Η Ευρωχαρτική μετονομάζεται σε Endless EC, περνά σε νέα εποχή – Δεν αποκλείει την είσοδό της στο ΧΑ

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Η Ευρωχαρτική μετονομάζεται σε Endless EC, περνά σε νέα εποχή – Δεν αποκλείει την είσοδό της στο ΧΑ
Το κατώφλι μιας νέας εποχής ετοιμάζεται να περάσει μια από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες χαρτικών και απορρυπαντικών της Ελλάδας.

Το κατώφλι μιας νέας εποχής ετοιμάζεται να περάσει η Ευρωχαρτική, μια από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες χαρτικών και απορρυπαντικών της Ελλάδας που πριν από μερικά χρόνια σύστησε σχεδόν σε κάθε νοικοκυριό τα προϊόντα endless, με σήμα κατατεθέν τον κύκνο.

Η εταιρεία μετονομάστηκε πρόσφατα σε Endless EC, δίνοντας ακόμη μεγαλύτερη αξία στο brand που την ανέδειξε, με τους ανθρώπους της να εργάζονται σκληρά για την κατάκτηση ηγετικής θέσης στον τομέα των χαρτικών και απορρυπαντικών, εξασφαλίζοντας υγιή ανάπτυξη.

«Είμαστε μια αμιγώς ελληνική εταιρεία που λειτουργούμε σαν ομάδα», δήλωσε σε συνάντηση με τους δημοσιογράφους ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Γιώργος Τρακάκης. Μόλις στα 38 του χρόνια και μαζί με τον Θανάση Χριστόπουλο, αναπληρωτή Διευθύνοντα Σύμβουλο, 36 ετών, έχουν αναλάβει το τιμόνι της διοίκησης, εκπροσωπώντας τη δεύτερη γενιά της επιχείρησης που δραστηριοποιείται στην επεξεργασία προϊόντων χάρτου «Tissue», την παραγωγή υγρών απορρυπαντικών καθώς και στην εμπορία ειδών προσωπικής υγιεινής και συναφών ειδών.

Τζίρος 57 εκατ. ευρώ το 2021 και τα πλάνα για τη... Λεωφόρο Αθηνών

Η εταιρεία ετοιμάζεται να κλείσει το 2021 με τζίρο λίγο υψηλότερο των 57 εκατ. ευρώ, με το 65% του κύκλου εργασιών να προέρχεται από τα χαρτικά και το υπόλοιπο 35% από τα απορρυπαντικά. Να σημειωθεί εδώ ότι η συνολική αγορά προϊόντων χάρτου στην Ελλάδα είναι της τάξης των 300 εκατ. ευρώ. Ο μισός τζίρος της επιχείρησης προέρχεται από τα σούπερ μάρκετ, ενώ σημαντικά μερίδια αγοράς κατακτά και στον κλάδο της φιλοξενίας και της εστίασης (horeca).

Η διοίκηση της εταιρείας δεν απέκλεισε την είσοδό της στο Χρηματιστήριο Αθηνών, με τον κ. Τρακάκη να δηλώνει πως «είναι ένα από τα πολλά ενδεχόμενα που εξετάζουμε, χωρίς ωστόσο να έχει ληφθεί οριστική απόφαση».

«Όλα πωλούνται, όλα αγοράζονται»

Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της επιχείρησης, οι ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν στην αγορά, λόγω του εκρηκτικού «κοκτέιλ» που δημιουργούν οι αναταράξεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, η πανδημική κρίση και η εκτόξευση του κόστους ενέργειας και των πρώτων υλών, αποτελούν μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία να ξεκαθαρίσει το τοπίο στο ελληνικό επιχειρείν.

«Όλα πωλούνται και όλα αγοράζονται», σχολίασε ο κ. Τρακάκης, ερωτηθείς εάν η εταιρεία σκοπεύει να προβεί σε ενδεχόμενη εξαγορά κάποιας μικρότερης βιοτεχνίας προϊόντων χάρτου. «Είμαστε πάντα ανοιχτοί σε συζητήσεις», έσπευσε να προσθέσει.

Η έλευση της πανδημίας και δη η αγοραστική «φρενίτιδα» που επικράτησε στην ελληνική αγορά για τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής πριν το πρώτο lockdown εκτόξευσε στα ύψη τις πωλήσεις της εταιρείας. Είναι ενδεικτικό ότι το πρώτο 15νθήμερο του Μαρτίου του 2020, οι πωλήσεις της Endless EC αυξήθηκαν κατά 80%. Άλλωστε, οι πρωτοφανείς συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία οδήγησαν και σε αναπροσαρμογές του χαρτοφυλακίου της εταιρείας. Από πέρυσι τον Μάρτιο, η επιχείρηση ξεκίνησε να εισάγει μάσκες – κατά κύριο λόγο από την Κίνα – καταγράφοντας σταθερά ανοδικές πωλήσεις στο συγκεκριμένο κομμάτι.

«Αναπόφευκτες οι διψήφιες ανατιμήσεις το 2022»

Η εκτίναξη του ενεργειακού κόστους και των πρώτων υλών ανάγκασε την εταιρεία να προβεί σε μονοψήφιες αυξήσεις στις τιμές επιλεγμένων προϊόντων της, με τον κ. Τρακάκη να προβλέπει πως «είναι αναπόφευκτες οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις από τη νέα χρονιά, οι οποίες δεν αποκλείεται, μάλιστα, να κινηθούν σε διψήφια ποσοστά». Να σημειωθεί εδώ πως η επιχείρηση προμηθεύεται πρώτες ύλες από την Ιταλία, η οποία θεωρείται ηγέτιδα στον κλάδο των προϊόντων χάρτου.

Χρονιά ορόσημο για την εταιρεία αποτέλεσε το 2019, όταν ολοκληρώθηκε επένδυση της τάξης των 17 εκατ. ευρώ για την επέκταση των κτηριακών της υποδομών και την αναβάθμιση του μηχανολογικού της εξοπλισμού. Η επένδυση πραγματοποιήθηκε τόσο με ίδια κεφάλαια της εταιρείας, όσο και δανεισμό, ενώ οδήγησε σε αύξηση της παραγωγικότητάς της κατά 50%.

Στο 5% του τζίρου οι εξαγωγές

Παρά το γεγονός ότι τα χαρτικά είναι ένα δύσκολο είδος για εξαγωγές, λόγω του μεγάλου όγκου του – και παρά το γεγονός ότι είναι εξαιρετικά φθηνό προϊόν – η εταιρεία έχει κατορθώσει να αυξήσει την εξωστρέφειά της, με τις εξαγωγές της σήμερα να φτάνουν στο 5% του συνολικού της τζίρου.

Έχοντας ήδη δημιουργήσει ένα σημαντικό δίκτυο πελατών σε όλη την Ελλάδα, η εταιρεία κατόρθωσε να δραστηριοποιηθεί και εκτός συνόρων, πραγματοποιώντας εξαγωγές στην Κύπρο, τα Βαλκάνια, την Τουρκία, ακόμη και στη μακρινή Αυστραλία.

Πέραν της γνωστής σειράς προϊόντων Endless, η εταιρεία αναπτύσσει και παράγει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label) καλύπτοντας τις ανάγκες πελατών που επιθυμούν να προωθήσουν προϊόντα με τη δική τους επωνυμία στην εκάστοτε αγορά όπου και δραστηριοποιούνται.

Η εταιρεία έχει τη δυνατότητα να προτείνει και να δημιουργήσει προϊόντα σε χαρτικά και απορρυπαντικά ανάλογα με τις απαιτήσεις των πελατών της, σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Τα προϊόντα Endless Earth

Πρόσφατα η εταιρεία εισήγαγε μια νέα σειρά προϊόντων, τα Endless Earth, προσφέροντας μια πρόταση αλλαγής στις αγοραστικές συνήθειες του καταναλωτικού κοινού. Η νέα σειρά κυκλοφορεί σε χάρτινη συσκευασία και έχει στόχο την αφύπνιση της περιβαλλοντικής συνείδησης των καταναλωτών, ώστε να μειωθεί η χρήση πλαστικού και να περιοριστεί το αποτύπωμα στο περιβάλλον.

Το brand Endless Earth κυκλοφορεί στην ελληνική αγορά από τον Οκτώβριο του 2020, ενώ είναι σχεδιασμένο για να καταλήξει στον κάδο ανακύκλωσης. Εδώ και μερικούς μήνες, η νέα σειρά προϊόντων βρίσκεται διαθέσιμη στα ράφια των μεγαλύτερων σούπερ μάρκετ της χώρας.

