Tip of the Day

Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

24-07-2023 | 09:56
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

Καθώς όλο και περισσότερες ρυθμιστικές αρχές λαμβάνουν μέτρα για να χαλιναγωγήσουν την αταξία που επικρατεί στην αγορά του πράσινου μάρκετινγκ, οι εταιρείες επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούν πράσινες πρωτοβουλίες.

Σήμερα, τα πράσινα προϊόντα έχουν μεγάλη ζήτηση. Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη από τη McKinsey και τη NielsenIQ, τα προϊόντα που διαφημίζονται ως βιώσιμα παρουσίασαν σωρευτική ανάπτυξη 28% τα τελευταία πέντε χρόνια, σε σύγκριση με το 20% των προϊόντων που δεν χαρακτηρίζονται ως «πράσινα». Οι ολοένα και πιο έμπειροι πελάτες θέλουν να γνωρίζουν για τις πράσινες επιλογές που υπάρχουν και η συντριπτική πλειοψηφία θέλει επίσης να μάθει τι τις καθιστά πραγματικά «πράσινες».

Αυτή η μεταβαλλόμενη τάση, σε συνδυασμό με την παγκόσμια ρυθμιστική καταστολή κατά του Greenwashing που υποκινήθηκε από το Ηνωμένο Βασίλειο, την ΕΕ, τις ΗΠΑ και τον Καναδά, σημαίνουν ότι οι εταιρείες πρέπει να κάνουν περισσότερα από το να παρέχουν απλώς ασαφείς ισχυρισμούς βιωσιμότητας. Πρέπει να είναι σε θέση να εξηγήσουν γιατί το εκάστοτε προϊόν αποτελεί μια σοφή περιβαλλοντική επιλογή.

Και αυτό έχει διπλό κέρδος. Γιατί όταν οι πρωτοβουλίες μάρκετινγκ είναι επίκαιρες, μπορούν να αυξήσουν την αξιοπιστία της επωνυμίας, την εμπιστοσύνη της επωνυμίας και την αφοσίωση των πελατών και κατ’ επέκταση τον τζίρο. Πώς μπορεί όμως μια εταιρεία να επικοινωνήσει ορθά τα πράσινα διαπιστευτήριά της;
Σύμφωνα με το μη κερδοσκοπικό οργανισμός Carbon Trust, για να παραμείνουν δίπλα στους εξελισσόμενους κανονισμούς greenwashing και να κοινοποιήσουν αποτελεσματικά τις πρωτοβουλίες βιωσιμότητας ή ESG, οι εταιρείες θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι σχετικές προσπάθειες μάρκετινγκ βασίζονται σε γεγονότα (όλοι οι ισχυρισμοί είναι συγκεκριμένοι, ειλικρίνεια και υπευθυνότητα. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να παράγουν επαρκές ενημερωτικό υλικό, το οποίο αν και δεν μπορεί να ενσωματωθεί ολόκληρο σε μια ετικέτα, θα πρέπει τουλάχιστον να δημοσιεύεται σε ένα μπλοκ ή στα κοινωνικά δίκτυα.

Η λεπτομερής περιγραφή του προϊόντος, με τη σειρά της, μπορεί να συνδέεται με ένα σχετικό άρθρο βιωσιμότητας - ας πούμε, ένα σύντομο προφίλ για τον προμηθευτή - το οποίο μπορεί στη συνέχεια να συνδέεται με μια πιο εμπεριστατωμένη ιστορία σχετικά με τη δέσμευση της εταιρείας να υποστηρίζει ιδιοκτήτες επιχειρήσεων στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Είτε είστε καταναλωτής είτε είστε επιχείρηση, η λήψη αποφάσεων φιλικών προς το περιβάλλον είναι δύσκολη. Και αυτό γιατί οι περισσότερες επιλογές είναι ατελείς.

Αυτήν ακριβώς την ανάγκη της αγοράς μπορεί να καλύψει το πράσινο marketing. Όταν μια εταιρεία έχει μια βαθιά οργανωτική δέσμευση να μειώσει τον περιβαλλοντικό της αντίκτυπο, το πράσινο μάρκετινγκ μπορεί να είναι ένα κανάλι μέσω του οποίου μπορεί να μοιραστεί αυτή τη γνώση.

Αυτό επιτρέπει στις εταιρείες όχι μόνο να παραμείνουν πιστές στους κανονισμούς κατά του greenwashing, αλλά να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των πελατών, να ενισχύσουν τη φήμη και να εμπνέουν συλλογική περιβαλλοντική δράση.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:52

Ζελένσκι σε Τραμπ: Ας κάνουμε συμφωνία για σπάνιες γαίες και LNG

23:34

Τηλεφωνική επικοινωνία Ερντογάν - Μακρόν

23:16

Πληθωριστικοί και δασμολογικοί φόβοι... έβαψαν «κόκκινη» την εβδομάδα στην Wall Street

23:03

Ο Τραμπ σκοπεύει να συναντήσει τον Ζελένσκι την επόμενη εβδομάδα

22:50

«Φτερά» στη μετοχή της Uber με την αποκάλυψη Άκμαν : Το καλύτερο διήμερο από το 2023

22:35

Δένδιας: «Είναι προφανές ότι η πατρίδα μας αντιμετωπίζει απειλή»

22:23

Πιέσεις Τραμπ και στην Ιαπωνία: Το μήνυμα για εμπορικό έλλειμμα, δασμούς και US Steel

22:09

Ελλάδα και Κύπρος στηρίζουν το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο: Υπογράφουν ψήφισμα 79 κρατών

21:54

Πετρέλαιο: Τρίτη σερί εβδομάδα απωλειών ελέω δασμών Τραμπ

21:39

Tέμπη: Δύο νέα βίντεο στα χέρια του εφέτη ειδικού ανακριτή

21:25

Έκτη συνεχόμενη εβδομάδα κερδών για τον χρυσό

21:11

Eurojackpot: Οι τυχεροί αριθμοί για τα 75 εκατ. ευρώ

21:02

Εισαγγελική έρευνα κατά του X στη Γαλλία

20:53

Στις 26 Μαρτίου τα αποτελέσματα της Lamda Development

20:40

Τραμπ: Θα ανακοινώσει ανταποδοτικούς δασμούς την επόμενη εβδομάδα

20:28

Ξεκινά το «AKADIMOS» - Το εμβληματικό έργο του Υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης και της ΕΑΚ

20:21

Eurobank: Στο 32,89% το ποσοστό της Fairfax μετά το placement

20:16

Χαμάς: Απελευθέρωση 3 ομήρων με αντάλλαγμα την αποφυλάκιση 183 Παλαιστινίων

20:10

Στουρνάρας: Να διατηρήσουμε ως κόρη οφθαλμού τα κεκτημένα σε πολιτική σταθερότητα, δημοσιονομικά, επενδύσεις και μεταρρυθμίσεις

20:02

Εβροφόρμα: Έκδοση 2 κοινών ομολογιακών δανείων 13,95 εκατ. ευρώ

19:51

Τζιτζικώστας: «Ο κρίσιμος ρόλος των υποδομών και μεταφορών για την ασφάλεια και την άμυνα της ΕΕ»

19:40

Πλημμύρες: «Απούσα» η Ελλάδα από τη χαρτογράφηση προκλήσεων - Η έκθεση της Κομισιόν για διαχείριση υδάτων

19:31

Ευρωαγορές: Εβδομαδιαία κέρδη για τον Stoxx 600

19:22

Νέο εκτελεστικό διάταγμα Τραμπ: «Πίσω στο πλαστικό» - Τέλος στα χάρτινα καλαμάκια

19:13

Τσιάρας: Σεβόμαστε τους αγρότες - Θα συζητήσουμε κάθε σοβαρή και ρεαλιστική πρόταση

19:04

Tesla: Η χειρότερη εβδομάδα για τη μετοχή από τη νίκη Τραμπ - «Σοκαριστικά» κακές οι αναφορές πωλήσεων

18:59

ΙΝΣΕΤΕ: 29,3 εκατ. οι συνολικές αφίξεις στην Ελλάδα το 2024 - Άλμα 9,7%

18:49

Σε κατ' οίκον περιορισμό με «βραχιολάκι» ο Νικολά Σαρκοζί

18:46

Στο ΣτΕ συζητήθηκαν τα πρόστιμα για τη διαρροή της λίστας αποδήμων από την Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου

18:34

ΟΣΕ: Σύστημα επιτήρησης κυκλοφορίας στη γραμμή Aθήνα-Αγ. Ανάργυροι