο οδηγός να βάλει αλυσίδες ή χιονοκουβέρτες πρέπει να γνωρίζει να τις τοποθετεί. Οι αλυσίδες ή οι χιονοκουβέρτες μπαίνουν στους κινητήριους τροχούς, ενώ η ανώτατη ταχύτητα δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 50 χλμ./ώρα.

Ο οδηγός πρέπει να κρατάει καθαρό του αυτοκίνητό του, γιατί με αυτό τον τρόπο θα μειώσει τη διάβρωσή του, κυρίως από το αλάτι που υπάρχει στο δρόμο. Οφείλει να δείξει μεγάλη προσοχή στις γέφυρες και τις άνω διαβάσεις. Σε αυτές τις επιφάνειες ο πάγος σχηματίζεται γρηγορότερα. Επίσης οφείλει να φροντίσει για τη σωστή ορατότητα κρατώντας τα φώτα αναμμένα και το παρμπρίζ καθαρό.

Όταν πρόκειται να ακινητοποιήσει για ώρες το αυτοκίνητό του, καλό είναι μην τραβάει πολύ το χειρόφρενο γιατί παγώνει και δεν επανέρχεται. Εναλλακτικά μπορεί να χρησιμοποιήσει τάκους.

Αν υποψιαστεί ότι θα χιονίσει, οφείλει να σηκώσει τους υαλοκαθαριστήρες από το παρμπρίζ για να μην κολλήσουν με τον πάγο. Σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες ξεχάστε τα «πιτσιλιστήρια». Το νερό, ακόμα και με αντιπηκτικό, παγώνει ακαριαία, γίνεται φιλμ πάγου και χρειάζεται ειδική ξέστρα ή να περιμένουμε αρκετή ώρα να δουλέψει το καλοριφέρ για να λιώσουν οι πάγοι στα τζάμια.

Ο οδηγός πάντα όταν ξεκινάει πρέπει να πατάει λίγο γκάζι, ενώ καλό είναι όταν αλλάζει ταχύτητα ο κινητήρας να έχει λίγες στροφές. Κατά την αλλαγή κατεύθυνσης, οι χειρισμοί πρέπει να είναι αργοί και προοδευτικοί, αφού πάνω στο χιόνι και ειδικά στον πάγο η αλλαγή πορείας και γενικά η μεταβολή της κινητικής κατάστασης του αυτοκινήτου πρέπει να είναι όσο το δυνατόν ομαλότερη.

Αν δεν μπορεί ο οδηγός να προσπεράσει με ασφάλεια, καλό είναι να αφήσει το προπορευόμενο όχημα να φύγει μπροστά. Το καλοριφέρ πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση και να φροντίσει να έχει ιδανική θερμοκρασία στην καμπίνα.

Τέλος, όταν το αυτοκίνητο γλιστράει στο χιόνι, ο οδηγός πρέπει να οδηγεί προς την πλευρά τις ολίσθησης (ανάποδο τιμόνι), να μη φρενάρει απότομα και να προσπαθήσει να διορθώσει την πορεία με απαλές κινήσεις στο τιμόνι.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

17:47

ΠΑΣΟΚ: Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας εξαντλεί τις προοπτικές της χώρας

17:31

Η Ελλάδα κορυφαίος προορισμός για μόνιμη κατοικία συνταξιούχων

17:14

Φάμελλος: Ο αγώνας των αγροτών είναι δίκαιος και μας αφορά όλους

17:00

Τιμολόγια ρεύματος: Αύξηση 3% τον Νοέμβριο – Κάτω από τον μέσο όρο της Ε.Ε.

16:47

ΜΕΤΕΟ: Ξεπέρασε τα 260 χιλιοστά το ύψος βροχής στη Βλυχάδα Αττικής

16:39

Χαρδαλιάς: Η Αττική άντεξε, παρά τις αστοχίες και αυθαιρεσίες δεκαετιών

16:31

Τεχνητή νοημοσύνη: Η παραγωγικότητα και το μέρισμα ανάπτυξης στην Ευρώπη

16:17

Μαρινάκης: Ανοιχτοί στον διάλογο με τους αγρότες - Είναι μονόδρομος η εφαρμογή του νόμου

16:10

Κατάρ: Προγραμματισμένη αύξηση παραγωγής LNG θα μειώσει την επίδραση μελλοντικών μειώσεων στις τιμές πετρελαίου

16:06

Κάλας: Οι ΗΠΑ παραμένουν ο μεγαλύτερος σύμμαχος της Ευρώπης

15:55

Θεσσαλονίκη: Μέχρι τα μεσάνυχτα της Δευτέρας η λειτουργία της γραμμής Μ1 που αντικατέστησε το μετρό

15:46

Κακοκαιρία Byron: Έναρξη αυτοψιών και επιτάχυνση αποζημιώσεων για τους πληγέντες

15:35

Ζάκυνθος: Νεκρό παιδί δύο ετών από επίθεση σκύλου

15:23

Το μέλλον της ελληνικής μελισσοκομίας στην εποχή της κλιματικής κρίσης

15:18

Αυστραλία: Χιλιάδες άνθρωποι απομακρύνθηκαν από τα σπίτια τους λόγω των πυρκαγιών στη Νέα Νότια Ουαλία

15:09

VW Group: Σχέδια για επενδύσεις 160 δισ. ευρώ ως το 2030

14:57

Επέτειος δολοφονίας Γρηγορόπουλου: Με δρακόντεια μέτρα της ΕΛΑΣ οι εκδηλώσεις μνήμης

14:28

Μητσοτάκης: Υλοποιείται το μεγαλύτερο πρόγραμμα αναβάθμισης του κτιριολογικού εξοπλισμού του ΕΣΥ

14:13

Παγκοσμίως, 1,6 δισ. άνθρωποι αντιμετωπίζουν καταστροφικές δαπάνες υγείας

14:00

Αγρότες στο δρόμο (Νο ΙΙΙ): Γιατί δεν είμαστε Ολλανδία – Τα μαθήματα από τις… στατιστικές του ΟΠΕΚΕΠΕ

13:53

Ουκρανία: Ρωσικά drones και πύραυλοι έπληξαν σιδηροδρομικό κόμβο κοντά στο Κίεβο

13:45

SAFER: Ένα καινοτόμο ψηφιακό εργαλείο για την περιβαλλοντική ευθύνη που αναπτύχθηκε στην Ελλάδα

13:26

Μητσοτάκης: Η κυβέρνηση είναι ανοιχτή στον διάλογο με τους αγρότες - Eίμαστε εδώ να κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε

13:14

Τσιάρας: Ανοιχτή η πόρτα του υπουργείου για διάλογο με τους αγρότες

13:01

ΓΓΠΠ: Έως το απόγευμα και με μειούμενη ένταση τα καιρικά φαινόμενα

12:54

Δένδιας: Δημιουργούμε το πιο ισχυρό Ναυτικό στην ιστορία της Ελλάδας

12:46

Ουκρανοί και Αμερικανοί συνεχίζουν τις συνομιλίες τους στη Φλόριντα

12:35

ΔΥΠΑ: Ενδυναμώνει τους πολίτες μέσω συμβουλευτικών δράσεων

12:26

Bloomberg: Η διατλαντική συμμαχία διαρρηγνύεται - Μπορεί η Ευρώπη να υπερασπιστεί τον εαυτό της;

12:05

Γερμανία: Ο καγκελάριος Μερτς επισκέπτεται την Ιορδανία και το Ισραήλ