Οικονομία | Ελλάδα
29-12-2021 | 07:58

Μπράλος – Άμφισσα: «Πράσινο φως» στο διαγωνισμό για το οδικό έργο των 285 εκατ. ευρώ

Μπράλος – Άμφισσα: «Πράσινο φως» στο διαγωνισμό για το οδικό έργο των 285 εκατ. ευρώ
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Λίγες ημέρες πριν την εκπνοή του 2021 το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε στην έγκριση της διενέργειας ανοικτού διαγωνισμού για την σύναψη δημόσιας σύμβασης που αφορά στο σημαντικό για την περιοχή έργο «Οδικό τμήμα Μπράλος – Άμφισσα του διαγώνιου άξονα Λαμία- Ιτέα - Αντίρριο», προϋπολογισμού 285.500.000,00€ (µε Φ.Π.Α. 24%).

Με πρόσφατη απόφασή του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, ενέκρινε την προώθηση του διαγωνισμού, µε αντικείμενο συγχρόνως τη μελέτη και την εκτέλεση του οδικού έργου, τη συμπερίληψη στα έγγραφα της σύμβασης απαιτήσεων οικονομικής και χρηματοοικονομικής επάρκειας, καθώς και τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας, τα τεύχη δημοπράτησης του έργου και τη σχετική δέσμευση προϋπολογισμού ποσού 285,5 εκατ. ευρώ. Έτσι, άνοιξε ο δρόμος για να προχωρήσει άλλος ένα σημαντικός οδικός διαγωνισμός ενός έργου που έχει λάβει τον χαρακτηρισμό «Εθνικού Επιπέδου».

Το αντικείμενο του αφορά στην μελέτη και κατασκευή των έργων βελτίωσης του οδικού άξονα «ΛΑΜΙΑ – ΙΤΕΑ – ΑΝΤΙΡΡΙΟ», στο τμήμα «ΜΠΡΑΛΟΣ – ΑΜΦΙΣΣΑ», μήκους 25 περίπου χλμ.

Αναλυτικά, το τμήμα αυτό διακρίνεται στα υποτµήµατα:

• 1ο Υποτµήµα: Μπράλος – Αρχή παράκαμψης Γραβιάς (Χ.Θ. 0+000 – Χ.Θ. 7+300)

• 2ο Υποτµήµα: Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη (δεν περιλαμβάνεται) – Άμφισσα (Χ.Θ. 14+000 – Χ.Θ. 30+700).

Ειδικότερα, στο αντικείμενο της υπόψη σύμβασης περιλαμβάνεται η κατασκευή έξι (6) ισόπεδων κόμβων, δικτύου παράλληλων και κάθετων δευτερευουσών οδών για τη σύνδεση µε το υφιστάμενο οδικό δίκτυο και την εξυπηρέτηση των παρόδιων χρήσεων καθώς και η εκτέλεση των κάθε είδους χωματουργικών έργων, τεχνικών έργων (οχετών, γεφυρών, τοίχων, δύο (2) σηράγγων, κρασπεδορείθρων, πλακοστρώσεων κλπ.), έργων οπλισμένης γης, οδοστρωσίας, ασφαλτικών, σήμανσης (κατακόρυφης, οριζόντιας), ασφάλισης, περίφραξης των οδικών έργων, αποχέτευσης-αποστράγγισης, ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων (οδοφωτισµός υπαίθριων έργων, εγκαταστάσεις υπόγειων έργων), κλπ. Το υπόψη έργο αποτελεί τμήμα του διαγώνιου Οδικού Άξονα «Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο», ο οποίος συνιστά τμήμα του διεθνούς οδικού δικτύου «Ε-65» και είναι μείζον έργο υποδομής και ανάπτυξης καθώς συμβάλλει στην σημαντική αναβάθμιση των συνθηκών κυκλοφορίας και ασφάλειας της χρήσης του άξονα.

Όπως είχε αποκαλύψει το insider.gr στις αρχές Νοεμβρίου, το αρμόδιο υπουργείο προωθούσε τις διεργασίες που οδηγούν στη δημοπράτηση και ανάθεσης του έργου «Οδικό τμήμα Μπράλος – Άμφισσα, του διαγώνιου άξονα Λαμία- Ιτέα – Αντίρριο», στο πλαίσιο της επίσπευσης διαδικασιών για έργα μικρότερου μεγέθους και βεληνεκούς, σε σχέση με τα επίπεδα του ΒΟΑΚ ή του «FlyOver» (Θεσσαλονίκη) κ.α., αλλά με σημαντικό τοπικό, και όχι μόνο, ενδιαφέρον, τα οποία αποτελούν σημαντικά κομμάτια στο συνολικό παζλ του οδικού δικτύου της χώρας.

O διαγώνιος οδικός άξονας «Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο» αποτελεί μείζον έργο υποδομής και ανάπτυξης, συνιστά τμήμα του διεθνούς οδικού δικτύου «Ε-65», αποτελεί τον συνδετήριο άξονα μεταξύ των αυτοκινητόδρομων ΠΑΘΕ και ΙΟΝΙΑΣ Ο∆ΟΥ και εξυπηρετεί πλήθος τοπικών και ευρύτερων μετακινήσεων από την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα προς περιοχές της Δυτικής και Νότιας χώρας.

Το «Μπράλος – Άμφισσα», μήκους περίπου 25 χιλιομέτρων με δύο σήραγγες, οκτώ γέφυρες και οκτώ ισόπεδους κόμβους, αφορά την κατασκευή του τμήματος από το Μπράλο μέχρι την αρχή της παράκαμψης Γραβιάς και από τον Ισόπεδο Κόμβο Μεταλλείων Βωξίτη έως την Άμφισσα. Ενδιάμεσα έχει ήδη κατασκευαστεί η παράκαμψη της Γραβιάς. Το μήκος της συνολικής διαδρομής θα μειωθεί κατά τέσσερα χιλιόμετρα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.