Ελλάδα
01-10-2021 | 12:00

«Κλείδωσε» η πίτα των 46,5 εκατ. για τους τεχνικούς συμβούλους των μεγάλων projects υποδομών

«Κλείδωσε» η πίτα των 46,5 εκατ. για τους τεχνικούς συμβούλους των μεγάλων projects υποδομών
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Ένα μεγάλο γκρουπ τεχνικών συμβούλων και γραφείων μελετών θα «μοιραστεί την πίτα» των 46,5 εκατ. ευρώ που δίνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για αναζήτηση εξειδικευμένων συμβούλων που θα συνδράμουν στην προώθηση μεγάλων διαγωνισμών και έργων.

Σε σχετική απόφαση (έγγραφο με ημερομηνία 29/09/2021) αποφασίστηκε επισήμως η κατακύρωση της σύμβασης συμφωνίας πλαίσιο για την παροχή υπηρεσιών τεχνικού συμβούλου σε διαφορετικά στάδια ωρίμανσης και υλοποίησης έργων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με προϋπολογισμό 31 εκατ. ευρώ, συν δικαίωμα προαίρεσης 15,5 εκατ. ευρώ, άρα συνολικά 46,5 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ).

Η σύμβαση πήγε και «με τη βούλα» στους φορείς: ΣΑΛΦΩ, PLANET, HILL INTERNATIONAL– ΝΑΜΑ – CONCEPT– LDK ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ– TREK ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ – ΣΑΜΑΡΑΣ, που είχαν ανακηρυχθεί και προσωρινοί ανάδοχοι σε προηγούμενα στάδια του διαγωνισμού.

Οι σύμβουλοι θα συμμετάσχουν σε συμφωνία – πλαίσιο και θα καλούνται από το υπουργείο Υποδομών να συνδράμουν στην προετοιμασία / ωρίμανση διαγωνισμών μεγάλων ή μικρότερων έργων, στην παρακολούθηση των έργων (στο διαγωνισμό είχαν υποβληθεί πέντε προσφορές). Λαμβάνοντας υπόψη τις αυξημένες απαιτήσεις για την ωρίμανση και υλοποίηση έργων, δεδομένης και της ανάγκης ταχείας απορρόφησης των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης της Ε.Ε. καθώς και από τα Επιχειρησιακά Προγράμματα της Προγραμματικής Περιόδου 2021-2027 (ΕΣΠΑ), απαιτείται η άμεση υποστήριξη των δομών του Υπουργείου σε όλα τα στάδια υλοποίηση των έργων του προαναφερόμενου προγράμματος.

 Υπενθυμίζεται ότι ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής έχει ανακοινώσει την κατάρτιση ενός ολοκληρωμένου προγράμματος έργων ύψους 13 δισ. ευρώ, στο οποίο περιλαμβάνονται εμβληματικά έργα, όπως οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, ο ΒΟΑΚ, η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος, το βόρειο τμήμα του Ε65, το flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας σε 7.000 σημεία κ.α.

Οι σύμβουλοι αναλαμβάνουν την προεργασία – ιεράρχηση και υποβοήθηση για τον Στρατηγικό Σχεδιασμό Νέων Έργων, την εξέταση και αξιολόγηση υφιστάμενων έργων (με την καταγραφή προόδου των σχετικών δράσεων της Διοίκησης, βαθμού ωρίμανσης των απαιτούμενων μελετών, έλεγχο του προϋπολογισμού αναφοράς (πληρότητα, εύλογο κόστους) καθώς και την εξέταση των δυνατοτήτων χρηματοδότησης των νέων έργων και υποστήριξη του Υπουργείου στην εξασφάλιση πόρων).

Σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού πλαισίου από τους συνολικά πέντε συμμετέχοντες το υπουργείο ΥΠΟΜΕ θα επέλεγε τελικά τρία σχήματα με τα οποία θα συμβληθεί, όπως και συνέβη. Η επιλογή έγινε κατά 85% από την τεχνική επάρκεια των σχημάτων και κατά 15% από την οικονομική τους προσφορά. Αυτό γίνεται για να διασφαλιστεί η τεχνική αρτιότητα στην συνδρομή του έργου του υπουργείου. Σε κάθε νέο έργο που θα θέλει να τρέξει το Υποδομών, θα φωνάζει τα τρία αυτά σχήματα που θα καλούνται κάθε φορά, για κάθε έργο να δίνουν την προσφορά τους για να προσλαμβάνονται και να βοηθούν στην ωρίμανση και θέση προς δημοπράτηση των έργων.

Να σημειώσουμε ότι ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης, κατά την ομιλία του σε Συνέδριο του Συνδέσμου Ελληνικών Εταιρειών - Γραφείων Μελετών, επισήμανε ότι στο υπουργείο «δουλεύουμε με σοβαρό σχεδιασμό για έργα που θα αλλάξουν μακροπρόθεσμα την εικόνα της χώρας, αλλά και την καθημερινότητα του πολίτη, τα αποτελέσματα της οποίας σταδιακά θα γίνονται και πιο ορατά». Στη συνέχεια ο υφυπουργός αναφέρθηκε στο πλάνο των 13 δισ. έργων που έχει καταρτίσει το υπουργείο Υποδομών και μεταφορών, δηλαδή τους διαγωνισμούς που τρέχουν ή θα τρέξουν το επόμενο διάστημα, επισημαίνοντας ότι προωθείται η δημοπράτηση έργων με καινοτόμους και ευέλικτους τρόπους.

 «Στον πυρήνα τους έχουν, την εκπόνηση μεγαλύτερου τμήματος των μελετών κατά τη φάση κατασκευής, πάντα από γραφεία με τα απαραίτητα προσόντα, με εμπειρία, με πτυχία, αλλά και με τις νόμιμες αμοιβές που προβλέπονται. Έτσι, θα αποφύγουμε κακοτοπιές του παρελθόντος με αλλαγές μελετών, συμπληρωματικές συμβάσεις και καθυστερήσεις και καταφέρνουμε και οι δικές σας αμοιβές να δίνονται κανονικά και τα έργα να προχωρούν και να εκτελούνται στην ώρα τους». Ο κ. Καραγιάννης, επίσης είπε ότι «άμεσα θα ξεκινήσουμε και μια νέα μεγάλη συμφωνία-πλαίσιο αποκλειστικά για μελέτες, μέσω της οποίας θα σχεδιάσουμε τα μεγάλα έργα της επόμενης γενιάς στη χώρα». Στο σημείο αυτό έκανε λόγο για μια «win – win συνθήκη για όλο τον κλάδο των δημοσίων έργων».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.