Tip of the Day

Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

24-07-2023 | 09:56
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

Καθώς όλο και περισσότερες ρυθμιστικές αρχές λαμβάνουν μέτρα για να χαλιναγωγήσουν την αταξία που επικρατεί στην αγορά του πράσινου μάρκετινγκ, οι εταιρείες επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούν πράσινες πρωτοβουλίες.

Σήμερα, τα πράσινα προϊόντα έχουν μεγάλη ζήτηση. Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη από τη McKinsey και τη NielsenIQ, τα προϊόντα που διαφημίζονται ως βιώσιμα παρουσίασαν σωρευτική ανάπτυξη 28% τα τελευταία πέντε χρόνια, σε σύγκριση με το 20% των προϊόντων που δεν χαρακτηρίζονται ως «πράσινα». Οι ολοένα και πιο έμπειροι πελάτες θέλουν να γνωρίζουν για τις πράσινες επιλογές που υπάρχουν και η συντριπτική πλειοψηφία θέλει επίσης να μάθει τι τις καθιστά πραγματικά «πράσινες».

Αυτή η μεταβαλλόμενη τάση, σε συνδυασμό με την παγκόσμια ρυθμιστική καταστολή κατά του Greenwashing που υποκινήθηκε από το Ηνωμένο Βασίλειο, την ΕΕ, τις ΗΠΑ και τον Καναδά, σημαίνουν ότι οι εταιρείες πρέπει να κάνουν περισσότερα από το να παρέχουν απλώς ασαφείς ισχυρισμούς βιωσιμότητας. Πρέπει να είναι σε θέση να εξηγήσουν γιατί το εκάστοτε προϊόν αποτελεί μια σοφή περιβαλλοντική επιλογή.

Και αυτό έχει διπλό κέρδος. Γιατί όταν οι πρωτοβουλίες μάρκετινγκ είναι επίκαιρες, μπορούν να αυξήσουν την αξιοπιστία της επωνυμίας, την εμπιστοσύνη της επωνυμίας και την αφοσίωση των πελατών και κατ’ επέκταση τον τζίρο. Πώς μπορεί όμως μια εταιρεία να επικοινωνήσει ορθά τα πράσινα διαπιστευτήριά της;
Σύμφωνα με το μη κερδοσκοπικό οργανισμός Carbon Trust, για να παραμείνουν δίπλα στους εξελισσόμενους κανονισμούς greenwashing και να κοινοποιήσουν αποτελεσματικά τις πρωτοβουλίες βιωσιμότητας ή ESG, οι εταιρείες θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι σχετικές προσπάθειες μάρκετινγκ βασίζονται σε γεγονότα (όλοι οι ισχυρισμοί είναι συγκεκριμένοι, ειλικρίνεια και υπευθυνότητα. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να παράγουν επαρκές ενημερωτικό υλικό, το οποίο αν και δεν μπορεί να ενσωματωθεί ολόκληρο σε μια ετικέτα, θα πρέπει τουλάχιστον να δημοσιεύεται σε ένα μπλοκ ή στα κοινωνικά δίκτυα.

Η λεπτομερής περιγραφή του προϊόντος, με τη σειρά της, μπορεί να συνδέεται με ένα σχετικό άρθρο βιωσιμότητας - ας πούμε, ένα σύντομο προφίλ για τον προμηθευτή - το οποίο μπορεί στη συνέχεια να συνδέεται με μια πιο εμπεριστατωμένη ιστορία σχετικά με τη δέσμευση της εταιρείας να υποστηρίζει ιδιοκτήτες επιχειρήσεων στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Είτε είστε καταναλωτής είτε είστε επιχείρηση, η λήψη αποφάσεων φιλικών προς το περιβάλλον είναι δύσκολη. Και αυτό γιατί οι περισσότερες επιλογές είναι ατελείς.

Αυτήν ακριβώς την ανάγκη της αγοράς μπορεί να καλύψει το πράσινο marketing. Όταν μια εταιρεία έχει μια βαθιά οργανωτική δέσμευση να μειώσει τον περιβαλλοντικό της αντίκτυπο, το πράσινο μάρκετινγκ μπορεί να είναι ένα κανάλι μέσω του οποίου μπορεί να μοιραστεί αυτή τη γνώση.

