Tip of the Day

Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

24-07-2023 | 09:56
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

Καθώς όλο και περισσότερες ρυθμιστικές αρχές λαμβάνουν μέτρα για να χαλιναγωγήσουν την αταξία που επικρατεί στην αγορά του πράσινου μάρκετινγκ, οι εταιρείες επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούν πράσινες πρωτοβουλίες.

Σήμερα, τα πράσινα προϊόντα έχουν μεγάλη ζήτηση. Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη από τη McKinsey και τη NielsenIQ, τα προϊόντα που διαφημίζονται ως βιώσιμα παρουσίασαν σωρευτική ανάπτυξη 28% τα τελευταία πέντε χρόνια, σε σύγκριση με το 20% των προϊόντων που δεν χαρακτηρίζονται ως «πράσινα». Οι ολοένα και πιο έμπειροι πελάτες θέλουν να γνωρίζουν για τις πράσινες επιλογές που υπάρχουν και η συντριπτική πλειοψηφία θέλει επίσης να μάθει τι τις καθιστά πραγματικά «πράσινες».

Αυτή η μεταβαλλόμενη τάση, σε συνδυασμό με την παγκόσμια ρυθμιστική καταστολή κατά του Greenwashing που υποκινήθηκε από το Ηνωμένο Βασίλειο, την ΕΕ, τις ΗΠΑ και τον Καναδά, σημαίνουν ότι οι εταιρείες πρέπει να κάνουν περισσότερα από το να παρέχουν απλώς ασαφείς ισχυρισμούς βιωσιμότητας. Πρέπει να είναι σε θέση να εξηγήσουν γιατί το εκάστοτε προϊόν αποτελεί μια σοφή περιβαλλοντική επιλογή.

Και αυτό έχει διπλό κέρδος. Γιατί όταν οι πρωτοβουλίες μάρκετινγκ είναι επίκαιρες, μπορούν να αυξήσουν την αξιοπιστία της επωνυμίας, την εμπιστοσύνη της επωνυμίας και την αφοσίωση των πελατών και κατ’ επέκταση τον τζίρο. Πώς μπορεί όμως μια εταιρεία να επικοινωνήσει ορθά τα πράσινα διαπιστευτήριά της;
Σύμφωνα με το μη κερδοσκοπικό οργανισμός Carbon Trust, για να παραμείνουν δίπλα στους εξελισσόμενους κανονισμούς greenwashing και να κοινοποιήσουν αποτελεσματικά τις πρωτοβουλίες βιωσιμότητας ή ESG, οι εταιρείες θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι σχετικές προσπάθειες μάρκετινγκ βασίζονται σε γεγονότα (όλοι οι ισχυρισμοί είναι συγκεκριμένοι, ειλικρίνεια και υπευθυνότητα. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να παράγουν επαρκές ενημερωτικό υλικό, το οποίο αν και δεν μπορεί να ενσωματωθεί ολόκληρο σε μια ετικέτα, θα πρέπει τουλάχιστον να δημοσιεύεται σε ένα μπλοκ ή στα κοινωνικά δίκτυα.

Η λεπτομερής περιγραφή του προϊόντος, με τη σειρά της, μπορεί να συνδέεται με ένα σχετικό άρθρο βιωσιμότητας - ας πούμε, ένα σύντομο προφίλ για τον προμηθευτή - το οποίο μπορεί στη συνέχεια να συνδέεται με μια πιο εμπεριστατωμένη ιστορία σχετικά με τη δέσμευση της εταιρείας να υποστηρίζει ιδιοκτήτες επιχειρήσεων στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Είτε είστε καταναλωτής είτε είστε επιχείρηση, η λήψη αποφάσεων φιλικών προς το περιβάλλον είναι δύσκολη. Και αυτό γιατί οι περισσότερες επιλογές είναι ατελείς.

Αυτήν ακριβώς την ανάγκη της αγοράς μπορεί να καλύψει το πράσινο marketing. Όταν μια εταιρεία έχει μια βαθιά οργανωτική δέσμευση να μειώσει τον περιβαλλοντικό της αντίκτυπο, το πράσινο μάρκετινγκ μπορεί να είναι ένα κανάλι μέσω του οποίου μπορεί να μοιραστεί αυτή τη γνώση.

Αυτό επιτρέπει στις εταιρείες όχι μόνο να παραμείνουν πιστές στους κανονισμούς κατά του greenwashing, αλλά να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των πελατών, να ενισχύσουν τη φήμη και να εμπνέουν συλλογική περιβαλλοντική δράση.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:51

Προσωπάρχης Ζελένσκι: Δεν θα υπογράψουμε ειρηνευτική συμφωνία για παραχώρηση εδαφών στη Ρωσία

23:40

Περού: Κάθειρξη 11,5 ετών στον πρώην πρόεδρο Πέδρο Καστίγιο

23:29

Κάλεσμα από Nexperia στις κινεζικές θυγατρικές της να επιλύσουν τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα

23:18

Ολλανδία: Αγορά 100 ραντάρ για την ανίχνευση drones

23:05

Μικρή πτώση για τον χρυσό με το βλέμμα στη Fed

22:53

Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία και Βρετανία καλούν το Ισραήλ να σταματήσει τη βία στη Δυτική Όχθη

22:41

Νέα κέρδη για το πετρέλαιο στην σκιά του ρωσο-ουκρανικού

22:29

Πούτιν σε ΕΕ: Η «κλοπή» των «παγωμένων» ρωσικών assets θα προκαλέσει αντίποινα

22:25

Γάζα: Διαπραγματεύσεις για παγιδευμένους μαχητές της Χαμάς στις υπόγειες σήραγγες

22:17

Το Λούβρο αυξάνει το εισιτήριο 45% για επισκέπτες εκτός ΕΕ

22:05

Κλήρωση Τζόκερ: Οι τυχεροί αριθμοί για τα 2,2 εκατ. ευρώ

21:52

«Πυρά» ΕΕ κατά ΗΠΑ: «Μας εκβιάζουν στις εμπορικές διαπραγματεύσεις»

21:41

Κακοκαιρία Adel: Σε ετοιμότητα η Πολιτική Προστασία - Σε «Red Code» ακόμη 3 περιφέρειες

21:30

ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ και Νέα Αριστερά ζητούν ενημέρωση για την COP30

21:26

Ερντογάν σε Πάπα Λέοντα: Να εξαλειφθούν οι αιτίες της μετανάστευσης

21:19

ΗΠΑ: Ο ΥΠΑΜ Χέγκσεθ επισκέφθηκε το αεροπλανοφόρο Gerald R. Ford στην Καραϊβική

21:05

Χατζηδάκης: Η χώρα δεν θα χάσει ούτε ένα ευρώ από τις αγροτικές επιδοτήσεις

20:53

Δημοσκόπηση GPO: Προβάδισμα ΝΔ με 25,2% - Πόσοι θα ψήφιζαν Τσίπρα

20:41

Φωταγωγήθηκε το χριστουγεννιάτικο δέντρο της Αθήνας

20:29

Ισχυρός σεισμός 6 Ρίχτερ στην Αλάσκα

20:15

Πετραλιάς: Μεταρρυθμιστικός με θετικά μέτρα ο προϋπολογισμός του 2026

20:03

Κακοκαιρία Adel: Σφορδή βροχόπτωση τώρα στην Αθήνα

19:50

Οικοδομικές άδειες και Κτηματολόγιο υπό την ομπρέλα του ΕΟΚΕΔ - Τι αλλάζει για ιδιώτες, δήμους, μηχανικούς

19:40

Μερτς: Η Ουκρανία χρειάζεται ισχυρό στρατό ακόμη και μετά από μία ειρηνευτική συμφωνία

19:30

Κλείσιμο με μικρά κέρδη στις ευρωαγορές - «Εκτοξεύθηκε» σχεδόν 19% η Puma

19:28

Ερευνάται η Jefferies για τη First Brands - Τι ψάχνει η SEC

19:18

Στο «μικροσκόπιο» ο CEO της Monte dei Paschi για την εξαγορά της Mediobanca

19:06

Θεοδωρικάκος για e-καταναλωτής: Ο πολίτης προστατεύεται και η αγορά λειτουργεί με κανόνες

18:54

ΕΥΔΑΠ: Ολοκλήρωση φορολογικού ελέγχου από το ΚΕ.ΜΕ.Φ. έτους 2019

18:46

Σε συζητήσεις για εξαγορά της Allfunds έναντι 5,3 δισ. ευρώ η Deutsche Boerse