Ελλάδα
24-11-2021 | 08:21

Τα Χριστούγεννα περιμένει για να... λάμψει η ελληνική αργυροχρυσοχοΐα – Οι προοπτικές στη σκιά της πανδημίας

Μαρίνα Φούντα
Μοιράσου το
Τα Χριστούγεννα περιμένει για να... λάμψει η ελληνική αργυροχρυσοχοΐα – Οι προοπτικές στη σκιά της πανδημίας
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Συγκρατημένη αισιοδοξία για το μέλλον της εγχώριας αργυροχρυσοχοΐας εκφράζουν οι φορείς του κλάδου, στη σκιά των νέων μέτρων που έχουν τεθεί σε ισχύ για την αποφυγή της περαιτέρω διασποράς του κορονοϊού.

Για να εισέλθει ο καταναλωτής στα καταστήματα των αργυροχρυσοχόων, κοσμηματοπωλών και ωρολογοποιών, θα πρέπει – όπως και στους άλλους κλάδους του λιανεμπορίου – να διαθέτει πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης από κορονοϊό, ή αρνητικό αποτέλεσμα διαγνωστικού ελέγχου (μοριακό τεστ ή rapid τεστ).

«Τα μέτρα επιδρούν αρνητικά στην ψυχολογία του καταναλωτή. Του στερούν την ικανοποίηση της αυθόρμητης αγοράς», παραδέχεται, μιλώντας στο insider.gr, o πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών (ΠΟΒΑΚΩ) Πέτρος Καλπακίδης. Ωστόσο, όπως επισημαίνει, παρά την κακή ψυχολογία, διαπιστώνεται εξαιρετική πειθαρχία ως προς την τήρηση των μέτρων, τόσο από την πλευρά των επιχειρηματιών του κλάδου, όσο και από την πλευρά των καταναλωτών «Ακόμη και οι μη εμβολιασμένοι πολίτες επιδεικνύουν τα αρνητικά τους τεστ με προθυμία», συμπληρώνει.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι από την περασμένη εβδομάδα και προκειμένου να αποφευχθεί ο συνωστισμός στα μέσα μαζικής μεταφοράς, έχει, επίσης, αλλάξει το ωράριο των καταστημάτων του λιανεμπορίου. Πλέον, τα καταστήματα είναι ανοικτά από τις 10.00 το πρωί μέχρι τις 21.00 το βράδυ τις καθημερινές, με στόχο την κατανομή της προσέλευσης των καταναλωτών στα καταστήματα σε περισσότερες ώρες της ημέρας έτσι ώστε να αποφεύγεται, στο μέτρο του δυνατού, η δημιουργία ουρών έξω από τα καταστήματα και η αποφυγή συνωστισμού μέσα σε αυτά.

Ανοδικά ο τζίρος του κλάδου το καλοκαίρι

Ο κ. Καλπακίδης περιγράφει το θετικό πρόσημο που κατέγραψε ο κλάδος τους καλοκαιρινούς μήνες, καθώς τόσο το κόσμημα, όσο και το ρολόι, κέρδισαν τις προτιμήσεις των καταναλωτών.

Πράγματι, εξηγεί, τους καλοκαιρινούς μήνες που πέρασαν, καταγράφηκε σημαντική κινητικότητα στα καταστήματα του χώρου, τονώνοντας τους τζίρους των επιχειρήσεων. Αφενός το τουριστικό ρεύμα και αφετέρου οι εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται κατά παράδοση τους καλοκαιρινούς μήνες και στηρίζουν το κόσμημα (γάμοι, βαπτίσεις, αρραβώνες) ήταν οι δύο παράγοντες που έφεραν ανάσα στον κλάδο.

Το γυναικείο κόσμημα και το αντρικό ρολόι ήταν εκείνα που, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ομοσπονδίας, «έσυραν τον χορό» των πωλήσεων.

To θετικό αποτύπωμα του κλάδου τους προηγούμενους μήνες επιβεβαίωσε και η Ελληνική Στατιστική Αρχή, παρουσιάζοντας τα στοιχεία του κλάδου του λιανεμπορίου για το τρίμηνο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου 2021.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, στο σύνολο των επιχειρήσεων του τομέα λιανικού εμπορίου, ο κύκλος εργασιών το τρίτο τρίμηνο του 2021 ανήλθε σε 14,6 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 11% σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο 2020.Οι δραστηριότητες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση στον κύκλο εργασιών το τρίτο τρίμηνο του 2021 σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020 ήταν το λιανικό εμπόριο ρολογιών και κοσμημάτων σε ειδικευμένα καταστήματα. Η αύξηση του κύκλου εργασιών ήταν της τάξης του 57,1%.

Σε ό,τι αφορά τις επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων - σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ - ο κύκλος εργασιών τον Σεπτέμβριο 2021 ανήλθε σε 2,9 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 11,8% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο 2020 που είχε διαμορφωθεί σε 2,6 δισ. ευρώ. Οι δραστηριότητες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση στον κύκλο εργασιών τον Σεπτέμβριο του 2021 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020 αφορούσαν και πάλι στο λιανικό εμπόριο ρολογιών και κοσμημάτων σε ειδικευμένα καταστήματα. Η αύξηση ήταν της τάξης του 55,9%.

Αναμένεται τόνωση της αγοράς τα Χριστούγεννα... και ακόμη καλύτερες μέρες το 2022

Σύμφωνα με τον κ. Καλπακίδη, καθώς ο συγκεκριμένος κλάδος δεν έχει ουσιαστικό όφελος από τον εκπτωτικό θεσμό της Black Friday, οι επιχειρηματίες του χώρου στρέφουν απευθείας την προσοχή τους στην εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων. «Αναμένουμε τόνωση της αγοράς τα Χριστούγεννα γιατί είναι εποχή που, κατά παράδοση, έχουμε πολλούς αρραβώνες και άρα αύξηση των πωλήσεών μας», εξηγεί, εκφράζοντας μάλιστα έκκληση οι καταναλωτές να προτιμήσουν το ελληνικό κόσμημα, κατά τις αγορές τους, γιατί πραγματικά αξίζει και δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει τον ανταγωνισμό.

Ο κ. Καλπακίδης παραδέχεται πως το κύμα των ανατιμήσεων θα επηρεάσει και τον κλάδο της ελληνικής αργυροχρυσοχοΐας, ενώ ήδη η τιμή της πρώτης ύλης – ο χρυσός – έχει πάρει την ανιούσα εδώ και δύο χρόνια, παραμένοντας σε υψηλά επίπεδα έναντι των προηγούμενων ετών.

Ωστόσο, μεταφέροντας μια αισιόδοξη νότα, ο πρόεδρος της ομοσπονδίας προβλέπει καλύτερες ημέρες το 2022. «Ο κλάδος μας πέρασε δύσκολα λόγω της πανδημίας, όμως εκτιμώ ότι εν ευθέτω χρόνω η πανδημία θα τεθεί υπό έλεγχο και τα χειρότερα θα βρίσκονται πίσω μας. Πάντα μετά από κάθε κρίση, ο κύκλος της οικονομίας είναι ανοδικός», συμπληρώνει ο κ. Καλπακίδης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.