Tip of the Day

Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

24-07-2023 | 09:56
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

Καθώς όλο και περισσότερες ρυθμιστικές αρχές λαμβάνουν μέτρα για να χαλιναγωγήσουν την αταξία που επικρατεί στην αγορά του πράσινου μάρκετινγκ, οι εταιρείες επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούν πράσινες πρωτοβουλίες.

Σήμερα, τα πράσινα προϊόντα έχουν μεγάλη ζήτηση. Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη από τη McKinsey και τη NielsenIQ, τα προϊόντα που διαφημίζονται ως βιώσιμα παρουσίασαν σωρευτική ανάπτυξη 28% τα τελευταία πέντε χρόνια, σε σύγκριση με το 20% των προϊόντων που δεν χαρακτηρίζονται ως «πράσινα». Οι ολοένα και πιο έμπειροι πελάτες θέλουν να γνωρίζουν για τις πράσινες επιλογές που υπάρχουν και η συντριπτική πλειοψηφία θέλει επίσης να μάθει τι τις καθιστά πραγματικά «πράσινες».

Αυτή η μεταβαλλόμενη τάση, σε συνδυασμό με την παγκόσμια ρυθμιστική καταστολή κατά του Greenwashing που υποκινήθηκε από το Ηνωμένο Βασίλειο, την ΕΕ, τις ΗΠΑ και τον Καναδά, σημαίνουν ότι οι εταιρείες πρέπει να κάνουν περισσότερα από το να παρέχουν απλώς ασαφείς ισχυρισμούς βιωσιμότητας. Πρέπει να είναι σε θέση να εξηγήσουν γιατί το εκάστοτε προϊόν αποτελεί μια σοφή περιβαλλοντική επιλογή.

Και αυτό έχει διπλό κέρδος. Γιατί όταν οι πρωτοβουλίες μάρκετινγκ είναι επίκαιρες, μπορούν να αυξήσουν την αξιοπιστία της επωνυμίας, την εμπιστοσύνη της επωνυμίας και την αφοσίωση των πελατών και κατ’ επέκταση τον τζίρο. Πώς μπορεί όμως μια εταιρεία να επικοινωνήσει ορθά τα πράσινα διαπιστευτήριά της;
Σύμφωνα με το μη κερδοσκοπικό οργανισμός Carbon Trust, για να παραμείνουν δίπλα στους εξελισσόμενους κανονισμούς greenwashing και να κοινοποιήσουν αποτελεσματικά τις πρωτοβουλίες βιωσιμότητας ή ESG, οι εταιρείες θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι σχετικές προσπάθειες μάρκετινγκ βασίζονται σε γεγονότα (όλοι οι ισχυρισμοί είναι συγκεκριμένοι, ειλικρίνεια και υπευθυνότητα. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να παράγουν επαρκές ενημερωτικό υλικό, το οποίο αν και δεν μπορεί να ενσωματωθεί ολόκληρο σε μια ετικέτα, θα πρέπει τουλάχιστον να δημοσιεύεται σε ένα μπλοκ ή στα κοινωνικά δίκτυα.

Η λεπτομερής περιγραφή του προϊόντος, με τη σειρά της, μπορεί να συνδέεται με ένα σχετικό άρθρο βιωσιμότητας - ας πούμε, ένα σύντομο προφίλ για τον προμηθευτή - το οποίο μπορεί στη συνέχεια να συνδέεται με μια πιο εμπεριστατωμένη ιστορία σχετικά με τη δέσμευση της εταιρείας να υποστηρίζει ιδιοκτήτες επιχειρήσεων στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Είτε είστε καταναλωτής είτε είστε επιχείρηση, η λήψη αποφάσεων φιλικών προς το περιβάλλον είναι δύσκολη. Και αυτό γιατί οι περισσότερες επιλογές είναι ατελείς.

Αυτήν ακριβώς την ανάγκη της αγοράς μπορεί να καλύψει το πράσινο marketing. Όταν μια εταιρεία έχει μια βαθιά οργανωτική δέσμευση να μειώσει τον περιβαλλοντικό της αντίκτυπο, το πράσινο μάρκετινγκ μπορεί να είναι ένα κανάλι μέσω του οποίου μπορεί να μοιραστεί αυτή τη γνώση.

Αυτό επιτρέπει στις εταιρείες όχι μόνο να παραμείνουν πιστές στους κανονισμούς κατά του greenwashing, αλλά να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των πελατών, να ενισχύσουν τη φήμη και να εμπνέουν συλλογική περιβαλλοντική δράση.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

17:09

«Κύρια απειλή για την ειρήνη η Ρωσία»: Τι δηλώνουν 8 κράτη - μέλη της ΕΕ

17:04

Αρχή για ξέπλυμα μαύρου χρήματος: Δεσμεύτηκαν τα περιουσιακά στοιχεία 5 εταιρειών πετρελαιοειδών

17:00

ΕΑΕΕ: Άνοδος 3% στις ασφαλίσεις περιουσίας το 2024

16:59

Σιαράπη (υπ. Ανάπτυξης): Νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα, σύγχρονης τεχνολογίας για ΜμΕ

16:57

Στεγαστικό: Το σχέδιο της Κομισιόν για προσιτές κατοικίες - Αλλαγές σε κονδύλια και Airbnb

16:56

Αυτοκίνητο: Πωλήσεις δύο ταχυτήτων για τα ηλεκτρικά οχήματα στην ΕΕ

16:56

Τσαβδαρίδης: Οι ξένες επενδύσεις στη μικροηλεκτρονική πλέον υπερβαίνουν τα 500 εκατ. ευρώ

16:52

Wall Street: Ήπια άνοδος μετά τα στοιχεία για την αγορά εργασίας

16:46

Κάνει πίσω από την επένδυση στο Βελιγράδι ο Κούσνερ μετά την κοινωνική κατακραυγή

16:37

Allwyn: Απέκτησε 215.930 μετοχές ΟΠΑΠ αξίας 4 εκατ. ευρώ τη Δευτέρα

16:34

Ενίσχυση της διαδικασίας χορήγησης στεγαστικής συνδρομής σε σεισμόπληκτες περιοχές Λέσβου, Κω, Καλύμνου

16:34

Μ. Μαυροματάκη: Η καινοτομία στο DNA της Τράπεζας Πειραιώς

16:27

Χατζηδάκης: Έρχονται νέοι σημαντικοί κοινοτικοί πόροι για την Ελλάδα

16:25

H Bluegr Hotels & Resorts τιμάται με 6 Διαμάντια στα EFQM Global Awards

16:22

Ο Λάκης Γαβαλάς ξαναχτυπά: Κάνει την Ερμού πασαρέλα και σκορπίζει τη λάμψη του – Χριστουγεννιάτικο glam powered by ΣΚΡΑΤΣ

16:16

Visa: 20% περισσότεροι Έλληνες ταξίδεψαν στο εξωτερικό το 9μηνο - Οι κορυφαίοι προορισμοί

16:11

ΙΟΒΕ: Στο 9,8% του ΑΕΠ με 19,5 δισ. ευρώ η ακαθάριστη προστιθέμενη αξία της βιομηχανίας το 2024

16:07

Τροποποιήσεις στη χορήγηση Στεγαστικής Συνδρομής για τα πλημμυρόπληκτα κτίρια του Σεπτεμβρίου 2023

15:47

ΗΠΑ: Στο 4,6% η ανεργία τον Νοέμβριο - Αυξήθηκαν κατά 64.000 οι θέσεις εργασίας

15:47

Δίκη Χρυσής Αυγής: «Η δολοφονία Φύσσα έγινε στο πλαίσιο της στρατηγικής της έντασης»

15:37

PayPal: Δημιουργεί την PayPal Bank για δάνεια σε μικρές επιχειρήσεις

15:36

Ζελένσκι: Η Ουκρανία αντιμετωπίζει οικονομικές προκλήσεις - Tα δεσμευμένα ρωσικά assets είναι καίριας σημασίας

15:30

Επισήμως «ανεπιθύμητος οργανισμός» η Deutsche Welle στη Ρωσία

15:30

Πολεοδομική μεταρρύθμιση: Οι πέντε μέρες προθεσμία και το ορόσημο του 2025 - Τι αλλάζει για τους πολίτες

15:21

Χατζηθεοδοσίου: Παράνομη η μείωση των προμηθειών των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών

15:14

Η Engel & Völkers Ελλάδος ενισχύει την παρουσία της στην Αττική με 3 νέα σημεία

15:00

Μπαράζ συλλήψεων και βαριά πρόστιμα για την τηλεοπτική πειρατεία

15:00

Υπ. Εργασίας: Τι αλλάζει στο ΕΡΓΑΝΗ με τη νέα πλατφόρμα - Σε πλήρη λειτουργία από τον Φεβρουάριο

14:52

ΗΠΑ: Μετά την νέα εθνική στρατηγική έρχεται αναδιάρθρωση της ηγεσίας των ενόπλων δυνάμεων

14:45

Κανόνας 3 δευτερολέπτων: Πώς να ετοιμάσεις τη βαλίτσα των διακοπών στο «άψε σβήσε»