Tip of the Day

Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

24-07-2023 | 09:56
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

Καθώς όλο και περισσότερες ρυθμιστικές αρχές λαμβάνουν μέτρα για να χαλιναγωγήσουν την αταξία που επικρατεί στην αγορά του πράσινου μάρκετινγκ, οι εταιρείες επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούν πράσινες πρωτοβουλίες.

Σήμερα, τα πράσινα προϊόντα έχουν μεγάλη ζήτηση. Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη από τη McKinsey και τη NielsenIQ, τα προϊόντα που διαφημίζονται ως βιώσιμα παρουσίασαν σωρευτική ανάπτυξη 28% τα τελευταία πέντε χρόνια, σε σύγκριση με το 20% των προϊόντων που δεν χαρακτηρίζονται ως «πράσινα». Οι ολοένα και πιο έμπειροι πελάτες θέλουν να γνωρίζουν για τις πράσινες επιλογές που υπάρχουν και η συντριπτική πλειοψηφία θέλει επίσης να μάθει τι τις καθιστά πραγματικά «πράσινες».

Αυτή η μεταβαλλόμενη τάση, σε συνδυασμό με την παγκόσμια ρυθμιστική καταστολή κατά του Greenwashing που υποκινήθηκε από το Ηνωμένο Βασίλειο, την ΕΕ, τις ΗΠΑ και τον Καναδά, σημαίνουν ότι οι εταιρείες πρέπει να κάνουν περισσότερα από το να παρέχουν απλώς ασαφείς ισχυρισμούς βιωσιμότητας. Πρέπει να είναι σε θέση να εξηγήσουν γιατί το εκάστοτε προϊόν αποτελεί μια σοφή περιβαλλοντική επιλογή.

Και αυτό έχει διπλό κέρδος. Γιατί όταν οι πρωτοβουλίες μάρκετινγκ είναι επίκαιρες, μπορούν να αυξήσουν την αξιοπιστία της επωνυμίας, την εμπιστοσύνη της επωνυμίας και την αφοσίωση των πελατών και κατ’ επέκταση τον τζίρο. Πώς μπορεί όμως μια εταιρεία να επικοινωνήσει ορθά τα πράσινα διαπιστευτήριά της;
Σύμφωνα με το μη κερδοσκοπικό οργανισμός Carbon Trust, για να παραμείνουν δίπλα στους εξελισσόμενους κανονισμούς greenwashing και να κοινοποιήσουν αποτελεσματικά τις πρωτοβουλίες βιωσιμότητας ή ESG, οι εταιρείες θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι σχετικές προσπάθειες μάρκετινγκ βασίζονται σε γεγονότα (όλοι οι ισχυρισμοί είναι συγκεκριμένοι, ειλικρίνεια και υπευθυνότητα. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να παράγουν επαρκές ενημερωτικό υλικό, το οποίο αν και δεν μπορεί να ενσωματωθεί ολόκληρο σε μια ετικέτα, θα πρέπει τουλάχιστον να δημοσιεύεται σε ένα μπλοκ ή στα κοινωνικά δίκτυα.

Η λεπτομερής περιγραφή του προϊόντος, με τη σειρά της, μπορεί να συνδέεται με ένα σχετικό άρθρο βιωσιμότητας - ας πούμε, ένα σύντομο προφίλ για τον προμηθευτή - το οποίο μπορεί στη συνέχεια να συνδέεται με μια πιο εμπεριστατωμένη ιστορία σχετικά με τη δέσμευση της εταιρείας να υποστηρίζει ιδιοκτήτες επιχειρήσεων στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Είτε είστε καταναλωτής είτε είστε επιχείρηση, η λήψη αποφάσεων φιλικών προς το περιβάλλον είναι δύσκολη. Και αυτό γιατί οι περισσότερες επιλογές είναι ατελείς.

Αυτήν ακριβώς την ανάγκη της αγοράς μπορεί να καλύψει το πράσινο marketing. Όταν μια εταιρεία έχει μια βαθιά οργανωτική δέσμευση να μειώσει τον περιβαλλοντικό της αντίκτυπο, το πράσινο μάρκετινγκ μπορεί να είναι ένα κανάλι μέσω του οποίου μπορεί να μοιραστεί αυτή τη γνώση.

