Καλά αποτελέσματα παρά την κρίση για τον Όμιλο ΜETRO

Δήμητρα Σκούφου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Καλά αποτελέσματα παρά την κρίση για τον Όμιλο ΜETRO

Σε πονοκέφαλο για το λιανεμπόριο τροφίμων εξελίσσεται η συνεχής μείωση των πωλήσεων καθώς οι καταναλωτές ψαλιδίζουν πλέον ακόμα και τα βασικά προϊόντα του καλαθιού τους. Ενδεικτικό είναι ότι οι πωλήσεις τροφίμων και άλλων ειδών σούπερ μάρκετ παρουσιάζουν πτώση της τάξης του 5% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό πεντάμηνο. Ανάλογες μάλιστα είναι και οι εκτιμήσεις για το σύνολο του κλάδου για το 2017 καθώς η κρίση έχει αλλάξει δραστικά τις καταναλωτικές συνήθειες των ελλήνων στρέφοντας τους σε φθηνότερες κατηγορίες προϊόντων για να καλύψουν τις ανάγκες τους.

Αυτό επεσήμανε σήμερα Τετάρτη ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΜΕΤΡΟ (My Market αλλά και τα cash&carry METRO) Αριστοτέλης Παντελιάδης στη διάρκεια εκδήλωσης με δημοσιογράφους σημειώνοντας ότι η αγορά έχει χάσει συνολικά το ένα τέταρτο των πωλήσεων της από την αρχή της κρίσης.

Ένα ακόμα στοιχείο το οποίο τεκμηριώνει τις αλλαγές που έχουν επιφέρει οι περικοπές των εισοδημάτων είναι και το γεγονός, όπως είπε, ότι το μηνιαίο καλάθι των νοικοκυριών κυμαίνεται πλέον στα 250 από 380 ευρώ που ήταν προ κρίσης.

Ωστόσο αν και η αγορά κινείται πτωτικά, για τον όμιλο ΜΕΤΡΟ όπως λέει ο κ. Παντελιάδης, τα στοιχεία είναι θετικά καθώς η αλυσίδα σούπερ μάρκετ του ομίλου My Market παρουσιάζει αύξηση του κύκλου εργασιών της κατά 2,5%, με το τζίρο την χρονιά που πέρασε να έχει διαμορφωθεί μαζί με τα καταστήματα της αλυσίδας Βερόπουλου που εξαγόρασε και ενσωμάτωσε στα 1,15 δισ. ευρώ, ενώ θετικές είναι οι προβλέψεις και για τη φετινή χρονιά.

Η ΜΕΤΡΟ προχωρά το επενδυτικό της πλάνο ύψους 100 εκατ. ευρώ το οποίο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το άνοιγμα νέων καταστημάτων αλλά και τις ανακαινίσεις παλαιών καταστημάτων της Βερόπουλος. Συγκεκριμένα, έως το τέλος του χρόνου έχουν προγραμματιστεί να ανακαινιστούν 42 καταστήματα και για το 2018 άλλα 45. Παράλληλα για τη φετινή χρονιά ο σχεδιασμός περιλαμβάνει και τη λειτουργία 10 νέων καταστημάτων εκ των οποίωνέχουν ήδη ανοίξει τα δύο. Όπως είπε ο κ. Παντελιάδης, έμφαση θα δοθεί στην επέκταση της αλυσίδας στη Βόρεια Ελλάδα.

Για ενδεχόμενες εξαγορές ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΜΕΤΡΟ είπε ότι δεν υπάρχει κάτι στο προσκήνιο, ωστόσο τόνισε ότι όλα μπορούν να εξεταστούν. Μιλώντας συνολικά για τον κλάδο είπε ότι η αγορά έχει εξυγιανθεί όμως οι αλλαγές δεν έχουν τελειώσει ακόμα.

Τέλος αναφορικά με το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές ο κ. Παντελιάδης σημείωσε ότι δεν είναι υπέρμαχος της λειτουργίας των σούπερ μάρκετ τις Κυριακές. Όπως είπε χαρακτηριστικά «δεν πρόκειται να τρώει κανείς περισσότερο επειδή θα ανοίγουν τα σούπερ μάρκετ τις Κυριακές. Το άνοιγμα το άνοιγμα των καταστημάτων δημιουργεί ιδιαίτερα υψηλό κόστος». Διευκρίνισε όμως ότι η στάση που κρατά η εταιρεία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί αμυντική έναντι των ανταγωνιστών τις και για το λόγο αυτό ο σχεδιασμός προβλέπει το άνοιγμα 32 καταστημάτων, από το σύνολο των 221, τις Κυριακές και μόνο για τέσσερις ώρες.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider