Tip of the Day

Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

24-07-2023 | 09:56
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

Καθώς όλο και περισσότερες ρυθμιστικές αρχές λαμβάνουν μέτρα για να χαλιναγωγήσουν την αταξία που επικρατεί στην αγορά του πράσινου μάρκετινγκ, οι εταιρείες επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούν πράσινες πρωτοβουλίες.

Σήμερα, τα πράσινα προϊόντα έχουν μεγάλη ζήτηση. Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη από τη McKinsey και τη NielsenIQ, τα προϊόντα που διαφημίζονται ως βιώσιμα παρουσίασαν σωρευτική ανάπτυξη 28% τα τελευταία πέντε χρόνια, σε σύγκριση με το 20% των προϊόντων που δεν χαρακτηρίζονται ως «πράσινα». Οι ολοένα και πιο έμπειροι πελάτες θέλουν να γνωρίζουν για τις πράσινες επιλογές που υπάρχουν και η συντριπτική πλειοψηφία θέλει επίσης να μάθει τι τις καθιστά πραγματικά «πράσινες».

Αυτή η μεταβαλλόμενη τάση, σε συνδυασμό με την παγκόσμια ρυθμιστική καταστολή κατά του Greenwashing που υποκινήθηκε από το Ηνωμένο Βασίλειο, την ΕΕ, τις ΗΠΑ και τον Καναδά, σημαίνουν ότι οι εταιρείες πρέπει να κάνουν περισσότερα από το να παρέχουν απλώς ασαφείς ισχυρισμούς βιωσιμότητας. Πρέπει να είναι σε θέση να εξηγήσουν γιατί το εκάστοτε προϊόν αποτελεί μια σοφή περιβαλλοντική επιλογή.

Και αυτό έχει διπλό κέρδος. Γιατί όταν οι πρωτοβουλίες μάρκετινγκ είναι επίκαιρες, μπορούν να αυξήσουν την αξιοπιστία της επωνυμίας, την εμπιστοσύνη της επωνυμίας και την αφοσίωση των πελατών και κατ’ επέκταση τον τζίρο. Πώς μπορεί όμως μια εταιρεία να επικοινωνήσει ορθά τα πράσινα διαπιστευτήριά της;
Σύμφωνα με το μη κερδοσκοπικό οργανισμός Carbon Trust, για να παραμείνουν δίπλα στους εξελισσόμενους κανονισμούς greenwashing και να κοινοποιήσουν αποτελεσματικά τις πρωτοβουλίες βιωσιμότητας ή ESG, οι εταιρείες θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι σχετικές προσπάθειες μάρκετινγκ βασίζονται σε γεγονότα (όλοι οι ισχυρισμοί είναι συγκεκριμένοι, ειλικρίνεια και υπευθυνότητα. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να παράγουν επαρκές ενημερωτικό υλικό, το οποίο αν και δεν μπορεί να ενσωματωθεί ολόκληρο σε μια ετικέτα, θα πρέπει τουλάχιστον να δημοσιεύεται σε ένα μπλοκ ή στα κοινωνικά δίκτυα.

Η λεπτομερής περιγραφή του προϊόντος, με τη σειρά της, μπορεί να συνδέεται με ένα σχετικό άρθρο βιωσιμότητας - ας πούμε, ένα σύντομο προφίλ για τον προμηθευτή - το οποίο μπορεί στη συνέχεια να συνδέεται με μια πιο εμπεριστατωμένη ιστορία σχετικά με τη δέσμευση της εταιρείας να υποστηρίζει ιδιοκτήτες επιχειρήσεων στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Είτε είστε καταναλωτής είτε είστε επιχείρηση, η λήψη αποφάσεων φιλικών προς το περιβάλλον είναι δύσκολη. Και αυτό γιατί οι περισσότερες επιλογές είναι ατελείς.

Αυτήν ακριβώς την ανάγκη της αγοράς μπορεί να καλύψει το πράσινο marketing. Όταν μια εταιρεία έχει μια βαθιά οργανωτική δέσμευση να μειώσει τον περιβαλλοντικό της αντίκτυπο, το πράσινο μάρκετινγκ μπορεί να είναι ένα κανάλι μέσω του οποίου μπορεί να μοιραστεί αυτή τη γνώση.

Αυτό επιτρέπει στις εταιρείες όχι μόνο να παραμείνουν πιστές στους κανονισμούς κατά του greenwashing, αλλά να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των πελατών, να ενισχύσουν τη φήμη και να εμπνέουν συλλογική περιβαλλοντική δράση.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

14:27

Ο ειδικός απεσταλμένος της Ρωσίας μεταβαίνει στις ΗΠΑ για συνάντηση με Γουίτκοφ και Κούσνερ

14:03

Βαμβάκι: Τέλος ή μια νέα Αρχή; Η ώρα της αλήθειας για τον «λευκό χρυσό»

13:45

Αρχεία Έπστιν: Η κυβέρνηση Τραμπ δημοσίευσε λογοκριμένα έγγραφα και εικόνες

13:22

Τσιάρας για αιτήματα αγροτών: Εχουμε ικανοποιήσει το 74%, ο διάλογος είναι θέσης ευθύνης

13:00

Χριστούγεννα στο Μέτσοβο: Αξία διαχρονική

12:42

Θεοδωρικάκος: Εθνική στρατηγική για τους ημιαγωγούς, χρηματοδότηση 3,63 εκατ. για Κέντρο Ικανοτήτων

12:25

Άστατος ο καιρός έως τα Χριστούγεννα: Πού αναμένονται βροχές και καταιγίδες

12:11

Αναβολή συμφωνίας ΕΕ - Mercosur: Ο χρόνος «δεν είναι απεριόριστος»

11:50

Τσιάρας για αγρότες: Ικανοποιείται το αφορολόγητο πετρέλαιο στη μάνικα, στο τραπέζι το μειωμένο ρεύμα

11:38

Ευλογιά αιγοπροβάτων: Παρατεταμένη επιζωοτία, αυστηρά μέτρα - Τι ισχύει για τον εμβολιασμό

11:21

Κλιμακώνονται οι αγροτικές κινητοποιήσεις: Χριστούγεννα στα μπλόκα - Ανοίγουν τα διόδια το Σαββατοκύριακο

11:12

Ο «χάρτης» των πληρωμών από τον e-ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ έως τις 24 Δεκεμβρίου

11:00

Eurelectric: Zητά «ομπρέλα» προστασίας για την ευρωπαϊκή βιομηχανία ηλεκτρικής ενέργειας

10:44

Συρία: Μπαράζ αμερικανικών επιδρομών εναντίον του ISIS - Έπληξαν πάνω από 70 στόχους

10:25

Δήμας: Στα 2,5 εκατ. ευρώ την ημέρα το κόστος από το άνοιγμα των διοδίων από τους αγρότες

10:15

Πέντε νεκροί από ισραηλνιό βομβαρδισμό σε καταφύγιο εκτοπισμένων στη Γάζα

10:06

Ζαχαράκη: Νέες καταθέσεις για ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων στο πρώτο δίμηνο του 2026

09:51

Ο χάρτης πληρωμών και ελαφρύνσεων του 2026 - Ποιοι κερδίζουν, πότε και πόσο

09:42

Κυκλική Οικονομία: Οι «κόκκινες γραμμές» της ΡΑΑΕΥ για την ευρωπαϊκή Πράξη και τα εμπόδια στις επενδύσεις

09:35

Πώς θα αλλάξετε πλακάκια, υδραυλικά και τέντες με επιδότηση ΕΣΠΑ

09:27

Πότε και σε ποιους η εφορία απενεργοποιεί τον ΑΦΜ - Nέες οδηγίες της ΑΑΔΕ

09:20

Lamda – Ελληνικό: Πάνω από 1.300 κατοικίες στην αγορά έως τις αρχές 2026 - Πότε τελειώνει ο Riviera Tower

09:10

Alpha Bank: Εξελίσσει τη «μπουτίκ» τραπεζική στην Κύπρο μέσω των ασφαλειών

09:00

Λογαριασμοί ύδρευσης: Οι επιβαρύνσεις για καταναλωτές, ποια τα έσοδα για ΕΥΔΑΠ – Οι επενδύσεις που έρχονται

23:52

Περιοδεία του Σωκράτη Φάμελλου στη Θεσσαλονίκη

23:38

Ουκρανία: Επτά νεκροί σε ρωσικό πυραυλικό πλήγμα στην Οδησσό

23:24

Αρχεία Έπστιν: Ξεκίνησε η δημοσιοποίηση από το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ

23:10

«Μπερδεμένη» εβδομάδα στη Wall Street - «Κουβάλησε» το AI trade στο φίνις

22:56

Eurojackpot: Αυτοί είναι οι αριθμοί που κερδίζουν 30 εκατ. ευρώ

22:43

Δεύτερη εβδομάδα απωλειών για το πετρέλαιο