Tip of the Day

Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

24-07-2023 | 09:56
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

Καθώς όλο και περισσότερες ρυθμιστικές αρχές λαμβάνουν μέτρα για να χαλιναγωγήσουν την αταξία που επικρατεί στην αγορά του πράσινου μάρκετινγκ, οι εταιρείες επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούν πράσινες πρωτοβουλίες.

Σήμερα, τα πράσινα προϊόντα έχουν μεγάλη ζήτηση. Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη από τη McKinsey και τη NielsenIQ, τα προϊόντα που διαφημίζονται ως βιώσιμα παρουσίασαν σωρευτική ανάπτυξη 28% τα τελευταία πέντε χρόνια, σε σύγκριση με το 20% των προϊόντων που δεν χαρακτηρίζονται ως «πράσινα». Οι ολοένα και πιο έμπειροι πελάτες θέλουν να γνωρίζουν για τις πράσινες επιλογές που υπάρχουν και η συντριπτική πλειοψηφία θέλει επίσης να μάθει τι τις καθιστά πραγματικά «πράσινες».

Αυτή η μεταβαλλόμενη τάση, σε συνδυασμό με την παγκόσμια ρυθμιστική καταστολή κατά του Greenwashing που υποκινήθηκε από το Ηνωμένο Βασίλειο, την ΕΕ, τις ΗΠΑ και τον Καναδά, σημαίνουν ότι οι εταιρείες πρέπει να κάνουν περισσότερα από το να παρέχουν απλώς ασαφείς ισχυρισμούς βιωσιμότητας. Πρέπει να είναι σε θέση να εξηγήσουν γιατί το εκάστοτε προϊόν αποτελεί μια σοφή περιβαλλοντική επιλογή.

Και αυτό έχει διπλό κέρδος. Γιατί όταν οι πρωτοβουλίες μάρκετινγκ είναι επίκαιρες, μπορούν να αυξήσουν την αξιοπιστία της επωνυμίας, την εμπιστοσύνη της επωνυμίας και την αφοσίωση των πελατών και κατ’ επέκταση τον τζίρο. Πώς μπορεί όμως μια εταιρεία να επικοινωνήσει ορθά τα πράσινα διαπιστευτήριά της;
Σύμφωνα με το μη κερδοσκοπικό οργανισμός Carbon Trust, για να παραμείνουν δίπλα στους εξελισσόμενους κανονισμούς greenwashing και να κοινοποιήσουν αποτελεσματικά τις πρωτοβουλίες βιωσιμότητας ή ESG, οι εταιρείες θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι σχετικές προσπάθειες μάρκετινγκ βασίζονται σε γεγονότα (όλοι οι ισχυρισμοί είναι συγκεκριμένοι, ειλικρίνεια και υπευθυνότητα. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να παράγουν επαρκές ενημερωτικό υλικό, το οποίο αν και δεν μπορεί να ενσωματωθεί ολόκληρο σε μια ετικέτα, θα πρέπει τουλάχιστον να δημοσιεύεται σε ένα μπλοκ ή στα κοινωνικά δίκτυα.

Η λεπτομερής περιγραφή του προϊόντος, με τη σειρά της, μπορεί να συνδέεται με ένα σχετικό άρθρο βιωσιμότητας - ας πούμε, ένα σύντομο προφίλ για τον προμηθευτή - το οποίο μπορεί στη συνέχεια να συνδέεται με μια πιο εμπεριστατωμένη ιστορία σχετικά με τη δέσμευση της εταιρείας να υποστηρίζει ιδιοκτήτες επιχειρήσεων στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Είτε είστε καταναλωτής είτε είστε επιχείρηση, η λήψη αποφάσεων φιλικών προς το περιβάλλον είναι δύσκολη. Και αυτό γιατί οι περισσότερες επιλογές είναι ατελείς.

Αυτήν ακριβώς την ανάγκη της αγοράς μπορεί να καλύψει το πράσινο marketing. Όταν μια εταιρεία έχει μια βαθιά οργανωτική δέσμευση να μειώσει τον περιβαλλοντικό της αντίκτυπο, το πράσινο μάρκετινγκ μπορεί να είναι ένα κανάλι μέσω του οποίου μπορεί να μοιραστεί αυτή τη γνώση.

Αυτό επιτρέπει στις εταιρείες όχι μόνο να παραμείνουν πιστές στους κανονισμούς κατά του greenwashing, αλλά να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των πελατών, να ενισχύσουν τη φήμη και να εμπνέουν συλλογική περιβαλλοντική δράση.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

16:03

Meta: Συμφωνίες με USA Today, CNN, Fox News και Le Monde για χρήση περιεχομένου

15:52

Συνάντηση Λάιεν, Μερτς, ντε Βέβερ για το δάνειο προς την Ουκρανία από παγωμένα ρωσικά assets

15:41

Τι ισχύει για εργαζόμενους που δεν θα καταφέρουν να προσέλθουν στην εργασία τους λόγω κακοκαιρίας

15:40

Απλοποίηση διαδικασιών και παράταση στο πρόγραμμα «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»

15:26

Εξαρθρώθηκε κύκλωμα εικονικής συνταγογράφησης - Απάτες 435 χιλ. ευρώ σε βάρος του ΕΟΠΥΥ

15:21

Μητσοτάκης για τη Διεθνή Ημέρα Εθελοντισμού: Πάνω απ' όλα είναι η ανθρώπινη ζωή

15:15

ΕΞΑ: Πληρότητα 78,6% στα ξενοδοχεία της Αθήνας

15:15

Κακοκαιρία «Byron»: Συνεδρίασε η Επιτροπή Εκτίμησης Κινδύνου - Πώς θα εξελιχθούν τα φαινόμενα

15:13

Google: Δωρεάν τα εργαλεία AI για φοιτητές των ελληνικών πανεπιστημίων

15:11

Σύμπλευση ΑΜΚΕ: Ο απολογισμός της φθινοπωρινής αποστολής στο Καστελόριζο

14:59

Οι προτεραιότητες τρόπου ζωής διαμορφώνουν τις παγκόσμιες τάσεις επενδύσεων και μετανάστευσης μεταξύ των UHNWIs

14:56

Στην Αγγλία 2,6 εκατ. κορίτσια έχουν πλέον πρόσβαση στο ποδόσφαιρο στα σχολεία

14:48

Κομισιόν: Πρόστιμο 120 εκατ. ευρώ στo «Χ» για το μπλε σήμα και «παραπλανητικές διαφημίσεις»

14:45

Κρεμλίνο: Ρωσία και ΗΠΑ σημειώνουν πρόοδο στις συνομιλίες για την Ουκρανία

14:45

Θεοχάρης για IMEC: Είναι αρκετά νωρίς αλλά η αξία του ως διαδρόμου είναι αδιαμφισβήτητη

14:35

Μπρατάκος: Το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2026-2030 ευκαιρία για μετατροπή της σταθερότητας σε ανάπτυξη

14:32

Παρά τις πιέσεις των ΗΠΑ, ο Πούτιν αναμένει συνέχιση των παραδόσεων πετρελαίου στην Ινδία

14:28

Τι ισχύει για το δώρο Χριστουγέννων στους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα

14:27

Τσιάρας: Η μετάβαση στη γεωργία έντασης κεφαλαίου είναι το κλειδί για ανταγωνιστικό Έλληνα παραγωγό

14:19

Η Netflix εξαγοράζει τη Warner Bros σε ένα deal 82,7 δισ. δολαρίων

14:17

Κακοκαιρία Byron: Ποιοι δρόμοι άνοιξαν και ποιοι παραμένουν κλειστοί

14:17

Werner (Κομισιόν): Σημαντική η πρόοδος της Ελλάδας στην ψηφιοποίηση της γεωργίας

14:15

Ένα με τα σύννεφα: 5 από τα πιο ορεινά χωριά της Ελλάδας

14:05

Υπερταμείο: Νέος διαγωνισμός για αξιοποίηση του ακινήτου «Ολυμπιακό Ιππικό Κέντρο Μαρκόπουλου»

13:58

Ρωσία σε Μερτς: «Αποκλείστηκες λόγω πολεμοκαπηλίας και πεισματικής βλακείας»

13:55

ΗΠΑ: Η κυβέρνηση Τραμπ αναπροσαρμόζει την αμυντική στρατηγική της Ουάσινγκτον

13:44

Ινδονησία: Πάνω από 860 οι νεκροί από τις πλημμύρες - Στους 520 οι αγνοούμενοι

13:39

Axios: O Τραμπ στήνει κυβέρνηση στη Γάζα πριν τις γιορτές

13:39

Στην Ολομέλεια του Αρείου Πάγου συζητήθηκε το θέμα των δανείων με ελβετικό φράγκο

13:29

Δ. Όχθη: Οι Βεδουίνοι αφήνουν τα σπίτια τους λόγω παρενόχλησης από Εβραίους εποίκους