Tip of the Day

Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

24-07-2023 | 09:56
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

Καθώς όλο και περισσότερες ρυθμιστικές αρχές λαμβάνουν μέτρα για να χαλιναγωγήσουν την αταξία που επικρατεί στην αγορά του πράσινου μάρκετινγκ, οι εταιρείες επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούν πράσινες πρωτοβουλίες.

Σήμερα, τα πράσινα προϊόντα έχουν μεγάλη ζήτηση. Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη από τη McKinsey και τη NielsenIQ, τα προϊόντα που διαφημίζονται ως βιώσιμα παρουσίασαν σωρευτική ανάπτυξη 28% τα τελευταία πέντε χρόνια, σε σύγκριση με το 20% των προϊόντων που δεν χαρακτηρίζονται ως «πράσινα». Οι ολοένα και πιο έμπειροι πελάτες θέλουν να γνωρίζουν για τις πράσινες επιλογές που υπάρχουν και η συντριπτική πλειοψηφία θέλει επίσης να μάθει τι τις καθιστά πραγματικά «πράσινες».

Αυτή η μεταβαλλόμενη τάση, σε συνδυασμό με την παγκόσμια ρυθμιστική καταστολή κατά του Greenwashing που υποκινήθηκε από το Ηνωμένο Βασίλειο, την ΕΕ, τις ΗΠΑ και τον Καναδά, σημαίνουν ότι οι εταιρείες πρέπει να κάνουν περισσότερα από το να παρέχουν απλώς ασαφείς ισχυρισμούς βιωσιμότητας. Πρέπει να είναι σε θέση να εξηγήσουν γιατί το εκάστοτε προϊόν αποτελεί μια σοφή περιβαλλοντική επιλογή.

Και αυτό έχει διπλό κέρδος. Γιατί όταν οι πρωτοβουλίες μάρκετινγκ είναι επίκαιρες, μπορούν να αυξήσουν την αξιοπιστία της επωνυμίας, την εμπιστοσύνη της επωνυμίας και την αφοσίωση των πελατών και κατ’ επέκταση τον τζίρο. Πώς μπορεί όμως μια εταιρεία να επικοινωνήσει ορθά τα πράσινα διαπιστευτήριά της;
Σύμφωνα με το μη κερδοσκοπικό οργανισμός Carbon Trust, για να παραμείνουν δίπλα στους εξελισσόμενους κανονισμούς greenwashing και να κοινοποιήσουν αποτελεσματικά τις πρωτοβουλίες βιωσιμότητας ή ESG, οι εταιρείες θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι σχετικές προσπάθειες μάρκετινγκ βασίζονται σε γεγονότα (όλοι οι ισχυρισμοί είναι συγκεκριμένοι, ειλικρίνεια και υπευθυνότητα. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να παράγουν επαρκές ενημερωτικό υλικό, το οποίο αν και δεν μπορεί να ενσωματωθεί ολόκληρο σε μια ετικέτα, θα πρέπει τουλάχιστον να δημοσιεύεται σε ένα μπλοκ ή στα κοινωνικά δίκτυα.

Η λεπτομερής περιγραφή του προϊόντος, με τη σειρά της, μπορεί να συνδέεται με ένα σχετικό άρθρο βιωσιμότητας - ας πούμε, ένα σύντομο προφίλ για τον προμηθευτή - το οποίο μπορεί στη συνέχεια να συνδέεται με μια πιο εμπεριστατωμένη ιστορία σχετικά με τη δέσμευση της εταιρείας να υποστηρίζει ιδιοκτήτες επιχειρήσεων στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Είτε είστε καταναλωτής είτε είστε επιχείρηση, η λήψη αποφάσεων φιλικών προς το περιβάλλον είναι δύσκολη. Και αυτό γιατί οι περισσότερες επιλογές είναι ατελείς.

Αυτήν ακριβώς την ανάγκη της αγοράς μπορεί να καλύψει το πράσινο marketing. Όταν μια εταιρεία έχει μια βαθιά οργανωτική δέσμευση να μειώσει τον περιβαλλοντικό της αντίκτυπο, το πράσινο μάρκετινγκ μπορεί να είναι ένα κανάλι μέσω του οποίου μπορεί να μοιραστεί αυτή τη γνώση.