Η «γέννηση» και η πορεία της εταιρείας

Η Ευρωχαρτική ΑΕΒΕ ιδρύθηκε το 1993, ωστόσο η ιστορία της ανατρέχει πίσω στο 1985, όταν συστήνεται στο Περιστέρι η ομόρρυθμη εταιρεία «Ν. Χριστόπουλος - Ι. Τρακάκης Ο.Ε.» με τον διακριτικό τίτλο «ΧΡΙΣΤΡΑΚ Ο.Ε». Με μόλις επτά εργαζομένους, η εταιρεία συστήθηκε στο κοινό από τους δύο οραματιστές – ιδρυτές της που αποφάσισαν να συνεργαστούν σε μια Ελλάδα τότε πρόσφορη για την ανάπτυξη εγχώριας βιομηχανίας.

Η εταιρεία λειτουργεί σε ενοικιαζόμενο χώρο στο Περιστέρι, ενώ το 1989 νοικιάζει ακόμη έναν χώρο 400 τ.μ. για την παραγωγή και αποθήκευση των προϊόντων της. Προς το παρόν δραστηριοποιείται στον κλάδο των επαγγελματικών χαρτικών (χειροπετσέτα, χαρτιά υγείας), ενώ παράγει και κρεμοσάπουνα.

Το πάθος για δημιουργία και η όρεξη για δουλειά δίνουν ώθηση στην αρχική ιδέα, ώστε τρία χρόνια αργότερα η εταιρεία να μετατραπεί στην «ΕΥΡΩΧΑΡΤ Ε.Π.Ε.» και να μεταφερθεί στον Ασπρόπυργο Αττικής, σε μια έκταση περίπου 1.000 τ.μ. Με τη σύσταση της εταιρείας ξεκινά η δραστηριοποίηση στην εμπορία των απορρυπαντικών με σκοπό την επέκταση της προϊοντικής γκάμας.

Το 1993 συστήνεται η εταιρεία Ευρωχαρτική ΑΕΒΕ η οποία ακολουθεί μια ραγδαία αυξητική πορεία, με διαδοχικές επεκτάσεις, σχεδόν κάθε δύο χρόνια, των παραγωγικών εγκαταστάσεων και των αποθηκευτικών χώρων της στη Θέση Ρικιά στον Ασπρόπυργο.

Το 1994 σχεδιάζεται και κατοχυρώνεται το brand name «Endless» με σήμα τον κύκνο, που έμελε αργότερα να κατοχυρωθεί τόσο στην αγορά, όσο και στη συνείδηση των καταναλωτών. Τον ίδιο χρόνο η εταιρεία λειτουργεί το πρώτο της υποκατάστημα στη Θεσσαλονίκη, ενώ ταυτόχρονα με τη σύσταση της Ευρωχαρτικής σηματοδοτείται η έναρξη της παραγωγής υγρών απορρυπαντικών.

Το 2001 λειτουργούν γραφεία και αποθηκευτικοί χώροι σε κτήριο έκτασης 4.000 τ.μ. στη Νέα Μαγνησία Θεσσαλονίκης, προκειμένου να καλυφθούν οι αυξανόμενες ανάγκες του υποκαταστήματος που εξυπηρετεί την αγορά της Βορείου Ελλάδας, ενώ το 2007 δημιουργούνται νέοι αποθηκευτικοί χώροι έκτασης 8.250 τ.μ. στη θέση Ρικιά στον Ασπρόπυργο.

Σήμερα, το τμήμα παραγωγής χαρτικών της εταιρείας αποτελείται από 19 γραμμές παραγωγής, η συνολική παραγωγική ικανότητα των οποίων ανέρχεται στους 250 τόνους χαρτιού ημερησίως. Αντίστοιχα, το τμήμα παραγωγής απορρυπαντικών παράγει υγρά απορρυπαντικά και εκπλενόµενα καλλυντικά προϊόντα, µε δυνατότητα εµφιάλωσης από 100ml έως 20lt.

Η εταιρεία απασχολεί 245 άτομα προσωπικό, με την τελευταία χρονιά να έχει προβεί σε 10 προσλήψεις, ενώ συγκαταλέγεται στη λίστα των μεγαλύτερων εταιρειών της Ελλάδας, με βάση τη λίστα της ICAP.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider