Tip of the Day

Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

24-07-2023 | 09:56
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

Καθώς όλο και περισσότερες ρυθμιστικές αρχές λαμβάνουν μέτρα για να χαλιναγωγήσουν την αταξία που επικρατεί στην αγορά του πράσινου μάρκετινγκ, οι εταιρείες επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούν πράσινες πρωτοβουλίες.

Σήμερα, τα πράσινα προϊόντα έχουν μεγάλη ζήτηση. Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη από τη McKinsey και τη NielsenIQ, τα προϊόντα που διαφημίζονται ως βιώσιμα παρουσίασαν σωρευτική ανάπτυξη 28% τα τελευταία πέντε χρόνια, σε σύγκριση με το 20% των προϊόντων που δεν χαρακτηρίζονται ως «πράσινα». Οι ολοένα και πιο έμπειροι πελάτες θέλουν να γνωρίζουν για τις πράσινες επιλογές που υπάρχουν και η συντριπτική πλειοψηφία θέλει επίσης να μάθει τι τις καθιστά πραγματικά «πράσινες».

Αυτή η μεταβαλλόμενη τάση, σε συνδυασμό με την παγκόσμια ρυθμιστική καταστολή κατά του Greenwashing που υποκινήθηκε από το Ηνωμένο Βασίλειο, την ΕΕ, τις ΗΠΑ και τον Καναδά, σημαίνουν ότι οι εταιρείες πρέπει να κάνουν περισσότερα από το να παρέχουν απλώς ασαφείς ισχυρισμούς βιωσιμότητας. Πρέπει να είναι σε θέση να εξηγήσουν γιατί το εκάστοτε προϊόν αποτελεί μια σοφή περιβαλλοντική επιλογή.

Και αυτό έχει διπλό κέρδος. Γιατί όταν οι πρωτοβουλίες μάρκετινγκ είναι επίκαιρες, μπορούν να αυξήσουν την αξιοπιστία της επωνυμίας, την εμπιστοσύνη της επωνυμίας και την αφοσίωση των πελατών και κατ’ επέκταση τον τζίρο. Πώς μπορεί όμως μια εταιρεία να επικοινωνήσει ορθά τα πράσινα διαπιστευτήριά της;
Σύμφωνα με το μη κερδοσκοπικό οργανισμός Carbon Trust, για να παραμείνουν δίπλα στους εξελισσόμενους κανονισμούς greenwashing και να κοινοποιήσουν αποτελεσματικά τις πρωτοβουλίες βιωσιμότητας ή ESG, οι εταιρείες θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι σχετικές προσπάθειες μάρκετινγκ βασίζονται σε γεγονότα (όλοι οι ισχυρισμοί είναι συγκεκριμένοι, ειλικρίνεια και υπευθυνότητα. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να παράγουν επαρκές ενημερωτικό υλικό, το οποίο αν και δεν μπορεί να ενσωματωθεί ολόκληρο σε μια ετικέτα, θα πρέπει τουλάχιστον να δημοσιεύεται σε ένα μπλοκ ή στα κοινωνικά δίκτυα.

Η λεπτομερής περιγραφή του προϊόντος, με τη σειρά της, μπορεί να συνδέεται με ένα σχετικό άρθρο βιωσιμότητας - ας πούμε, ένα σύντομο προφίλ για τον προμηθευτή - το οποίο μπορεί στη συνέχεια να συνδέεται με μια πιο εμπεριστατωμένη ιστορία σχετικά με τη δέσμευση της εταιρείας να υποστηρίζει ιδιοκτήτες επιχειρήσεων στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Είτε είστε καταναλωτής είτε είστε επιχείρηση, η λήψη αποφάσεων φιλικών προς το περιβάλλον είναι δύσκολη. Και αυτό γιατί οι περισσότερες επιλογές είναι ατελείς.

Αυτήν ακριβώς την ανάγκη της αγοράς μπορεί να καλύψει το πράσινο marketing. Όταν μια εταιρεία έχει μια βαθιά οργανωτική δέσμευση να μειώσει τον περιβαλλοντικό της αντίκτυπο, το πράσινο μάρκετινγκ μπορεί να είναι ένα κανάλι μέσω του οποίου μπορεί να μοιραστεί αυτή τη γνώση.

Αυτό επιτρέπει στις εταιρείες όχι μόνο να παραμείνουν πιστές στους κανονισμούς κατά του greenwashing, αλλά να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των πελατών, να ενισχύσουν τη φήμη και να εμπνέουν συλλογική περιβαλλοντική δράση.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

13:22

Μαρινάκης: Η Ελλάδα στηρίζει τις καίριες ευρωπαϊκές πολιτικές Συνοχής και Κοινής Αγροτικής Πολιτικής

13:19

Το Radisson Hotel Group επεκτείνει το χαρτοφυλάκιό του στην Ελλάδα

13:18

Αποκλειστικές συνδρομές Emirates Skywards Platinum προς δημοπρασία

13:06

ΕΛΣΤΑΤ: Στα 10.372.335 ο πληθυσμός της Ελλάδας το 2025 με μικρή ετήσια μείωση

12:57

Λίβανος: Σειρά ισραηλινών επιθέσεων με στόχο τη Χεζμπολάχ

12:54

RE/MAX Ελλάς: Το προφίλ των ξένων αγοραστών ακινήτων για το 2025

12:50

Πανεπιστήμια: Αυξήθηκαν οι φοιτητές, μειώθηκαν οι καθηγητές το ακαδημαϊκό έτος 2023/2024

12:44

ΙΝΕ/ΓΣΕΕ: Πόσο εκτεθειμένα είναι τα ελληνικά επαγγέλματα στην Τεχνητή Νοημοσύνη

12:42

Επ. Ανταγωνισμού: Τι έδειξε η ενδιάμεση έκθεση της κλαδικής έρευνας στις τραπεζικές καταθέσεις

12:41

Στο δυναμικό της EY Ελλάδος ο Νίκος Μαντζούφας

12:29

Ουκρανία: Περίπου 180.000 άνθρωποι χωρίς ηλεκτροδότηση μετά από ρωσική επίθεση

12:25

Πειραιώς: Εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Πυξίδα Καριέρας για τα ΕΠΑΛ»

12:23

Διπλής άνοδος για αφίξεις και διανυκτερεύσεις σε τουριστικά καταλύματα τον Οκτώβριο

12:17

Ιαπωνία: Εκατοντάδες αγωγές κατά της κυβέρνησης για «αδράνεια απέναντι στην κλιματική αλλαγή»

12:13

Βουλή: Αίτημα ΝΔ για ονομαστική ψηφοφορία επί του ν/σ για μεταφορά ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ

12:05

Παπαθανάσης: Προτεραιότητα η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των μικρών επιχειρήσεων

12:04

Αμετάβλητα τα επιτόκια από Norges Bank και Riksbank

12:00

ΕΕ: Κρίσιμη Σύνοδος Κορυφής για τη χρηματοδότηση της Ουκρανίας - Λάιεν: «Δεν θα φύγουμε από εδώ χωρίς απόφαση»

11:43

Θεοδωρικάκος: Η Δέσποινα Τσαγγάρη προτεινομένη για Διοικητής της νέας Ανεξάρτητης Αρχής για εποπτεία αγοράς

11:39

Ρωσία: Φυλάκιση 22 ετών σε Λευκορώσο για δολιοφθορές σε σιδηροδρόμους

11:38

Τα δικαιώματα των Όσκαρ περνάνε στο YouTube

11:37

Μητσοτάκης: Η Ελλάδα στηρίζει Ουκρανία και κάθε λύση για τη χρηματοδοτική της σταθερότητα

11:24

Παπασταύρου στην Εξεταστική ΟΠΕΚΕΠΕ: Δεν είχα καμία ανάμειξη στην λειτουργία του οργανισμού

11:19

Morgan Stanley: Προς τις 7.500 μονάδες ο S&P 500 το 2026, προσοχή στον πληθωρισμό

11:11

Stock-picking και οριακές διακυμάνσεις στο ταμπλό του ΧΑ

11:05

ΙΟΒΕ: Δεύτερη στην ΕΕ η Ελλάδα στην ταχύτητα εξάπλωσης της χρήσης καρτών

11:03

ΕΣΕΕ: Αυξημένο ως και 7% το φετινό χριστουγεννιάτικο τραπέζι - Ράλι στις τιμές των κρεάτων

11:02

ΕΛΤΑ: Τι προβλέπει το σχέδιο αναδιάρθρωσης - Πόσα καταστήματα θα μετασχηματιστούν και οι εξαιρέσεις

11:00

Βραζιλία: Εγκρίθηκε νομοσχέδιο που θα μπορούσε να μειώσει την ποινή του Μπολσονάρου

10:45

Συνεργασία Lamda με Όμιλο Ιατρικού Αθηνών για ένα υπερσύγχρονο και πρωτοποριακό Healthcare Park