Αυτό επιτρέπει στις εταιρείες όχι μόνο να παραμείνουν πιστές στους κανονισμούς κατά του greenwashing, αλλά να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των πελατών, να ενισχύσουν τη φήμη και να εμπνέουν συλλογική περιβαλλοντική δράση.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

11:36

Συμφωνία στρατηγικής σημασίας της Audi F1 με το Κατάρ

11:26

Γεραπετρίτης: Η επιθετικότητα και ο αναθεωρητισμός δεν έχουν καμία θέση στο σύγχρονο κόσμο

11:18

ΧΑ: Νέα δοκιμασία για τις 2.100 μονάδες

11:17

Δήμας: Την Πέμπτη παραδίδονται τα τελευταία 10 χιλιόμετρα του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα - Πύργος

11:08

TITAN: Διάκριση για τη διαφάνεια στη δημοσιοποίηση πληροφοριών ESG

11:07

Πόσο ακριβότερο θα είναι το κρέας στο φετινό γιορτινό τραπέζι

11:05

Κατηγορίες περί ευνοιοκρατίας απαγγέλθηκαν επισήμως κατά της Μογκερίνι - Αφέθηκε ελεύθερη υπό όρους

10:43

Ευρωαγορές: Θετικά πρόσημα στο ταμπλό - «Βουτιά» 10% για την Hugo Boss

10:37

Βέλγος ΥΠΕΞ: Οι προτάσεις της ΕΕ δεν ανταποκρίνονται στις ανησυχίες μας για τα ρωσικά παγωμένα assets

10:35

Euroxx: Περιθώριο ανόδου 44% η Intralot, τιμή-στόχος 1,50 ευρώ

10:31

ΟΠΑΠ: Μετοχές αξίας 10,14 εκατ. ευρώ απέκτησε η Allwyn

10:15

Πέντε συμβουλές για απαιτητικές συνεντεύξεις εργασίας

10:12

Η Εσθονία θα στείλει στρατεύματα στην Ουκρανία, αν υπάρξει ειρηνευτική δύναμη

10:02

Χωρίς ταξί έως τα ξημερώματα της Πέμπτης η χώρα - Τα αιτήματα του κλάδου

09:49

Χατζηδάκης: Η πόρτα της κυβέρνησης είναι ανοιχτή για διάλογο με τους αγρότες

09:42

Μπλόκα αγροτών: Πάνω από 4.000 τρακτέρ στη Θεσσαλία, Κλειστή παραμένει η E.O. Αθηνών - Θεσσαλονίκης

09:30

Συνεδρίαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη

09:15

Η κυβέρνηση Τραμπ ανέστειλε όλα τα αιτήματα για μετανάστευση από 19 χώρες

09:12

Νέες επιδοτήσεις 748 δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ»

09:06

Χορμόβα: Η δέσμευση της ΔΥΠΑ για μια κοινωνία χωρίς αποκλεισμούς παραμένει σταθερή

08:59

Υπερψηφίστηκε το σ/ν για την «Ψηφιακή ενίσχυση της οδικής ασφάλειας»

08:56

Μαλαισία: Οι έρευνες για την πτήση MH370 ξαναρχίζουν στα τέλη του μήνα

08:51

Σήμερα η παρουσίαση του βιβλίου του Αλέξη Τσίπρα, «Ιθάκη» - Τι θα αναφέρει στην ομιλία του

08:44

ΕΚΤΕΡ: Μειοδότης σε τρία νέα έργα, συνολικού προϋπολογισμού 59 εκατ. ευρώ

08:37

Ολοκληρώθηκε η εξαγορά της Versace από την Prada

08:27

Υφαντής: Πώς έγινε ο «βασιλιάς» των αλλαντικών - Η διαδρομή από το Μοσχάτο… στην κορυφή

08:25

Ουκρανία: «Ουδείς συμβιβασμός» για τα κατεχόμενα εδάφη από Πούτιν και απεσταλμένους Τραμπ

08:24

«Πνεύμονας» οι νέοι για τον αθλητικό τουρισμό - Ο συνολικός τζίρος

08:11

Πυρκαγιές: Ποιες περιοχές της Ελλάδας απειλούνται περισσότερο - Τι δείχνει ο Εθνικός Χάρτης Εκτίμησης Κινδύνου

08:06

Συμφωνία στην ΕΕ για οριστικό τερματισμό των εισαγωγών αερίου από τη Ρωσία το 2027