Tip of the Day

Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

24-07-2023 | 09:56
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

Καθώς όλο και περισσότερες ρυθμιστικές αρχές λαμβάνουν μέτρα για να χαλιναγωγήσουν την αταξία που επικρατεί στην αγορά του πράσινου μάρκετινγκ, οι εταιρείες επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούν πράσινες πρωτοβουλίες.

Σήμερα, τα πράσινα προϊόντα έχουν μεγάλη ζήτηση. Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη από τη McKinsey και τη NielsenIQ, τα προϊόντα που διαφημίζονται ως βιώσιμα παρουσίασαν σωρευτική ανάπτυξη 28% τα τελευταία πέντε χρόνια, σε σύγκριση με το 20% των προϊόντων που δεν χαρακτηρίζονται ως «πράσινα». Οι ολοένα και πιο έμπειροι πελάτες θέλουν να γνωρίζουν για τις πράσινες επιλογές που υπάρχουν και η συντριπτική πλειοψηφία θέλει επίσης να μάθει τι τις καθιστά πραγματικά «πράσινες».

Αυτή η μεταβαλλόμενη τάση, σε συνδυασμό με την παγκόσμια ρυθμιστική καταστολή κατά του Greenwashing που υποκινήθηκε από το Ηνωμένο Βασίλειο, την ΕΕ, τις ΗΠΑ και τον Καναδά, σημαίνουν ότι οι εταιρείες πρέπει να κάνουν περισσότερα από το να παρέχουν απλώς ασαφείς ισχυρισμούς βιωσιμότητας. Πρέπει να είναι σε θέση να εξηγήσουν γιατί το εκάστοτε προϊόν αποτελεί μια σοφή περιβαλλοντική επιλογή.

Και αυτό έχει διπλό κέρδος. Γιατί όταν οι πρωτοβουλίες μάρκετινγκ είναι επίκαιρες, μπορούν να αυξήσουν την αξιοπιστία της επωνυμίας, την εμπιστοσύνη της επωνυμίας και την αφοσίωση των πελατών και κατ’ επέκταση τον τζίρο. Πώς μπορεί όμως μια εταιρεία να επικοινωνήσει ορθά τα πράσινα διαπιστευτήριά της;
Σύμφωνα με το μη κερδοσκοπικό οργανισμός Carbon Trust, για να παραμείνουν δίπλα στους εξελισσόμενους κανονισμούς greenwashing και να κοινοποιήσουν αποτελεσματικά τις πρωτοβουλίες βιωσιμότητας ή ESG, οι εταιρείες θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι σχετικές προσπάθειες μάρκετινγκ βασίζονται σε γεγονότα (όλοι οι ισχυρισμοί είναι συγκεκριμένοι, ειλικρίνεια και υπευθυνότητα. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να παράγουν επαρκές ενημερωτικό υλικό, το οποίο αν και δεν μπορεί να ενσωματωθεί ολόκληρο σε μια ετικέτα, θα πρέπει τουλάχιστον να δημοσιεύεται σε ένα μπλοκ ή στα κοινωνικά δίκτυα.

Η λεπτομερής περιγραφή του προϊόντος, με τη σειρά της, μπορεί να συνδέεται με ένα σχετικό άρθρο βιωσιμότητας - ας πούμε, ένα σύντομο προφίλ για τον προμηθευτή - το οποίο μπορεί στη συνέχεια να συνδέεται με μια πιο εμπεριστατωμένη ιστορία σχετικά με τη δέσμευση της εταιρείας να υποστηρίζει ιδιοκτήτες επιχειρήσεων στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Είτε είστε καταναλωτής είτε είστε επιχείρηση, η λήψη αποφάσεων φιλικών προς το περιβάλλον είναι δύσκολη. Και αυτό γιατί οι περισσότερες επιλογές είναι ατελείς.

Αυτήν ακριβώς την ανάγκη της αγοράς μπορεί να καλύψει το πράσινο marketing. Όταν μια εταιρεία έχει μια βαθιά οργανωτική δέσμευση να μειώσει τον περιβαλλοντικό της αντίκτυπο, το πράσινο μάρκετινγκ μπορεί να είναι ένα κανάλι μέσω του οποίου μπορεί να μοιραστεί αυτή τη γνώση.

Αυτό επιτρέπει στις εταιρείες όχι μόνο να παραμείνουν πιστές στους κανονισμούς κατά του greenwashing, αλλά να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των πελατών, να ενισχύσουν τη φήμη και να εμπνέουν συλλογική περιβαλλοντική δράση.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

15:07

Politico: «Ο Γουίτκοφ χρειάζεται ψυχίατρο» - Οργή Ευρωπαίων μετά το τελεσίγραφο Τραμπ

14:53

Το Κίεβο σε διαβουλεύσεις με Αμερικανούς για μια ειρηνευτική συμφωνία με τη Μόσχα

14:39

Πολωνία: Οποιοδήποτε ειρηνευτικό σχέδιο πρέπει να είναι αποδεκτό στο Κίεβο

14:26

Ανδρουλάκης στο TikTok: «Η ελληνική περιφέρεια δεν μπορεί να ερημώσει»

14:12

«Τρέχει» η συνάντηση Μακρόν, Μερτς, Στάρμερ στη G20 - Επί τάπητος το σχέδιο για Ουκρανία

14:00

Η Ευρώπη αντιμέτωπη με την Ρωσία: Σκιώδης πόλεμος ή αμυντική ατζέντα;

13:50

Στα χέρια της Daily Mail περνά η Telegraph με deal 655 εκατ. δολαρίων

13:39

Ρωσία: Στην ατζέντα το ενδεχόμενο μιας συνάντησης Πούτιν - Τραμπ

13:26

Τσίπρας: «Μύθοι και Αλήθειες» - Η τελευταία προδημοσίευση από την «Ιθάκη»

13:13

Τέμπη: Το δεύτερο 10ήμερο Δεκεμβρίου η απολογία Τριαντόπουλου και 7 ακόμη προσώπων

13:00

Νοσοκομειακές δαπάνες: Το στοίχημα των ληξιπρόθεσμων οφειλών

12:46

Την Κυριακή οι εσωκομματικές εκλογές της ΝΔ – Αύξηση της συμμετοχής των πολιτών μελών σε 122.546

12:34

Βρετανία και Γαλλία μπροστά σε δημοσιονομικούς «μπελάδες»

12:20

Μετρά τις πληγές της η Δυτική Ελλάδα από τη σφοδρή κακοκαιρία

12:07

Το Ισραήλ εξαπέλυσε νέο πλήγμα στον νότιο Λίβανο - 1 νεκρός

11:54

Πρώτη αναβάθμιση της Ιταλίας από Moody’s έπειτα από 23 χρόνια

11:40

Κυρώσεις των ΗΠΑ στηv Altomare - Τι απαντά η ναυτιλιακή

11:27

Μαρινάκης: Η πετυχημένη οικονομική πολιτική μειώνει φόρους και αυξάνει τα έσοδα του κράτους

11:15

Bloomberg: Mάχη με τον χρόνο δίνει η Ευρώπη - Στο μικροσκόπιο το σχέδιο για Ουκρανία

11:02

COP30: Σε αδιέξοδο η Διάσκεψη του ΟΗΕ για το Κλίμα - Η ΕΕ απορρίπτει προσχέδιο συμφωνίας

10:51

Θεοδωρικάκος: Παράταση 2 ετών στη δημοσιοποίηση των εκθέσεων ESG για τις εταιρείες

10:42

Πρεμιέρα της G20 για Ουκρανία - Απόντες Τραμπ, Πούτιν και Σι

10:32

Αυτοψία Κατσαφάδου στην Κέρκυρα για την κακοκαιρία

10:24

Παραιτήθηκε η Τέιλορ Γκριν μετά την δημόσια διαμάχη της με τον Τραμπ

10:15

Παπαθανάσης για Πολιτική Συνοχή: Ισόρροπη περιφερειακή ανάπτυξη με επαρκή χρηματοδότηση μακροπρόθεσμων επενδύσεων

10:06

Στο σαφάρι των ελέγχων για παραβάσεις του ΚΟΚ 600 λεωφορεία - To μήνυμα Κυρανάκη

09:57

Οι Γάλλοι βουλευτές απέρριψαν σχεδόν ομόφωνα το σχέδιο προϋπολογισμού του 2026

09:49

ΟΠΕΚΕΠΕ: Πληρώθηκαν 82.870 αγρότες για ενισχύσεις 46 εκατ. ευρώ

09:40

Πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει τα ψώνια στα σούπερ μάρκετ

09:31

Πριν από την Black Friday η πληρωμή μισθών, επιδομάτων και συντάξεων Δεκεμβρίου - Οι ημερομηνίες