Ελλάδα VS Κίνα: Ποια χώρα κερδίζει τη μάχη για την κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλίας

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ελλάδα VS Κίνα: Ποια χώρα κερδίζει τη μάχη για την κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλίας
Οι Κινέζοι έχουν τον μεγαλύτερο σε αριθμό πλοίων εμπορικό στόλο στον κόσμο, ενώ οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το υψηλότερο μερίδιο της παγκόσμιας μεταφορική δυνατότητας. Η μάχη για την κορυφή θα έχει και συνέχεια, καθώς οι Κινέζοι παραγγέλνουν συνεχώς περισσότερα πλοία.

Τα τελευταία χρόνια, η θέσης της Κίνας στην παγκόσμια ναυτιλία έχει ενισχυθεί σημαντικά και πλέον οι Κινέζοι πλοιοκτήτες έχουν υπό τον έλεγχό τους τον μεγαλύτερο σε αριθμό πλοίων στόλο του κόσμου. Σαν χώρα όμως παραμένει στη δεύτερη θέση σε ό,τι αφορά την μεταφορική δυνατότητα, πίσω από την Ελλάδα.

Σύμφωνα με ανάλυση του ναυτιλιακού οργανισμού BIMCO, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν τον μεγαλύτερο στόλο που αντιστοιχεί στο περίπου 19% της συνολικής παγκόσμιας μεταφορικής δυνατότητας εμπορευμάτων με ιδιαίτερα υψηλά μερίδια στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, τα τάνκερ και τα πλοία μεταφοράς αερίων.

Οι Κινέζοι ελέγχουν το 15% της παγκόσμιας μεταφορικής δυνατότητας εμπορευμάτων. Ακολουθούν, ωστόσο, διαφορετική στρατηγική από τους Έλληνες. Έχουν έναν μικρότερο αριθμό από τάνκερ και πλοία μεταφοράς αερίου, αλλά κατέχουν τα υψηλότερα μερίδια στις μεταφορές γενικών εμπορευμάτων και κοντέινερ, με την COSCO Shipping να έχει την ισχυρότερη παρουσία στα κοντέινερ.

Σύμφωνα με την BIMCO σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του εμπορικού στόλου κινεζικών συμφερόντων έπαιξε η δραστηριοποίηση των τραπεζών της Κίνας στην αγορά leasing πλοίων, καθώς πέντε από τους δέκα μεγαλύτερους πλοιοκτήτες της Κίνας είναι οργανισμοί leasing.

Οι Κινέζοι «γίγαντες» και οι «παραδοσιακοί» Έλληνες

Μια ακόμη διαφορά μεταξύ Ελλάδας και Κίνας είναι η διάρθρωση του εφοπλιστικού τομέα. Στην Κίνα οι δέκα μεγαλύτεροι πλοιοκτήτες ελέγχουν το 41% του κινεζικού στόλου. Σύμφωνα με την BIMCO σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του εμπορικού στόλου κινεζικών συμφερόντων έπαιξε η δραστηριοποίηση των τραπεζών της Κίνας στην αγορά leasing, καθώς πέντε από τους δέκα μεγαλύτερους πλοιοκτήτες της Κίνας είναι οργανισμοί leasing.

Από την άλλη οι Έλληνες είναι πιο «παραδοσιακοί» πλοιοκτήτες με αποτέλεσμα στη λίστα των δέκα μεγαλύτερων Ελλήνων εφοπλιστών να μην κυριαρχεί από ένα μεγάλο ιδιοκτήτη. Αντίθετα οι 7 από τους 10 ισχυρότερους Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν ο καθένας στόλο μεγαλύτερο των 10 εκατ. τόνων DWT, τόσο μεγάλους στόλους έχουν μόλις τρεις Κινέζοι πλοιοκτήτες.

Οι 10 κορυφαίοι Έλληνες Πλοιοκτήτες

Στη λίστα που έχει καταρτίσει η BIMCO οι 10 κορυφαίοι όμιλοι ελληνικών συμφερόντων είναι οι εξής: Angelicoussis Group με 26,8 εκατ. DWT, Dynacom με 16,1 εκατ. DWT, Navios Holding με 14,3 εκατ. DWT, Cardiff Marine με 14,2 εκατ. DWT, Star Bulk Carriers με 13,4 εκατ. DWT, Alpha Tankers με 11 εκατ. DWT, Thenamaris με 10,9 εκατ. DWT. Τη λίστα συμπληρώνουν οι Minerva Marine, Marmaras Navigation και Costamare Shipping. Στο αντίστοιχο κινέζικο τοπ 10 κυριαρχεί η COSCO Shipping Με 65,6 εκατ. DWT, η China Merchants με 13,8 εκατ. DWT και η China Dev Bank με 13,6 εκατ. DWT.

Από την Κίνα οι περισσότερες παραγγελίες

Η κατάσταση μπορεί να αλλάξει τα επόμενα χρόνια, καθώς το βιβλίο παραγγελιών νέων πλοίων από Κινέζους ιδιοκτήτες είναι κατά 21% μεγαλύτερο από το αντίστοιχο ελληνικό. Ωστόσο οι Έλληνες είναι παραδοσιακά πολύ ενεργοί στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Σε αχαρτογράφητα νερά η ναυτιλία – Στάση αναμονής από τους πλοιοκτήτες για τα εναλλακτικά καύσιμα

Στα σκαριά «ενεργειακή ένωση» Ελλάδας - Δυτ. Βαλκανίων – Υπογραφή Διακρατικής Συμφωνίας την επόμενη Δευτέρα

ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή: Το 2024 σε «φουλ» λειτουργία το mega ΣΔΙΤ διαχείρισης απορριμμάτων Πελοποννήσου – «Παγωμένοι» διαγωνισμοί 760 εκατ. στην Αττική  

gazzetta
gazzetta reader insider insider