Tip of the Day

Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

24-07-2023 | 09:56
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

Καθώς όλο και περισσότερες ρυθμιστικές αρχές λαμβάνουν μέτρα για να χαλιναγωγήσουν την αταξία που επικρατεί στην αγορά του πράσινου μάρκετινγκ, οι εταιρείες επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούν πράσινες πρωτοβουλίες.

Σήμερα, τα πράσινα προϊόντα έχουν μεγάλη ζήτηση. Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη από τη McKinsey και τη NielsenIQ, τα προϊόντα που διαφημίζονται ως βιώσιμα παρουσίασαν σωρευτική ανάπτυξη 28% τα τελευταία πέντε χρόνια, σε σύγκριση με το 20% των προϊόντων που δεν χαρακτηρίζονται ως «πράσινα». Οι ολοένα και πιο έμπειροι πελάτες θέλουν να γνωρίζουν για τις πράσινες επιλογές που υπάρχουν και η συντριπτική πλειοψηφία θέλει επίσης να μάθει τι τις καθιστά πραγματικά «πράσινες».

Αυτή η μεταβαλλόμενη τάση, σε συνδυασμό με την παγκόσμια ρυθμιστική καταστολή κατά του Greenwashing που υποκινήθηκε από το Ηνωμένο Βασίλειο, την ΕΕ, τις ΗΠΑ και τον Καναδά, σημαίνουν ότι οι εταιρείες πρέπει να κάνουν περισσότερα από το να παρέχουν απλώς ασαφείς ισχυρισμούς βιωσιμότητας. Πρέπει να είναι σε θέση να εξηγήσουν γιατί το εκάστοτε προϊόν αποτελεί μια σοφή περιβαλλοντική επιλογή.

Και αυτό έχει διπλό κέρδος. Γιατί όταν οι πρωτοβουλίες μάρκετινγκ είναι επίκαιρες, μπορούν να αυξήσουν την αξιοπιστία της επωνυμίας, την εμπιστοσύνη της επωνυμίας και την αφοσίωση των πελατών και κατ’ επέκταση τον τζίρο. Πώς μπορεί όμως μια εταιρεία να επικοινωνήσει ορθά τα πράσινα διαπιστευτήριά της;
Σύμφωνα με το μη κερδοσκοπικό οργανισμός Carbon Trust, για να παραμείνουν δίπλα στους εξελισσόμενους κανονισμούς greenwashing και να κοινοποιήσουν αποτελεσματικά τις πρωτοβουλίες βιωσιμότητας ή ESG, οι εταιρείες θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι σχετικές προσπάθειες μάρκετινγκ βασίζονται σε γεγονότα (όλοι οι ισχυρισμοί είναι συγκεκριμένοι, ειλικρίνεια και υπευθυνότητα. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να παράγουν επαρκές ενημερωτικό υλικό, το οποίο αν και δεν μπορεί να ενσωματωθεί ολόκληρο σε μια ετικέτα, θα πρέπει τουλάχιστον να δημοσιεύεται σε ένα μπλοκ ή στα κοινωνικά δίκτυα.

Η λεπτομερής περιγραφή του προϊόντος, με τη σειρά της, μπορεί να συνδέεται με ένα σχετικό άρθρο βιωσιμότητας - ας πούμε, ένα σύντομο προφίλ για τον προμηθευτή - το οποίο μπορεί στη συνέχεια να συνδέεται με μια πιο εμπεριστατωμένη ιστορία σχετικά με τη δέσμευση της εταιρείας να υποστηρίζει ιδιοκτήτες επιχειρήσεων στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Είτε είστε καταναλωτής είτε είστε επιχείρηση, η λήψη αποφάσεων φιλικών προς το περιβάλλον είναι δύσκολη. Και αυτό γιατί οι περισσότερες επιλογές είναι ατελείς.

Αυτήν ακριβώς την ανάγκη της αγοράς μπορεί να καλύψει το πράσινο marketing. Όταν μια εταιρεία έχει μια βαθιά οργανωτική δέσμευση να μειώσει τον περιβαλλοντικό της αντίκτυπο, το πράσινο μάρκετινγκ μπορεί να είναι ένα κανάλι μέσω του οποίου μπορεί να μοιραστεί αυτή τη γνώση.

Αυτό επιτρέπει στις εταιρείες όχι μόνο να παραμείνουν πιστές στους κανονισμούς κατά του greenwashing, αλλά να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των πελατών, να ενισχύσουν τη φήμη και να εμπνέουν συλλογική περιβαλλοντική δράση.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

17:49

«Πράσινο φως» από την Επιτροπή στην αναθεώρηση του Εθνικού Πλάνου Ανάκαμψης

17:47

DBRS: Αναβάθμισε την Intralot σε «B (high)» - Θετικό το trend

17:40

Σλοβακία: Η εξαίρεση της Ουγγαρίας από τις κυρώσεις ΗΠΑ στο ρωσικό πετρέλαιο ισχύει και για εμάς

17:38

ΧΑ: Έσπασε το ανοδικό σερί αλλά κράτησε θετικό εβδομαδιαίο πρόσημο

17:29

Mε πτώση 55% το κακάο στο 2025 και χαμηλό 21 μηνών - 3η εβδομάδα απωλειών για τον καφέ Arabica

17:21

Γαλλία: Εκκενώθηκε σιδηροδρομικός σταθμός στο Παρίσι - Συνελήφθη ο δράστης

17:16

Η SIXT μετέτρεψε το Santorini Experience 2025 σε μια διαδρομή γεμάτη εμπειρίες

17:14

Τέμπη: Πόσοι συγγενείς δήλωσαν ότι θέλουν εκταφή - Πότε λήγει η προθεσμία

17:10

Ρωσία: Θραύσματα ουκρανικών drones έπληξαν πυρηνικό σταθμό

17:05

Η Γαλλία εξέφρασε «τη βαθιά της ανησυχία» για τη δίωξη κατά του Ιμάμογλου

16:54

Επιμένει το τεχνολογικό «ξεπούλημα» στη Wall Street

16:45

Επιτεύχθηκε το εμπορικό deal ΗΠΑ - Ελβετίας: Στο 15% οι δασμοί

16:37

Μαρινάκης: Τιμητικό να έχουμε θετικές αξιολογήσεις για το νομοσχέδιο της ΕΡΤ από τους φορείς

16:30

Λουκέτα: Αυξήθηκαν κατά 47,8% σε ένα τρίμηνο στην Ελλάδα - Η χειρότερη επίδοση στην ΕΕ

16:28

Lidl Ελλάς: Στηρίζει το έργο της Τράπεζας Τροφίμων

16:17

Κινητές Ομάδες Υγείας: Ο γιατρός στην πόρτα κάθε πολίτη

16:09

Δένδιας: Οι Ένοπλες Δυνάμεις έχουν μπει στη νέα εποχή

15:58

Παπασταύρου: Η Ελλάδα επιστρέφει στη ΝΑ Ευρώπη

15:58

Reuters: Σε διαπραγματεύσεις με το Ισραήλ η Ελλάδα για προμήθεια αντιαεροπορικών συστημάτων

15:55

ΟΔΔΗΧ: Ολοκληρώθηκαν οι εκδόσεις ομολόγων του Δημοσίου για το 2025

15:54

Οι εμπειρίες που αξίζει να ζήσετε στην Ευρυτανία

15:48

Γκιλφόιλ: Έρχονται πολλές νέες ελληνοαμερικανικές συνεργασίες - Προανήγγειλε επίσκεψη Ρούμπιο

15:45

Βραζιλία: Αυτόχθονες αποκλείουν την είσοδο της διάσκεψης του ΟΗΕ για το κλίμα στο Μπελέμ

15:36

Τσίπρας: Ο κ. Μητσοτάκης επιλέγει τη συγκάλυψη της αλήθειας, από την αναμέτρηση μαζί της

15:30

Δ. Τσιτσιράγκος: Πολλαπλασιαστικά οφέλη από τη συνεργασία Δημοσίου, τραπεζών και επιχειρήσεων

15:24

Επέστρεψαν στη Γη οι τρεις Κινέζοι αστροναύτες που είχαν εγκλωβιστεί στο Διάστημα

15:18

Πώς η απώλεια βάρους μπορεί να επηρεάσει τα άτομα με διαβήτη τύπου 2

15:17

Η Ρωσία δηλώνει ανοιχτή στο ενδεχόμενο συνάντησης κορυφής με τις ΗΠΑ στη Βουδαπέστη

15:16

ΔΕΗ: 130 MW φωτοβολταϊκών προστίθενται στο χαρτοφυλάκιο ΑΠΕ στη Ρουμανία

15:06

Γάζα: Συζητήσεις στην ΕΕ για εκπαίδευση 3.000 Παλαιστινίων αστυνομικών