Περίοπτη θέση στην αγορά του Πειραιά διεκδικεί η εμβληματική μπύρα Πειραϊκή κι ενώ συμπληρώνονται τέσσερις μήνες από τη δυναμική επανακυκλοφορία της, με την υπογραφή της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης.
Υπενθυμίζεται εδώ ότι η ΕΖΑ απέκτησε το εμπορικό σήμα της Πειραϊκής Μικροζυθοποιίας το 2024 μετά από πλειστηριασμό.
«Το επαναλανσάρισμα της Πειραϊκής ξεκίνησε τον Μάρτιο και μέχρι τώρα πηγαίνει πολύ καλά. Υπάρχει μεγάλη απήχηση», αποκάλυψε στους εκπροσώπους του Τύπου ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης, Νικήτας Ασπιώτης, στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στον Όρμο της Αφροδίτης στον Πειραιά.
Φιγουράρει σε Σκλαβενίτη και HORECA
«Θέλουμε η Πειραϊκή να γίνει η πρώτη μπύρα του Πειραιά», σημείωσε εμφατικά ο ίδιος, αποκαλύπτοντας πως για την ώρα το προϊόν κυκλοφορεί αποκλειστικά στην αγορά του Πειραιά και δη στο κανάλι HORECA, αλλά και στα ράφια των καταστημάτων της αλυσίδας Σκλαβενίτη στον Πειραιά.
Ταυτόχρονα, δεν απέκλεισε και την κυκλοφορία της σε κάποια σημεία του Αργοσαρωνικού, εξηγώντας ωστόσο ταυτόχρονα πως για την ώρα η ΕΖΑ δεν εξετάζει το ενδεχόμενο επέκτασης της Πειραϊκής εκτός των συνόρων του Πειραιά και δη σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη κ.α.
Η Πειραϊκή γεννήθηκε στη Δραπετσώνα και είναι μια μπύρα αργής ωρίμανσης με έντονα τοπικό χαρακτήρα. Η συνταγή της είναι ένα καλά φυλαγμένο μυστικό με 5% αλκοόλ, δημιουργημένο για να ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στη δροσιστική γεύση και τη διακριτική πικράδα. Είναι η μπύρα όπως παλιά, πιστή στην παράδοση και σεβασμό στα ποιοτικά υλικά και την τέχνη της ζυθοποιίας.
Πάνω η ΕΖΑ, κάτω η αγορά
Κληθείς να περιγράψει την εικόνα που παρουσιάζει σήμερα η αγορά της μπύρας στην Ελλάδα, ο κ. Ασπιώτης εξήγησε ότι κινείται πτωτικά, καταγράφοντας υποχώρηση τζίρου έως και 6% στο εξάμηνο του 2025 έναντι της αντίστοιχης περυσινής περιόδου, καθώς δεν ευνόησαν οι καιρικές συνθήκες, αλλά κι ενώ συντηρείται ένα κλίμα ακρίβειας στην εστίαση.
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τον επικεφαλής της ΕΖΑ, η αγορά HORECA μετρά απώλειες έως και 9%.
Ωστόσο και κόντρα στην πτωτική τάση, η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης «τρέχει» με ανάπτυξη 7% στο εξάμηνο.
Για τη συνέχεια, δε, ο κ. Ασπιώτης εμφανίζεται αισιόδοξος, κάνοντας λόγο για έναν πολύ καλό Ιούνιο που μπορεί να δώσει ισχυρή ώθηση για τη συνέχεια, με ώθηση από τον τουρισμό. «Ποντάρουμε σε ένα πολύ καλό τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου, ενώ κρίσιμος θα είναι και ο Οκτώβριος», σημείωσε, υπενθυμίζοντας πως η κατανάλωση μπύρας στην Ελλάδα συνδέεται πολύ με την ψυχολογία.
