Εταιρείες Διαχείρισης: 18 στην κούρσα για τις νέες άδειες – Σε ισχύ η ψηφιακή επικοινωνία με 2,4 εκατ. δανειολήπτες

Νένα Μαλλιάρα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Εταιρείες Διαχείρισης: 18 στην κούρσα για τις νέες άδειες – Σε ισχύ η ψηφιακή επικοινωνία με 2,4 εκατ. δανειολήπτες
Ανακαλούν την άδεια λειτουργίας 4+1 εταιρείες διαχείρισης (Cerved, Hoist, Pepper, SFS και Resolute). Από το κόσκινο της ΤτΕ δεν θα περάσουν και οι 18 εταιρείες που υπέβαλαν φάκελο αδειοδότησης. Άδεια και για αναχρηματοδότηση δανείων ζητά ο Α. Θωμόπουλος. Δυνατότητα online πληροφόρησης για το δάνειό τους, άμεσα, έγκυρα και χωρίς κόστος, έχουν από χθες πάνω από 2,4 εκατομμύρια δανειολήπτες.

Με πέντε εταιρείες λιγότερες από τις 23 που μετρά η Ένωση Εταιρειών Διαχείρισης Απαιτήσεων, ξεκινά η αξιολόγηση των νέων αδειοδοτήσεων από την Τράπεζα της Ελλάδος.

Η υποβολή των επικαιροποιημένων φακέλων στην ΤτΕ ολοκληρώθηκε την περασμένη Παρασκευή και σύμφωνα με πληροφορίες του insider.gr, 18 εταιρείες βρίσκονται στη λίστα για νέα αξιολόγηση. Τέσσερις εταιρείες διαχείρισης δήλωσαν επισήμως στην ΤτΕ ότι θα ανακαλέσουν την άδειά τους (Cerved, Hoist, Pepper, SFS), ενώ μία ακόμη εταιρεία (Resolute) φαίνεται ότι θα αποσυρθεί επίσης από την κούρσα των νέων αδειών.

Από τους 18 servicers, πάντως, που υπέβαλαν φάκελο, 1-2 ακόμη πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι θα κοπούν στις «εξετάσεις» της ΤτΕ, αφού δεν διαθέτουν χαρτοφυλάκια προς διαχείριση. Σημειώνεται ότι μεταξύ των υποψηφιοτήτων για τη λήψη νέας άδειας servicer βρίσκεται και ο φάκελος του πρώην CEO της Τράπεζας Πειραιώς και αναπληρωτή CEO της Εθνικής Τράπεζας, Άνθιμου Θωμόπουλου, ο οποίος μαζί με επενδυτές έχει εξαγοράσει την άδεια της Pillarstone (σ.σ. διέκοψε τη λειτουργία της στη χώρα μας το 2019), επιδιώκοντας δραστηριότητα και στις αναχρηματοδοτήσεις δανείων υπό εξυγίανση. Για την εν λόγω άδεια απαιτείται από τις εταιρείες διαχείρισης μετοχικό κεφάλαιο 4,5 εκατ. ευρώ έναντι των 100.000 ευρώ που απαιτεί η απλή άδεια διαχείρισης.

Το νέο πλαίσιο που θα διαμορφωθεί προσεχώς στην αγορά των εταιρειών διαχείρισης με τις νέες αδειοδοτήσεις, αλλά και τις διεργασίες που αναμένεται να ακολουθήσουν σε δεύτερη φάση για τη συγκέντρωση της αγοράς εγκαινίασε από χθες 1η Απριλίου, η εφαρμογή της ψηφιακής ενημέρωσης των δανειοληπτών από τους servicers.

Πάνω από 2,4 εκατομμύρια δανειολήπτες των οποίων δάνεια, ύψους 91 δισ. ευρώ, βρίσκονται στις εταιρείες διαχείρισης, έχουν πλέον τη δυνατότητα της online προσωποποιημένης πληροφόρησης για το δάνειό τους, χωρίς χρονοβόρες διαδικασίες, άμεσα, έγκυρα και χωρίς κόστος.

Στο ηλεκτρονικό της site, η κάθε εταιρεία διαχείρισης έχει δημιουργήσει πλατφόρμα e-servicing στην οποία ο δανειολήπτης μπορεί να μπαίνει με προσωπικούς κωδικούς, όπως ακριβώς το κάνει με το e-banking της τράπεζάς του. Για να πάρει ο δανειολήπτης τους προσωπικούς τους κωδικούς για είσοδο στο portal της εταιρείας διαχείρισης, θα πρέπει να προηγηθεί η ταυτοποίησή του μέσω του gov.gr ή του Taxisnet. Μόλις ταυτοποιηθεί, στο e-mail που του έχει ζητηθεί, ο δανειολήπτης λαμβάνει από την εταιρεία διαχείρισης τους προσωπικούς του κωδικούς με τους οποίους θα μπορεί να εισέρχεται στην πλατφόρμα του e-servicing. Εκεί θα μπορεί να δει αναλυτικά κάθε πληροφορία που σχετίζεται με το δάνειό του και συγκεκριμένα: α) πληροφορίες σχετικά με τα ποσά που οφείλει ο δανειολήπτης, με αναλυτική καταγραφή των ποσών για κεφάλαιο, τόκους, προμήθειες, τυχόν άλλες χρεώσεις, καθώς και το ισχύον επιτόκιο, β) την περιοδικότητα των δόσεων, το ύψος τους, την ημερομηνία πληρωμής κάθε δόσης, το τρέχον υπόλοιπο, καθώς και τον λογαριασμό εξυπηρέτησης της οφειλής.

Σημειώνεται ότι αν ο δανειολήπτης έχει οφειλές υπό τη διαχείριση περισσότερων servicers, θα πρέπει να ενημερώνεται για την οφειλή του από το e-servicing της καθεμίας εταιρείας διαχείρισης. Είναι προφανές ότι οι προσωπικοί κωδικοί για τη σύνδεση στο e-servicing της εταιρείας διαχείρισης δεν είναι ίδιοι με αυτούς για την είσοδο του δανειολήπτη στο e-banking της τράπεζάς του. Ωστόσο, εάν η εταιρεία διαχείρισης προέρχεται από τράπεζα (π.χ. Intrum – Τράπεζα Πειραιώς, doValue – Eurobank κ.λπ.) και έχει αναλάβει να διαχειρίζεται τα δάνειά της, τιτλοποιημένα στον «Ηρακλή» ή μη, τότε ο δανειολήπτης μπορεί να παραπέμπεται σε διαφορετικό portal όπου μπορεί να χρησιμοποιήσει τους κωδικούς e-banking της τράπεζας.

Σε κάθε περίπτωση, οι δανειολήπτες θα μπορούν να επικοινωνούν τηλεφωνικά για απορίες με την εταιρεία διαχείρισης, ενώ θα μπορούν να συνεχίσουν την επικοινωνία τους με την εταιρεία και εκτός ψηφιακής πλατφόρμας, όπως γινόταν μέχρι τις 31/3/2024. Μέσω της γραπτής επικοινωνίας, ωστόσο, προβλέπεται χρόνος ανταπόκρισης έως 30 ημέρες στο αίτημα του δανειολήπτη (και 45 ημέρες αν πρόκειται για εξώδικο).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Η πρωτοβουλία της ΕΕΤ – Το παράδειγμα της Motor Oil - Τα κόλπα της Goldman Sachs

Πράσινα τιμολόγια: Μικτά πρόσημα στις χρεώσεις Απριλίου – Από 9,06 έως 11,71 λεπτά ανά kWh

Ακίνητα: Στα νότια προάστια οι ακριβότερες τιμές πώλησης/ενοικίασης – «Πρωταθλητής» ανόδου ο Πειραιάς

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider