Tip of the Day

Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

24-07-2023 | 09:56
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

Καθώς όλο και περισσότερες ρυθμιστικές αρχές λαμβάνουν μέτρα για να χαλιναγωγήσουν την αταξία που επικρατεί στην αγορά του πράσινου μάρκετινγκ, οι εταιρείες επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούν πράσινες πρωτοβουλίες.

Σήμερα, τα πράσινα προϊόντα έχουν μεγάλη ζήτηση. Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη από τη McKinsey και τη NielsenIQ, τα προϊόντα που διαφημίζονται ως βιώσιμα παρουσίασαν σωρευτική ανάπτυξη 28% τα τελευταία πέντε χρόνια, σε σύγκριση με το 20% των προϊόντων που δεν χαρακτηρίζονται ως «πράσινα». Οι ολοένα και πιο έμπειροι πελάτες θέλουν να γνωρίζουν για τις πράσινες επιλογές που υπάρχουν και η συντριπτική πλειοψηφία θέλει επίσης να μάθει τι τις καθιστά πραγματικά «πράσινες».

Αυτή η μεταβαλλόμενη τάση, σε συνδυασμό με την παγκόσμια ρυθμιστική καταστολή κατά του Greenwashing που υποκινήθηκε από το Ηνωμένο Βασίλειο, την ΕΕ, τις ΗΠΑ και τον Καναδά, σημαίνουν ότι οι εταιρείες πρέπει να κάνουν περισσότερα από το να παρέχουν απλώς ασαφείς ισχυρισμούς βιωσιμότητας. Πρέπει να είναι σε θέση να εξηγήσουν γιατί το εκάστοτε προϊόν αποτελεί μια σοφή περιβαλλοντική επιλογή.

Και αυτό έχει διπλό κέρδος. Γιατί όταν οι πρωτοβουλίες μάρκετινγκ είναι επίκαιρες, μπορούν να αυξήσουν την αξιοπιστία της επωνυμίας, την εμπιστοσύνη της επωνυμίας και την αφοσίωση των πελατών και κατ’ επέκταση τον τζίρο. Πώς μπορεί όμως μια εταιρεία να επικοινωνήσει ορθά τα πράσινα διαπιστευτήριά της;
Σύμφωνα με το μη κερδοσκοπικό οργανισμός Carbon Trust, για να παραμείνουν δίπλα στους εξελισσόμενους κανονισμούς greenwashing και να κοινοποιήσουν αποτελεσματικά τις πρωτοβουλίες βιωσιμότητας ή ESG, οι εταιρείες θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι σχετικές προσπάθειες μάρκετινγκ βασίζονται σε γεγονότα (όλοι οι ισχυρισμοί είναι συγκεκριμένοι, ειλικρίνεια και υπευθυνότητα. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να παράγουν επαρκές ενημερωτικό υλικό, το οποίο αν και δεν μπορεί να ενσωματωθεί ολόκληρο σε μια ετικέτα, θα πρέπει τουλάχιστον να δημοσιεύεται σε ένα μπλοκ ή στα κοινωνικά δίκτυα.

Η λεπτομερής περιγραφή του προϊόντος, με τη σειρά της, μπορεί να συνδέεται με ένα σχετικό άρθρο βιωσιμότητας - ας πούμε, ένα σύντομο προφίλ για τον προμηθευτή - το οποίο μπορεί στη συνέχεια να συνδέεται με μια πιο εμπεριστατωμένη ιστορία σχετικά με τη δέσμευση της εταιρείας να υποστηρίζει ιδιοκτήτες επιχειρήσεων στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Είτε είστε καταναλωτής είτε είστε επιχείρηση, η λήψη αποφάσεων φιλικών προς το περιβάλλον είναι δύσκολη. Και αυτό γιατί οι περισσότερες επιλογές είναι ατελείς.

Αυτήν ακριβώς την ανάγκη της αγοράς μπορεί να καλύψει το πράσινο marketing. Όταν μια εταιρεία έχει μια βαθιά οργανωτική δέσμευση να μειώσει τον περιβαλλοντικό της αντίκτυπο, το πράσινο μάρκετινγκ μπορεί να είναι ένα κανάλι μέσω του οποίου μπορεί να μοιραστεί αυτή τη γνώση.

Αυτό επιτρέπει στις εταιρείες όχι μόνο να παραμείνουν πιστές στους κανονισμούς κατά του greenwashing, αλλά να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των πελατών, να ενισχύσουν τη φήμη και να εμπνέουν συλλογική περιβαλλοντική δράση.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

09:00

Ακίνητα: Το «κύμα» στις μεταβιβάσεις «φουσκώνει» τα φορο-έσοδα - Πάνω από 210 εκατ. ευρώ στα κρατικά ταμεία

08:54

Μπλίνκεν: Η Χαμάς είναι το μοναδικό εμπόδιο μεταξύ του λαού της Γάζας και μιας κατάπαυσης του πυρός

08:47

Αϊτή: Δεκατρείς νεκροί εξαιτίας της κακοκαιρίας

08:42

Γαλλία: «Καταδικάζει με τον πλέον σθεναρό τρόπο» την επίθεση εναντίον ομάδας της ΔΕΕΣ στο Σουδάν

08:35

Το πτώμα Ισραηλινού, ο οποίος θεωρείτο ότι ήταν όμηρος, βρέθηκε στο Ισραήλ

08:23

Eurostat: Εκτός αγοράς εργασίας οι Έλληνες παρά τα υπερπροσόντα που διαθέτουν

08:16

Wonderplant: Νέα επένδυση 50 εκατ. ευρώ και αύξηση κύκλου εργασιών κατά 11%

08:08

Σε ποιές χώρες σερβίρουν τα περισσότερα... έντομα – Η συμβολή τους στην επισιτιστική ασφάλεια και η απειλή της κλιματικής κρίσης

08:02

Ρεύμα: Ρεκόρ συμμετοχής των ΑΠΕ το 1ο τρίμηνο - «Βουτιά» των εισαγωγών

07:41

Πέντε βασικά χαρακτηριστικά του επόμενου προϋπολογισμού της Ευρώπης

23:54

Βραζιλία: Τουλάχιστον 37 νεκροί, 74 αγνοούμενοι από τις πλημμύρες

23:41

ΗΠΑ: Ο Μπάιντεν θα δεχθεί τον βασιλιά Αμπντάλα Β’ της Ιορδανίας

23:30

Νεπάλ: Το Ανώτατο Δικαστήριο διέταξε τη μείωση των αδειών για ανάβαση στο Έβερεστ

23:15

Wall Street: Μίνι ράλι και ελπίδες για τα επιτόκια έφερε η αγορά εργασίας

22:46

Λευκωσία: Ανησυχεί για την «προθυμία» της Ρωσίας να συνδράμει στην επίλυση του Κυπριακού

22:21

Πετρέλαιο: Η μεγαλύτερη εβδομαδιαία πτώση των τριών τελευταίων μηνών

21:59

Η Κίνα εκτόξευσε το Chang'e 6 - Θα συλλέξει δείγματα από τη σκοτεινή πλευρά της Σελήνης

21:45

Σε χαμηλό ενός μήνα ο χρυσός

21:14

WSJ: Τελεσίγραφο του Ισραήλ στη Χαμάς – «Διορία μία εβδομάδα για εκεχειρία ή εισβάλουμε στη Ράφα»

20:59

ΗΠΑ: Kαταδικάζει τις κυβερνοεπιθέσεις στην Ευρώπη και κατηγορεί τη Ρωσία

20:36

Πάσχα: Πάνω από 425.000 οχήματα έφυγαν από την Αθήνα

20:29

Ερντογάν: «Μπλόκο» στο εμπόριο με Ισραήλ για να αναγκαστεί να δεχθεί εκεχειρία

19:57

Bροχερό το Mεγάλο Σάββατο - Ο καιρός την Κυριακή του Πάσχα

19:32

Τουρισμός: Οι περιφέρειες που ξεχώρισαν το 2023 και τα «καμπανάκια» για την ανάπτυξη του κλάδου

19:17

Ευρωαγορές: Θετικό κλείσιμο μίας αρνητικής εβδομάδας

18:45

ΜΜΜ: Πώς θα κινούνται έως και την Τετάρτη του Πάσχα

18:37

Γερμανία: Περικοπές και στον προϋπολογισμό του 2025; - Στο στόχαστρο τα επιδόματα

18:14

Χούθι: Aπειλούν ότι θα πλήττουν όλα τα πλοία που είναι εντός της εμβέλειας των όπλων τους

17:56

Exxon Mobil: Ολοκλήρωσε την εξαγορά της Pioneer έναντι 60 δισ. δολαρίων

17:30

Επιθεώρηση Ταχιάου σε σήραγγα της Εγνατίας Οδού μετά από περιστατικό με φωτιά σε όχημα