Κρίσιμος ο Απρίλιος για λιανεμπόριο και εστίαση – Τα τρία «στοιχήματα» των επαγγελματιών

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Κρίσιμος ο Απρίλιος για λιανεμπόριο και εστίαση – Τα τρία «στοιχήματα» των επαγγελματιών
Tο πρώτο και μεγάλο «στοίχημα» για λιανεμπόριο και εστίαση είναι να μη χαθεί ο τζίρος του Πάσχα.

Με το πρώτο τρίμηνο του 2021 να έχει χαθεί για λιανεμπόριο και εστίαση, οι επαγγελματίες των δύο κλάδων «ποντάρουν» στον Απρίλιο προκειμένου, έπειτα από αρκετούς μήνες να έχουν έσοδα, την ίδια στιγμή που τα ταμειακά διαθέσιμα των επιχειρήσεών τους εξαντλούνται.

Οι ημερομηνίες επαναλειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων αλλά και της εστίασης παραμένουν ακόμα άγνωστες καθώς τα επιδημιολογικά δεδομένα αλλάζουν καθημερινά ανατρέποντας τα όποια πλάνα γίνονται. Το γενικό χρονοδιάγραμμα με τη σταδιακή άρση των μέτρων που έχει ανακοινωθεί πάντως, προβλέπει αρχικά την επαναλειτουργία του λιανεμπορίου. Στόχος είναι αυτό να συμβεί μέσα στο Μάρτιο, ωστόσο όπως δείχνουν τα πράγματα συζητείται αυτή τη στιγμή για το τέλος του μήνα. Η εστίαση αναμένεται να ακολουθήσει μετά και το άνοιγμα των σχολείων, σε ημερομηνία περί τα μέσα Απριλίου.

Τα παραπάνω σενάρια ωστόσο, παραμένουν στο τραπέζι πάντα με την προϋπόθεση ότι η πορεία της πανδημίας θα επιτρέψει να υλοποιηθούν. Σε κάθε περίπτωση οι επαγγελματίες σε λιανεμπόριο και εστίαση εστιάζουν πλέον στον Απρίλιο και τα κρίσιμα ζητήματα που σχετίζονται με την επαναλειτουργία τους.

Τα τρία «στοιχήματα»

Έτσι το πρώτο τους «στοίχημα» είναι να μη χαθεί ο τζίρος του Πάσχα. Για το λιανεμπόριο οι επαγγελματίες τονίζουν χαρακτηριστικά ότι μετά και την απώλεια των χειμερινών εκπτώσεων δεν υπάρχει περιθώριο «ούτε για μία μέρα του Απριλίου» τα καταστήματα να μείνουν κλειστά. Όσον αφορά στην εστίαση τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά. Εδώ ο στόχος είναι το χρονοδιάγραμμα να τηρηθεί και να ανοίξουν έστω και μόνο οι εξωτερικοί χώροι των επιχειρήσεων μέσα στον Απρίλιο. Και η εστίαση πάντως θέτει ως ορόσημο τις μέρες του Πάσχα, ελπίζοντας ότι καταναλωτές έπειτα από το πολύμηνο λουκέτο θα επισκεφθούν καφετέριες, εστιατόρια και ταβέρνες μέσα στο κλίμα των ημερών.

Σε αυτό το σημείο προκύπτει και ο δεύτερος προβληματισμός για τους επαγγελματίες. Αφενός για την εστίαση εάν οι καταναλωτές θα «επιστρέψουν» άμεσα στις επιχειρήσεις του κλάδου καθώς και κατά πόσον τα καταστήματα -μόνο με εξωτερικούς χώρους διαθέσιμους- θα μπορέσουν να λειτουργήσουν και να είναι βιώσιμα. Για το λιανεμπόριο από την άλλη πλευρά εάν οι καταναλωτές, οικονομικά πιεσμένοι λόγω πανδημίας θα προχωρήσουν σε αγορές ώστε να μπει στα ταμεία ένα σημαντικό μέρος του πασχαλινού τζίρου των προ covid εποχών.

Το τρίτο «στοίχημα» για τις επιχειρήσεις είναι να μην αναγκαστούν να κλείσουν ξανά εξαιτίας μίας νέας έξαρσης κρουσμάτων μετά το άνοιγμά τους. Το ενδεχόμενο αυτό θεωρείται καταστροφικό τόσο για τα εμπορικά καταστήματα που ήδη αντιμετώπισαν αντίστοιχη κατάσταση μέσα στο 2021, όσο και για την εστίαση η οποία για να λειτουργήσει έπειτα από τόσο καιρό χρειάζεται ένα σημαντικό ποσό για καινούριες προμήθειες και οι οποίες αν δεν διατεθούν, θα πεταχτούν όπως συνέβη στα προηγούμενα lockdown.

Διαβάστε επίσης:

Η ελπίδα του Απριλίου και το ορόσημο του Πάσχα για την εστίαση

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider