Tip of the Day

Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

24-07-2023 | 09:56
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

Καθώς όλο και περισσότερες ρυθμιστικές αρχές λαμβάνουν μέτρα για να χαλιναγωγήσουν την αταξία που επικρατεί στην αγορά του πράσινου μάρκετινγκ, οι εταιρείες επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούν πράσινες πρωτοβουλίες.

Σήμερα, τα πράσινα προϊόντα έχουν μεγάλη ζήτηση. Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη από τη McKinsey και τη NielsenIQ, τα προϊόντα που διαφημίζονται ως βιώσιμα παρουσίασαν σωρευτική ανάπτυξη 28% τα τελευταία πέντε χρόνια, σε σύγκριση με το 20% των προϊόντων που δεν χαρακτηρίζονται ως «πράσινα». Οι ολοένα και πιο έμπειροι πελάτες θέλουν να γνωρίζουν για τις πράσινες επιλογές που υπάρχουν και η συντριπτική πλειοψηφία θέλει επίσης να μάθει τι τις καθιστά πραγματικά «πράσινες».

Αυτή η μεταβαλλόμενη τάση, σε συνδυασμό με την παγκόσμια ρυθμιστική καταστολή κατά του Greenwashing που υποκινήθηκε από το Ηνωμένο Βασίλειο, την ΕΕ, τις ΗΠΑ και τον Καναδά, σημαίνουν ότι οι εταιρείες πρέπει να κάνουν περισσότερα από το να παρέχουν απλώς ασαφείς ισχυρισμούς βιωσιμότητας. Πρέπει να είναι σε θέση να εξηγήσουν γιατί το εκάστοτε προϊόν αποτελεί μια σοφή περιβαλλοντική επιλογή.

Και αυτό έχει διπλό κέρδος. Γιατί όταν οι πρωτοβουλίες μάρκετινγκ είναι επίκαιρες, μπορούν να αυξήσουν την αξιοπιστία της επωνυμίας, την εμπιστοσύνη της επωνυμίας και την αφοσίωση των πελατών και κατ’ επέκταση τον τζίρο. Πώς μπορεί όμως μια εταιρεία να επικοινωνήσει ορθά τα πράσινα διαπιστευτήριά της;
Σύμφωνα με το μη κερδοσκοπικό οργανισμός Carbon Trust, για να παραμείνουν δίπλα στους εξελισσόμενους κανονισμούς greenwashing και να κοινοποιήσουν αποτελεσματικά τις πρωτοβουλίες βιωσιμότητας ή ESG, οι εταιρείες θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι σχετικές προσπάθειες μάρκετινγκ βασίζονται σε γεγονότα (όλοι οι ισχυρισμοί είναι συγκεκριμένοι, ειλικρίνεια και υπευθυνότητα. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να παράγουν επαρκές ενημερωτικό υλικό, το οποίο αν και δεν μπορεί να ενσωματωθεί ολόκληρο σε μια ετικέτα, θα πρέπει τουλάχιστον να δημοσιεύεται σε ένα μπλοκ ή στα κοινωνικά δίκτυα.

Η λεπτομερής περιγραφή του προϊόντος, με τη σειρά της, μπορεί να συνδέεται με ένα σχετικό άρθρο βιωσιμότητας - ας πούμε, ένα σύντομο προφίλ για τον προμηθευτή - το οποίο μπορεί στη συνέχεια να συνδέεται με μια πιο εμπεριστατωμένη ιστορία σχετικά με τη δέσμευση της εταιρείας να υποστηρίζει ιδιοκτήτες επιχειρήσεων στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Είτε είστε καταναλωτής είτε είστε επιχείρηση, η λήψη αποφάσεων φιλικών προς το περιβάλλον είναι δύσκολη. Και αυτό γιατί οι περισσότερες επιλογές είναι ατελείς.

Αυτήν ακριβώς την ανάγκη της αγοράς μπορεί να καλύψει το πράσινο marketing. Όταν μια εταιρεία έχει μια βαθιά οργανωτική δέσμευση να μειώσει τον περιβαλλοντικό της αντίκτυπο, το πράσινο μάρκετινγκ μπορεί να είναι ένα κανάλι μέσω του οποίου μπορεί να μοιραστεί αυτή τη γνώση.

Αυτό επιτρέπει στις εταιρείες όχι μόνο να παραμείνουν πιστές στους κανονισμούς κατά του greenwashing, αλλά να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των πελατών, να ενισχύσουν τη φήμη και να εμπνέουν συλλογική περιβαλλοντική δράση.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

20:30

Αντιπαράθεση Κωνσταντοπούλου - Γεωργιάδη στη Βουλή

20:06

Σωληνουργεία Τζιρακιάν: Υποχώρηση του κύκλου εργασιών στα 25,69 εκατ. ευρώ το 2024

19:56

Βέβαιος για την αποκατάσταση των σχέσεων Ρωσίας - Ευρώπης ο Πούτιν

19:42

Ευρωαγορές: Θετικό κλείσιμο μετά τα στοιχεία για το αμερικανικό ΑΕΠ

19:30

Κατασκοπικό θρίλερ στην Αλεξανδρούπολη: Συνελήφθη 59χρονος που φωτογράφιζε στρατιωτικό υλικό

19:22

Yalco: Έπεσαν οι υπογραφές για τη συμφωνία εξυγίανσης - Στις 20/5 η ΕΓΣ

19:22

Ο Τραμπ «εξετάζει προσεκτικά» δικαστική προσφυγή σε βάρος των New York Times

19:11

Ελλάκτωρ: Έκλεισε η πώληση της Άκτωρ Παραχωρήσεις στην Aktor

19:04

Noval Property: Απέκτησε οικόπεδο 241,67 τ.μ. στο Μαρούσι

18:50

Η Hellenic Cables στη λίστα «EU Climate Leaders 2025» των Financial Times

18:50

Πρόγραμμα «ΑΙΓΙΣ»: Προμήθεια 8 νέων πυροσβεστικών ελικοπτέρων

18:47

Αφοι Κορδέλλου: Πτώση πωλήσεων 19% στα 44,28 εκατ. ευρώ το 2024

18:46

ΑΑΔΕ: Υπογράφηκε η σύμβαση για το νέο ΚΕΦ - Σύγχρονες υπηρεσίες για πολίτες και επιχειρήσεις

18:43

Fais Group: Ισχυρή ανάπτυξη το 2024 - Άνοδος κατά 170% στα καθαρά κέρδη - Μέρισμα €0,04395 ανά μετοχή

18:39

Alpha Real Estate Services: Υπερδιπλασιασμός καθαρών κερδών το 2024 - Πρόταση για μικτό μέρισμα 0,50 ευρώ ανά μετοχή

18:34

AVE: Επέστρεψε σε κέρδη το 2024 - Αύξηση κατά 48,58% στον τζίρο

18:33

Εκτέρ: Αυξημένα μεγέθη το 2024 - Στα 86,24 εκατ. ευρώ ο κύκλος εργασιών

18:32

Άνοδος 118% για τον τζίρο της Μπλε Κέδρος το 2024 - Στα 9 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη

18:30

Κλωστοϋφαντουργία Ναυπάκτου: Μείωση 13,95% στις πωλήσεις το 2024

18:24

Ίλυδα: Άλμα 233% στα καθαρά κέρδη το 2024 - Στα 3,82 εκατ. ευρώ

18:16

Κυριακούλης: Ζημιές 2,13 εκατ. ευρώ το 2024 - Oριακή αύξηση τζίρου

18:13

Galaxy Cosmos Mezz: Ζημιές 4,5 εκατ. ευρώ το 2024

18:12

Centric: Αύξηση 10,9% στον κύκλο εργασιών το 2024

18:09

Στα 60,9 εκατ. ευρώ τα EBITDA της Cairo Mezz το 2024

18:06

Ελληνικό Δημοσιονομικό Συμβούλιο: Θετική αξιολόγηση για το Μεσοπρόθεσμο

18:00

Minerva: Αύξηση 1,2% στον κύκλο εργασιών του Ομίλου το 2024

17:53

Μεσοπρόθεσμο: Άνοδος 2,3% του ΑΕΠ και 4,5% των δαπανών το 2025 - Εστάλη το ελληνικό σχέδιο στις Βρυξέλλες

17:51

Συνεταιριστική Τρ. Ηπείρου: Εγκρίθηκε ομόφωνα από τη ΓΣ η συμφωνία με την Capstone Capital

17:46

Κυλινδρόμυλοι Σαραντόπουλος: Αύξηση 85,5% στο EBITDA του 2024

17:44

Αναβολή έκδοσης guidance β' τριμήνου από Snap - Kατρακύλα 16,5% για τη μετοχή