Τεχνολογία
20-12-2018 | 09:00

Οι καλύτερες επιστημονικές έρευνες του 2018

Οι καλύτερες επιστημονικές έρευνες του 2018

Οι  επιστήμονες περνούν τις περισσότερες ώρες της μέρας τους κλεισμένοι στα εργαστήριά τους, προσπαθώντας να ανακαλύψουν κάτι που ίσως φανεί, κατά κάποιο τρόπο, σωτήριο για την υπόλοιπη ανθρωπότητα.

Τις περισσότερες φορές, κι ανεξαρτήτως αν τα ευρήματά τους όντως αλλάζουν τη ζωή μας, αυτές οι επιστημονικές έρευνες παραμένουν στην αφάνεια, τουλάχιστον για τον πολύ κόσμο.

Δεν λείπουν όμως και εκείνες οι περιπτώσεις, που οι επιστήμονες δημοσιεύουν τα αποτελέσματα των ερευνών τους και κάποια από τα «συγκλονιστικά» ευρήματά τους κάποτε φτάνουν έως και, πραγματικά, να συγκλονίσουν, χάρη κυρίως στο Διαδίκτυο και τα social media, και τον πολύ κόσμο, πέρα από την απήχηση που χαίρουν μεταξύ της επιστημονικής κοινότητας.

Στην παρακάτω λίστα έχουν συγκεντρωθεί οι 5 κορυφαίες επιστημονικές ανακαλύψεις του 2018, βάσει του πως οι διάφορες επιστημονικές εργασίες έγιναν αντικείμενο διαλόγου σε επιστημονικά μπλογκ, σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σε δημοσιευμένα άρθρα.

Δείτε το παρακάτω top 5:

Στη συγκεκριμένη έρευνα, οι επιστήμονες εξέτασαν ασθενείς με πρώιμο στάδιο καρκίνου του στήθους, του προστάτη, των πνευμόνων ή του παχέος εντέρου.

Κάποιοι ασθενείς επέλεξαν να χρησιμοποιήσουν συμπληρωματικές θεραπείες, που περιελάμβαναν βότανα, συμπληρώματα, βελονισμό, ειδικές δίαιτες και άλλες θεραπείες που δεν είχαν ελεγχθεί κλινικά.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν πως αυτοί οι ασθενείς που έκαναν χρήση συμπληρωματικών θεραπειών είχαν περισσότερες πιθανότητες να καθυστερήσουν ή ακόμη και να αρνηθούν τις συμβατικές θεραπείες όπως η χημειοθεραπεία, οι ακτινοβολίες, οι εγχειρήσεις ή ορμονοθεραπεία.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με έρευνα, στο συγκεκριμένο σημείο στον Ειρηνικό Ωκεανό μεταξύ Καλιφόρνιας και  Χαβάης υπάρχουν μέχρι και 16 φορές περισσότερα σκουπίδια απ’ ό,τι πίστευαν μέχρι σήμερα οι επιστήμονες.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι πέρα από τον συγκεκριμένο σκουπιδότοπο στον Ειρηνικό Ωκεανό, υπάρχουν τουλάχιστον ακόμη τέσσερα ανάλογα σημεία στον πλανήτη όπου τα απομεινάρια της ανθρώπινης παρέμβασης στη θάλασσα επιπλέουν.

Μελέτη σε 1,2 εκατ. ενήλικες Αμερικανούς ανακάλυψε πως οι άνθρωποι που ασκούνται συχνά, αισθάνονται και καλύτερα.

Μεταξύ των ευρημάτων της έρευνας, συμπεριλαμβάνεται και το εξής: όσοι ασκούνται συχνά παραπονούνται και λιγότερο για μέρες που δεν αισθάνονται καλά όχι μόνο σωματικά αλλά ψυχικά.

Τόσο η έκπληξη όσο και ο αποτροπιασμός πρόκειται για πολύ έντονα συναισθήματα και αποτελούν πολύ ισχυρά κίνητρα για την εξάπλωση των fake news και της παραπληροφόρησης.

Ειδικότερα, ερευνητές του MIT εξέτασαν 126.000 tweets, από 3,5 εκατ. χρήστες, μεταξύ 2006 και 2017.

Τα συγκλονιστικά τους ευρήματα υποδεικνύουν ότι οι ψευδείς ειδήσεις μεταδίδονται έως και 6 φορές πιο γρήγορα από τις αληθινές, με τα ψέμματα να έχουν κατά 70% μεγαλύτερη πιθανότητα για retweet, ανεξαρτήτως του αριθμού των ακολούθων του λογαριασμού ή τυχόν επαλήθευσης.

Μια ομάδα ερευνητών δημόσιας υγείας από το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ επισκέφτηκε σπίτι-σπίτι τους πληγέντες από τον καταστροφικό τυφώνα, ρωτώντας αν μεταξύ των μελών της οικογένειας υπήρχε κάποιος νεκρός.

Από τη συγκεκριμένη έρευνα προέκυψε ότι ο αριθμός των θυμάτων κυμαινόταν από 793 έως 8.498. Και σίγουρα αυτοί οι αριθμοί απέχουν πολύ από την επίσημη κρατική εκδοχή για 64 νεκρούς.

Μετά τη δημοσίευση της παραπάνω έκθεσης, η κυβέρνηση του Πουέρτο Ρίκο διακριτικά ανέβασε τον τραγικό απολογισμό στους 1.400, με τον πραγματικό αριθμό, ενδεχομένως, να είναι ακόμη μεγαλύτερος.

Προηγούμενο