Tip of the Day

Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

24-07-2023 | 09:56
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

Καθώς όλο και περισσότερες ρυθμιστικές αρχές λαμβάνουν μέτρα για να χαλιναγωγήσουν την αταξία που επικρατεί στην αγορά του πράσινου μάρκετινγκ, οι εταιρείες επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούν πράσινες πρωτοβουλίες.

Σήμερα, τα πράσινα προϊόντα έχουν μεγάλη ζήτηση. Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη από τη McKinsey και τη NielsenIQ, τα προϊόντα που διαφημίζονται ως βιώσιμα παρουσίασαν σωρευτική ανάπτυξη 28% τα τελευταία πέντε χρόνια, σε σύγκριση με το 20% των προϊόντων που δεν χαρακτηρίζονται ως «πράσινα». Οι ολοένα και πιο έμπειροι πελάτες θέλουν να γνωρίζουν για τις πράσινες επιλογές που υπάρχουν και η συντριπτική πλειοψηφία θέλει επίσης να μάθει τι τις καθιστά πραγματικά «πράσινες».

Αυτή η μεταβαλλόμενη τάση, σε συνδυασμό με την παγκόσμια ρυθμιστική καταστολή κατά του Greenwashing που υποκινήθηκε από το Ηνωμένο Βασίλειο, την ΕΕ, τις ΗΠΑ και τον Καναδά, σημαίνουν ότι οι εταιρείες πρέπει να κάνουν περισσότερα από το να παρέχουν απλώς ασαφείς ισχυρισμούς βιωσιμότητας. Πρέπει να είναι σε θέση να εξηγήσουν γιατί το εκάστοτε προϊόν αποτελεί μια σοφή περιβαλλοντική επιλογή.

Και αυτό έχει διπλό κέρδος. Γιατί όταν οι πρωτοβουλίες μάρκετινγκ είναι επίκαιρες, μπορούν να αυξήσουν την αξιοπιστία της επωνυμίας, την εμπιστοσύνη της επωνυμίας και την αφοσίωση των πελατών και κατ’ επέκταση τον τζίρο. Πώς μπορεί όμως μια εταιρεία να επικοινωνήσει ορθά τα πράσινα διαπιστευτήριά της;
Σύμφωνα με το μη κερδοσκοπικό οργανισμός Carbon Trust, για να παραμείνουν δίπλα στους εξελισσόμενους κανονισμούς greenwashing και να κοινοποιήσουν αποτελεσματικά τις πρωτοβουλίες βιωσιμότητας ή ESG, οι εταιρείες θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι σχετικές προσπάθειες μάρκετινγκ βασίζονται σε γεγονότα (όλοι οι ισχυρισμοί είναι συγκεκριμένοι, ειλικρίνεια και υπευθυνότητα. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να παράγουν επαρκές ενημερωτικό υλικό, το οποίο αν και δεν μπορεί να ενσωματωθεί ολόκληρο σε μια ετικέτα, θα πρέπει τουλάχιστον να δημοσιεύεται σε ένα μπλοκ ή στα κοινωνικά δίκτυα.

Η λεπτομερής περιγραφή του προϊόντος, με τη σειρά της, μπορεί να συνδέεται με ένα σχετικό άρθρο βιωσιμότητας - ας πούμε, ένα σύντομο προφίλ για τον προμηθευτή - το οποίο μπορεί στη συνέχεια να συνδέεται με μια πιο εμπεριστατωμένη ιστορία σχετικά με τη δέσμευση της εταιρείας να υποστηρίζει ιδιοκτήτες επιχειρήσεων στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Είτε είστε καταναλωτής είτε είστε επιχείρηση, η λήψη αποφάσεων φιλικών προς το περιβάλλον είναι δύσκολη. Και αυτό γιατί οι περισσότερες επιλογές είναι ατελείς.

Αυτήν ακριβώς την ανάγκη της αγοράς μπορεί να καλύψει το πράσινο marketing. Όταν μια εταιρεία έχει μια βαθιά οργανωτική δέσμευση να μειώσει τον περιβαλλοντικό της αντίκτυπο, το πράσινο μάρκετινγκ μπορεί να είναι ένα κανάλι μέσω του οποίου μπορεί να μοιραστεί αυτή τη γνώση.

Αυτό επιτρέπει στις εταιρείες όχι μόνο να παραμείνουν πιστές στους κανονισμούς κατά του greenwashing, αλλά να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των πελατών, να ενισχύσουν τη φήμη και να εμπνέουν συλλογική περιβαλλοντική δράση.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

09:59

G7: Ανακοίνωσε σχέδια για να αντιταχθεί στην κυριαρχία της Κίνας στον τομέα των κρίσιμων ορυκτών

09:47

Μπέσεντ: Η Κίνα έκανε λάθος επιβάλλοντας περιορισμούς στις εξαγωγές σπάνιων γαιών

09:36

Όλυμπος: 4 γραφικά χωριά για το Σαββατοκύριακο

09:32

Γερμανία: Προβλήματα στις πτήσεις από και προς Βερολίνο, λόγω εντοπισμού drone

09:16

ΗΠΑ: Σε ισχύ οι επιπλέον δασμοί στα εισαγόμενα φορτηγά και λεωφορεία

09:01

Ισραήλ: Ο στρατός παρέλαβε λείψανα απ' τη Γάζα που εκτιμά πως δεν ανήκουν σε ομήρους

08:53

Λευκός Οίκος: Νέος κανονισμός περιορίζει την πρόσβαση δημοσιογράφων

08:45

Έρχεται στην Αθήνα η νέα πρέσβης των ΗΠΑ Κίμπερλι Γκίλφοϊλ

08:35

Στα «σκαριά» το project «Poseidon Marina» στη Δ. Ελλάδα με «μέτωπο» στη Λευκάδα

08:29

Πού ανοίγει νέο κατάστημα Μουστάκας

08:14

Πέντε ισχυροί «μνηστήρες» για τις ΣΔΙΤ μονάδες ανακύκλωσης αξίας 110 εκατ. σε Κω/Κάλυμνο

08:05

Ταξί - πρατήρια καυσίμων: Πώς θα γίνονται οι πληρωμές με IRIS - Διασύνδεση των ταμειακών συστημάτων

08:00

Στην τελική ευθεία η αναθεώρηση του ΕΣΠΑ – Πότε έρχονται οι νέες επιδοτήσεις με μπόνους

23:55

Γαλλία: Απορρίφθηκε ο «φόρος Ζικμάν» για τη φορολόγηση των υπερπλούσιων Γάλλων

23:45

Τουρκία: Θα φιλοξενήσει τη Δευτέρα συνάντηση ΥΠΕΞ μουσουλμανικών χωρών για τη Γάζα

23:35

Απαγόρευση συγκεντρώσεων από την ΕΛΑΣ στο Μέγαρο Μουσικής το Σάββατο

23:24

ΟΠΕΚΕΠΕ: Δεν επηρεάζεται η συνδεδεμένη ενίσχυση για το βαμβάκι

23:16

Η Ουάσινγκτον υποστηρίζει την κατάργηση των κυρώσεων κατά της Συρίας

23:08

ΗΠΑ: Δικαστική εντολή στην κυβέρνηση να συνεχίσει το πρόγραμμα SNAP για τρόφιμα σε φτωχά νοικοκυριά

22:49

Υπ. Ανάπτυξης για ηλεκτρικά πατίνια: «Ελπίζουμε ο κ. Δούκας να μάθει τις αρμοδιότητές του»

22:37

ΟΗΕ: Η ζωή κοντά στο μέτωπο στην Ουκρανία εξελίσσεται σε μια μάχη για την επιβίωση

22:17

Στο «πράσινο» η Wall Street - Κέρδη στην εβδομάδα, ισχυρές επιδόσεις τον Οκτώβριο

21:58

Bitcoin: Προς μηνιαίες απώλειες για πρώτη φορά από το 2018

21:53

Προειδοποίηση Τραμπ: Ο χριστιανισμός «απειλείται» από τους ισλαμιστές στη Νιγηρία

21:40

Βουλγαρία: Το κοινοβούλιο απαγόρευσε τις εξαγωγές προϊόντων πετρελαίου σε χώρες της ΕΕ

21:20

Ο Μακρόν αναμένεται στη Βραζιλία και το Μεξικό την προσεχή εβδομάδα

21:09

«Πράσινο φως» από το Πεντάγωνο για Τόμαχοκ στην Ουκρανία - Στον Τραμπ η τελική απόφαση

21:05

Οριακή άνοδος για το πετρέλαιο - Ρεκόρ παραγωγής στις ΗΠΑ τον Αύγουστο

21:01

Κέρδη σχεδόν 4% τον Οκτώβριο για τον χρυσό

20:41

Εκλογές στην Ολλανδία: Ο Βίλντερς υποστηρίζει ότι έγιναν παρατυπίες στην καταμέτρηση ψήφων