Αυτό επιτρέπει στις εταιρείες όχι μόνο να παραμείνουν πιστές στους κανονισμούς κατά του greenwashing, αλλά να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των πελατών, να ενισχύσουν τη φήμη και να εμπνέουν συλλογική περιβαλλοντική δράση.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:55

Οι Έλληνες επιλέγουν υβριδικά αυτοκίνητα - Νέα αύξηση πωλήσεων τον Ιούνιο

23:45

Συνάντηση Στάρμερ - Τραμπ στα τέλη Ιουλίου στη Σκωτία

23:35

Ισραήλ: Δεν θα επιτρέψουμε καμία στρατιωτική απειλή στη νότια Συρία

23:30

Ζελένσκι: «Ευγνώμων» προς τον Τραμπ για τις παραδόσεις όπλων στην Ουκρανία

23:28

Κινέζος ΥΠΕΞ: Πεκίνο και Νέο Δελχί πρέπει να εργαστούν υπέρ μιας αμοιβαία επωφελούς συνεργασίας

23:21

Ουκρανία: Ο Ζελένσκι προτείνει για πρωθυπουργό τη Γιούλια Σβιριντένκο

23:10

Ήπια κέρδη στη Wall Street - Οι δασμοί Τραμπ δεν «τρόμαξαν» τους επενδυτές

23:00

Καματερό: Οριοθετήθηκε η πυρκαγιά στους πρόποδες του Ποικίλου Όρους

22:50

Ρουμανία: Η κυβέρνηση Μπολογιάν «επιβίωσε» από την πρόταση μομφής και προωθεί αυξήσεις φόρων

22:35

Ιράν: «Όχι» στις διαπραγματεύσεις με τις ΗΠΑ εάν τεθεί ως όρος η διακοπή του προγράμματος εμπλουτισμού ουρανίου

22:15

Πτώση για το πετρέλαιο στη σκιά των δασμών Τραμπ στη Ρωσία

22:00

Ζελένσκι : Προτείνει για τη θέση του υπουργού Άμυνας τον νυν πρωθυπουργό Ντένις Σμίχαλ

21:48

Ισραηλινός ΥΠΑΜ: Τα πλήγματα στη Συρία είναι «σαφής προειδοποίηση προς το καθεστώς»

21:34

Ιταλία: 12 δισ. ευρώ και 150.000 θέσεις εργασίας θα στοιχίσουν οι δασμοί Τραμπ

21:17

Θεσσαλονίκη: Φωτιά σε εργοστάσιο ανακύκλωσης στη ΒΙ.ΠΕ. Σίνδου - Ήχησε το 112

21:10

Τσιάρας: Οι Ευρωπαίοι αγρότες δεν ζητούν προνομιακή μεταχείριση, ζητούν δίκαιους όρους

20:57

Λίβανος: Ο στρατός κατέστρεψε ένα μεγάλο εργοστάσιο παραγωγής χαπιών Captagon

20:55

Πυροσβεστική: 38 αγροτοδασικές πυρκαγιές το τελευταίο 24ωρο σε όλη τη χώρα

20:40

Κάλας: Η ΕΕ θεωρεί «μεγάλη» τη διορία των 50 ημερών που έδωσε ο Τραμπ στη Ρωσία

20:26

Υποχώρησε ο χρυσός μετά το υψηλό τριών εβδομάδων

20:16

Bitcoin: Η εβδομάδα των cryptos, τα κρίσιμα νομοσχέδια και τα αλλεπάλληλα ρεκόρ

20:05

Κομισιόν: Στην Ελλάδα και σε 4 ακόμα χώρες θα δοκιμαστεί η εφαρμογή επαλήθευσης ηλικίας για το διαδίκτυο

19:58

Τραμπ: Είμαι ανοιχτός σε συνομιλίες με την ΕΕ για τους δασμούς

19:51

Σε εξέλιξη φωτιά στο Φίλυρο Θεσσαλονίκης - Μήνυμα από το 112

19:37

Πτωτικά οι ευρωαγορές στον απόηχο των δασμών Τραμπ στην ΕΕ - Απώλειες σχεδόν 5% για Volvo

19:36

Μ. Ανατολή: Η Χαμάς κατηγορεί τον Νετανιάχου ότι «οδηγεί σε αποτυχία» τις διαπραγματεύσεις

19:22

Τραμπ: Οι ΗΠΑ έχουν υποστεί εμπορική και στρατιωτική αφαίμαξη και από φίλους και από εχθρούς

19:08

Θεοχάρης: Έτοιμοι να υπερασπιστούμε τα ευρωπαϊκά συμφέροντα με ενότητα και αποφασιστικότητα

19:01

Τραμπ: Δασμοί 100% στη Ρωσία αν δεν υπάρξει κατάπαυση πυρός στην Ουκρανία σε 50 ημέρες - Στέλνει πυραύλους Patriot στο NATO

18:55

Βυθίστηκε σκάφος της Frontex ανοιχτά της Λέσβου - Διασώθηκε το πλήρωμα