Τα νέα προϊόντα
Η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης επικεντρώνεται στην περαιτέρω ενίσχυση της θέσης της στην πολλά υποσχόμενη αγορά της μπύρας, μέσα από στρατηγικές επενδύσεις στα προϊόντα της.
Με το βλέμμα πάντοτε στην τουριστική σεζόν, ανακοίνωσε μόλις τον περασμένο μήνα την έναρξη της στρατηγικής της συνεργασίας για την αποκλειστική διανομή στην Ελλάδα της ιστορικής ιταλικής ζυθοποιίας Menabrea.
Πιστή στην αποστολή της να προσφέρει στους Έλληνες καταναλωτές μπύρες υψηλής ποιότητας, η ΕΖΑ εμπλουτίζει το διεθνές της portfolio με την La 150° Bionda, την εμβληματική premium lager της Menabrea, με ισορροπημένη γεύση και περιεκτικότητα 4,8% σε αλκοόλ. Ζυθοποιεία με φυσικό αλπικό νερό και εκλεκτές πρώτες ύλες, ακολουθώντας μια παραδοσιακή συνταγή που αντανακλά τη ζυθοποιητική δεξιοτεχνία πέντε γενεών.
Νωρίτερα και δη στις αρχές του 2025, η εταιρεία προχώρησε στη διάθεση επιπλέον καινοτόμων προϊόντων που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες προτιμήσεις των καταναλωτών. Τα νέα προϊόντα είναι η Pils Hellas Radler 2%, η Pils Hellas 0,0% και η A Toda Madre που ήρθαν να εμπλουτίσουν το χαρτοφυλάκιό της, προσφέροντας περισσότερες επιλογές με έμφαση στην ποιότητα, τη γεύση και τη διαφοροποίηση.
Όπως επιβεβαιώνεται και από τα νέα προϊόντα, η επένδυση στην κατηγορία της μπύρας χωρίς αλκοόλ αποτελεί βασικό πυλώνα της αναπτυξιακής στρατηγικής της εταιρείας, καθώς πρόκειται για μια κατηγορία που καταγράφει υγιή ανάπτυξη.Στην κατηγορία της μπύρας χωρίς αλκοόλ η ΕΖΑ καταγράφει σημαντική ανάπτυξη, ενώ το συνολικό μερίδιο αυτής της κατηγορίας στο σύνολο της αγοράς ανέρχεται κοντά στο 3%. Υπενθυμίζεται, μάλιστα, ότι πλέον η ΕΖΑ διαθέτει μια μοναδική γραμμή παραγωγής σε όλη την Ελλάδα, η οποία παρασκευάζει μια ολοκληρωμένη μπύρα και αφαιρεί στη συνέχεια την αλκοόλη.
Υπενθυμίζεται εδώ ότι η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης βρίσκεται σε τροχιά εξυγίανσης από το 2023, με τη διοίκηση να εκφράζει πριν από μερικούς μήνες στους δημοσιογράφους αισιοδοξία για ένα καλύτερο 2025 και να προβλέπει την επιστροφή της εταιρείας στην κερδοφορία το 2026, μέσα από στρατηγικές επενδύσεις στα προϊόντα της.
Μόλις τον περασμένο Φεβρουάριο, η ΕΖΑ ολοκλήρωσε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 7 εκατ. ευρώ, με τη συμμετοχή όλων των υφιστάμενων μετόχων, δηλώνοντας κατά αυτόν τον τρόπο έμπρακτα την πίστη τους στο επιχειρηματικό μοντέλο.
Η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης ιδρύθηκε το 1989 και αποτελεί τη μεγαλύτερη ανεξάρτητη ελληνική ζυθοποιία, η οποία εξελίχθηκε δυναμικά την τελευταία δεκαετία. Σήμερα, παράγει τις μπύρες EZA Lager, EZA Pilsener, EZA Alcohol Free, PILS Hellaw, Odyssey Red, Odyssey Dark, Odyssey White.