Κ. Κυρανάκης: Έρχεται τον Ιούλιο πιλοτικά η 24ωρη λειτουργία των ΜΜΜ

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Κ. Κυρανάκης: Έρχεται τον Ιούλιο πιλοτικά η 24ωρη λειτουργία των ΜΜΜ
«Eίναι ένα μέτρο που αξίζει να εξετάσουμε καθώς όποιος πιάνει τιμόνι σε κατάσταση μέθης είναι κίνδυνος να σκοτώσει κάποιον άλλο».

Ως μέτρο μείωσης των τροχαίων, ένα Σάββατο μέσα στον Ιούλιο θα μπει σε πιλοτική εφαρμογή η 24ωρη λειτουργία των ΜΜΜ, δηλαδή στο μετρό, το τραμ και στις ειδικές γραμμές νυχτεριών λεωφορείων όπως αποκάλυψε ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης.

«Αυτός είναι ο σκοπός ώστε να μπορέσουμε το Σάββατο να δούμε πώς δουλεύει το σύστημα ώστε να πάμε σε 24ωρη λειτουργία. Δεν μπορούμε, ούτε πρέπει να είναι κάθε μέρα (για λόγους συντήρησης κτλ) αλλά τα Σαββατοκύριακα είναι ένα μέτρο που αξίζει να εξετάσουμε καθώς όποιος πιάνει τιμόνι σε κατάσταση μέθης είναι κίνδυνος να σκοτώσει κάποιον άλλο» τόνισε μιλώντας στον ΣΚΑΪ.

Σχετικά με τα όρια ταχύτητας ο κ. Κυρανάκης εξήγησε στον ΣΚΑΪ ότι μετά την ψήφιση του νέου Κώδικα, οι δήμοι θα κληθούν να συντάξουν σχέδια στα οποία θα ορίσουν σε ποιους δρόμους θα είναι τα όρια στα 30 χλμ και σε ποιους στα 50 ή και περισσότερο.

Κλιμακωτά τα πρόστιμα

Αναφερόμενος στην παραβίαση των ορίων ταχύτητας από τους οδηγούς, δήλωσε ότι τα πρόστιμα θα είναι κλιμακωτά. Για παράδειγμα, αν κάποιος ξεπεράσει το όριο ταχύτητας κατά 50χλμ την πρώτη φορά θα πληρώσει πρόστιμο 700€ και του αφαιρεθεί το δίπλωμα για 60 ημέρες, ενώ για την τρίτη φορά που θα υποπέσει στην ίδια παράβαση, το πρόστιμο θα φτάσει τις 2000 ευρώ και η αφαίρεση διπλώματος τα 2 έτη

Για τους οδηγούς που προκαλούν θανατηφόρα τροχαία η ποινή μπορεί να φτάσει τα 10-20 χρόνια και αν πρόκειται για πολύνεκρο τροχαίο, την ισόβια κάθειρξη.

Επίσης, έκανε γνωστό ότι θα γίνεται άρση τηλεφωνικού απορρήτου ώστε να διαπιστώνεται εάν οδηγός που προκάλεσε τροχαίο έκανε χρήση κινητού. Σημείωσε δε ότι εξαιρείται η λειτουργία πλοήγησης του κινητού το οποίο θα πρέπει να είναι σε ειδική θέση μέσα στο όχημα.

«Ο νέος ΚΟΚ είναι ένα μέσο προστασίας των οδηγών από τους επικίνδυνους οδηγούς» ανέφερε ο κ. Κυρανάκης χαρακτηριστικά και επισήμανε ότι «η αυστηροποίηση έρχεται στην υποτροπή. Δεν έρχεται στην πρώτη ποινή, πλην κάποιων εξαιρέσεων».


Έρχεται το accidents.maps.gov.gr

Παράλληλα, παρουσίασε ένα νέο ψηφιακό εργαλείο, τον ψηφιακό χάρτη οδικών συγκρούσεων (accidents.maps.gov.gr) ο οποίος όπως είπε λειτουργεί στην Αττική. Όπως είπε είναι ένα σημαντικό εργαλείο για τους δήμους και τις περιφέρειες για να κάνουν παρεμβάσεις.

«Αν δούμε ότι υπάρχει συσσώρευση θα πρέπει οι δήμοι να προβούν στις απαιτούμενες ενέργειες» είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι στο χάρτη θα προστεθούν και τα στοιχεία από τις ασφαλιστικές εταιρείες και από τις διακομιδές του ΕΚΑΒ «ώστε να μπορέσουμε να σώσουμε ζωές και να μειώσουμε τα τροχαία ατυχήματα».

Παράλληλα, ο κ. Κυρανάκης είπε ότι από αύριο θα έχουμε 50 νέα λεωφορεία στην Αθήνα. «Κάθε μήνα έρχονται 50. Μέχρι τέλος του έτους θα έχουμε περίπου 1000 νέα λεωφορεία στην Αθήνα και άλλα τόσα στη Θεσσαλονίκη» είπε.

Για τις κάμερες στα λεωφορεία είπε ότι έχουν ήδη εγκατασταθεί οι 10 πρώτες και θα ξεκινήσει η λειτουργία τους τον Ιούλιο και από Σεπτέμβριο θα αρχίσουν να εγκαθίστανται και οι υπόλοιπες.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider