Τα «πικρά» Χριστούγεννα της εστίασης και τα εορταστικά delivery

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τα «πικρά» Χριστούγεννα της εστίασης και τα εορταστικά delivery
Η πτώση στον τζίρο των επιχειρήσεων την περίοδο που ήταν ανοιχτές, έπειτα από ένα δύσκολο καλοκαίρι λόγω και της μείωσης του τουρισμού, έφτανε το 60% με το μεγαλύτερο πλήγμα να το δέχεται η αμιγής εστίαση.

Η άλλοτε «καλή» περίοδος των Χριστουγέννων για εστιατόρια, καφέ και μπαρ που γέμιζαν από κόσμο, μετατράπηκε φέτος σε «πικρή», εξαιτίας της πανδημίας.

Το λουκέτο στα καταστήματα εστίασης το οποίο παρέμεινε και τις γιορτές, ήταν για τους επιχειρηματίες ακόμη ένα «χτύπημα» σε μία χρονιά που αφήνει βαθιές πληγές στον κλάδο, με το μέλλον να διαγράφεται ζοφερό καθώς αυτή τη στιγμή παραμένει άγνωστό πότε θα επαναλειτουργήσει.

Πρόσφατη έρευνα του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών σε συνεργασία με την Opinion Poll, κατέγραψε την απαισιοδοξία των επιχειρήσεων εστίασης με το 41,7% να εκφράζει φόβο για λουκέτο το επόμενο διάστημα, δηλώνοντας πως είναι πολύ ή αρκετά πιθανόν να κλείσει. Παράλληλα οικονομική ζημιά κατά τη διάρκεια της πανδημίας δηλώνει ότι έχει υποστεί το 98% των επιχειρήσεων του κλάδου.

Η πτώση στον τζίρο των επιχειρήσεων την περίοδο που ήταν ανοιχτές, έπειτα από ένα δύσκολο καλοκαίρι λόγω και της μείωσης του τουρισμού, έφτανε το 60% με το μεγαλύτερο πλήγμα να το δέχεται η αμιγής εστίαση.

Με delivery τα χριστουγεννιάτικα μενού

Πλέον μέσα στις γιορτές, η μοναδική διέξοδος ώστε παραμείνουν τα καταστήματα σε λειτουργία είναι το delivery και το take away με στελέχη του κλάδου να σημειώνουν ότι με τον τρόπο αυτό συγκρατείται η πτώση του τζίρου αλλά η «παρτίδα» δεν σώζεται.

H επέκταση στον χώρο του delivery και κυρίως από εστιατόρια που υπό άλλες συνθήκες ίσως και να μην το επιχειρούσαν, παρατηρήθηκε έντονα και στο δεύτερο lockdown όπως και τους πρώτους μήνες της πανδημίας. Κάποια εστιατόρια και αλυσίδες δημιούργησαν δικές τους υπηρεσίες και ενώ άλλα επέλεξαν τη λύση της συνεργασίας με Online πλατφόρμες, όπως efood και wolt.

Την περίοδο των γιορτών μάλιστα, ακόμη και γνωστά εστιατόρια με διάσημους σεφ στην κουζίνα τους προχώρησαν ένα βήμα παραπέρα, παρέχοντας τα εορταστικά μενού που υπό άλλες συνθήκες θα σέρβιραν στα καταστήματά τους, μέσω delivery. Έτσι τα ιδιαίτερα πιάτα τα οποία θα μπορούσε κάποιος να δοκιμάσει σε ένα εστιατόριο που θα πήγαινε για ρεβεγιόν, πλέον παραδίδονται στο σπίτι για ένα οικογενειακό τραπέζι.

Εορταστικά μενού κατόπιν παραγγελίας για τις μέρες των γιορτών, τα οποία έρχονται στο σπίτι, διαθέτουν και μεγάλα ξενοδοχεία της Αθήνας καθώς φέτος τα ρεβεγιόν Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς απαγορεύτηκαν στα εστιατόριά τους.

Το μεγάλο ερωτηματικό πάντως για τον κλάδο είναι η επόμενη μέρα μετά το lockdown. «Η επανεκκίνηση όποτε κι αν γίνει, θα είναι δύσκολη» σημείωνε στο insider.gr o πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελμάτων Γιώργος Καββαθάς υπενθυμίζοντας ότι και μετά το πρώτο lockdown τον περασμένο Ιούνιο, χρειάστηκε αρκετός χρόνος ώστε οι καταναλωτές να «επιστρέψουν» στα καταστήματα του κλάδου.

Διαβάστε επίσης:

Με το βλέμμα στο 2021 η εστίαση

Φωτογραφία: Eurokinissi

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider