Επιχειρήσεις | Ελλάδα
19-12-2021 | 09:18

Οι ενδιάμεσες εκπτώσεις… φεύγουν, η τουριστική εμπορική επιχείρηση… έρχεται

Μαρίνα Φούντα
Μοιράσου το
Οι ενδιάμεσες εκπτώσεις… φεύγουν, η τουριστική εμπορική επιχείρηση… έρχεται
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Προς επίλυση βαίνουν δύο καίρια ζητήματα για τον εμπορικό κόσμο της χώρας, την ώρα που ο κλάδος του λιανεμπορίου δίνει αγώνα για να ξεπεράσει τις προκλήσεις που δημιούργησε η πανδημία και προσβλέπει σε τόνωση του τζίρου των καταστημάτων ενόψει της κορύφωσης της εορταστικής περιόδου.

Το ενδεχόμενο κατάργησης των ενδιάμεσων εκπτώσεων, αλλά και ο προσδιορισμός της τουριστικής εμπορικής επιχείρησης ήταν τα δύο θέματα που συζητήθηκαν την Παρασκευή στη συνάντηση του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη με το νέο προεδρείο της ΕΣΕΕ. Στη συνάντηση συμμετείχαν ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκος Παπαθανάσης, ο επανεκλεγείς πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Γιώργος Καρανίκας καθώς και μέλη του προεδρείου.

Προς κατάργηση οι ενδιάμεσες εκπτώσεις

«Έγινε κατανοητό από το Υπουργείο ότι ο θεσμός των ενδιάμεσων εκπτώσεων είναι αναποτελεσματικός και προχωρά πλέον η κατάργησή του» αποκάλυψε ο κ. Καρανίκας, μετά το πέρας της συνάντησης, ενώ ο κ. Γεωργιάδης έκανε λόγο για λύση στο ζήτημα των ενδιάμεσων εκπτώσεων τους επόμενους μήνες.

«Ο κ. Γεωργιάδης θεωρεί ότι η κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων είναι ένα δίκαιο αίτημα», δήλωσε στο insider.gr o Θεόδωρος Καπράλος, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς και Β’ αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΣΕΕ, που συμμετείχε στη συνάντηση της Παρασκευής.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την αγορά της Αττικής, ο θεσμός των ενδιάμεσων εκπτώσεων λαμβάνει χώρα δύο φορές τον χρόνο και συγκεκριμένα τις πρώτες 15 ημέρες του Νοεμβρίου και αντίστοιχα τις πρώτες 15 ημέρες του Μαΐου.

Ο κ. Καπράλος επανέλαβε ότι η κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων είναι ένα πάγιο αίτημα των εμπόρων, καθώς πρόκειται για έναν παρωχημένο θεσμό που δεν ωφελεί ούτε τον καταναλωτή, ούτε τον έμπορο. «Πλέον, τα καταστήματα λειτουργούν με προσφορές καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Ο θεσμός των ενδιάμεσων εκπτώσεων δεν έχει κανένα νόημα πλέον», εξήγησε.

Ξεκινά ο προσδιορισμός της τουριστικής εμπορικής επιχείρησης

Το δεύτερο θέμα που τέθηκε επί τάπητος ήταν εκείνο του ορισμού της τουριστικής εμπορικής επιχείρησης, έτσι ώστε, όπως ανέφερε ο κ. Γεωργιάδης, «να μπορούμε να εφαρμόζουμε και πιο συγκεκριμένες κλαδικές πολιτικές στον τομέα αυτόν».

«Συμφωνήσαμε στην ανάγκη προσδιορισμού της τουριστικής εμπορικής επιχείρησης, διαδικασία που αφορά αρκετά συναρμόδια υπουργεία και η οποία, εφόσον τελεσφορήσει, θα ωφελήσει τόσο το εμπόριο όσο και τον τουρισμό, αλλά και τις κοινές τους δράσεις», σημείωσε ο κ. Καρανίκας.

«Πρέπει να προσδιορίσουμε τι είναι η τουριστική εμπορική επιχείρηση. Αυτό θα γίνει βάσει ΚΑΔ (κωδικού αριθμού δραστηριότητας) και θα δώσει σημαντική ανάσα σε αρκετές επιχειρήσεις της χώρας γιατί θα διεκδικήσουν το μερίδιο που τους αναλογεί στον τουριστικό χάρτη της χώρας», υποστήριξε ο κ. Καπράλος, προσθέτοντας πως «όταν ορίσουμε μια τουριστική εμπορική επιχείρηση, θα ξέρουμε και τι χρειαζόμαστε για αυτές. Θα μπορούμε να διατυπώσουμε καλύτερες προτάσεις».

Υπενθυμίζεται εδώ ότι πρόσφατα για το εν λόγω θέμα ο κ. Καρανίκας είχε συναντηθεί και με τον υπουργό Τουρισμού, Βασίλη Κικίλια.

Ο κ. Καπράλος σημείωσε πως εν ευθέτω χρόνω θα υπάρξουν και νέες συναντήσεις με την ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης για αυτά τα δύο σημαντικά ζητήματα του κλάδου.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Τονωτική «ένεση» ρευστότητας προσδοκά ως τα Χριστούγεννα το λιανεμπόριο - Ξεκινά το εορταστικό ωράριο