Η φροντίδα του περιβάλλοντος είναι υπόθεση όλων μας

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Η φροντίδα του περιβάλλοντος είναι υπόθεση όλων μας
Η ΑΒ Βασιλόπουλος δίνει το παράδειγμα, εμπνέοντας κοινό και εταιρείες να αποδείξουν έμπρακτα ότι νοιάζονται για τον πλανήτη μας.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος δίνει το παράδειγμα, εμπνέοντας κοινό και εταιρείες να αποδείξουν έμπρακτα ότι νοιάζονται για τον πλανήτη μας.

Τα τελευταία χρόνια, οι συνέπειες της ανθρώπινης δραστηριότητας στο περιβάλλον είναι πιο εμφανείς από ποτέ. Η μέση θερμοκρασία του πλανήτη μεγαλώνει, η στάθμη της θάλασσας αυξάνεται και οι διαθέσιμοι φυσικοί πόροι καταναλώνονται με πιο γοργούς ρυθμούς από όσο η φύση μπορεί να τους αποκαταστήσει. Εκείνοι που πριν δέκα χρόνια ένιωθαν πως η γενιά τους ανήκει στους «ασφαλείς» της περιβαλλοντικής κρίσης, βλέπουν τώρα πως οι αντοχές του πλανήτη μειώνονται με το πέρασμα του χρόνου.

Πλέον, όμως, άνθρωποι, οργανισμοί και επιχειρήσεις ενημερώνονται, ευαισθητοποιούνται και περνούν γοργά στην «αντεπίθεση», αλλάζοντας συνήθειες, ώστε να μειωθεί το οικολογικό τους αποτύπωμα. Πόσοι, όμως, τηρούν όντως τις δεσμεύσεις τους και κάνουν τη διαφορά για τον πλανήτη μας;

Το παράδειγμα της ΑΒ Βασιλόπουλος

Η ΑΒ Βασιλόπουλος φροντίζει καθημερινά να κάνει το μεγάλο μας σπίτι πιο υγιές και πιο ασφαλές για όλους εμάς. Γιατί αυτό είναι η Γη, το μεγάλο μας σπίτι, που μας θρέφει και μας υποστηρίζει ζητώντας μονάχα τον σεβασμό μας, ως αντάλλαγμα. Η ΑΒ, λοιπόν, υλοποιεί διαχρονικά μια σειρά από δράσεις για την προστασία του πλανήτη μας, ενώ μέσα στο 2020 ενίσχυσε ακόμη περισσότερο τις δύο βασικές της δεσμεύσεις: τη μείωση του πλαστικού και τη μείωση σπατάλης τροφίμων κατά 50% έως το 2025.

Οι πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση της σπατάλης τροφίμων

Γνωρίζατε πως το 1/3 της παγκόσμιας παραγωγής τροφίμων για ανθρώπινη κατανάλωση χάνεται ή καταλήγει στα σκουπίδια κάθε χρόνο; Για την Ελλάδα, η σπατάλη τροφίμων συνυπάρχει, όπως αποδεικνύεται από τους αριθμούς, με υψηλά επίπεδα επισιτιστικής ανασφάλειας (1,4 εκατ. άτομα, 12,9% του πληθυσμού της χώρας). Αυτό σημαίνει πως ενώ πολλοί συνάνθρωποί μας δεν είναι σίγουροι πως θα έχουν καθημερινά πρόσβαση σε όση τροφή χρειάζονται, το φαγητό που πετάμε καθημερινά ως κοινωνία, κυμαίνεται στο 33%. Κάτι που επιπλέον βλάπτει τελικά και το περιβάλλον.

Η φύση του προβλήματος, λοιπόν, είναι τέτοια που απαιτεί συντονισμένη δράση και συνεργασία. Η ΑΒ Βασιλόπουλος, πιστεύοντας στη δύναμη του «μαζί», δημιούργησε την πρώτη «Συμμαχία για τη Μείωση Σπατάλης Τροφίμων» στην Ελλάδα, σε συνεργασία με την οργάνωση «Μπορούμε». Στόχος της Συμμαχίας είναι η υιοθέτηση βέλτιστων πρακτικών απώλειας τροφίμων, η ενημέρωση αλλά και ευαισθητοποίηση των πελατών της ΑΒ ώστε να επιτευχθούν μικρές ή μεγαλύτερες αλλαγές στη ζωή μας με θετικό αντίκτυπο στη φύση, την κοινωνία και την οικονομία. Ταυτόχρονα, η ΑΒ το 2020 απευθύνθηκε στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο προκειμένου να ξεκινήσουν μαζί μια μεγάλη ποσοτική έρευνα σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα της, από τους προμηθευτές και τα καταστήματα μέχρι τους πελάτες, ενώ την ίδια χρονιά ξεκίνησε την συνεργασία της με το WWF Ελλάς με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση για το ίδιο θέμα.

Επιπλέον, μέσα από το Πρόγραμμα Τρόφιμα Αγάπης, η ΑΒ Βασιλόπουλος δωρίζει καθημερινά κοντόληκτα τρόφιμα αλλά και είδη με ελαφρώς χτυπημένες συσκευασίες, που δεν θεωρούνται κατάλληλα για πώληση, σε τοπικούς φορείς που άμεσα προμηθεύουν με αυτά συνανθρώπους μας που τα έχουν ανάγκη. Από την έναρξη του προγράμματος έχουν δοθεί τρόφιμα αξίας πάνω από 12 εκατ. ευρώ, και τα οποία θα κατέληγαν στα απορρίμματα.

#allazoumesinithies, με την ΑΒ να αναλαμβάνει δράση

Οι δράσεις της ΑΒ για την προστασία του περιβάλλοντος, όμως, δεν σταματούν εδώ! Και είναι πολλές και με εντυπωσιακά αποτελέσματα!

Συγκεκριμένα:

- Από το 2019, δημιούργησε το site allazoumesinithies.ab.gr με σκοπό να μας ενημερώνει για το πώς μπορούμε να κάνουμε την καθημερινότητά μας πιο βιώσιμη, υιοθετώντας μικρές «πράσινες» συνήθειες που κάνουν τη διαφορά. Μέσα στον πρώτο χρόνο λειτουργίας, οι επισκέψεις ξεπέρασαν τις 800.000, με την online κατανάλωση περιεχομένου να εκτοξεύεται κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown.

- Το 2020 προχώρησε στην κατάργηση των πλαστικών μιας χρήσης από τα καταστήματά της και αντικατέστησε όλες τις πλαστικές σακούλες με χάρτινες ή κομποστοποιήσιμες, ενώ έχει δεσμευτεί να μειώσει το βάρος του πλαστικού σε πολλές συσκευασίες μέχρι το 2025. Επίσης, δέσμευσή της είναι και η αντικατάσταση του 100% των υπόλοιπων πλαστικών συσκευασιών με συσκευασίες από ανακυκλώσιμο, ανακυκλωμένο ή κομποστοποιήσιμο υλικό.

- Μείωσε την εκπομπή αερίων του θερμοκηπίου που προέρχονται από τις καθημερινές δραστηριότητες της κατά 83,5% σε σύγκριση με το 2008, που αποτελεί και το έτος αναφοράς.

- Εγκατέστησε «έξυπνους» μετρητές ενέργειας που παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο και σε 24ωρη βάση τη λειτουργία των καταστημάτων, των Κεντρικών Γραφείων και των αποθηκών της.

- Αποτελεί τη μοναδική εταιρεία σε Ελλάδα και Ευρώπη που εφαρμόζει το Σύστημα Ατομικής Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών. Σήμερα, 91 κέντρα ανακύκλωσης είναι τοποθετημένα σε καταστήματα της εταιρείας σε όλη τη χώρα. Σε αυτά, ανακυκλώθηκαν 15.000.000 συσκευασίες, τα τελευταία 5 χρόνια. Για κάθε συσκευασία που ανακυκλώνεται δίνεται χρηματικό αντίτιμο, το οποίο μπορεί κανείς να δωρίσει στη Μη Κυβερνητική Οργάνωση το «Χαμόγελο του Παιδιού» ή να ζητήσει να του αφαιρεθεί από τις αγορές του στα καταστήματα ΑΒ.

- Μειώνει και το e-waste, αφού τοποθέτησε σε επιλεγμένα καταστήματά της ATM ανακύκλωσης smartphones σε συνεργασία με την Green Panda, τα οποία αγοράζουν επί τόπου τις συσκευές που δεν χρειαζόμαστε πια. Μέσω των συγκεκριμένων ΑΤΜ, εντός του 2020, ανακυκλώθηκαν 4.134 συσκευές κινητών, ενώ πιστώθηκαν στους πελάτες πάνω από €200.000.

- Προχώρησε από τον Ιούνιο του 2020 σε συνεργασία με την ΜΚΟ Cigaret Cycle για την ανακύκλωση αποτσίγαρων. Μέσα στο 2020, συλλέχθηκαν 43.900 αποτσίγαρα, από τα οποία αναμένεται να παραχθούν 28,60 κιλά πλαστικό για βιομηχανικά προϊόντα αλλά και 15,30 κιλά λίπασμα από τα υπολείμματα καπνού & χαρτιού. Επιπλέον, υπολογίζεται ότι 307,3 m3 εδάφους διασώθηκαν από ρύπανση, καθώς αν η συγκεκριμένη ποσότητα αποτσίγαρων απορρίπτονταν στο περιβάλλον θα είχαμε αυτό το αποτέλεσμα σε βάρος του πλανήτη μας.

Η εκπαίδευση των νέων για το μέλλον

Πάνω απ’ όλα, η προστασία για το περιβάλλον είναι μέριμνα και για τις επόμενες γενιές. Γι’ αυτό και η ΑΒ Βασιλόπουλος επενδύει στην εκπαίδευση των νέων. Πώς; Το 2018 δημιούργησε το Κινητό «Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Ανακύκλωσης», σε συνεργασία με την ΤΕΧΑΝ. Πρόκειται για ένα σύγχρονο διώροφο λεωφορείο όπου μαθητές από όλη την Ελλάδα έρχονται σε επαφή με την έννοια της ανακύκλωσης και της προστασίας του περιβάλλοντος με βιωματικό, διασκεδαστικό και διαδραστικό τρόπο. Μέσα από αυτό η εταιρεία έχει ήδη ανακυκλώσει 53.000 μεταλλικές και πλαστικές συσκευασίες, έχει ταξιδέψει σε 30 δήμους της χώρας μας και έχει εκπαιδεύσει 21.855 μαθητές. Έτσι, μικροί και μεγάλοι εκπαιδεύονται, διασκεδάζοντας, σε έναν νέο τρόπο ζωής που εξασφαλίζει το μέλλον όλων μας.

Η προστασία του περιβάλλοντος είναι, αναμφισβήτητα, υπόθεση όλων μας. Γι’ αυτό παραδείγματα εταιρειών, όπως αυτό της ΑΒ Βασιλόπουλος, αξίζει να αναδεικνύονται αφού μας δείχνουν τον δρόμο για ένα αύριο πιο ελπιδοφόρο για τον Άνθρωπο, την κοινωνία μας και ολόκληρο τον πλανήτη.

Μάθετε περισσότερα για τον Απολογισμό με τις Δράσεις Εταιρικής Υπευθυνότητας 2020 της ΑΒ Βασιλόπουλος, εδώ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider