Η Γαλλία διακόπτει το επιδοτούμενο πρόγραμμα μίσθωσης EV γιατί η ζήτηση υπερέβη κατά πολύ τα αρχικά σχέδια

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Η Γαλλία διακόπτει το επιδοτούμενο πρόγραμμα μίσθωσης EV γιατί η ζήτηση υπερέβη κατά πολύ τα αρχικά σχέδια
Η κατανάλωση ηλετρικού ρεύματος από τα ηλεκτριά οχήματα στην Κίνα δεν αποτελεί πρόβλημα για το δίκτυο (Φωτογραφία: MG)
Η γαλλική κυβέρνηση σταματά για το υπόλοιπο του τρέχοντος έτους το πρόγραμμα για την επιδότηση της μίσθωσης αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων που απευθύνεται στους οδηγούς με χαμηλό εισόδημα, καθώς σημειώθηκε αυξημένη ζήτηση που υπερέβη κατά πολύ τα αρχικά σχέδια και τον αρχικό προϋπολογισμό που είχε εξασφαλισθεί.

Η γαλλική κυβέρνηση σταματά για το υπόλοιπο του τρέχοντος έτους το πρόγραμμα για την επιδότηση της μίσθωσης αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων που απευθύνεται στους οδηγούς με χαμηλό εισόδημα, καθώς σημειώθηκε αυξημένη ζήτηση που υπερέβη κατά πολύ τα αρχικά σχέδια και τον αρχικό προϋπολογισμό που είχε εξασφαλισθεί.

Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος, που αποσκοπεί στην ενίσχυση της αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οι οδηγοί με ετήσιο εισόδημα το 2023 λιγότερο από 15.400 ευρώ είχαν από την αρχή του 2024 τη δυνατότητα να μισθώνουν ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα με μηνιαία χρέωση μόλις 100-150 ευρώ. Το υπόλοιπο ποσό το κάλυπτε το πρόγραμμα της γαλλικής κυβέρνησης, το οποίο έχει στόχο να υποστηρίξει την γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία και τους εργαζόμενους σε αυτό το ζωτικό τμήμα της οικονομίας.

Η γαλλική κυβέρνηση ξεκίνησε αυτό το πρόγραμμα στις αρχές του 2024 για να ενισχύσει τη ζήτηση για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα από οδηγούς που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αντέξουν οικονομικά, την αγορά, την ενοικίαση είτε το leasing των αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων.

Αρχικά προοριζόταν να εφαρμοσθεί αυτό το πρόγραμμα νωρίτερα πριν από την αρχή του 2024, αλλά αναβλήθηκε για τις αρχές του τρέχοντος έτους, επειδή οι γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν ήταν έτοιμες να διαθέσουν στην αγορά της Γαλλίας αρκετά μοντέλα μηδενικών ρύπων, σύμφωνα με τους περιορισμούς που έθεσε η γαλλική κυβέρνηση, αναφέρει το Reuters.

Η κυβέρνηση είχε προϋπολογίσει 1,5 δισ. ευρώ για να προσφέρει 20.000 μισθώσεις στο πλαίσιο του προγράμματος φέτος, αλλά μετά από τεράστια ζήτηση ανακοίνωσε ότι αύξησε τον αριθμό των μισθώσεων για φέτος στις 50.000 και πως θα επαναλάβει το πρόγραμμα το 2025.

Η γαλλική κυβέρνηση προσφέρει επίσης στους αγοραστές αυτοκινήτων ένα χρηματικό κίνητρο μεταξύ 5.000-7.000 ευρώ αν αγοράσουν αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο για να υποστηρίξει την γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία. Το πρόγραμμα αυτό έχει ετήσιο συνολικό κόστος 1 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με τους ορούς που έχει θέσει η γαλλική κυβέρνηση, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που υποστηρίζονται από το πρόγραμμα επιδοτήσεων πρέπει να πληρούν τα προκαθορισμένα όρια όσον αφορά την ποσότητα διοξειδίου άνθρακα που εκλύθηκε στην ατμόσφαιρα κατά τη διάρκεια της κατασκευής και της μεταφοράς τους. Αυτό το μέτρο έχει σχεδιαστεί για να διασφαλίσει ότι τα φθηνά οχήματα κινεζικής κατασκευής δεν θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα λόγω των υψηλών ποσοτήτων διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπεται κατά την διάρκεια της κατασκευής και της μεταφοράς τους.

Η λίστα με τα επιλέξιμα μοντέλα περιλαμβάνει 24 αυτοκίνητα που παράγονται από τη Stellantis και πέντε από τη Renault. Οι αυστηροί οροί έχουν πλήξει και το αμιγώς ηλεκτρικό Dacia Spring που κατασκευάζεται στη Κίνα και όπως ανακοινώθηκε δεν πληροί τους όρους του προγράμματος επιδότησης.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προβλέπει ότι το 60% των αυτοκινήτων θα είναι ηλεκτροκίνητα έως το 2040

Ηλεκτροκίνηση, μικροκινητικότητα και υποδομές οι βασικοί πυλώνες της βιώσιμης κινητικότητας

Ηλεκτροκίνηση: Τα κίνητρα και το θεσμικό πλαίσιο για τις υποδομές φόρτισης

gazzetta
gazzetta readerinsiderinsider