Tip of the Day

Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

24-07-2023 | 09:56
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

Καθώς όλο και περισσότερες ρυθμιστικές αρχές λαμβάνουν μέτρα για να χαλιναγωγήσουν την αταξία που επικρατεί στην αγορά του πράσινου μάρκετινγκ, οι εταιρείες επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούν πράσινες πρωτοβουλίες.

Σήμερα, τα πράσινα προϊόντα έχουν μεγάλη ζήτηση. Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη από τη McKinsey και τη NielsenIQ, τα προϊόντα που διαφημίζονται ως βιώσιμα παρουσίασαν σωρευτική ανάπτυξη 28% τα τελευταία πέντε χρόνια, σε σύγκριση με το 20% των προϊόντων που δεν χαρακτηρίζονται ως «πράσινα». Οι ολοένα και πιο έμπειροι πελάτες θέλουν να γνωρίζουν για τις πράσινες επιλογές που υπάρχουν και η συντριπτική πλειοψηφία θέλει επίσης να μάθει τι τις καθιστά πραγματικά «πράσινες».

Αυτή η μεταβαλλόμενη τάση, σε συνδυασμό με την παγκόσμια ρυθμιστική καταστολή κατά του Greenwashing που υποκινήθηκε από το Ηνωμένο Βασίλειο, την ΕΕ, τις ΗΠΑ και τον Καναδά, σημαίνουν ότι οι εταιρείες πρέπει να κάνουν περισσότερα από το να παρέχουν απλώς ασαφείς ισχυρισμούς βιωσιμότητας. Πρέπει να είναι σε θέση να εξηγήσουν γιατί το εκάστοτε προϊόν αποτελεί μια σοφή περιβαλλοντική επιλογή.

Και αυτό έχει διπλό κέρδος. Γιατί όταν οι πρωτοβουλίες μάρκετινγκ είναι επίκαιρες, μπορούν να αυξήσουν την αξιοπιστία της επωνυμίας, την εμπιστοσύνη της επωνυμίας και την αφοσίωση των πελατών και κατ’ επέκταση τον τζίρο. Πώς μπορεί όμως μια εταιρεία να επικοινωνήσει ορθά τα πράσινα διαπιστευτήριά της;
Σύμφωνα με το μη κερδοσκοπικό οργανισμός Carbon Trust, για να παραμείνουν δίπλα στους εξελισσόμενους κανονισμούς greenwashing και να κοινοποιήσουν αποτελεσματικά τις πρωτοβουλίες βιωσιμότητας ή ESG, οι εταιρείες θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι σχετικές προσπάθειες μάρκετινγκ βασίζονται σε γεγονότα (όλοι οι ισχυρισμοί είναι συγκεκριμένοι, ειλικρίνεια και υπευθυνότητα. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να παράγουν επαρκές ενημερωτικό υλικό, το οποίο αν και δεν μπορεί να ενσωματωθεί ολόκληρο σε μια ετικέτα, θα πρέπει τουλάχιστον να δημοσιεύεται σε ένα μπλοκ ή στα κοινωνικά δίκτυα.

Η λεπτομερής περιγραφή του προϊόντος, με τη σειρά της, μπορεί να συνδέεται με ένα σχετικό άρθρο βιωσιμότητας - ας πούμε, ένα σύντομο προφίλ για τον προμηθευτή - το οποίο μπορεί στη συνέχεια να συνδέεται με μια πιο εμπεριστατωμένη ιστορία σχετικά με τη δέσμευση της εταιρείας να υποστηρίζει ιδιοκτήτες επιχειρήσεων στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Είτε είστε καταναλωτής είτε είστε επιχείρηση, η λήψη αποφάσεων φιλικών προς το περιβάλλον είναι δύσκολη. Και αυτό γιατί οι περισσότερες επιλογές είναι ατελείς.

Αυτήν ακριβώς την ανάγκη της αγοράς μπορεί να καλύψει το πράσινο marketing. Όταν μια εταιρεία έχει μια βαθιά οργανωτική δέσμευση να μειώσει τον περιβαλλοντικό της αντίκτυπο, το πράσινο μάρκετινγκ μπορεί να είναι ένα κανάλι μέσω του οποίου μπορεί να μοιραστεί αυτή τη γνώση.

Αυτό επιτρέπει στις εταιρείες όχι μόνο να παραμείνουν πιστές στους κανονισμούς κατά του greenwashing, αλλά να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των πελατών, να ενισχύσουν τη φήμη και να εμπνέουν συλλογική περιβαλλοντική δράση.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

21:58

Ο Νετανιάχου ανακοίνωσε συμφωνία ύψους 30 δια. ευρώ για την πώληση φυσικού αερίου στην Αίγυπτο

21:38

Ιστορικό υψηλό για το ασήμι: «Προσγειώθηκε» πάνω από τα 66 δολάρια - Κέρδη για τον χρυσό

21:17

Μερτς: «Δεν επιτρέπεται να γίνουμε έρμαιο των μεγάλων δυνάμεων»

21:13

Intralot: Απέκτησε μετοχές αξίας 3,22 εκατ. ευρώ ο Soohyung Kim

21:03

Pulse: Στο 29% η ΝΔ στην εκτίμηση ψήφου - Το αποτύπωμα των αγροτικών κινητοποιήσεων

20:46

Βουλή: Αύριο στην Ολομέλεια η τροπολογία για τα δάνεια σε ελβετικό φράγκο

20:45

Opinion Poll: Στο 29,7% η ΝΔ - Ένας στους δύο διαφωνεί με το κλείσιμο των δρόμων από τους αγρότες

20:41

Βραζιλία: Ο πρόεδρος Λούλα απειλεί να εγκαταλείψει τη συμφωνία EE - Mercosur

20:29

Αναστέλλονται οι απεργιακές κινητοποιήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα - Εποικοδομητική η συνάντηση με Κυρανάκη

20:23

ΗΠΑ: Επιτρεπτές οι πωλήσεις πετρελαίου από το ρωσικό έργο Sakhalin-2 έως τις 18 Ιουνίου

20:17

BIS: Η λειψυδρία φέρνει αυξημένο πληθωρισμό και μειωμένη ανάπτυξη

20:14

Aναρτήθηκαν τα προσωρινά αποτελέσματα των ωφελούμενων για την Πρώιμη Παιδική Παρέμβαση

20:07

Δημοσκόπηση MRB: Πρωτιά ΝΔ με διπλάσιο ποσοστό από το ΠΑΣΟΚ - Οι δημοφιλέστεροι πολιτικοί

20:03

Παπαστεργίου: To AI Factory Pharos σηματοδοτεί την επόμενη μέρα της Ελλάδας στην εποχή της ΤΝ

20:02

«Φούσκες» παντού

19:57

Ουκρανία: Οι ΗΠΑ πιέζουν τους Ευρωπαίους να μην κάνουν χρήση των παγωμένων ρωσικών assets

19:53

Oracle: Η Blue Owl «κάνει πίσω» στην κατασκευή data center αξίας 10 δισ. - «Βουτιά» 5% για τη μετοχή

19:45

Ζελένσκι: Οι σύμμαχοί μας να δείξουν στη Ρωσία ότι η συνέχιση του πολέμου είναι «άσκοπη»

19:42

Viohalco: Πώληση 3,7 εκατ. μετοχών της Cenergy Holdings - Κάτω του 70% το ποσοστό της

19:37

Σκέρτσος: Διαχρονικά τα θέματα του ΟΠΕΚΕΠΕ - Καμία αναφορά μου σε ποινικές διαδικασίες

19:24

Εξοπλιστικά συστήματα αξίας 50 δισ. ευρώ θα λάβουν οι γερμανικές ένοπλες δυνάμεις

19:14

Ο μοναδικός αγρότης με τρακτέρ στην Αμοργό έστησε μπλόκο στην Αιγιάλη

19:11

Μεταβλητότητα στις ευρωαγορές - Κέρδη για τον FTSE 100 μετά τον πληθωρισμό

19:06

Εθνική Στρατηγική Κυβερνοασφάλειας 2026-2030: Οδικός χάρτης για ένα ασφαλές ψηφιακό μέλλον

19:03

Μητσοτάκης: «Η περιβαλλοντική ευθύνη μπορεί να συμβαδίσει με την καλύτερη ποιότητα ζωής»

18:57

Σαράντης: Οκταμελής η νέα σύνθεση του ΔΣ με ενίσχυση των ανεξάρτητων μελών

18:49

Η Πολωνία θα τοποθετήσει νάρκες κατά προσωπικού κατά μήκος των ανατολικών συνόρων

18:45

Τεχνική Ολυμπιακή: Συμμετοχή σε κοινοπραξία ανάπτυξης κατοικιών στη Βουλιαγμένη

18:43

Μιχαηλίδου: Έξι νέα στεγαστικά προγράμματα και 3+1 καλές ειδήσεις από το ΥΚΟΙΣΟ

18:35

Θεμιστοκλέους: Αύξηση 100% στον προϋπολογισμό της Υγείας από το 2019