Tip of the Day

Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

24-07-2023 | 09:56
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

Καθώς όλο και περισσότερες ρυθμιστικές αρχές λαμβάνουν μέτρα για να χαλιναγωγήσουν την αταξία που επικρατεί στην αγορά του πράσινου μάρκετινγκ, οι εταιρείες επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούν πράσινες πρωτοβουλίες.

Σήμερα, τα πράσινα προϊόντα έχουν μεγάλη ζήτηση. Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη από τη McKinsey και τη NielsenIQ, τα προϊόντα που διαφημίζονται ως βιώσιμα παρουσίασαν σωρευτική ανάπτυξη 28% τα τελευταία πέντε χρόνια, σε σύγκριση με το 20% των προϊόντων που δεν χαρακτηρίζονται ως «πράσινα». Οι ολοένα και πιο έμπειροι πελάτες θέλουν να γνωρίζουν για τις πράσινες επιλογές που υπάρχουν και η συντριπτική πλειοψηφία θέλει επίσης να μάθει τι τις καθιστά πραγματικά «πράσινες».

Αυτή η μεταβαλλόμενη τάση, σε συνδυασμό με την παγκόσμια ρυθμιστική καταστολή κατά του Greenwashing που υποκινήθηκε από το Ηνωμένο Βασίλειο, την ΕΕ, τις ΗΠΑ και τον Καναδά, σημαίνουν ότι οι εταιρείες πρέπει να κάνουν περισσότερα από το να παρέχουν απλώς ασαφείς ισχυρισμούς βιωσιμότητας. Πρέπει να είναι σε θέση να εξηγήσουν γιατί το εκάστοτε προϊόν αποτελεί μια σοφή περιβαλλοντική επιλογή.

Και αυτό έχει διπλό κέρδος. Γιατί όταν οι πρωτοβουλίες μάρκετινγκ είναι επίκαιρες, μπορούν να αυξήσουν την αξιοπιστία της επωνυμίας, την εμπιστοσύνη της επωνυμίας και την αφοσίωση των πελατών και κατ’ επέκταση τον τζίρο. Πώς μπορεί όμως μια εταιρεία να επικοινωνήσει ορθά τα πράσινα διαπιστευτήριά της;
Σύμφωνα με το μη κερδοσκοπικό οργανισμός Carbon Trust, για να παραμείνουν δίπλα στους εξελισσόμενους κανονισμούς greenwashing και να κοινοποιήσουν αποτελεσματικά τις πρωτοβουλίες βιωσιμότητας ή ESG, οι εταιρείες θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι σχετικές προσπάθειες μάρκετινγκ βασίζονται σε γεγονότα (όλοι οι ισχυρισμοί είναι συγκεκριμένοι, ειλικρίνεια και υπευθυνότητα. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να παράγουν επαρκές ενημερωτικό υλικό, το οποίο αν και δεν μπορεί να ενσωματωθεί ολόκληρο σε μια ετικέτα, θα πρέπει τουλάχιστον να δημοσιεύεται σε ένα μπλοκ ή στα κοινωνικά δίκτυα.

Η λεπτομερής περιγραφή του προϊόντος, με τη σειρά της, μπορεί να συνδέεται με ένα σχετικό άρθρο βιωσιμότητας - ας πούμε, ένα σύντομο προφίλ για τον προμηθευτή - το οποίο μπορεί στη συνέχεια να συνδέεται με μια πιο εμπεριστατωμένη ιστορία σχετικά με τη δέσμευση της εταιρείας να υποστηρίζει ιδιοκτήτες επιχειρήσεων στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Είτε είστε καταναλωτής είτε είστε επιχείρηση, η λήψη αποφάσεων φιλικών προς το περιβάλλον είναι δύσκολη. Και αυτό γιατί οι περισσότερες επιλογές είναι ατελείς.

Αυτήν ακριβώς την ανάγκη της αγοράς μπορεί να καλύψει το πράσινο marketing. Όταν μια εταιρεία έχει μια βαθιά οργανωτική δέσμευση να μειώσει τον περιβαλλοντικό της αντίκτυπο, το πράσινο μάρκετινγκ μπορεί να είναι ένα κανάλι μέσω του οποίου μπορεί να μοιραστεί αυτή τη γνώση.

Αυτό επιτρέπει στις εταιρείες όχι μόνο να παραμείνουν πιστές στους κανονισμούς κατά του greenwashing, αλλά να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των πελατών, να ενισχύσουν τη φήμη και να εμπνέουν συλλογική περιβαλλοντική δράση.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:45

ΟΗΕ: Οι ΗΠΑ λένε πως η πώληση πετρελαίου επιτρέπει στον Μαδούρο να διατηρηθεί στην εξουσία

23:30

ΟΠΕΚΕΠΕ: Πληρωμή 25,3 εκατ. ευρώ σε 43.077 δικαιούχους

23:29

Μεγάλο Αιγυπτιακό Μουσείο: Η ηλιακή λέμβος του Χέοπα θα συντηρηθεί ενώπιον κοινού

23:24

Wall Street: Νέο ρεκόρ για S&P 500 με ώθηση από την τεχνολογία

23:00

Βρετανία: Η Γκρέτα Τούνμπεργκ συνελήφθη σε διαδήλωση υπέρ των Παλαιστινίων

22:53

Βραζιλία: Αποφυλακίζεται προσωρινά o Μπολσονάρου για να υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση

22:48

ΟΗΕ: Το Ισραήλ καταγγέλλει παραβιάσεις του Ιράν στα Ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας

22:26

ΕΕ: Mια μόνιμη λύση στο ιρανικό πυρηνικό ζήτημα μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσω της διπλωματίας

22:18

Πετρέλαιο: Σταθερές τιμές περιμένοντας τις εξελίξεις στην Βενεζουέλα

22:06

Κλήρωση Τζόκερ: Οι τυχεροί αριθμοί για τα 6 εκατ. ευρώ

21:59

Χρυσός, ασήμι και πλατίνα «λάμπουν» σε επίπεδα ρεκόρ

21:48

Bally’s Intralot: Στο 58,723% σκαρφάλωσε το ποσοστό του Soohyung Kim

21:37

Γεωργιάδης: Παρουσίασε το βιβλίο του «Ρώμη: Από τη άνοδο στην πτώση»

21:25

Eurojackpot: Αυτοί είναι οι αριθμοί που κερδίζουν 39 εκατ. ευρώ

21:25

Συντριβή τζετ στην Τουρκία: Νεκρός ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου της Λιβύης

21:17

Συνάντηση Μητσοτάκη με τον Χρήστο Αλεφάντη, ιδρυτή του περιοδικού δρόμου «Σχεδία»

21:10

Νέο νομοσχέδιο του Υπ. Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας «Ενεργή Μάχη» - Τι περιλαμβάνει

21:01

Γαλλία: Η Εθνοσυνέλευση ενέκρινε επείγον νόμο για την παράταση του προϋπολογισμού

20:47

Ryanair: Πρόστιμο 255 εκατ. ευρώ στην Ιταλία για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης

20:35

Γερμανία: Η βιομηχανία μπροστά σε παρατεταμένη κρίση - Απαισιοδοξία και χαμηλές προσδοκίες

20:22

Ουκρανία: Ο στρατός αποσύρθηκε από την πόλη Σιβέρσκ

20:09

Μετ' εμποδίων η έξοδος των εκδρομέων - LIVE χάρτης με τα μπλόκα

19:56

Οι Ρώσοι συζητούν με τους Ούγγρους για την πώληση της σερβικής πετρελαϊκής βιομηχανίας NIS

19:42

Τουρκία: Αύξηση κατά 27% του κατώτατου μισθού από την 1η Ιανουαρίου

19:32

Ευρωαγορές: Σε νέα κορυφή σκαρφάλωσε ο Stoxx 600

19:22

Μαυροβούνιο: Άρση της υποχρέωσης θεώρησης για Τούρκους υπηκόους

19:10

Γερμανός ΥΠΕΞ: Η εκεχειρία στην Ουκρανία δεν θα θέσει τέλος στη ρωσική απειλή

18:54

Η Μ. Συρεγγέλα θα κινηθεί νομικά κατά της Ζ. Κωνσταντοπούλου - «Με συκοφαντεί καθημερινά»

18:46

Μητσοτάκης για τηλεμαραθώνιο Antenna: «Τέτοιες πρωτοβουλίες δείχνουν τον δρόμο της κοινωνικής ευθύνης»

18:34

Ρωσία: Επίσκεψη Σύρων αξιωματούχων με φόντο την κλιμακούμενη ένταση με τις κουρδικές δυνάμεις