Tip of the Day

Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

24-07-2023 | 09:56
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

Καθώς όλο και περισσότερες ρυθμιστικές αρχές λαμβάνουν μέτρα για να χαλιναγωγήσουν την αταξία που επικρατεί στην αγορά του πράσινου μάρκετινγκ, οι εταιρείες επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούν πράσινες πρωτοβουλίες.

Σήμερα, τα πράσινα προϊόντα έχουν μεγάλη ζήτηση. Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη από τη McKinsey και τη NielsenIQ, τα προϊόντα που διαφημίζονται ως βιώσιμα παρουσίασαν σωρευτική ανάπτυξη 28% τα τελευταία πέντε χρόνια, σε σύγκριση με το 20% των προϊόντων που δεν χαρακτηρίζονται ως «πράσινα». Οι ολοένα και πιο έμπειροι πελάτες θέλουν να γνωρίζουν για τις πράσινες επιλογές που υπάρχουν και η συντριπτική πλειοψηφία θέλει επίσης να μάθει τι τις καθιστά πραγματικά «πράσινες».

Αυτή η μεταβαλλόμενη τάση, σε συνδυασμό με την παγκόσμια ρυθμιστική καταστολή κατά του Greenwashing που υποκινήθηκε από το Ηνωμένο Βασίλειο, την ΕΕ, τις ΗΠΑ και τον Καναδά, σημαίνουν ότι οι εταιρείες πρέπει να κάνουν περισσότερα από το να παρέχουν απλώς ασαφείς ισχυρισμούς βιωσιμότητας. Πρέπει να είναι σε θέση να εξηγήσουν γιατί το εκάστοτε προϊόν αποτελεί μια σοφή περιβαλλοντική επιλογή.

Και αυτό έχει διπλό κέρδος. Γιατί όταν οι πρωτοβουλίες μάρκετινγκ είναι επίκαιρες, μπορούν να αυξήσουν την αξιοπιστία της επωνυμίας, την εμπιστοσύνη της επωνυμίας και την αφοσίωση των πελατών και κατ’ επέκταση τον τζίρο. Πώς μπορεί όμως μια εταιρεία να επικοινωνήσει ορθά τα πράσινα διαπιστευτήριά της;
Σύμφωνα με το μη κερδοσκοπικό οργανισμός Carbon Trust, για να παραμείνουν δίπλα στους εξελισσόμενους κανονισμούς greenwashing και να κοινοποιήσουν αποτελεσματικά τις πρωτοβουλίες βιωσιμότητας ή ESG, οι εταιρείες θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι σχετικές προσπάθειες μάρκετινγκ βασίζονται σε γεγονότα (όλοι οι ισχυρισμοί είναι συγκεκριμένοι, ειλικρίνεια και υπευθυνότητα. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να παράγουν επαρκές ενημερωτικό υλικό, το οποίο αν και δεν μπορεί να ενσωματωθεί ολόκληρο σε μια ετικέτα, θα πρέπει τουλάχιστον να δημοσιεύεται σε ένα μπλοκ ή στα κοινωνικά δίκτυα.

Η λεπτομερής περιγραφή του προϊόντος, με τη σειρά της, μπορεί να συνδέεται με ένα σχετικό άρθρο βιωσιμότητας - ας πούμε, ένα σύντομο προφίλ για τον προμηθευτή - το οποίο μπορεί στη συνέχεια να συνδέεται με μια πιο εμπεριστατωμένη ιστορία σχετικά με τη δέσμευση της εταιρείας να υποστηρίζει ιδιοκτήτες επιχειρήσεων στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Είτε είστε καταναλωτής είτε είστε επιχείρηση, η λήψη αποφάσεων φιλικών προς το περιβάλλον είναι δύσκολη. Και αυτό γιατί οι περισσότερες επιλογές είναι ατελείς.

Αυτήν ακριβώς την ανάγκη της αγοράς μπορεί να καλύψει το πράσινο marketing. Όταν μια εταιρεία έχει μια βαθιά οργανωτική δέσμευση να μειώσει τον περιβαλλοντικό της αντίκτυπο, το πράσινο μάρκετινγκ μπορεί να είναι ένα κανάλι μέσω του οποίου μπορεί να μοιραστεί αυτή τη γνώση.

Αυτό επιτρέπει στις εταιρείες όχι μόνο να παραμείνουν πιστές στους κανονισμούς κατά του greenwashing, αλλά να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των πελατών, να ενισχύσουν τη φήμη και να εμπνέουν συλλογική περιβαλλοντική δράση.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:58

Γερμανία: Κατηγορεί τη Ρωσία για κυβερνοεπίθεση κατά της αεροασφάλειας και ανάμειξη στις εκλογές

23:52

Η Σίφνος ανάμεσα στα 58 νέα μέλη του Δικτύου Δημιουργικών Πόλεων της UNESCO

23:44

WFP: Οι μερίδες τροφίμων στο Σουδάν θα πρέπει να μειωθούν λόγω ελλείψεων στη χρηματοδότηση

23:35

Η Λάρνακα ορίζεται Ευρωπαϊκή Πολιτιστική Πρωτεύουσα για το 2030

23:24

Ισχυρές απώλειες στη Wall Street - Σχεδόν 2% κάτω ο Nasdaq

23:08

WSJ: Γουόρς και Χάσετ οι δύο επικρατέστεροι για την προεδρία της Fed

23:00

Tether: Προσφορά εξαγοράς της Γιουβέντους από την Exor - Επενδύει 1 δισ. ευρώ

22:47

Γάζα: Οι εκτοπισμένοι Παλαιστίνιοι κινδυνεύουν από ασθένειες και μολύνσεις μετά από πλημμύρες

22:38

ΟΗΕ: Υπέρ του τερματισμού των εχθροπραξιών στην ΛΔ του Κονγκό τάχθηκε η Ελλάδα

22:24

Μικρή πτώση για το πετρέλαιο λόγω ανησυχιών για υπερπροσφορά

22:12

Δεκάδες μετανάστες εισήλθαν στην Πολωνία μέσω κρυφής σήραγγας με τη Λευκορωσία

21:55

Γαλλία: Εγγυήσεις ασφαλείας από τις ΗΠΑ για την Ουκρανία πριν γίνουν διαπραγματεύσεις για το εδαφικό

21:42

Συνάντηση Πιερρακάκη - Κόστα: Σταθερότητα, ανάπτυξη, ανθεκτικότητα οι προτεραιότητες

21:28

«Βουτιά» 3% για το ασήμι μετά το ρεκόρ - Σε υψηλό επτά εβδομάδων ο χρυσός

21:14

Ο Τραμπ λέει ότι Καμπότζη και Ταϊλάνδη συμφώνησαν να σταματήσουν τις εχθροπραξίες

20:59

Πιερρακάκης: Ο προϋπολογισμός του 2026 είναι το θεμέλιο της επόμενης φάσης

20:54

ΕΕ: «Παγώνουν» επ' αόριστον τα ρωσικά περιουσιακά στοιχεία ύψους 210 δισ. ευρώ

20:42

Η Ουκρανία ανακοίνωσε ότι έπληξε ένα από τα μεγαλύτερα διυλιστήρια της Ρωσίας

20:32

Μαρινάκης και Αγγελικούση στις πιο επιδραστικές προσωπικότητες της παγκόσμιας ναυτιλίας

20:19

Ουκρανία: Η ένταξη στην ΕΕ από το 2027 προβλέπεται στο ειρηνευτικό σχέδιο των ΗΠΑ

20:08

Τουρκία: Ξεκινά στις 9 Μαρτίου η δίκη του Ιμάμογλου για διαφθορά

20:02

Η νέα στρατηγική ασφάλειας των ΗΠΑ: Ιδεολογικές εμμονές και διεθνείς κίνδυνοι

19:48

Κεφαλογιάννη: Η Ελλάδα πρωτοπορεί στη βιώσιμη αεροπορική ανάπτυξη

19:35

ΑΑΔΕ: Νέα σημαντική μείωση του κενού ΦΠΑ στην Ελλάδα - Υποχώρησε 61% σε έξι χρόνια

19:26

Ισπανία: Επικρίσεις στους Σοσιαλιστές για τον χειρισμό καταγγελιών σεξουαλικής παρενόχλησης

19:20

Ουκρανία: Οι ρωσικές απώλειες στον πόλεμο έφθασαν τους 155.368 νεκρούς

19:09

Κλιμακώνουν οι αγρότες: Κλειστή η Αθηνών - Θεσσαλονίκης στη Νίκαια, αύριο η κρίσιμη σύσκεψη

19:06

Συνάντηση Μητσοτάκη με την απεσταλμένη ΟΗΕ για την Κύπρο

18:53

Πτωτικό κλείσιμο στις ευρωαγορές με το focus σε νέα μάκρο

18:45

Q&R: ΑΜΚ με μετρητά ύψους 2,249 εκατ. ευρώ - Στα 1,10 ευρώ οι νέες μετοχές