Η βιομηχανία ποτών «διψά» για επενδύσεις στα μη αλκοολούχα - Οι κινήσεις των βασικών παικτών

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Η βιομηχανία ποτών «διψά» για επενδύσεις στα μη αλκοολούχα - Οι κινήσεις των βασικών παικτών
Γιατί μεγάλοι παίκτες της εγχώριας βιομηχανίας ποτών επενδύουν στην κατηγορία των μη αλκοολούχων ποτών. Πώς αλλάζει τις καταναλωτικές συνήθειες ο σύγχρονος τρόπος ζωής. Αυξάνεται η απήχηση της μπύρας αλλά και του κρασιού χωρίς αλκοόλ.

Αστείρευτη «δίψα» για ακόμη περισσότερες επενδύσεις στα μη αλκοολούχα ποτά εμφανίζουν οι σημαντικότεροι «παίκτες» της εγχώριας βιομηχανίας ποτών, ποντάροντας σε μια κατηγορία που αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη απήχηση τα τελευταία χρόνια, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε διεθνές επίπεδο.

Οι νέες τάσεις που υιοθετούν άλλωστε οι καταναλωτές, ακολουθώντας τις ανάγκες που επιβάλλει ο σύγχρονος τρόπος ζωής, φέρνουν ραγδαίες αλλαγές στην παγκόσμια ποτοποιία, η οποία καλείται να προσαρμοστεί σε έναν κόσμο με πιο υγιεινές επιλογές, στις οποίες χωρά… λίγο ή ακόμη και καθόλου αλκοόλ.

Κυρίαρχη δε τάση μέσα σε αυτό το περιβάλλον είναι η ολοένα και αυξανόμενη δυναμική που καταγράφει η μπύρα με χαμηλό ή χωρίς καθόλου αλκοόλ, μια κατηγορία που εδώ και χρόνια έχει κατακτήσει περίοπτη θέση στις επιλογές του καταναλωτικού κοινού. Κάτι που έχουν από νωρίς αντιληφθεί και οι σημαντικότεροι «παίκτες» της εγχώριας αγοράς μπύρας.

Αθηναϊκή Ζυθοποιία

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, θυγατρική του ομίλου Heineken, έχει από καιρό αντιληφθεί τις προοπτικές ανάπτυξης της κατηγορίας της μπύρας χωρίς αλκοόλ. Μέσα από ένα τεράστιο χαρτοφυλάκιο, παράγει μεταξύ άλλων στην Ελλάδα τις μπύρες Άμστελ Radler, Άμστελ Free, Άμστελ Free Lemon, ΑΛΦΑ Χωρίς.

H εταιρεία μάλιστα από την 1η Απριλίου 2025 αποκτά νέο Γενικό Διευθυντή, καθώς ο Sebastian Sanchez διαδέχεται τον Αλέξανδρο Δανιηλίδη, ο οποίος από την 1η Νοεμβρίου 2024 έχει αναλάβει τον ρόλο του Managing Director G9 Europe της Ηeineken, καλύπτοντας τις χώρες Ελλάδα, Βουλγαρία, Κροατία, Ουγγαρία, Ρουμανία, Σερβία, Σλοβακία, Σλοβενία και Τσεχία. Ο Sebastian Sanche κατάγεται από την Αργεντινή.

Ολυμπιακή Ζυθοποιία

Στην ενίσχυση των μεριδίων της στην κατηγορία της μπύρας χωρίς αλκοόλ ποντάρει και ο έτερος μεγάλος «παίκτης» της αγοράς, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία.

Η θυγατρική της Carlsberg στην Ελλάδα διαθέτει δύο ιδιόκτητες μονάδες παραγωγής στη Σίνδο και τη Ριτσώνα, δυναμικότητας 2,1 εκατ. εκατόλιτρων ετησίως, όπου μεταξύ άλλων παράγονται και τα εξής προϊόντα: ΦΙΞ Άνευ, ΦΙΞ Άνευ Λεμόνι, Mythos Radler.

Να σημειωθεί δε εδώ ότι από την 1η Ιανουαρίου 2025 καθήκοντα managing director στην εταιρεία ανέλαβε ο Marcin Burdach, διαδεχόμενος τον Henrik Fredvig.

Οι βασικοί άξονες της αναπτυξιακής στρατηγικής που ακολουθεί η εταιρεία για εφέτος αλλά και για τα επόμενα χρόνια αφορούν στην περαιτέρω διεύρυνση του αποτυπώματός της στην αγορά, με κανάλι προτεραιότητας αυτό της κρύας αγοράς (HO.RE.CA.), ενώ δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη στοχευμένη ανάπτυξη των μη αλκοολούχων ποτών.
Σύμφωνα μάλιστα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, το 2023 στην κατηγορία των μη αλκοολούχων ποτών, η ΦΙΞ Άνευ κατέγραψε ανάπτυξη κατά 44%.

Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης

Η επένδυση στην κατηγορία της μπύρας χωρίς αλκοόλ αποτελεί βασικό πυλώνα της αναπτυξιακής στρατηγικής της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης. Όπως αποκάλυψε πρόσφατα στους δημοσιογράφους ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΖΑ, Νικήτας Ασπιώτης, η κατηγορία της μπύρας χωρίς αλκοόλ καταγράφει υγιή ανάπτυξη και φέρνει όγκους και από άλλες κατηγορίες, όπως για παράδειγμα τα αναψυκτικά.

Στην κατηγορία της μπύρας χωρίς αλκοόλ η ΕΖΑ καταγράφει σημαντική άνοδο, ενώ το συνολικό μερίδιο αυτής της κατηγορίας στο σύνολο της αγοράς ανέρχεται κοντά στο 3%. «Η κατηγορία της μπύρας χωρίς αλκοόλ μας αφορά πολύ και έχει μεγάλα περιθώρια ανόδου», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Ασπιώτης. Υπενθυμίζεται, μάλιστα, ότι πλέον η ΕΖΑ διαθέτει μια μοναδική γραμμή παραγωγής σε όλη την Ελλάδα, η οποία παρασκευάζει μια ολοκληρωμένη μπύρα και αφαιρεί στη συνέχεια την αλκοόλη.

Προς αυτή την κατεύθυνση, με την έλευση του 2025 η εταιρεία προχώρησε στη διάθεση καινοτόμων προϊόντων που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες προτιμήσεις των καταναλωτών, όπως η Pils Hellas Radler 2% και η Pils Hellas 0,0%.

Και κρασί… χωρίς αλκοόλ

Τον περασμένο Ιούλιο το Κτήμα Σεμέλη παρουσίασε στην αγορά το LOW, το πρώτο μερικώς αποαλκοολωμένο κρασί που παράγεται στην Ελλάδα, αναγνωρίζοντας την αυξανόμενη ανάγκη για ελαφρύτερα κρασιά, χαμηλότερης περιεκτικότητας σε αλκοόλη αλλά και σε θερμίδες. Το LOW περιέχει μόλις 6% αλκοόλ και διατίθεται στην αγορά σε λευκό και ροζέ.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι στις 20 Ιανουαρίου 2025 ανακοινώθηκε επισήμως ότι έπεσαν οι υπογραφές μεταξύ της Premia Properties και της Lyktos Holding συμφερόντων του Μιχάλη Σάλλα, ώστε η πρώτη να αποκτήσει από τη δεύτερη το Κτήμα Σεμέλη. Ειδικότερα, τα δύο εμπλεκόμενα μέρη υπέγραψαν τη μεταβίβαση του συνόλου των μετοχών της εταιρείας Σεμέλη Οινοποιητική ΑΕ, με το συνολικό τίμημα της συναλλαγής -συμπεριλαμβανομένου και μέρους αναλαμβανόμενων υποχρεώσεων) - να ανέρχεται σε 10,6 εκατ. ευρώ. Βάσει της συμφωνίας, η Premia αποκτά κτήρια συνολικής επιφάνειας 6.850 τετραγωνικών μέτρων και δη το οινοποιείο στη Νεμέα Κορινθίας 5.512 τ.μ. συμπεριλαμβανομένων αποθηκευτικών χώρων, 10 σουιτών με χώρο πολλαπλών εκδηλώσεων 1.338 τμ, καθώς και αγροτεμάχια έκτασης 278 στρεμμάτων, στα οποία περιλαμβάνονται αμπελώνες 232 στρεμμάτων στη Νεμέα και στην Αρκαδία.

Η ιστορία της εταιρείας Κτήμα Σεμέλη ξεκινά πίσω στο 1979, ενώ πλέον έχει εξελιχθεί σε μία από τις κορυφαίες οινοποιητικές μονάδες της Ελλάδας.

Η εικόνα διεθνώς

Τα προϊόντα χωρίς αλκοόλ ακολουθούν μια αξιοσημείωτη πορεία και στη διεθνή ποτοποιία. Σύμφωνα με τη βρετανική εταιρεία ερευνών IWSR που παρακολουθεί τη βιομηχανία αλκοολούχων ποτών σε περισσότερες από 160 χώρες στον κόσμο, η αγορά ποτών με χαμηλή περιεκτικότητα ή καθόλου αλκοόλ διέρχεται μια περίοδο ανάπτυξης.
Ειδικότερα, στις δέκα βασικότερες αγορές του πλανήτη η κατανάλωση μη αλκοολούχων ποτών αναμένεται να «τρέξει» με ρυθμό ανάπτυξης 4% έως το 2028, μετρώντας μια αύξηση σε αξία κατά 4 δισ. δολάρια.

Οι δέκα βασικότερες αγορές για τα ποτά με χαμηλή περιεκτικότητα ή καθόλου αλκοόλ είναι οι εξής: Αυστραλία, Βραζιλία, Καναδάς, Γαλλία, Γερμανία, Ιαπωνία, Νότιος Αφρική, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ.

«Καθώς η αγορά μη αλκοολούχων ποτών ωριμάζει, οι καταναλωτές θέλουν πολλά περισσότερα από την απουσία αλκοόλ. Στην πραγματικότητα επιθυμούν την κατανάλωση που προϊόντων που έχουν γεύση και αποτελούν μια πολύπλευρη γευστική εμπειρία. Η ανάπτυξη οδηγεί την κατηγορία στο επόμενο βήμα, ωθώντας τις εταιρείες να καινοτομούν, προκειμένου να προσφέρουν ποιότητα και ποικιλία», σχολιάζει η Susie Goldspink, επικεφαλής του τμήματος ανάλυσης μη αλκοολούχων ποτών της IWSR.
Η μελλοντική δε ανάπτυξη της εν λόγω κατηγορίας αναμένεται να είναι ισχυρότερη στις αγορές εκείνες που εμφανίζουν και τα μεγαλύτερα περιθώρια ανάπτυξης, όπως οι ΗΠΑ και η Βραζιλία.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider