ΕΦΚΑ: Έρχεται το «ψηφιακό δωμάτιο» επικοινωνίας για τις εκκρεμείς συντάξεις

Αγγελική Μαρίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΕΦΚΑ: Έρχεται το «ψηφιακό δωμάτιο» επικοινωνίας για τις εκκρεμείς συντάξεις
Στόχος του υπουργείου, σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη, είναι όλες οι υπηρεσίες του ΕΦΚΑ, του ΟΑΕΔ και του ΟΠΕΚΑ να παρέχονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά, ώστε να καταστεί περιττή η παρουσία των ασφαλισμένων στα υποκαταστήματα

Τη συνολική αναβάθμιση της εξυπηρέτησης πολιτών από το Υπουργείο Εργασίας και τους φορείς του μέσα από το τηλεφωνικό κέντρο 1555, παρουσίασε ο υπουργός Εργασίας Κωστής Χατζηδάκης.

Ο υπουργός προανήγγειλε την λειτουργία «ψηφιακού δωματίου επικοινωνίας» στον ΕΦΚΑ, εξηγώντας πως πρόκειται για έναν ψηφιακό τρόπο επικοινωνίας μεταξύ του ΕΦΚΑ και των συνταξιούχων εν αναμονή, προκειμένου με αυτόν τον τρόπο να λύνονται θέματα που έχουν να κάνουν με τα εκκρεμή αιτήματα συνταξιοδότησης.

Στόχος του υπουργείου, σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη, είναι όλες οι υπηρεσίες του ΕΦΚΑ, του ΟΑΕΔ και του ΟΠΕΚΑ να παρέχονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά, ώστε να καταστεί περιττή η παρουσία των ασφαλισμένων στα υποκαταστήματα. Ηδη ο ΟΑΕΔ έχει ψηφιοποιήσει τις υπηρεσίες του σε ποσοστό 90%, ενώ ο ΕΦΚΑ 60%.

Σύμφωνα με τον υπουργό, δυο ήταν τα κύρια προβλήματα του υπουργείου: το ζήτημα των εκκρεμών συντάξεων και της εξυπηρέτησης του πολίτη. Ο Συνήγορος του Πολίτη ενημέρωσε τον υπουργό Εργασίας ότι πρόκειται για το υπουργείο με τα περισσότερα παράπονα (ΕΦΚΑ 48% των παραπόνων του ευρύτερου δημόσιου τομέα, με δεύτερη την ΑΑΔΕ με 11%).

Οι δράσεις που ήδη τέθηκαν σε λειτουργία, σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη είναι:

  • Νέες ψηφιακές υπηρεσίες. Πάνω από 260 εκατ. ηλεκτρονικές συναλλαγές πραγματοποιήθηκαν τα τελευταία 2,5 χρόνια.
  • Διασύνδεση ΚΕΠ με ΕΚΦΑ και ΟΑΕΔ και ήδη, έχουν πραγματοποιηθεί 3,8 εκατ. συναλλαγές και αυτό μπορεί να αποτελέσει πιλότο για άλλους φορείς.
  • Ηλεκτρονικά ραντεβού στον ΕΦΚΑ.
  • Αναβάθμιση ιστοσελίδων. MyEFKAlive και MyOAEDlive ψηφιακός σύμμαχος των πολιτών για να εξυπηρετούνται μέσω αυτών των υπηρεσιών
  • Θεσμός των πιστοποιημένων δικηγόρων και λογιστών. Υπάρχουν 458 πιστοποιημένοι επαγγελματίες που πέρασαν δύσκολες εξετάσεις, οι οποίοι εκδίδουν συντάξεις μέσα σε 3 μήνες. Πάνω από 850 συνταξιοδοτικές υποθέσεις έχουν εκδοθεί.
  • Ενιαίος αριθμός εξυπηρέτησης 1555. Στόχος να αποκαταστήσει το κανάλι επικοινωνίας του υπουργείου και των φορέων, με τους πολίτες. Σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Από το τέλος Ιουλίου έως σήμερα, έχουν υπάρξει 1,8 εκατ. κλήσεις. Το 98% απαντημένα ερωτήματα και 82% ικανοποίηση κοινού.

Σύμφωνα με τον υπουργό Εργασίας, το αμέσως επόμενο διάστημα θα προωθηθούν οι εξής δράσεις:

  • Ενίσχυση της συνεργασίας ΕΦΚΑ, ΟΑΕΔ και ΟΠΕΚΑ με ΚΕΠ.
  • Αύξηση συναλλαγών που θα παρέχονται μέσω ΚΕΠ.
  • Επέκταση του myEFKAlive σε όλη την Ελλάδα και δημιουργία αντίστοιχης υπηρεσίες στον ΟΠΕΚΑ.
  • Διεύρυνση των κατηγοριών συντάξεων που οι πιστοποιημένοι θα μπορούν να αναλάβουν.
  • Ολοκλήρωση του διαγωνισμού επέκτασης του 1555 για 30 μήνες.

Ειδικά για το 1555, ο εκπρόσωπος τύπου του ΕΦΚΑ Ομηρος Τσάπαλος ανέφερε ότι το νέο τηλεφωνικό κέντρο έδωσε ένα τέλος στο χάος των κατεβασμένων τηλεφώνων, έχει σύστημα καταγραφής αιτημάτων, λαμβάνει 9.000 κλήσεις την ημέρα οι οποίες διαρκούν κατά μέσο όρο 5 λεπτά λόγω της πολυπλοκότητας των ζητημάτων και απασχολεί 1360 υπαλλήλους.

Μάλιστα φέτος το 1555 έλαβε το πρώτο βραβείο στην κατηγορία «τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης πολιτών»

Οι πολίτες ρωτούν συχνότερα για τα επιδόματα του ΟΠΕΚΑ, για τις συντάξεις αλλά και για την υποβολή δηλώσεων στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

e-ΕΦΚΑ: Στις 20/4 η πίστωση της έκτακτης ενίσχυσης σε 634.000 χαμηλοσυνταξιούχους

e-ΕΦΚΑ: Απλουστεύονται οι διαδικασίες για έναρξη ή μεταβολή δραστηριότητας των μη μισθωτών

Χατζηδάκης: Κάνουμε κοινωνική πολιτική με αποτέλεσμα - Αλλάζουν όλα από Δευτέρα για ΟΑΕΔ και επιδόματα

gazzetta
gazzetta reader insider insider