Ελλάκτωρ: «Στρώνει δρόμο» για παροχή μερίσματος - Η Αττική Οδός, η ΑΚΤΩΡ, η μαρίνα Αλίμου

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ελλάκτωρ: «Στρώνει δρόμο» για παροχή μερίσματος - Η Αττική Οδός, η ΑΚΤΩΡ, η μαρίνα Αλίμου
Σε θέση να αρχίσει τις χρηματικές διανομές προς μετόχους είναι η εισηγμένη, σύμφωνα με τον CEO, Ευθύμη Μπουλούτα. Η εικόνα μετά την απώλεια της Αττικής Οδού. Πότε θα ολοκληρωθεί το deal για ΑΚΤΩΡ, τι συμβαίνει με την ΚΥΑ της Μαρίνας Αλίμου

Στην παροχή μερίσματος προς τους μετόχους του προσανατολίζεται ο όμιλος Ελλάκτωρ, εκμεταλλευόμενος και τα σημαντικά ταμειακά διαθέσιμα που κατέχει, βάσει όσων δήλωσε χτες η διοίκηση της εισηγμένης σε αναλυτές. Δεν προσδιορίστηκαν το timing και το ύψος του bonus αυτού, μια φορά πάντως, ο όμιλος διαθέτοντας πλέον ίδια κεφάλαια 840 εκατ. και καθαρή ρευστότητα 180 εκατ. ευρώ, «βλέπει με άλλο μάτι» τη συνέχεια, ανοίγοντας και πάλι το θέμα αφού η εταιρεία δεν έχει μοιράσει μέρισμα εδώ και πολλά χρόνια.

Η ρευστότητα φέρνει μέρισμα

«Είμαστε πλέον σε θέση να αρχίσουμε χρηματικές διανομές προς τους μετόχους. Δεν έχουμε ακόμη καταλήξει. Θα δώσουμε περισσότερες πληροφορίες σε επόμενη τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Ελλάκτωρ, Ευθύμιος Μπουλούτας μιλώντας χθες στους αναλυτές με αφορμή τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του ομίλου.

Να σημειωθεί δε, ότι θεωρητικά η ρευστότητα αυτή οποία θα ενισχυθεί στο άμεσο μέλλον από την πώληση της Άκτωρ στην Ιntrakat (100 εκατ. ευρώ), από την πώληση του Smart Park στον όμιλο Fourlis (Trade Estates), από τυχόν πώληση του υπολοίπου 25% της Άνεμος στη Motor Oil, ενώ το γκρουπ πάντα έχει λαμβάνειν και αποζημίωση 85 εκατ. ευρώ (συμβιβασμός με δημόσιο) για το «ναυάγιο» της Υποθαλάσσιας Αρτηρίας Θεσσαλονίκης. Πάντως, ο CEO της εισηγμένης επανέλαβε πως ο όμιλος βρίσκεται σε αποκλειστικές διαπραγματεύσεις με την Trade Estates για την πώληση του εμπορικού κέντρου Smart Park στα Σπάτα και υποστήριξε πως πέρα από αυτές τις δύο αναμενόμενες συναλλαγές, δεν υπάρχει σχεδιασμός για την πώληση κάποιου άλλου asset του ομίλου το δεύτερο εξάμηνο του 2023.

Ελλάκτωρ: Πώς τα πήγαν Παραχωρήσεις και Περιβάλλον στο 6μηνο – Η ΑΚΤΩΡ και η στόχευση του γκρουπ

Το deal για ΑΚΤΩΡ

Όσον αφορά στο deal με ΑΚΤΩΡ, λογικά θα χρειαστεί να δοθούν πρόσθετα στοιχεία και πληροφόρηση στην Επιτροπή Ανταγωνισμού (στη β’ φάση ελέγχου) αλλά τα στελέχη του ομίλου, όπως και αυτά της Intrakat, εκτιμούν ότι η διαδικασία θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους. Υπενθυμίζεται ότι η ΑΚΤΩΡ είχε ανεκτέλεστο 2,2 δις ευρώ στο 6μηνο, ενώ η ίδια η ΑΚΤΩΡ και οι θυγατρικές της υπέγραψαν κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023 νέες συμβάσεις ποσού 263 εκατ. στην Ελλάδα και στο εξωτερικό ενώ επιπλέον συμβάσεις ποσού 20 εκατ. έχουν υπογραφεί μετά την 30.06.2023. Επίσης έχουν εξασφαλισθεί νέα έργα ύψους 415 εκατ., οι συμβάσεις των οποίων αναμένεται να υπογραφούν, ανεβάζοντας το συνολικό ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της ΑΚΤΩΡ και των θυγατρικών της στα 2,6 δισ. Πάντως, στο 6μηνο είχε αρνητικά EBITDA (ζημία 9,6 εκατ. ευρώ).

Η Αττική Οδός και οι Παραχωρήσεις

Όπως αναφέραμε και προ ημερών, η συμβολή των παραχωρήσεων με αιχμή του δόρατος της Αττική Οδό είναι σημαντική για τον όμιλο αφού στο πρώτο εξάμηνο από τα 94 εκατ. ευρώ των συνολικών EBITDA, τα 85 εκατ. ευρώ προήλθαν από τις παραχωρήσεις.

Ειδικότερα, όπως προκύπτει (βάσει των συνεχιζόμενων δραστηριοτήτων) ο κύκλος εργασιών του τομέα Παραχωρήσεων (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις) ανήλθε σε 135 εκατ. ευρώ έναντι 126,6 εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο 2023 (+7%), τα EBITDA του τομέα σε 84,9 εκατ. έναντι 68,6 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 24%. Το περιθώριο EBITDA διαμορφώθηκε σε 63% για την περίοδο από 1 Ιανουαρίου έως 30 Ιουνίου 2023 έναντι 54% την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, το οποίο είχε επιβαρυνθεί με ποσό ύψους 9 εκατ. λόγω των επιπτώσεων της κακοκαιρίας «Ελπίς».

Σύμφωνα με τον κ. Μπουλούτα, απαντώντας σε σχετική ερώτηση για το ενοποιημένο EBITDA μελλοντικά του ομίλου χωρίς την Αττική Οδό, αφενός η διοίκηση δεν διαθέτει τέτοια προβολή, αφετέρου επισήμανε πως το ετήσιο έσοδο για την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις από το asset ανέρχεται περίπου σε 150 εκατ. ευρώ. Εκτιμάται πως σε μια κανονική χρονιά τα EBITDA της Αττικής Οδού πλησιάζουν τα 120 εκατ. ευρώ.

Σχετικά με την αξιοποίηση της Μαρίνας Αλίμου (παραχώρηση), ο κ. Μπουλούτας σημείωσε ότι αναμένεται η κοινή υπουργική απόφαση (ΚΥΑ) από τρία υπουργεία, εκτιμώντας ότι θα χρειαστεί χρόνος 2 με 3 μήνες, ενώ οι κατασκευαστικές εργασίες θα ξεκινήσουν μετά από άλλους 3 μήνες (άρα συνολικά 6).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Σταϊκούρας - Υποδομές: Τα έργα θα γίνουν κανονικά, να «βάλουν πλάτη» στις ζημιές οι εταιρείες – Τι ζητάει ο κατασκευαστικός κόσμος

Ελλάκτωρ: Πώς τα πήγαν Παραχωρήσεις και Περιβάλλον στο 6μηνο – Η ΑΚΤΩΡ και η στόχευση του γκρουπ

Σταμπουλίδης (PPF – ΤΑΙΠΕΔ): Διαγωνισμοί 700 εκατ. ευρώ έως τέλος 2023 για την Πολιτική Προστασία – «Κάλεσμα» σε κατασκευαστές για μικρότερα έργα

gazzetta
gazzetta reader insider insider