Αυτό επιτρέπει στις εταιρείες όχι μόνο να παραμείνουν πιστές στους κανονισμούς κατά του greenwashing, αλλά να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των πελατών, να ενισχύσουν τη φήμη και να εμπνέουν συλλογική περιβαλλοντική δράση.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

08:23

Martin Brandenburger: Νέες επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ για τη Lidl Ελλάς

08:18

Ο Τραμπ σκληραίνει κι άλλο την αντιμεταναστευτική πολιτική μετά τον τραυματισμό δυο στρατιωτικών

08:16

Φλόγες στον Ουρανό: Οι συγκλονιστικές εικόνες από τους φλεγόμενους ουρανοξύστες στο Χονγκ Κονγκ

08:10

Οι 10 κορυφαίες χώρες σε ταλέντα στον κόσμο

08:09

Πώς να κάνετε ασφαλείς αγορές την Black Friday και την Cyber Monday

08:07

«Να είμαστε έτοιμοι για βέτο»: Το μήνυμα Ντεβέσα για τον νέο ευρωπαϊκό προϋπολογισμό

08:00

Ωριμάζει περιβαλλοντικά η mega ΣΔΙΤ 765 εκατ. για τις νέες Φυλακές Ασπροπύργου

07:58

LNG: Η Ελλάδα γίνεται κόμβος – «Συνωστισμός» στη Ρεβυθούσα μέχρι τουλάχιστον το 2034

07:52

Βαθαίνει η κρίση: Οι προμηθευτές στο πλευρό των αγροτών - Κάποιοι δεν πάνε Agrotica

07:50

Ελλάδα και απόβλητα: Το ευρωπαϊκό καμπανάκι για μια χώρα που τρέχει πίσω από τον χρόνο

07:47

Ευβοϊκή Ζύμη: Νέα έδρα στο Σχηματάρι και αλλαγή σελίδας με τη «σφραγίδα» του Halcyon Equity Partners

07:46

Εγνατία Οδός – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Πώς «μπαίνει» στην τελική ευθεία η σύμβαση 1,35 δισ. – Ο «επιβαρυμένος» οδικός άξονας

07:42

ΕΠΑ 2026-2030: Έργα 12,8 δισ. ευρώ για την επόμενη πενταετία από το εθνικό ΠΔΕ

07:35

Επιστροφή ενοικίου: Έφτασε η ώρα της πληρωμής - «Κλειδί» το ΙΒΑΝ

07:33

Συλλογικές Συμβάσεις: Πότε θα επεκτείνονται οι συμφωνίες για τους μισθούς- Τι αλλάζει σε μετενέργεια και διαιτησία

07:26

Σήμερα η κρίσιμη σύσκεψη για τη λειψυδρία στην Αττική – Στο «κόκκινο» οι ταμιευτήρες

07:25

Λίγο πριν τον πανικό για το νερό στην Αθήνα - Το κατηγορώ Παπασταύρου στον Αλέξη Τσίπρα - Ακεφιές στο Σεράφειο

07:11

Ψηφίζει Ελλάδα η JP Morgan - Επιστροφές κεφαλαίου - Πτώση λόγω Βρετανίας

23:45

Ελλάδα στη ΓΣ ΟΗΕ: Σαφής δέσμευση για την καταπολέμηση της εμπορίας ανθρώπων

23:28

Ουκρανία: Συμφωνία με το ΔΝΤ για πρόγραμμα οικονομικής βοήθειας 8,2 δισ. δολαρίων

23:14

Τέταρτη ημέρα κερδών στη Wall Street - Ώθηση από τον τεχνολογικό κλάδο

23:01

Ο Καναδάς επιβάλλει νέους δασμούς στον αμερικανικό χάλυβα από 26 Δεκεμβρίου

22:44

Ο Τραμπ αποκλείει τη Νότια Αφρική από τη σύνοδο της G20 το 2026

22:24

Επεισόδιο με πυροβολισμούς κοντά στον Λευκό Οίκο - Νεκροί δύο άνδρες της Εθνοφρουράς

22:14

Κακοκαιρία: Μήνυμα από το 112 σε Κέρκυρα και Αιτωλοακαρνανία

21:58

«Μπεζ Βίβλος» Fed: Ελάχιστες οι μεταβολές της οικονομικής δραστηριότητας τις τελευταίες εβδομάδες

21:49

Χρυσός: Σκαρφάλωσε σε υψηλό μίας εβδομάδας λόγω Fed

21:46

Εθνική Τράπεζα: Αγορά 102.000 ιδίων μετοχών από 18/11 έως 25/11/2025

21:35

Περού: Καταδικάστηκε σε κάθειρξη 14 ετών για διαφθορά ο πρώην πρόεδρος Βισκάρα

21:13

Λούλα: Η Βραζιλία παρέδωσε «μάθημα δημοκρατίας» με τη φυλάκιση του Μπολσονάρου