Δροσερή «ανάσα» από την τόνωση του τουρισμού αναμένει η ΕΨΑ - Η εικόνα της αγοράς αναψυκτικών

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Δροσερή «ανάσα» από την τόνωση του τουρισμού αναμένει η ΕΨΑ - Η εικόνα της αγοράς αναψυκτικών
Πώς κινήθηκαν οι πωλήσεις της βολιώτικης εταιρείας και πώς προχωρούν οι εξαγωγές. Πώς επηρεάζει την εταιρεία η εκτόξευση του ενεργειακού κόστους και η αύξηση των τιμών των πρώτων υλών. Τα νέα προϊόντα που κυκλοφόρησαν στην αγορά και οι στόχοι για το άμεσο μέλλον.

Τα οφέλη ενός ισχυρού τουριστικού ρεύματος – το οποίο όπως όλα δείχνουν έχει βάλει πλώρη για να προσεγγίσει τα προ πανδημίας επίπεδα – ετοιμάζεται να δρέψει η εταιρεία παραγωγής αναψυκτικών και χυμών, ΕΨΑ.

Με την έλευση του Ιουνίου ξεκίνησε και τυπικά το καλοκαίρι του 2022, με τη βολιώτικη εταιρεία να έχει ποντάρει πολλά στη «βαριά βιομηχανία» της χώρας, προκειμένου να αυξήσει τις πωλήσεις της και να ενισχύσει τα μερίδια αγοράς της. «Ποντάρουμε τόσο στον εσωτερικό τουρισμό, όσο και στους τουρίστες από το εξωτερικό», δήλωσε, πρόσφατα, στο πλαίσιο ενημερωτικής εκδήλωσης ο Γενικός Διευθυντής της ΕΨΑ, Μιχάλης Τσαούτος.

Στο… δρόμο για να ξεπεράσει τις επιδόσεις του 2019

Το 2021 οι πωλήσεις της ΕΨΑ κατέγραψαν αύξηση 20%, ωστόσο η εταιρεία δεν κατάφερε να «πιάσει» τα ποσοστά του 2019, της τελευταίας χρονιάς κανονικότητας πριν το ξέσπασμα της πανδημίας. «Το 2022 εκτιμούμε πως θα ξεπεράσουμε τα επίπεδα του 2019, ωστόσο όλα θα εξαρτηθούν από την έκβαση του πολέμου στην Ουκρανία», σχολίασε.

Αναφερόμενος στην τρέχουσα κατάσταση, ο κ. Τσαούτος τη χαρακτήρισε εξαιρετικά δύσκολη, καθώς η εγχώρια επιχειρηματικότητα δίνει καθημερινή μάχη προκειμένου να διαχειριστεί την εκτίναξη του ενεργειακού κόστους και το ράλι τιμών στις πρώτες ύλες. «Μόνο η τιμή στο γυαλί έχει αυξηθεί κατά… 70% από τις αρχές του 2022», αποκάλυψε, περιγράφοντας τις αυξήσεις – φωτιά που καταγράφονται στα υλικά συσκευασίας.

Ο Γενικός Διευθυντής της ΕΨΑ, μιας εταιρείας που μετρά σχεδόν έναν αιώνα ζωής, εξήγησε ότι οι τρεις πρώτοι μήνες του τρέχοντος έτους ήταν «μουδιασμένοι» για την εταιρεία, ωστόσο ακολούθησε ένα πολύ δυνατό Πάσχα, όπου «άδειασε από προϊόντα η περιφέρεια». Υπενθυμίζεται ότι φέτος και μετά από δύο χρόνια περιορισμών οι Έλληνες γιόρτασαν το πρώτο «ελεύθερο» Πάσχα από το ξέσπασμα της πανδημίας, πλημμυρίζοντας την ελληνική ύπαιθρο παρά το σαρωτικό κύμα ακρίβειας που απειλεί την αγορά και την οικονομία.

Οι ανατιμήσεις

Μπροστά σε αυτό το εκρηκτικό κοκτέιλ πληθωριστικών πιέσεων, ενεργειακής κρίσης και έκρηξης τιμών πρώτων υλών, η ΕΨΑ προχώρησε πρόσφατα σε ανατιμήσεις της τάξης του 7%. «Εάν η κυβέρνηση δεν είχε ανακοινώσει το ενεργειακό πακέτο στήριξης, θα προχωρούσαμε σίγουρα σε νέες αυξήσεις τιμών», δεν παρέλειψε να αναφέρει ο κ. Τσαούτος.

Μέσα σε ένα έντονα ανταγωνιστικό και γεμάτο προκλήσεις περιβάλλον, οι μηχανές της ελληνικής βιομηχανίας αναψυκτικών και χυμών δεν σταματούν, με τον κ. Τσαούτο να επισημαίνει πως «όσο μπορούμε θα παράγουμε, καθώς απέχουμε πολύ από το να πούμε ότι δεν θέλουμε άλλη παραγωγή».

Το στοίχημα των εξαγωγών

«Οι επιχειρήσεις χρειάζονται την εξωστρέφεια», υπογράμμισε, ενώ αναφερόμενος στην ΕΨΑ, σημείωσε πως τα σοβαρά βήματα εξωστρέφειας έγιναν την τελευταία δεκαετία, με την παρουσία της εταιρείας αυτή τη στιγμή να φτάνει σε 35 χώρες του κόσμου. Με τις εξαγωγές στο 15-20% του συνολικού τζίρου, ο κ. Τσαούτος δήλωσε κατηγορηματικά πως «θέλουμε να αυξήσουμε το εν λόγω ποσοστό».

Όπως ανέφερε, οι εξαγωγές της εταιρείας στην Κίνα πηγαίνουν πολύ καλά, καθώς τα προϊόντα διοχετεύονται στο retail, χωρίς να έχει επηρεαστεί από το αυστηρό lockdown που βρισκόταν μέχρι πριν από ελάχιστα 24ωρα σε ισχύ στη Σαγκάη.

Ταυτόχρονα όμως οι εξαγωγές της ΕΨΑ κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος και στην αμερικανική αγορά, με τους καταναλωτές στις ΗΠΑ να συμπεριφέρονται, όπως σχολίασε ο κ. Τσαούτος, σαν να έχει εξαλειφθεί η πανδημία του κορονοϊού.

Διευρύνεται η προϊοντική της γκάμα

Πρόσφατα η εταιρεία διεύρυνε την προϊοντική της γκάμα, προσθέτοντας στο χαρτοφυλάκιό της μια νέα σειρά προϊόντων χωρίς ζάχαρη σε τρεις γεύσεις, ακολουθώντας τη νέα τάση που θέλει τους καταναλωτές να στρέφονται σε πιο υγιή και ποιοτικά προϊόντα.

Την ίδια στιγμή και για τρίτη διαδοχική χρονιά, η ΕΨΑ κυκλοφόρησε το γνωστό πλέον summer mix της εταιρείας, με νέα γεύση. Πιστή στην ιδέα που ξεκίνησε το 2020, λανσάρει το 2022 μία νέα γεύση σε Limited Edition.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider