Tip of the Day

Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

24-07-2023 | 09:56
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

Καθώς όλο και περισσότερες ρυθμιστικές αρχές λαμβάνουν μέτρα για να χαλιναγωγήσουν την αταξία που επικρατεί στην αγορά του πράσινου μάρκετινγκ, οι εταιρείες επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούν πράσινες πρωτοβουλίες.

Σήμερα, τα πράσινα προϊόντα έχουν μεγάλη ζήτηση. Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη από τη McKinsey και τη NielsenIQ, τα προϊόντα που διαφημίζονται ως βιώσιμα παρουσίασαν σωρευτική ανάπτυξη 28% τα τελευταία πέντε χρόνια, σε σύγκριση με το 20% των προϊόντων που δεν χαρακτηρίζονται ως «πράσινα». Οι ολοένα και πιο έμπειροι πελάτες θέλουν να γνωρίζουν για τις πράσινες επιλογές που υπάρχουν και η συντριπτική πλειοψηφία θέλει επίσης να μάθει τι τις καθιστά πραγματικά «πράσινες».

Αυτή η μεταβαλλόμενη τάση, σε συνδυασμό με την παγκόσμια ρυθμιστική καταστολή κατά του Greenwashing που υποκινήθηκε από το Ηνωμένο Βασίλειο, την ΕΕ, τις ΗΠΑ και τον Καναδά, σημαίνουν ότι οι εταιρείες πρέπει να κάνουν περισσότερα από το να παρέχουν απλώς ασαφείς ισχυρισμούς βιωσιμότητας. Πρέπει να είναι σε θέση να εξηγήσουν γιατί το εκάστοτε προϊόν αποτελεί μια σοφή περιβαλλοντική επιλογή.

Και αυτό έχει διπλό κέρδος. Γιατί όταν οι πρωτοβουλίες μάρκετινγκ είναι επίκαιρες, μπορούν να αυξήσουν την αξιοπιστία της επωνυμίας, την εμπιστοσύνη της επωνυμίας και την αφοσίωση των πελατών και κατ’ επέκταση τον τζίρο. Πώς μπορεί όμως μια εταιρεία να επικοινωνήσει ορθά τα πράσινα διαπιστευτήριά της;
Σύμφωνα με το μη κερδοσκοπικό οργανισμός Carbon Trust, για να παραμείνουν δίπλα στους εξελισσόμενους κανονισμούς greenwashing και να κοινοποιήσουν αποτελεσματικά τις πρωτοβουλίες βιωσιμότητας ή ESG, οι εταιρείες θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι σχετικές προσπάθειες μάρκετινγκ βασίζονται σε γεγονότα (όλοι οι ισχυρισμοί είναι συγκεκριμένοι, ειλικρίνεια και υπευθυνότητα. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να παράγουν επαρκές ενημερωτικό υλικό, το οποίο αν και δεν μπορεί να ενσωματωθεί ολόκληρο σε μια ετικέτα, θα πρέπει τουλάχιστον να δημοσιεύεται σε ένα μπλοκ ή στα κοινωνικά δίκτυα.

Η λεπτομερής περιγραφή του προϊόντος, με τη σειρά της, μπορεί να συνδέεται με ένα σχετικό άρθρο βιωσιμότητας - ας πούμε, ένα σύντομο προφίλ για τον προμηθευτή - το οποίο μπορεί στη συνέχεια να συνδέεται με μια πιο εμπεριστατωμένη ιστορία σχετικά με τη δέσμευση της εταιρείας να υποστηρίζει ιδιοκτήτες επιχειρήσεων στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Είτε είστε καταναλωτής είτε είστε επιχείρηση, η λήψη αποφάσεων φιλικών προς το περιβάλλον είναι δύσκολη. Και αυτό γιατί οι περισσότερες επιλογές είναι ατελείς.

Αυτήν ακριβώς την ανάγκη της αγοράς μπορεί να καλύψει το πράσινο marketing. Όταν μια εταιρεία έχει μια βαθιά οργανωτική δέσμευση να μειώσει τον περιβαλλοντικό της αντίκτυπο, το πράσινο μάρκετινγκ μπορεί να είναι ένα κανάλι μέσω του οποίου μπορεί να μοιραστεί αυτή τη γνώση.

Αυτό επιτρέπει στις εταιρείες όχι μόνο να παραμείνουν πιστές στους κανονισμούς κατά του greenwashing, αλλά να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των πελατών, να ενισχύσουν τη φήμη και να εμπνέουν συλλογική περιβαλλοντική δράση.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

16:21

Πετρέλαιο: Απώλειες 2% μετά την αναφορά για συμφωνία στο Ουκρανικό

16:15

ΗΠΑ: Μικρή αύξηση για τις τιμές χονδρικής τον Σεπτέμβριο

16:15

Γαλλία: Έκκληση Μακρόν στις πολιτικές δυνάμεις για οικοδόμηση συνασπισμών και συμβιβασμούς

16:12

Δασκαλάκη (ΣΕΒ): Υπάρχει έλλειμμα ιατρών εργασίας για να καλυφθούν οι επιχειρήσεις πανελλαδικά

16:11

Βούτσιτς: Το διυλιστήριο της NIS θα κλείσει αν δεν πουλήσουν το μερίδιο τους οι Ρώσοι - 4 ημέρες διορία

16:09

Κατσαφάδος από Βόνιτσα: Προχωρούμε στην άμεση καταγραφή των ζημιών

16:07

Γαλλία: Ακόμα τέσσερις συλλήψεις για τη ληστεία στο Λούβρο

15:58

ΗΠΑ: Μικρότερη άνοδο από τις προβλέψεις στις λιανικές πωλήσεις

15:39

ΔΥΠΑ: Η Porsche ενισχύει τις σχολές μαθητείας στη Θεσσαλία με δωρεά σύγχρονων εργαλειοφόρων

15:38

Αγροτικές επιδοτήσεις: Τα βασικά χαρακτηριστικά του συστήματος πληρωμών και ελέγχων - Τι αλλάζει το 2026

15:35

ΗΠΑ: Aυξήθηκαν οι απολύσεις τις τελευταίες τέσσερις εβδομάδες

15:29

Μπέσεντ: Πιθανόν να έχουμε την ανακοίνωση για νέο πρόεδρο της Fed πριν τα Χριστούγεννα

15:17

«Ναι» από Ουκρανία στα βασικά σημεία του σχεδίου Τραμπ για ειρήνη - Ζελένσκι: Οι συνομιλίες συνεχίζονται

15:16

Δεν είναι 5, δεν είναι 10, είναι 840 εκατομμύρια γυναίκες θύματα βίας

15:16

Κώτσηρας: Με μόνιμα μέτρα η καλή πορεία της οικονομίας επιστρέφει στους πολίτες

15:14

Deutsche Bank: Εξακολουθεί να βλέπει μείωση επιτοκίων από την Fed τον Δεκέμβριο

15:07

Μετρό - Τραμ: Τετράωρη στάση εργασίας το βράδυ του Σαββάτου

14:55

ΚΕΠΕ: Η Ελλάδα κερδίζει το στοίχημα της ανάπτυξης, όχι όμως και της σύγκλισης

14:50

Χρυσή λίρα με ελληνικό ιδιόσημο από το Βασιλικό Νομισματοκοπείο Αγγλίας και την Τράπεζα Πειραιώς

14:41

Morgan Stanley: Η Ελλάδα «αγαπημένο» overweight

14:38

Υπ. Παιδείας: Χρηματοδότηση 8,5 εκατ. ευρώ για εγκατάσταση lockers στα σχολεία

14:21

Ο ΟΗΕ ανησυχεί για την «επιβίωση της Γάζας»

14:10

Οι 10 πιο cool δρόμοι του κόσμου - Ανάμεσά τους ένας ελληνικός

14:01

Κακοκαιρία: Συνεδρίασε η Επιτροπή Εκτίμησης Κινδύνου - Σε "Red Code" η Δυτική Ελλάδα

13:59

Tesla: «Βουτιά» σχεδόν 50% των πωλήσεων στην Ευρώπη τον Οκτώβριο

13:55

Το ράλι της Alphabet αλλάζει τον χάρτη των πολυτιμότερων εισηγμένων στον κόσμο

13:49

Χρυσοχοΐδης: Μία στις τρεις γυναίκες που κάνει καταγγελία βάζει το Panic Button

13:48

Έρευνα ΔΕΗ: 8 στις 10 γυναίκες φοβούνται όταν κυκλοφορούν το βράδυ

13:36

ΤτΕ: Εκτινάχθηκαν οι τιμές διαμερισμάτων στο γ' τρίμηνο

13:33

Eurostat: Mόνο σε Ελλάδα και Ιταλία μειώθηκε το πραγματικό κατά κεφαλήν εισόδημα από το 2004