Ελλάδα
23-08-2021 | 14:26

Σε τροχιά υλοποίησης οδικό έργο ύψους 39,3 εκατ. ευρώ που θα συνδέει Ελλάδα - Βουλγαρία

Νίκη Παπάζογλου
Μοιράσου το
Σε τροχιά υλοποίησης οδικό έργο ύψους 39,3 εκατ. ευρώ που θα συνδέει Ελλάδα - Βουλγαρία
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει ένα ακόμα μεγάλο οδικό έργο με στόχο να συνδέει την χώρα μας με την Βουλγαρία. Ο λόγος για την προκήρυξη από την Εγνατία Οδό ΑΕ διαγωνισμού για την κατασκευή δύο τμημάτων του κάθετου άξονα της Ξάνθης. 

Ειδικότερα, όπως προκύπτει από την προκήρυξη πρόκειται για τον «Κάθετο Άξονα 70 Εγνατίας Oδού και συγκεκριμένα για τα τμήματα «Εχίνος – Μελίβοια» & «Μελίβοια – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα» και υποτμήμα «Παράκαμψη Μελιβοίων - Δημάριο».

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 39,3 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και αντικείμενο αυτού είναι η πλήρης κατασκευή της αρτηρίας του κάθετου άξονα, μήκους 10,76 χλμ. περίπου, η κατασκευή τεσσάρων ισόπεδων κόμβων με τις συνδετήριες σε αυτούς οδούς, συνολικού μήκους 2,0 χλμ. περίπου, καθώς και η αποκατάσταση του υφιστάμενου τοπικού οδικού δικτύου.

Αναλυτικότερα κι όπως προκύπτει από την τεχνική περιγραφή του έργα στα 10,76 χλμ. οδικής χάραξης περιλαμβάνονται : 

  • Η κατασκευή τμήματος νέας χάραξης για την Παράκαμψη του οικισμού Μελίβοια, συνολικού μήκους 2,11 χλμ., από τη Χ.Θ. 5+836,05 του τμήματος 70.2.1 «Εχίνος – Μελίβοια» επί της υφιστάμενης οδού Εχίνου – Μελιβοίων και πέρας τη Χ.Θ. 7+947,68 και την κατασκευή των ισόπεδων κόμβων προς Μελίβοια-ανατολικά και προς Αιμόνιο/Μελίβοια-δυτικά και 
  • η βελτίωση – αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού με τοπικές παραλλαγές της χάραξης όπου απαιτείται, από Μελίβοια έως Δημάριο, μήκους 8,65 χλμ. περίπου, από τη Χ.Θ. 0+000 έως τη Χ.Θ. 8+646 του τμήματος 70.2.2 «Μελίβοια –Δημάριο - Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα», την κατασκευή των ισόπεδων κόμβων Κοτύλης και Δημαρίου και την προσαρμογή στο υπό κατασκευή έργο από Δημάριο έως Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα. 

Παράλληλα το έργο περιλαμβάνει και την πλήρη κατασκευή της αρτηρίας με διατομή γ2 (7,5/10,5m), σύμφωνα με τη Διακρατική Συμφωνία Ελλάδας – Βουλγαρίας, με την ταχύτητα μελέτης στο τμήμα αυτό να κυμαίνεται από 40 έως 60 χλμ/ώρα κατά περιοχές, λόγω του έντονου ορεινού αναγλύφου.  

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να καταθέσουν προσφορές έως και τις  22 Σεπτεμβρίου 2021 και ώρα 16:00. Κριτήριο ανάθεσης του διαγωνισμού θα είναι η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά μόνο βάσει τιμής (χαμηλότερη τιμή). Η διάρκεια της σύμβασης είναι 24 μήνες και το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων επενδύσεων (ΠΔΕ).

Εικόνα
οδικός άξονας

Να θυμίσουμε ότι ο Κάθετος Άξονας «Ξάνθη - Εχίνος - Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα» συνδέει την Εγνατία Οδό με τα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα σε θέση νέου μεθοριακού σταθμού. Αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου και με την κατασκευή του θα συνδεθεί το Σμόλιαν και το Ρούντοζεμ της Βουλγαρίας με τον οδικό άξονα προς Ξάνθη, μέσω της υφιστάμενης οδού, και κατ’ επέκταση με τον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας οδού μέσω των Α.Κ. Βανιάνου και Α.Κ. Βαφέικων.

Σημειωτέον ότι την Εγνατία Οδό τροφοδοτούν 9 κάθετοι άξονες, οι οποίοι, σαν τμήματα των Πανευρωπαϊκών Διαδρόμων, εξασφαλίζουν τη σύνδεση της Ελλάδας με τις Βαλκανικές χώρες και την Ευρώπη.

Οι Κάθετοι αυτοί Άξονες, οδηγούν από την Εγνατία Οδό προς τα σύνορα με την Αλβανία (προς Τίρανα), προς τη Δυτική Βουλγαρία (προς Σόφια), προς την Ανατολική Βουλγαρία (Μπουργκάς) και προς την ΠΓΔΜ (προς Σκόπια).

Ήδη μάλιστα υπό κατασκευή βρίσκεται το δεύτερο τμήμα του κάθετου άξονα Δημάριο-Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα. Το έργο το οποίο δημοπρατήθηκε στις 11 Ιανουαρίου 2018, και στις 18 Μαΐου του ίδιου έτους υπεγράφη η σχετική σύμβαση με την ΑΚΤΩΡ κι αναμένεται να ολοκληρωθεί το τρίτο τρίμηνο του 2022. 

Με την ολοκλήρωση των αξόνων αυτών, μειώνεται σημαντικά η απόσταση και ο χρόνος απόκρισης, με αποτέλεσμα σε περίπου τρεις ώρες να μπορεί κάποιος να φθάσει από τις πρωτεύουσες των χωρών της Νότιας Βαλκανικής στη Θεσσαλονίκη, με προφανή οικονομικά οφέλη για την χώρα και ειδικότερα για την Βόρεια Ελλάδα.

Η Εγνατία Οδός ΑΕ έχει αναλάβει, παράλληλα με τον κύριο άξονα, τη διαχείριση της μελέτης και της κατασκευής τριών βασικών Κάθετων Αξόνων, από τους 9 που την τροφοδοτούν.
Πρόκειται για τους άξονες:

  1. Σιάτιστα-Ιεροπηγή-Κρυσταλλοπηγή (Αλβανία- Πανευρωπαϊκός Διάδρομος VIII), συνολικού μήκους 72 χλμ.
  2. Θεσσαλονίκη- Σέρρες- Προμαχών (Βουλγαρία- Πανευρωπαϊκός Διάδρομος IV), συνολικού μήκους 96 χλμ.
  3. Αρδάνιο- Ορμένιο (Βουλγαρία- Πανευρωπαϊκός Διάδρομος ΙΧ), συνολικού μήκους 124 χλμ.

Επιπλέον, από τον Ιούλιο του 2006, η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε., ανέλαβε την μελέτη και κατασκευή τριών ακόμη Κάθετων Αξόνων:

  1. Κομοτηνή-Νυμφαία-Ελληνο-Βουλγαρικά Σύνορα (Βουλγαρία-Πανευρωπαϊκός Διάδρομος ΙΧ)
  2. Ξάνθη- Εχίνος -Ελληνο-Βουλγαρικά Σύνορα (Βουλγαρία)
  3. Σέρρες – Δράμα – Καβάλα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.