Tip of the Day

Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

24-07-2023 | 09:56
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

Καθώς όλο και περισσότερες ρυθμιστικές αρχές λαμβάνουν μέτρα για να χαλιναγωγήσουν την αταξία που επικρατεί στην αγορά του πράσινου μάρκετινγκ, οι εταιρείες επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούν πράσινες πρωτοβουλίες.

Σήμερα, τα πράσινα προϊόντα έχουν μεγάλη ζήτηση. Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη από τη McKinsey και τη NielsenIQ, τα προϊόντα που διαφημίζονται ως βιώσιμα παρουσίασαν σωρευτική ανάπτυξη 28% τα τελευταία πέντε χρόνια, σε σύγκριση με το 20% των προϊόντων που δεν χαρακτηρίζονται ως «πράσινα». Οι ολοένα και πιο έμπειροι πελάτες θέλουν να γνωρίζουν για τις πράσινες επιλογές που υπάρχουν και η συντριπτική πλειοψηφία θέλει επίσης να μάθει τι τις καθιστά πραγματικά «πράσινες».

Αυτή η μεταβαλλόμενη τάση, σε συνδυασμό με την παγκόσμια ρυθμιστική καταστολή κατά του Greenwashing που υποκινήθηκε από το Ηνωμένο Βασίλειο, την ΕΕ, τις ΗΠΑ και τον Καναδά, σημαίνουν ότι οι εταιρείες πρέπει να κάνουν περισσότερα από το να παρέχουν απλώς ασαφείς ισχυρισμούς βιωσιμότητας. Πρέπει να είναι σε θέση να εξηγήσουν γιατί το εκάστοτε προϊόν αποτελεί μια σοφή περιβαλλοντική επιλογή.

Και αυτό έχει διπλό κέρδος. Γιατί όταν οι πρωτοβουλίες μάρκετινγκ είναι επίκαιρες, μπορούν να αυξήσουν την αξιοπιστία της επωνυμίας, την εμπιστοσύνη της επωνυμίας και την αφοσίωση των πελατών και κατ’ επέκταση τον τζίρο. Πώς μπορεί όμως μια εταιρεία να επικοινωνήσει ορθά τα πράσινα διαπιστευτήριά της;
Σύμφωνα με το μη κερδοσκοπικό οργανισμός Carbon Trust, για να παραμείνουν δίπλα στους εξελισσόμενους κανονισμούς greenwashing και να κοινοποιήσουν αποτελεσματικά τις πρωτοβουλίες βιωσιμότητας ή ESG, οι εταιρείες θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι σχετικές προσπάθειες μάρκετινγκ βασίζονται σε γεγονότα (όλοι οι ισχυρισμοί είναι συγκεκριμένοι, ειλικρίνεια και υπευθυνότητα. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να παράγουν επαρκές ενημερωτικό υλικό, το οποίο αν και δεν μπορεί να ενσωματωθεί ολόκληρο σε μια ετικέτα, θα πρέπει τουλάχιστον να δημοσιεύεται σε ένα μπλοκ ή στα κοινωνικά δίκτυα.

Η λεπτομερής περιγραφή του προϊόντος, με τη σειρά της, μπορεί να συνδέεται με ένα σχετικό άρθρο βιωσιμότητας - ας πούμε, ένα σύντομο προφίλ για τον προμηθευτή - το οποίο μπορεί στη συνέχεια να συνδέεται με μια πιο εμπεριστατωμένη ιστορία σχετικά με τη δέσμευση της εταιρείας να υποστηρίζει ιδιοκτήτες επιχειρήσεων στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Είτε είστε καταναλωτής είτε είστε επιχείρηση, η λήψη αποφάσεων φιλικών προς το περιβάλλον είναι δύσκολη. Και αυτό γιατί οι περισσότερες επιλογές είναι ατελείς.

Αυτήν ακριβώς την ανάγκη της αγοράς μπορεί να καλύψει το πράσινο marketing. Όταν μια εταιρεία έχει μια βαθιά οργανωτική δέσμευση να μειώσει τον περιβαλλοντικό της αντίκτυπο, το πράσινο μάρκετινγκ μπορεί να είναι ένα κανάλι μέσω του οποίου μπορεί να μοιραστεί αυτή τη γνώση.

Αυτό επιτρέπει στις εταιρείες όχι μόνο να παραμείνουν πιστές στους κανονισμούς κατά του greenwashing, αλλά να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των πελατών, να ενισχύσουν τη φήμη και να εμπνέουν συλλογική περιβαλλοντική δράση.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

18:52

Τραμπ: «Ανοιχτός» σε μεσολάβηση Πούτιν για τη σύρραξη Ιράν/Ισραήλ - Δηλώνει ότι είναι «πιθανή» η εμπλοκή των ΗΠΑ

18:47

Μακρόν: Επίσκεψη στη Γροιλανδία για να επιδείξει την αλληλεγγύη της Γαλλίας και της ΕΕ

18:09

Κικίλιας: Η κρίση στη Μ. Ανατολή επηρεάζει τρόφιμα, ενέργεια, μεταφορές

17:56

Χαρδαλιάς: Αυτοψίες σε αντιπλημμυρικά έργα στη Βάρη και τα Βριλήσσια

17:44

Τραμπ: Κάντε τη Μέση Ανατολή σπουδαία ξανά - Ιράν και Ισραήλ πρέπει να έρθουν σε συμφωνία

17:26

Etihad Airways: Ακύρωσε τις πτήσεις της μεταξύ του Αμπού Ντάμπι και του Τελ Αβίβ μέχρι τις 22 Ιουνίου

17:01

Στην Κύπρο τη Δευτέρα ο Ν. Δένδιας - Συνάντηση με τον υπουργό Άμυνας της Κυπριακής Δημοκρατίας

16:59

Φάμελλος: Διαψεύσαμε όσους προέβλεπαν συνέδριο διχόνοιας και μαχών - Ήταν συνέδριο δημοκρατίας και σύνθεσης

16:55

Επικοινωνία Φιντάν - Λαβρόφ για τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή

16:28

WSJ: Οι επιθέσεις του Ισραήλ αφήνουν τον Ανώτατο Ηγέτη του Ιράν εκτεθειμένο και χωρίς καλές επιλογές

15:59

Γαλλία: Το πυρηνικό πρόγραμμα της Τεχεράνης είναι απειλή για το Ισραήλ και την Ευρώπη

15:41

Κλείνει ο σταθμός του μετρό «Σύνταγμα», στις 18:00, με εντολή της ΕΛΑΣ

15:32

Παπασταύρου: Η ενεργειακή αυτάρκεια και αυτονομία είναι κρίσιμες για κάθε χώρα και ειδικότερα για την Ελλάδα

15:25

Γεραπετρίτης: Συμμετέχει στη Σύνοδο Κορυφής της Διαδικασίας Συνεργασίας Νοτιοανατολικής Ευρώπης

15:22

Ισραήλ: Η El Al Airlines ακύρωσε πτήσεις προς και από αρκετές ευρωπαϊκές πόλεις μέχρι την 23η Ιουνίου

15:15

Θεοδωρικάκος: Δεν θα επιτρέψουμε καμία παράνομη κερδοσκοπία

15:08

Χριστοδουλίδης: Το Ιράν μας ζήτησε να μεταφέρουμε μήνυμα προς το Ισραήλ - Διαψεύδει η Τεχεράνη

15:00

Ηλεκτρισμός: Ποιες απειλές θα «γονάτιζαν» το σύστημα – Οι «ασπίδες» για επάρκεια τροφοδοσίας

14:47

Ιράν: Ισραηλινό χτύπημα στο μεγαλύτερο κοίτασμα φυσικού αερίου της χώρας - Προσωρινή διακοπή της παραγωγής

14:36

Θεσσαλονίκη: Δύο άτομα συνελήφθησαν για πώληση αλκοολούχων ποτών σε δύο 14χρονες

14:06

Ισραήλ: Ο στρατός ανακοίνωσε τον θάνατο στρατιώτη στη Λωρίδα της Γάζας

13:57

Ελικόπτερο κατέπεσε στη μαρίνα Βουλιαγμένης - Καλά στην υγεία τους οι πέντε επιβαίνοντες

13:40

ΓΓΠΠ: Πολύ υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς (κατηγορία κινδύνου 4) τη Δευτέρα

13:33

ΕΟΠΥΥ: Ξεκινά η κατ΄οίκον διανομή των Φαρμάκων Υψηλού Κόστους

13:17

Στους δρόμους της Καλαμάτας το πρώτο λεωφορείο που «μιλάει» για την κλιματική αλλαγή

13:00

Φουντώνει η μάχη στις τηλεπικοινωνίες μετά την είσοδο της ΔΕΗ

12:48

Έφυγε απ' τη ζωή ο «μάγος» του κλαρίνου Πετρολούκας Χαλκιάς

12:41

Ναυτιλία: Νέο κεφάλαιο για τον κλάδο των Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών στην Ελλάδα

12:27

Συνάντηση Δ. Κουτσούμπα με την Ομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων Άρτας

12:24

Υεμένη: Οι αντάρτες Χούθι στοχοθέτησαν το Ισραήλ με βαλλιστικούς πυραύλους σε συντονισμό με το Ιράν