Σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας βρίσκεται από τα τέλη Μαρτίου, εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού, η οινοποιία Μαλαματίνα, με την απόφαση για την επαναλειτουργία να επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από το άνοιγμα των καταστημάτων εστίασης.

O τζίρος της «Μαλαματίνα» βασίζεται σε σημαντικό βαθμό στο κανάλι HORECA και εφόσον τα καταστήματα εστίασης και τα ξενοδοχεία παραμένουν προς το παρόν κλειστά, πηγές της εταιρείας εκφράζουν στο insider.gr τον προβληματισμό που υπάρχει για την επαναλειτουργία της άμεσα.

Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία είχε προχωρήσει στην απόφαση για αναστολή της λειτουργίας της για όσο διάστημα κριθεί αναγκαίο, καθώς η πτώση των πωλήσεων της είχε πλέον αγγίξει το πρώτο διάστημα της πανδημίας το 80% στη χονδρική, το 18% στα σούπερ μάρκετ και το 15% στις εξαγωγές.

Κύκλοι της εταιρείας αναφέρουν ότι μετά τις 15 Μαΐου η οινοποιία θα μπορούσε επίσημα να επαναλειτουργήσει. «Ωστόσο, σε τι θα εξυπηρετούσε η άρση της αναστολής όταν το 70% του τζίρου της εταιρείας προέρχεται από το κανάλι της Ηoreca και τα εστιατόρια όπως και τα ξενοδοχεία θα παραμένουν κλειστά;» αναρωτιούνται.

Εκτιμούν παράλληλα πως με το άνοιγμα των καταστημάτων εστίασης στο 50% της χωρητικότητάς τους βάσει των μέτρων προστασίας, ο τζίρος αυτός θα μειωθεί δραματικά. Τα μηνύματα άλλωστε που φτάνουν από την αγορά όπως επισημαίνουν οι ίδιες πηγές, είναι ότι η εστίαση δεν θα ανοίξει στο σύνολό της, με πολλές επιχειρήσεις να παραμένουν κλειστές και το επόμενο διάστημα. Γίνεται έτσι σαφές, όπως λένε,  ότι δεν μιλάμε για το 50% αλλά για περίπου το 35% της συγκεκριμένης αγοράς σε σχέση με την περίοδο προ κορονοϊού.

«Η ζημιά είναι μεγάλη όταν το 70% του τζίρου θα εξαρτάται από το 35% της αγοράς που θα είναι ανοιχτή», σημειώνουν χαρακτηριστικά.

Σημειώνεται ότι επιχείρηση όλο αυτό το διάστημα λειτουργεί με προσωπικό ασφαλείας, το οποίο καλύπτει όλες τις τρέχουσες υποχρεώσεις ενώ νωρίτερα είχε αποθεματοποιήσει έγκαιρα επαρκείς ποσότητες των προϊόντων της για να μην υπάρξουν ελλείψεις στην αγορά.

Πτώση 90% του τζίρου στην αγορά κρασιού την περίοδο της πανδημίας

Μεγάλο ήταν γενικότερα το πλήγμα για την ελληνική αγορά κρασιού από την πανδημία του κορονοϊού, λόγω των κλειστών καταστημάτων εστίασης και των ξενοδοχείων ενώ και οι εξαγωγές την ίδια περίοδο «πάγωσαν».

Στις αρχές Απριλίου, η πτώση του τζίρου είχε ήδη αγγίξει το 90%, με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου, Γιώργο Σκούρα να κάνει λόγο για «ξαφνικό θάνατο» στην αγορά.

«Οι πωλήσεις του κλάδου σε ποσοστό που φτάνει το 80% εξαρτώνται από εκείνες που γίνονται στα εστιατόρια και τα ξενοδοχεία. Τα σούπερ μάρκετ και τα οnline καταστήματα μέσω των οποίων εξακολουθούν να πωλούνται τα προϊόντα μας, αποτελούν μικρή αγορά για τον κλάδο» σημείωνε στο insider.gr o κ. Σκούρας.

Οι επιχειρήσεις του κλάδου μάλιστα υπό αυτές τις δυσμενείς συνθήκες καλούνταν να συνεχίσουν την καλλιέργεια των αμπελώνων τους, με όσα έξοδα συνεπάγεται αυτό, προκειμένου να μην σταματήσει η παραγωγή των προϊόντων τους και για το επόμενο διάστημα.