Tip of the Day

Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

24-07-2023 | 09:56
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

Καθώς όλο και περισσότερες ρυθμιστικές αρχές λαμβάνουν μέτρα για να χαλιναγωγήσουν την αταξία που επικρατεί στην αγορά του πράσινου μάρκετινγκ, οι εταιρείες επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούν πράσινες πρωτοβουλίες.

Σήμερα, τα πράσινα προϊόντα έχουν μεγάλη ζήτηση. Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη από τη McKinsey και τη NielsenIQ, τα προϊόντα που διαφημίζονται ως βιώσιμα παρουσίασαν σωρευτική ανάπτυξη 28% τα τελευταία πέντε χρόνια, σε σύγκριση με το 20% των προϊόντων που δεν χαρακτηρίζονται ως «πράσινα». Οι ολοένα και πιο έμπειροι πελάτες θέλουν να γνωρίζουν για τις πράσινες επιλογές που υπάρχουν και η συντριπτική πλειοψηφία θέλει επίσης να μάθει τι τις καθιστά πραγματικά «πράσινες».

Αυτή η μεταβαλλόμενη τάση, σε συνδυασμό με την παγκόσμια ρυθμιστική καταστολή κατά του Greenwashing που υποκινήθηκε από το Ηνωμένο Βασίλειο, την ΕΕ, τις ΗΠΑ και τον Καναδά, σημαίνουν ότι οι εταιρείες πρέπει να κάνουν περισσότερα από το να παρέχουν απλώς ασαφείς ισχυρισμούς βιωσιμότητας. Πρέπει να είναι σε θέση να εξηγήσουν γιατί το εκάστοτε προϊόν αποτελεί μια σοφή περιβαλλοντική επιλογή.

Και αυτό έχει διπλό κέρδος. Γιατί όταν οι πρωτοβουλίες μάρκετινγκ είναι επίκαιρες, μπορούν να αυξήσουν την αξιοπιστία της επωνυμίας, την εμπιστοσύνη της επωνυμίας και την αφοσίωση των πελατών και κατ’ επέκταση τον τζίρο. Πώς μπορεί όμως μια εταιρεία να επικοινωνήσει ορθά τα πράσινα διαπιστευτήριά της;
Σύμφωνα με το μη κερδοσκοπικό οργανισμός Carbon Trust, για να παραμείνουν δίπλα στους εξελισσόμενους κανονισμούς greenwashing και να κοινοποιήσουν αποτελεσματικά τις πρωτοβουλίες βιωσιμότητας ή ESG, οι εταιρείες θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι σχετικές προσπάθειες μάρκετινγκ βασίζονται σε γεγονότα (όλοι οι ισχυρισμοί είναι συγκεκριμένοι, ειλικρίνεια και υπευθυνότητα. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να παράγουν επαρκές ενημερωτικό υλικό, το οποίο αν και δεν μπορεί να ενσωματωθεί ολόκληρο σε μια ετικέτα, θα πρέπει τουλάχιστον να δημοσιεύεται σε ένα μπλοκ ή στα κοινωνικά δίκτυα.

Η λεπτομερής περιγραφή του προϊόντος, με τη σειρά της, μπορεί να συνδέεται με ένα σχετικό άρθρο βιωσιμότητας - ας πούμε, ένα σύντομο προφίλ για τον προμηθευτή - το οποίο μπορεί στη συνέχεια να συνδέεται με μια πιο εμπεριστατωμένη ιστορία σχετικά με τη δέσμευση της εταιρείας να υποστηρίζει ιδιοκτήτες επιχειρήσεων στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Είτε είστε καταναλωτής είτε είστε επιχείρηση, η λήψη αποφάσεων φιλικών προς το περιβάλλον είναι δύσκολη. Και αυτό γιατί οι περισσότερες επιλογές είναι ατελείς.

Αυτήν ακριβώς την ανάγκη της αγοράς μπορεί να καλύψει το πράσινο marketing. Όταν μια εταιρεία έχει μια βαθιά οργανωτική δέσμευση να μειώσει τον περιβαλλοντικό της αντίκτυπο, το πράσινο μάρκετινγκ μπορεί να είναι ένα κανάλι μέσω του οποίου μπορεί να μοιραστεί αυτή τη γνώση.

Αυτό επιτρέπει στις εταιρείες όχι μόνο να παραμείνουν πιστές στους κανονισμούς κατά του greenwashing, αλλά να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των πελατών, να ενισχύσουν τη φήμη και να εμπνέουν συλλογική περιβαλλοντική δράση.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:55

ΕΟΔΥ: Οκτώ νέα κρούσματα λοίμωξης από τον ιό του Δυτικού Νείλου την τελευταία εβδομάδα

23:45

Σπανάκης: Έρχεται νέος ληξιαρχικός νόμος και αναβάθμιση του Ειδικού Ληξιαρχείου

23:35

Βρετανία: Χιλιάδες διαδηλωτές στο Λονδίνο κατά της επίσκεψης του Τραμπ

23:29

Λίβανος: Τουλάχιστον δύο νεκροί από ισραηλινό πλήγμα

23:22

Πυρηνικό πρόγραμμα Ιράν: Γερμανία, Βρετανία και Γαλλία περιμένουν «συγκεκριμένα βήματα»

23:10

Απώλειες στη Wall Street μετά τις δηλώσεις Πάουελ και τη Fed - Άνοδος μόνο για Dow Jones

22:54

Πακιστάν και Σαουδική Αραβία υπέγραψαν σύμφωνο αμοιβαίας άμυνας

22:44

Χαμάς: Εμφανίστηκε ξανά ο Γαζί Χαμάντ, ηγετικό στέλεχός της, μετά το ισραηλινό πλήγμα στο Κατάρ

22:34

Μελόνι για Γάζα: Η αντίδραση του Ισραήλ είναι σαφώς δυσανάλογη

22:20

Πιέσεις στο πετρέλαιο από Fed και αύξηση αποθεμάτων ντίζελ

22:12

Βουλή: Κατατέθηκε το νομοσχέδιο για την αγορά 4ης φρεγάτας Belharra

22:01

Πάουελ: «Διαχείριση ρίσκου» η σημερινή μείωση επιτοκίων - Δύσκολη εξίσωση απασχόληση και πληθωρισμός

21:57

Το Ιράν έτοιμο να βρει μια δίκαιη λύση με τους Ευρωπαίους για το πυρηνικό του πρόγραμμα

21:43

Δημοσκόπηση Pulse: Πρώτη με double score η ΝΔ - Ποιον θέλουν οι πολίτες για «ηγέτη» της Κεντροαριστεράς

21:34

«Πέταξε» σε νέο ιστορικό υψηλό ο χρυσός μετά το «ψαλίδι» της Fed

21:28

Βραζιλία: Ο πρώην πρόεδρος Μπολσονάρου διαγνώστηκε με καρκίνο του δέρματος

21:13

ΕΚΤΕΡ: Μεταβολές στα μεγέθη των ενοποιημένων και ατομικών οικονομικών καταστάσεων για τη χρήση 2024

21:00

Μείωση επιτοκίων 0,25% από Fed - «Σήμα» για ακόμη 2 εντός 2025

21:00

Χρυσός: Καταρρίπτει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο – Μπορεί το ράλι να συνεχιστεί;

20:54

Υπ. Παιδείας για ΠΑΣΟΚ: Τεχνητή ένταση γύρω από τις άδειες των μη κρατικών Πανεπιστημίων

20:45

Μετρό Θεσσαλονίκης: Τροποποιήσεις αύριο Πέμπτη λόγω προγραμματισμένης πορείας

20:36

Microsoft: «Ενοικιάζει» υπολογιστική ισχύ ΑΙ από Νορβηγία για 6,2 δισ. δολάρια

20:34

Στο Καπιτώλιο ο Οικουμενικός Πατριάρχης - Τον υποδέχτηκε ο πρόεδρος της Βουλής

20:18

Παιδιά από τη Λωρίδα της Γάζας έφτασαν στο Ηνωμένο Βασίλειο για να λάβουν θεραπεία

20:08

Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο: Καμπανάκι για ελλείψεις φαρμάκων - Δημιουργία ενιαίας ευρωπαϊκής πλατφόρμας δεδομένων

20:00

Ιχθυοκαλλιέργειες: Η βουβή πρωτιά της Ελλάδας και οι προκλήσεις - Έρχεται το χωροταξικό

19:56

Εκδόθηκαν τα αποτελέσματα εισαγωγής καταρτιζόμενων στις Δημόσιες ΣΑΕΚ

19:45

Ομόφωνη απόφαση της ΓΣΕΕ για 24ωρη πανελλαδική απεργία την 1η Οκτωβρίου - Τι διεκδικεί

19:42

Ε.Ε: «Πράσινο φως» για διαπραγματεύσεις με Καναδά και Ηνωμένο Βασίλειο για το SAFE

19:33

Alpha Bank-Micro universal bank με τοπική τεχνογνωσία και διεθνή πρόσβαση