ΑΒΑΞ: «Ανοίγει ο δρόμος» για υπογραφές σε σιδηροδρομικό έργο 73 εκατ. ευρώ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΑΒΑΞ: «Ανοίγει ο δρόμος» για υπογραφές σε σιδηροδρομικό έργο 73 εκατ. ευρώ
Κατακυρώθηκε επισήμως στην κατασκευαστική εταιρεία από την ΕΡΓΟΣΕ το έργο της γραμμής «Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα». Ποια είναι η σημασία του για τις μεταφορές και την περιοχή.

«Κλείνουν» σταδιακά οι εκκρεμότητες σε μεγάλα «μέτωπα» διαγωνισμών της ΕΡΓΟΣΕ που προκηρύχθηκαν την περίοδο του περσινού Οκτωβρίου – Νοεμβρίου (2021). Αυτή τη φορά, σειρά είχε το έργο «Κατασκευή Ηλεκτροκίνησης, Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης και ETCS L1 της υφιστάμενης μονής Σιδηροδρομικής Γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα και κατασκευή νέας παρακαμπτηρίου γραμμής στο Σ.Σ. Σοφάδων», προϋπολογισμού 58.710.000 ευρώ, ενώ με ΦΠΑ είναι σχεδόν 73 εκατ. ευρώ.

Προ ημερών μόλις το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ αποφάσισε και επισήμως την κατακύρωση του έργου στην εργοληπτική επιχείρηση «ΑΒΑΞ», ως προσωρινή ανάδοχο, με μέση τεκμαρτή έκπτωση 11,20% και με συνολική προσφορά ύψους 52.201.427,17 ευρώ (στην οποία περιλαμβάνονται απρόβλεπτα ύψους 4.005.064,80 ευρώ - 9% της δαπάνης προσφοράς, απολογιστικές εργασίες ύψους 684.434,42 ευρώ εκτιμώμενη αναθεώρηση ύψους 1.518.480,00 ευρώ, ανταλλακτικά συνολικού ποσού 1.181.928,00 ευρώ και δαπάνη για μοντελοποίηση κατασκευαστικών πληροφοριών - BIM 310.800,00 ευρώ).

Το διοικητικό συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ εξουσιοδότησε τον Πρόεδρο Δ.Σ. και Διευθύνοντα Σύμβουλο, Χρ. Βίνη, για την υπογραφή της σχετικής σύμβασης. Όπως πρόσφατα ανέφερε το insider.gr, με τα μέχρι πρότινος δεδομένα οι σχετικές υπογραφές αναμένονται μάλλον το διάστημα Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου 2022. Έτσι, η ΑΒΑΞ θα προσθέσει άλλο ένα έργο στο χαρτοφυλάκιό της αυξάνοντας ανάλογα το ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβάσεων.

Το έργο της σιδηροδρομικής γραμμής «Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα» περιλαμβάνει την εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και ETCS επί της μονής σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 81 χλμ. περίπου που ξεκινά από τον Παλαιοφάρσαλο, περνά από Καρδίτσα και Τρίκαλα και καταλήγει στην Καλαμπάκα. Παράλληλα, μεταξύ άλλων, θα κατασκευαστεί αποβάθρα στην περιοχή των Σοφάδων, θα εκτελεστούν εργασίες ανακαίνισης ή και επισκευής μικρής κλίμακας σε χώρους των υφισταμένων κτηρίων των Σ.Σ. Σοφάδων, Καρδίτσας, Τρικάλων και Καλαμπάκας καθώς και αντικατάσταση 38 υφιστάμενων ΑΣΙΔ με την προσθήκη ενός νέου ΑΣΙΔ επιπλέον.

Μαζί με το έργο ηλεκτροκίνησης στο τμήμα «Λάρισα – Βόλος» (Intrakat) αποτελούν τα δύο έργα που θα αναβαθμίσουν τον σιδηρόδρομο στη Θεσσαλία και τις μεταφορές στην περιοχή.

Με την ολοκλήρωση του έργου οι ταχύτητες που θα μπορεί να αναπτύσσει το τρένο θα είναι της τάξης των 160 χλμ./ώρα και το δρομολόγιο Αθήνα - Καλαμπάκα θα διαρκεί περίπου 2 ώρες και 50 λεπτά, ενώ στην Καρδίτσα θα φτάνει σε 2 ώρες και 20 λεπτά και στα Τρίκαλα σε 2 ώρες και 40 λεπτά. Το τρένο θα μπορεί να λειτουργεί και ως ένας προαστιακός σιδηρόδρομος, εξυπηρετώντας τις καθημερινές ανάγκες των πολιτών, δίνοντας παράλληλα αναπτυξιακή ώθηση στην περιοχή.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Κατασκευαστές: Γιατί οι ισχυροί «θάβουν το τσεκούρι του πολέμου» - Αλλάζει ο «χάρτης» των υποδομών

Αέριο: Πρόταση της Κομισιόν για υποχρεωτική μείωση κατανάλωσης από τα κράτη – Το μαρτύριο της σταγόνας από τη Μόσχα

«Κλείδωσε» χρηματοδότηση 45 εκατ. ευρώ για τον οδοφωτισμό της Αθήνας που ανέλαβε η Μυτιληναίος

gazzetta
gazzetta reader insider insider