Διεθνής κινητοποίηση για να εξαλειφθούν οι διακρίσεις στις μετακινήσεις

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Διεθνής κινητοποίηση για να εξαλειφθούν οι διακρίσεις στις μετακινήσεις
Ο πολεοδομικός σχεδιασμός δέχεται πιέσεις να πάψει να λαμβάνει υπ' όψιν μονοδιάστατα κριτήρια.

Καθώς οι πόλεις σε όλη την Ευρώπη προσπαθούν να κάνουν τις μεταφορές πιο πράσινες, η αναθεώρηση εγείρει θέματα ισότητας των φύλων . Για παράδειγμα, στη Γερμανία, οι άνδρες διανύουν με το αυτοκίνητο διπλάσιες αποστάσεις σε σχέση με τις γυναίκες οι οποίες μετακινούνται είτε πεζές είτε χρησιμοποιώντας τις δημόσιες συγκοινωνίες. Ομοίως, οι μητέρες συχνά μετακινούνται πεζές, ωστόσο ο διαθέσιμος χώρος είναι πολύ περιορισμένος και καθιστά δύσκολη έως και επικίνδυνη την μετακίνησή τους, ειδικά αν μεταφέρουν παιδί σε καροτσάκι. Ωστόσο, οι καθημερινές τους δραστηριότητες περιλαμβάνουν πολλές τοποθεσίες που συνδέονται με τη φροντίδα των παιδιών, τις δουλειές του σπιτιού και τις θέσεις εργασίας, δημιουργώντας πιο περίπλοκες απαιτήσεις μεταφοράς.

Ο πολεοδομικός σχεδιασμός, για τον οποίο υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων είναι άνδρες, δέχεται πιέσεις να πάψει να λαμβάνει υπ' όψιν μονοδιάστατα κριτήρια όπως είναι η μετακίνηση των ανδρών προς το χώρο εργασίας τους.

«Οι μετακινήσεις των γυναικών θεωρούνται προαιρετικές δραστηριότητες αναψυχής», δήλωσε η Clara Greed, ομότιμη καθηγήτρια πολεοδομίας στο Πανεπιστήμιο της Δυτικής Αγγλίας στο Μπρίστολ. «Όσον αφορά στις μεταφορές, οι άνδρες και οι γυναίκες ζουν σε διαφορετικούς κόσμους», σημειώνει.

Στο πλαίσιο αυτό, οι ευρωπαϊκές πόλεις έχουν αρχίσει να προσαρμόζονται. Το Παρίσι, η Βαρκελώνη και η Βιέννη εφαρμόζουν πολιτικές για να αποθαρρύνουν την κυκλοφορία αυτοκινήτων και ευνοούν τους πεζούς και τους ποδηλάτες. Η γαλλική πρωτεύουσα στοχεύει να διασφαλίσει ότι οι κάτοικοι θα έχουν πρόσβαση σε όλες τις απαραίτητες υπηρεσίες μέσα σε 15 λεπτά με τα πόδια, ποδήλατο ή δημόσια συγκοινωνία ενώ η Βαρκελώνη περιορίζει την κυκλοφορία σε μεγάλους δρόμους. Προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, η Αυστρία φέτος μειώνει το εισιτήριο για τις δημόσιες συγκοινωνίες στα 3 ευρώ την ημέρα ενώ η χώρα ακύρωσε επίσης σχέδια για περιφερειακό αυτοκινητόδρομο στα τέλη του περασμένου έτους, και αντ 'αυτού θα δαπανήσει 1,8 δισεκατομμύρια ευρώ για τη βελτίωση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών, των επαρχιακών δρόμων και των υποδομών βελτίωσης της κινητικότητας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider