Μάχη για τα 861 εκατ. της αγοράς των καλλυντικών

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Μάχη για τα 861 εκατ. της αγοράς των καλλυντικών
Οι παραδοσιακοί «παίκτες» και οι νέες αφίξεις στην αγορά των καλλυντικών.

Σκληρή μάχη για ένα μερίδιο από την πίτα των 861 εκατ. ευρώ του τζίρου των καλλυντικών, δίνουν οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο.

Είτε πρόκειται για μεγάλες αλυσίδες καλλυντικών (Hondos Center, Sephora, Galerie de beaute ), είτε για πολυκαταστήματα (Attica, Notos) και για επώνυμα καταστήματα (Apivita, Korres κ.α). Σούπερ μάρκετ, με καλλυντικά ευρείας διανομής και φαρμακεία διεκδικούν επίσης ένα πολύ σημαντικό μερίδιο στην αγορά, όπως και τα ηλεκτρονικά καταστήματα που σημειώνουν ραγδαία ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια.

Στο παιχνίδι του ανταγωνισμού αναμένεται μάλιστα να μπει σύντομα άλλος ένας ισχυρός παίκτης, μετά τη συμφωνία του επιχειρηματία Σάμι Φάις με την ανερχόμενη ιταλική εταιρεία καλλυντικών ΚΙΚΟ Milano.

Η εγχώρια αγορά πάντως, μετά τη συρρίκνωση που υπέστη τα χρόνια της κρίσης, φαίνεται να ανακάμπτει. Σύμφωνα με την Cosmetics Europe, οι αξίες λιανικής των καλλυντικών και των αρωμάτων στην Ελλάδα, από 849 εκατ. ευρώ το 2017 αυξήθηκαν σε 861 εκατ. ευρώ το 2018, ενώ η κατά κεφαλήν καταναλωτική δαπάνη στη χώρα μας διαμορφώθηκε πέρυσι στα 80 ευρώ, έναντι 79 ευρώ το 2017 και το 2016.

Η αγορά καλλυντικών προβλέπεται να εμφανίσει θετικό πρόσημο και το 2019. Παράλληλα την τελευταία διετία μάλιστα καταγράφεται αύξηση της εγχώριας παραγωγής. Το γεγονός αυτό, όπως επισημαίνεται, οφείλεται στη σταδιακή προτίμηση των Eλλήνων καταναλωτών στα εγχώρια προϊόντα καθώς και στην αύξηση των εξαγωγών.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Αρωμάτων και Καλλυντικών και της Cosmetics Europe, τα προϊόντα περιποίησης προσώπου και σώματος έρχονται σταθερά πρώτα στη «λίστα» των καλλυντικών (32,9%), δεύτερα έρχονται τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών (25,4%), ακολουθούν τα προϊόντα υγιεινής (22,7%), το μακιγιάζ (10,1%) και τα αρώματα (8,9%).

Μεγάλη μάχη στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Τα σούπερ μάρκετ παραμένουν το κυρίαρχο κανάλι διανομής των καλλυντικών στη χώρα μας με ποσοστό 41,3% επί του συνόλου των πωλήσεων.

Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, στα σούπερ μάρκετ η Sarantis ηγείται σε κατηγορίες όπως τα αντηλιακά, ελέγχοντας πάνω από το 1/3 της αγοράς ενώ έχει δυναμική παρουσία σε αρώματα και αποσμητικά. Ο όμιλος Σαράντη ανακοίνωσε κέρδη 13,65 εκατ. ευρώ για το Α’ εξάμηνο του 2019, αυξημένα κατά 15,3% σε σχέση με πέρσι, ενώ οι ενοποιημένες πωλήσεις του ομίλου ανήλθαν σε 172,19 εκατ. ευρώ.

Στα προϊόντα περιποίησης προσώπου και τα προϊόντα μακιγιάζ, τα οποία αποτελούν και τις πιο δυναμικές κατηγορίες στη συγκεκριμένη αγορά, μεγάλη δύναμη είναι η L’Oreal, ενώ σημαντική παρουσία έχει και η Garnier. Στην κατηγορία των σαμπουάν η P&G και ακολουθούν L’Oreal, Unilever και Henkel.

Φαρμακεία και e-shops

Όλο και μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά των καλλυντικών αποκτά τα τελευταία χρόνια το «κανάλι» των φαρμακείων, παρουσιάζοντας τον μεγαλύτερο ετήσιο ρυθμό αύξησης. Καθοριστικό ρόλο σε αυτό έπαιξαν τα e-shops που προσελκύουν όλο και περισσότερους αγοραστές.

Πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι οι πωλήσεις καλλυντικών φτάνουν τα 100 εκατ. ευρώ στα online φαρμακεία.

Στην Ελλάδα τα φαρμακεία αντιπροσωπεύουν περίπου το 26,1% των καναλιών διανομής. Αντίστοιχα το e-commerce, βάσει εκτιμήσεων, αντιστοιχεί στο 5,8% του συνόλου των πωλήσεων το 2018 έναντι 3,9% το 2016.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider