Tip of the Day

Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

24-07-2023 | 09:56
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

Καθώς όλο και περισσότερες ρυθμιστικές αρχές λαμβάνουν μέτρα για να χαλιναγωγήσουν την αταξία που επικρατεί στην αγορά του πράσινου μάρκετινγκ, οι εταιρείες επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούν πράσινες πρωτοβουλίες.

Σήμερα, τα πράσινα προϊόντα έχουν μεγάλη ζήτηση. Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη από τη McKinsey και τη NielsenIQ, τα προϊόντα που διαφημίζονται ως βιώσιμα παρουσίασαν σωρευτική ανάπτυξη 28% τα τελευταία πέντε χρόνια, σε σύγκριση με το 20% των προϊόντων που δεν χαρακτηρίζονται ως «πράσινα». Οι ολοένα και πιο έμπειροι πελάτες θέλουν να γνωρίζουν για τις πράσινες επιλογές που υπάρχουν και η συντριπτική πλειοψηφία θέλει επίσης να μάθει τι τις καθιστά πραγματικά «πράσινες».

Αυτή η μεταβαλλόμενη τάση, σε συνδυασμό με την παγκόσμια ρυθμιστική καταστολή κατά του Greenwashing που υποκινήθηκε από το Ηνωμένο Βασίλειο, την ΕΕ, τις ΗΠΑ και τον Καναδά, σημαίνουν ότι οι εταιρείες πρέπει να κάνουν περισσότερα από το να παρέχουν απλώς ασαφείς ισχυρισμούς βιωσιμότητας. Πρέπει να είναι σε θέση να εξηγήσουν γιατί το εκάστοτε προϊόν αποτελεί μια σοφή περιβαλλοντική επιλογή.

Και αυτό έχει διπλό κέρδος. Γιατί όταν οι πρωτοβουλίες μάρκετινγκ είναι επίκαιρες, μπορούν να αυξήσουν την αξιοπιστία της επωνυμίας, την εμπιστοσύνη της επωνυμίας και την αφοσίωση των πελατών και κατ’ επέκταση τον τζίρο. Πώς μπορεί όμως μια εταιρεία να επικοινωνήσει ορθά τα πράσινα διαπιστευτήριά της;
Σύμφωνα με το μη κερδοσκοπικό οργανισμός Carbon Trust, για να παραμείνουν δίπλα στους εξελισσόμενους κανονισμούς greenwashing και να κοινοποιήσουν αποτελεσματικά τις πρωτοβουλίες βιωσιμότητας ή ESG, οι εταιρείες θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι σχετικές προσπάθειες μάρκετινγκ βασίζονται σε γεγονότα (όλοι οι ισχυρισμοί είναι συγκεκριμένοι, ειλικρίνεια και υπευθυνότητα. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να παράγουν επαρκές ενημερωτικό υλικό, το οποίο αν και δεν μπορεί να ενσωματωθεί ολόκληρο σε μια ετικέτα, θα πρέπει τουλάχιστον να δημοσιεύεται σε ένα μπλοκ ή στα κοινωνικά δίκτυα.

Η λεπτομερής περιγραφή του προϊόντος, με τη σειρά της, μπορεί να συνδέεται με ένα σχετικό άρθρο βιωσιμότητας - ας πούμε, ένα σύντομο προφίλ για τον προμηθευτή - το οποίο μπορεί στη συνέχεια να συνδέεται με μια πιο εμπεριστατωμένη ιστορία σχετικά με τη δέσμευση της εταιρείας να υποστηρίζει ιδιοκτήτες επιχειρήσεων στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Είτε είστε καταναλωτής είτε είστε επιχείρηση, η λήψη αποφάσεων φιλικών προς το περιβάλλον είναι δύσκολη. Και αυτό γιατί οι περισσότερες επιλογές είναι ατελείς.

Αυτήν ακριβώς την ανάγκη της αγοράς μπορεί να καλύψει το πράσινο marketing. Όταν μια εταιρεία έχει μια βαθιά οργανωτική δέσμευση να μειώσει τον περιβαλλοντικό της αντίκτυπο, το πράσινο μάρκετινγκ μπορεί να είναι ένα κανάλι μέσω του οποίου μπορεί να μοιραστεί αυτή τη γνώση.

Αυτό επιτρέπει στις εταιρείες όχι μόνο να παραμείνουν πιστές στους κανονισμούς κατά του greenwashing, αλλά να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των πελατών, να ενισχύσουν τη φήμη και να εμπνέουν συλλογική περιβαλλοντική δράση.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

14:58

Κατς: «Δεν θα υπάρξει ηρεμία στον Λίβανο, χωρίς ασφάλεια για το Ισραήλ»

14:56

KPMG: Οι CEO παγκοσμίως εντείνουν τις επενδύσεις στην τεχνητή νοημοσύνη και το ταλέντο

14:51

Προειδοποίηση από ΕΚΤ για τις υψηλές αποτιμήσεις - Πού εστιάζει

14:50

Φιορεντίνα - ΑΕΚ: Τι να δείτε και πού να φάτε στη Φλωρεντία

14:48

Ευρωκοινοβούλιο: Ψήφισμα για τον ορισμό κατώτατης ηλικίας 16 ετών για τα social media

14:42

Deutsche Bank: Αυξάνει την πρόβλεψη για τον χρυσό το 2026 στα 4.450 δολάρια/ουγγιά

14:40

Μερτς: Ζήτησε «συναίνεση γενεών» για το συνταξιοδοτικό

14:30

ΟΠΕΚΕΠΕ: Ποινές φυλάκισης 10 έως 18 μηνών με αναστολή στους 14 κατηγορούμενους για παράνομες επιδοτήσεις

14:22

Το μοντέλο Μπένερ: Πώς ένας αγρότης χαρτογράφησε τις κρίσεις της αγοράς

14:21

Η Ουγγαρία θα βοηθήσει τη Σερβία μετά τη διακοπή προμήθειας πετρελαίου από την Κροατία

14:11

TτΕ: Στα 21,87 δισ. ευρώ το ενεργητικό των ασφαλιστικών επιχειρήσεων το γ’ τρίμηνο

14:04

Βουλή: Πέρασε κατά πλειοψηφία το ν/σ για τη νέα Αρχή Αγοράς - Αντιπαράθεση για την επένδυση στα Ναυπηγεία Ελευσίνας

13:51

Επιμένουν σε ομόλογα, αγοράζουν αμοιβαία κεφάλαια οι ασφαλιστικές εταιρείες

13:46

Το «στοίχημα» της ΕΕ για την αύξηση αμυντικών δαπανών στο διάστημα - Σε «αναζήτηση» για 22 δισ. ευρώ

13:40

Συμμετοχή Μητσοτάκη σε τηλεδιάσκεψη του ΕΛΚ για τις τελευταίες εξελίξεις στην Ουκρανία

13:38

Εκταμίευση 2,1 δισ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης προς την Ελλάδα

13:34

Τα παράνομα προϊόντα καπνού αντιστοιχούν στο 11% της διεθνούς αγοράς - Καμπανάκι από τον ΠΟΥ

13:25

ΣΥΡΙΖΑ: Από τα εκατομμύρια των παράνομων επιδοτήσεων του ΟΠΕΚΕΠΕ, δεν έχει επιστραφεί ούτε ένα ευρώ

13:24

Το δημογραφικό στο επίκεντρο της Ελλάδας του 2040 – Το μήνυμα του Φωκίωνα Καραβία

13:23

Χονγκ Κονγκ: Τέσσερις νεκροί από πυρκαγιά σε πολυώροφο συγκρότημα κατοικιών

13:15

«Χαλύβδινος Θόλος»: Ενισχύεται η αντιαεροπορική άμυνα της Τουρκίας με deals 6,5 δισ. δολαρίων

13:13

Κρεμλίνο: Απαράδεκτη η διαρροή της επικοινωνίας Ουσάκοφ - Γουίτκοφ

13:12

Γάζα: Το υπουργείο Υγείας της Χαμάς παρέλαβε τις σορούς 15 Παλαιστίνιων κρατούμενων

13:10

«Overweight» για Ελλάδα η JP Morgan - Ποια είναι τα top-picks του οίκου

13:09

ΟΠΕΚΕΠΕ: Σε εξέλιξη δίκη με 14 κατηγορούμενους για παράνομες επιδοτήσεις - Την ενοχή όλων ζήτησε ο εισαγγελέας

13:04

Metlen: Top pick η Metlen και αύξηση τιμής στόχου στα 62 ευρώ

12:58

ΟΔΔΗΧ: Στο 1,78% η απόδοση για εξάμηνα έντοκα 500 εκατ. ευρώ - Υπερκάλυψη κατά 1,84 φορές

12:53

Φορολοταρία: Έγινε η κλήρωση για τις συναλλαγές Οκτωβρίου - Δείτε εάν κερδίσατε έως 50.000 ευρώ

12:51

Η Thrakon επεκτείνεται στα ΗΑΕ και το Ομάν

12:46

Μπρατάκος: Το ενεργειακό κόστος βασικός παράγοντας για την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας