3 στα 10 καταστήματα κλειστά στην Αττική

Δήμητρα Σκούφου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
3 στα 10 καταστήματα κλειστά στην Αττική

Στασιμότητα παρουσιάζει το ποσοστό των κλειστών επιχειρήσεων με την αναλογία κλειστών- ανοιχτών καταστημάτων στην Αττική να είναι τα 3 κλειστά καταστήματα στα 10 ( στο 28%), ωστόσο το πρόβλημα των κλειστών καταστημάτων και η ερήμωση αρκετών εμπορικών δρόμων προβληματίζει την αγορά. Αυτό δείχνει η εξαμηνιαία έρευνα του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ σύμφωνα με την οποία προκύπτει σταθεροποίηση των λουκέτων στον κλάδο της εστίασης και ανάσχεση της τάσης επέκτασής της εις βάρος του λιανικού εμπορίου και των υπόλοιπων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων. Παράλληλα το πρώτο εξάμηνο του 2017 σημειώθηκε ελαφρά συρρίκνωση του κλάδου του λιανικού εμπορίου ειδών ένδυσης σε σύγκριση με άλλους υποκλάδους του λιανικού εμπορίου. «Η διατήρηση υψηλών ποσοστών κλειστών επαγγελματικών στεγών σε τόσο υψηλά επίπεδα, στις κεντρικές εμπορικές περιοχές όπως το κέντρο της Αθήνας, περιγράφει με ακρίβεια την αβεβαιότητα των εμπορικών επιχειρήσεων», λέει ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης προσθέτοντας ότι τα κλειστά καταστήματα αποτελούν πλέον μια οικεία εικόνα ακόμα και για τους πιο σπάνιους επισκέπτες, γεγονός ιδιαίτερα ανησυχητικό, αφού καταδεικνύει μία παγιωμένη αρνητική κατάσταση στην αγορά.

Σύμφωνα με την έρευνα η χαρτογράφηση των κλειστών επιχειρήσεων του εμπορικού κέντρου αναδεικνύει ότι το φαινόμενο των «λουκέτων» υπακούει και αυτό, όπως και η εμπορική δραστηριότητα, στη λογική των χωρικών προτύπων. Μεταξύ των κεντρικών εμπορικών δρόμων υπάρχουν ορισμένοι στους οποίους διαπιστώνονται ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά συγκέντρωσης κλειστών επιχειρήσεων. Έτσι, τα υψηλότερα ποσοστά λουκέτων καταγράφονται κατά φθίνουσα σειρά στους δρόμους: Χαριλάου Τρικούπη στο 45,1%, στην οδο Ιπποκράτους (39,3%), στη Σοφοκλέους(38,7%), στη Σταδίου (34,3%), στην Πανεπιστημίου(33,9%) και στην Ευριπίδου ( 29,4%). Σύμφωνα με την ΕΣΕΕ τα «λουκέτα» διαμορφώνουν «πιάτσες», με τα κλειστά καταστήματα να παρουσιάζουν ιδιαίτερες πυκνότητες σε περιορισμένες περιοχές του πεδίου . Για την Αθήνα έχουν οριστεί 4 ζώνες εκ των οποίων η καθεμία φέρει τα δικά της ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και γνωρίσματα.Οι υποπεριοχές-ζώνες που επιλέχθηκαν ταυτίζονται λίγο πολύ με τη μέση ανθρωπογεωγραφική αντίληψη που υπάρχει για το κέντρο της πόλης και συμπίπτουν σε πολύ μεγάλο βαθμό με επιμέρους «γειτονιές» της. Στις τέσσερις ξεχωριστές εμπορικές ζώνες της Αθήνας καθεμία έχει διαφορετική «αντοχή» απέναντι στο φαινόμενο των «λουκέτων». Έτσι, το «εμπορικό τρίγωνο», παρουσιάζει το μικρότερο ποσοστό κλειστών επιχειρήσεων συγκριτικά με τις υπόλοιπες εμπορικές ζώνες (23%) ποσοστό που διατηρείται σταθερό σε σχέση με την περσινή καταγραφή. Ακολουθεί το «Κολωνάκι» όπου η εικόνα βελτιώθηκε (23%) σε σύγκριση με την προηγούμενη καταγραφή. Σε χειρότερη θέση εξακολουθεί να βρίσκονται η ζώνη των «Εξαρχείων» με 35% καθώς και η ζώνη κεντρικών οδικών αρτηριών (Σταδίου, Πανεπιστημίου και Ακαδημίας) με 33%, που ωστόσο εμφάνισαν μια ισχνή βελτίωση.

Το εμπορικό τρίγωνο αποτελεί την σημαντικότερη εμπορική ζώνη του κέντρου καθώς στεγάζει σχεδόν το 40% των επιχειρήσεων «ένδυσης-υπόδησης» αλλά και της «εστίασης», ενώ εντός της ζώνης εδρεύουν σχεδόν τα μισά καταστήματα «τροφίμων». Παράλληλα η σημασία του εμπορικού τριγώνου είναι ευρύτερη καθώς αποτελεί την «καρδιά» του ιστορικού κέντρου της πόλης. Η ζώνη που περιλαμβάνει του κεντρικούς οδικούς άξονες του κέντρου της Αθήνας, πλήττεται σε μεγαλύτερο βαθμό σε σύγκριση με τις υπόλοιπες εμπορικές ζώνες καθώς διατηρεί ένα πολύ υψηλό και επίπεδο κλειστών επιχειρήσεων. Η αυξημένη αναλογία των κλειστών στις κεντρικές οδικές αρτηρίες της Αθήνας είναι ανησυχητική καθώς η ζώνη περικλείει το δεύτερο μεγαλύτερο πλήθος επιχειρήσεων μετά το εμπορικό τρίγωνο. Συμπερασματικά, παρατηρείται ότι οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης όπως αυτές εκδηλώνονται στην αγορά με την επιδημία των «λουκέτων», διαφέρουν σε κάθε εμπορική ζώνη και σημαντικό ρόλο σε αυτό κατέχει η φυσιογνωμία της κάθε ζώνης και τα διαφορετικά χαρακτηριστικά της.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider