To μεγάλο στοίχημα των 3 δισ. της CPLP του Β. Μαρινάκη στο LNG – Οι προοπτικές της αγοράς και η νέα σελίδα

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
To μεγάλο στοίχημα των 3 δισ. της CPLP του Β. Μαρινάκη στο LNG – Οι προοπτικές της αγοράς και η νέα σελίδα
Σε μια ναυτιλιακή «pure play» στον τομέα μεταφοράς ενεργειακών προϊόντων μετατρέπεται η εισηγμένη ναυτιλιακή, προβλέποντας γιγάντωση της αγοράς LNG τα επόμενα χρόνια και ετοιμάζει την έξοδο της από την αγορά των εμπορευματοκιβωτίων.

Τα «ρέστα του» στην αγορά του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) η οποία αναμένεται να γιγαντωθεί τα επόμενα χρόνια παίζει ο όμιλος Βαγγέλη Μαρινάκη, μέσω του μετασχηματισμού της εισηγμένης στον Nasdaq εταιρείας Capital Product Partners (CPLP).

Όπως έγινε γνωστό χθες, η CPLP πρόκειται να αγοράσει από την ιδιωτική εταιρεία του κ. Μαρινάκη και βασικό της μέτοχο Capital Maritime & Trading, 11 νεότευκτα πλοία μεταφορά LNG συνολικής αξίας 3,1 δισ. δολαρίων, τα οποία πρόκειται να παραδοθούν σταδιακά μέχρι το 2027.

Με την ολοκλήρωση της συναλλαγής και των παραδόσεων η CPLP θα διαθέτει έναν στόλο 18 πλοίων μεταφοράς LNG τελευταίας τεχνολογίας και με μηχανές διπλής καύσης. Η συμφωνία περιλαμβάνει και το δικαίωμα πρώτης άρνησης για τα δύο πλοία μεταφοράς αμμωνίας (VLAC) και τα δύο πλοία μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα που έχει παραγγείλει η Capital Maritime & Trading.

Στο πλαίσιο της μετατροπής της σε μια ναυτιλιακή που δραστηριοποιείται αποκλειστικά στη μεταφορά πηγών ενέργειας, η εισηγμένη σχεδιάζει να προχωρήσει και στην πώληση των 15 πλοίων μεταφοράς containers που έχει στο χαρτοφυλάκιο της, η καθαρή αξία των οποίων (Net Asset Value) υπολογίζεται στα 400 εκατ. δολάρια.

Στοίχημα στην ενέργεια

Η εταιρεία αποφασίζει να αφήσει τον κλάδο των containerships, που όπως έχει γράψει το insider.gr πρόκειται να πιεστεί ιδιαίτερα τα επόμενα χρόνια λόγω της υπερπροσφοράς που αναμένεται να παρουσιαστεί ως αποτέλεσμα του μπαράζ παραγγελιών που προηγήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια.

Όπως ανέφερε η διοίκηση της εισηγμένης, η πώληση των containerships θα γίνει σταδιακά και εφόσον παρουσιαστούν οι κατάλληλες ευκαιρίες. Εξάλλου, όλα τα εν λόγω πλοία είναι μισθωμένα κατά 100% για το σύνολο του 2024, ενώ το 2025 λήγουν τα συμβόλαια μίσθωσης για 9 πλοία.

Ταυτόχρονα, στοιχηματίζει στην ανάπτυξη της αγοράς μεταφοράς LNG αλλά και άλλων καυσίμων και πηγών ενέργειας. Η διοίκηση της CPLP εκτιμά πως το παγκόσμιο εμπόριο LNG θα αυξηθεί κατά 60% μέχρι το 2030, ενώ η δυναμικότητα υγροποίησης διεθνώς αναμένεται να αναπτυχθεί κατά 70% το ίδιο διάστημα.

Παράλληλα, οι παραγγελίες νέων πλοίων στον τομέα του LNG είναι αισθητά λιγότερες από άλλους κλάδους. Σύμφωνα με την παρουσίαση της CPLP αυτή τη στιγμή στα βιβλία παραγγελιών των μεγάλων ναυπηγείων βρίσκονται 300 πλοία, ενώ το τρίτο τρίμηνο του 2023 προστέθηκαν μόλις οχτώ παραγγελίες. Ενδεικτικό της μεγάλης ζήτησης που καταγράφεται είναι πως μόλις 29 πλοία υπό παραγγελία δεν έχουν ήδη κλεισμένο συμβόλαιο μεταφοράς μέχρι το 2028.

Αλλαγή ονόματος και μετασχηματισμός

Η νέα σελίδα στην εταιρεία έρχεται και με αλλαγή του ονόματος σε Capital New Energy L.P., ενώ προωθείται και ο εταιρικός μετασχηματισμός από εταιρεία περιορισμένος ευθύνης σε ανώνυμη εταιρεία, ο οποίος αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στους επόμενους έξι μήνες. Αυτό σημαίνει και αλλαγή της εταιρικής διακυβέρνησης της εταιρείας.

Το χρηματοδοτικό σχήμα

Για την χρηματοδότηση της συμφωνίας έχει εξασφαλιστεί μια γραμμή χρηματοδότησης ύψους 220 εκατ. δολαρίων από των πωλητή (seller’s credit). Το δάνειο έχει 7,5% επιτόκιο είναι χωρίς εξασφαλίσεις και λήγει στις 30 Ιουνίου του 2027. Ακόμη, θα προχωρήσει και μια προσφορά δικαιωμάτων ύψους 500 εκατ. δολαρίων που θα ξεκινήσει στις 27 Νοεμβρίου 2023 και θα κλείσει στις 13 Δεκεμβρίου 2023, με σκοπό την ενίσχυση της χρηματοδότησης του τιμήματος αγοράς των πλοίων.

Όλοι οι κάτοχοι Κοινών Μονάδων με ημερομηνία καταγραφής (record date) την 24η Νοέμβριου 2023, θα λάβουν ένα μη μεταβιβάσιμο δικαίωμα συνδρομής για να αγοράσουν μία Κοινή Μονάδα, σε τιμή συνδρομής 14,25 $ - 14,50 δολαρίων ανά ολόκληρη μονάδα. Η Capital Maritime έχει δεσμευθεί να αγοράσει όλες τις μερίδες που δεν έχουν ασκηθεί μετά την ολοκλήρωση της προσφοράς στην ίδια τιμή.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Βροχή οι ελληνικές παραγγελίες στα Κορεάτικα Ναυπηγεία - 124 πλοία αξίας 18,99 δισ. για τους Greeks

Στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης η Okeanis Eco Tankers του Γ. Αλαφούζου

Ναυτιλία: Παραμένουν στην κορυφή οι Greeks - Αυξημένες οι παραγγελίες από Κίνα και Ιαπωνία

gazzetta
gazzetta reader insider insider