Ελλάδα
02-05-2021 | 09:19

Έρχεται καλοκαίρι με εργοτάξια Μετρό

Έρχεται καλοκαίρι με εργοτάξια Μετρό
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Αποτελεί αναμφίβολα ένα από τα μεγαλύτερα έργα… της γενιάς του. Ο λόγος για το project της της Γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας το οποίο φτάνει ολοένα και πιο κοντά σε τροχιά υλοποίησης, καθώς τα πρώτα εργοτάξια αναμένονται στις αρχές του καλοκαιρού, σηματοδοτώντας το «κλείσιμο» μιας μεγάλης σε διάρκεια περιόδου κρίσης σε αυτόν τον τομέα αλλά και το «άνοιγμα» ενός κύκλου σταδιακή επέκτασης του μέσου, προς όφελος των πολιτών και των μετακινήσεων.

Για άλλη μια φορά προ ημερών, ο γενικός γραμματέας Υποδομών, κ. Καραγιάννης, «έδωσε το σύνθημα» καθώς αναφέρθηκε στην επέκταση του Μετρό λέγοντας πως «πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα έργα που θα υλοποιεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών» ύψους 1,2 δις ευρώ. Εκτίμησε ότι στις αρχές του καλοκαιριού θα στηθούν τα πρώτα εργοτάξια για την επέκταση της γραμμής 4 του Μετρό, από το Γουδί ως την Βεΐκου και τη Κατεχάκη.

«Θα ξεκινήσει ένα από τα μεγαλύτερα κατασκευαστικά έργα που έγιναν ποτέ στη χώρα» υπογράμμισε ο κ. Καραγιάννης επισημαίνοντας πως το επόμενο διάστημα αναμένεται να στηθούν 15 εργοτάξια. Μάλιστα τόνισε ότι σύμφωνα με τον προγραμματισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εντός του καλοκαιριού θα ξεκινήσουν να στήνονται τα πρώτα εργοτάξια στην Κατεχάκη, στο Άλσος Βεΐκου, στα Εξάρχεια και στο Κολωνάκι. Να σημειωθεί ότι η πρώτη φάση της Γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας είναι συνολικού μήκους 13 χλμ. με 15 σταθμούς.

Επί της ουσία πρόκειται για την έναρξη του «πακέτου» με τις πρόδρομες εργασίες, που υπεγράφη πριν έναν μήνα με την εταιρεία ΕΡΕΤΒΟ, η οποία και έχει αναλάβει τις μετακινήσεις δικτύων κοινής ωφέλειας, τις αρχαιολογικές εργασίες, την μετατόπιση κυκλοφορίας όπου είναι απαραίτητο και άλλες αναλόγου είδους προετοιμασίες που θα «ανοίξουν τον δρόμο» ώστε να «στηθούν» προσεχώς τα βασικά και μεγάλα εργοτάξια του κυρίως έργου. Περιλαμβάνει τη μετατόπιση δικτύων ΟΚΩ σε όλους τους χώρους που θα γίνουν οι σταθμοί μετρό και τα φρέατα, κυκλοφοριακές μελέτες και παρακάμψεις. Περιλαμβάνει επίσης εργασίες αποξηλώσεων, καθώς και μετατοπίσεις προτομών, αγαλμάτων κλπ. Καθώς και αρχαιολογικές εργασίες, όπως διερευνητικές τομές για τον εντοπισμό αρχαιοτήτων, φύλαξη των χώρων των αρχαιολογικών εργασιών, αρχαιολογικές ανασκαφές, καταγραφή , αποτύπωση, συντήρηση και φύλαξη των ευρημάτων και αρχαιοτήτων.

Την επόμενη φάση, που όμως είναι και η βασική, έχει αναλάβει η κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM. Ωστόσο, να σημειωθεί ότι βάσει της σύμβασης για το κύριο έργο, οι χώροι των σταθμών δεν παραδίδονται από τον αρμόδιο φορέα, δηλαδή την Αττικό Μετρό, στην κοινοπραξία όλοι ταυτόχρονα. Αλλά αυτό θα γίνεται σταδιακά, με αντίστοιχες προθεσμίες, με την πρώτη παράδοση να υπολογίζεται στους 6-6 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης και στη συνέχεια να ακολουθούν οι επόμενες τμηματικές παραδόσεις. Άλλωστε, καλώς εχόντων των πραγμάτων, οι πρώτες εργασίες για τον βασικό κορμό του έργου αναμένονται αρχές του 2022. Μέχρι τότε, η ΕΡΕΤΒΟ θα πρέπει να έχει κάνει τη δική της δουλειά ώστε να ετοιμάσει τους χώρους για να στηθούν τα εργοτάξια του βασικού έργου.

Με τη Γραμμή 4 «Άλσος Βεΐκου – Γουδή» του Μετρό, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αλλά και η Αττικό Μετρό προσβλέπουν στην εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του κέντρου της Αθήνας, στην κατασκευή νέων σταθμών σε κομβικά σημεία του κέντρου (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός), στο να αποσυμφορηθούν υφιστάμενοι κεντρικοί σταθμοί, ενώ θα διευκολύνεται η πρόσβαση σε εγκαταστάσεις, όπως Δικαστήρια, Νοσοκομεία, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα κλπ. Συνολικά εκτιμάται ότι με τη Γραμμή 4 του Μετρό θα μετακινούνται περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ οι μετακινήσεις με ΙΧ αναμένεται να μειωθούν κατά 53.000 ημερησίως.

Οι 15 νέοι σταθμοί θα είναι σε: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.

Βάσει πρόρφατης ενημέρωσης, για τις πρόδρομες εργασίες συνολικά θα αναπτυχθούν 25 θέσεις (σταθμοί, φρέατα, επίσταθμοι Βεϊκου και Κατεχάκη), οι οποίες θα χωριστούν σε τρεις ομάδες, βάσει χρονοδιαγράμματος παράδοσης στον ανάδοχο του βασικού έργου, αλλά και πιθανότητας εντοπισμού αρχαίων και πολυπλοκότητας δικτύων ΟΚΩ.

Η πρώτη ομάδα αφορά εννέα θέσεις όπου οι εργασίες θα ξεκινήσουν άμεσα: Φρεάτια στα δύο “άκρα” του έργου, από όπου θα μπει ο “Μετροπόντικας” για να ξεκινήσει την κατασκευή της σήραγγας, δηλαδή σε Βεΐκου και Κατεχάκη. Τους σταθμούς Ακαδημία , Ευαγγελισμός, Εξάρχεια, Κολωνάκι. Και τα φρέατα σε Βιβλιοθήκη, Διακλάδωση Ευαγγελισμού και ΓΝΑ.

Η δεύτερη ομάδα αφορά επίσης εννέα θέσεις: Τους σταθμούς Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Άλσος Βεΐκου, Κυψέλη, Ελικώνος. Τη σήραγγα ανοιχτού ορύγματος και τα φρέατα ΕΥΔΑΠ Φορμίωνος και Δικαιοσύνης.

Η τρίτη ομάδα τέλος αφορά επτά θέσεις: Τους σταθμούς Γαλάτσι, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή και το φρεάτιο Νήαρ Ήστ.

Η Αττικό Μετρό θα εκτελέσει τη διερεύνηση δικτύων ΟΚΩ και αρχαιολογικών στις ίδιες θέσεις ανά ομάδα ώστε να περιοριστεί η όχληση από τα έργα. Ήδη έχει κάνει επαφές με ΟΚΩ και με τους Δήμους, όπου θα γίνουν οι εργασίες (Αθηναίων, Καισαριανής, Ζωγράφου, Γαλατσίου).

Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών αναφέρθηκε προς ημερών και στην επέκταση προς Πειραιά λέγοντας πως το επόμενο καλοκαίρι αναμένεται να παραδοθούν στο κοινό οι τρείς τελευταίοι σταθμοί του Μετρό. «Ο Πειραιάς πλέον θα είναι ένας πλήρης συγκοινωνιακός κόμβος όπου εκεί πέρα θα μπορεί κάποιος να φεύγει από το λιμάνι του Πειραιά και σε 55 λεπτά να είναι στο αεροδρόμιο» τόνισε χαρακτηριστικά.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.