Αστυπάλαια: Εντείνονται οι προετοιμασίες για το πρώτο «έξυπνο» και πράσινο νησί της Μεσογείου

Κώστας Δεληγιάννης
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Αστυπάλαια: Εντείνονται οι προετοιμασίες για το πρώτο «έξυπνο» και πράσινο νησί της Μεσογείου
Στο νησί από χθες Δευτέρα στελέχη των εμπλεκόμενων υπουργείων, για συσκέψεις με τους τοπικούς φορείς για το σχέδιο μετατροπής του σε πρότυπο βιώσιμης ανάπτυξης

Με γρήγορους ρυθμούς προετοιμάζεται η μετατροπή της Αστυπάλαιας σε πρότυπο της βιώσιμης ανάπτυξης, με την εφαρμογή ενός ολιστικού σχεδίου που θα τη μετατρέψει στο πρώτο «έξυπνο» και πράσινο νησί της Μεσογείου. Μάλιστα, οι παράμετροι εφαρμογής αυτού του σχεδίου τέθηκαν επί τάπητος από χθες, σε συσκέψεις που είχαν με τοπικούς φορείς εκπρόσωποι των υπουργείων που εμπλέκονται στο πρότζεκτ «Smart and Sustainable Island», και οι οποίοι επισκέφθηκαν γι΄ αυτό τον σκοπό το νησί.

Υπενθυμίζεται ότι το έργο αποτελεί «καρπό» της συνεργασίας της ελληνικής κυβέρνησης με τη Volkswagen, ενώ προβλέπει την προοδευτική αντικατάσταση όλων των Δ.Χ. και Ι.Χ. οχημάτων με ηλεκτροκίνητα μοντέλα, νέες υπηρεσίες μετακίνησης, καθώς και την εγκατάσταση ενός υβριδικού συστήματος ηλεκτροδότησης από ΑΠΕ, το οποίο θα καταστήσει το νησί «πράσινο» και ενεργειακά αυτόνομο. Μεταξύ των στελεχών που μετέβησαν στην Αστυπάλαια ήταν και η κ. Α. Σδούκου, Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Όσον αφορά το υβριδικό σύστημα ηλεκτροδότησης, όπως έχει γίνει γνωστό κατά την παρουσίαση του προγράμματος, προβλέπεται ο συνδυασμός φωτοβολταϊκών μονάδων και ανεμογεννητριών, καθώς και μίας μονάδας αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας σε μπαταρίες. Στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα ενεργειακό «οικοσύστημα» χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος, με τις μετακινήσεις μηδενικών ρύπων μέσω των ηλεκτρικών οχημάτων να συνδυάζονται με την τροφοδοσία τους με ρεύμα το οποίο θα παράγεται σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο βαθμό από ΑΠΕ.

Αναβάθμιση δικτύου και «έξυπνοι» φορτιστές

Ο εξηλεκτρισμός των μεταφορών στο νησί δεν πρόκειται να αυξήσει σημαντικά τις ενεργειακές του ανάγκες, ενώ σημαντικό είναι πως θα χρησιμοποιηθούν και θα δοκιμασθούν καινοτόμες τεχνολογίες για τη διαχείριση αυτού του επιπλέον φορτίου, όπως τεχνολογίες «έξυπνης» φόρτισης ή ακόμη και φόρτισης αμφίδρομης ροής (bi-directional charging).

Έτσι, θα επιτευχθεί ευελιξία στη διαχείριση του φορτίου από τον ηλεκτροκίνητο στόλο, ώστε να προσαρμοστεί στη στοχαστική φύση της αιολικής και ηλιακής ενέργειας. Η εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών, αλλά και των αναγκαίων αναβαθμίσεων του τοπικού δικτύου ηλεκτροδότησης από τον ΔΕΔΔΗΕ, ήταν ένα από τα αντικείμενα των συσκέψεων που πραγματοποιήθηκαν από χθες στο νησί.

Στις συσκέψεις συζητήθηκε επίσης το πρόγραμμα επιδοτήσεων που πρόκειται να εφαρμοσθεί ειδικά στην Αστυπάλαια, για την αντικατάσταση των ιδιωτικών οχημάτων με ηλεκτροκίνητα. Στο πλαίσιο του προγράμματος, θα θεσπισθούν κίνητρα για την αλλαγή των συμβατικών ΙΧ με ηλεκτρικά, μέσα από ένα πρόγραμμα χρηματοδότησης. Συνολικά, περίπου 1.000 ηλεκτρικά οχήματα πρόκειται να αντικαταστήσουν περίπου 1.500 οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Παράλληλα, οχήματα δημόσιας χρήσης καθώς και οχήματα κοινής ωφέλειας στο νησί -αστυνομίας, ΕΚΑΒ και δημόσιου τομέα- θα αντικατασταθούν από ηλεκτρικά με τη βοήθεια του Volkswagen Group. Επίσης, θα δημιουργηθούν υπηρεσίες κατά παραγγελία δημόσιας συγκοινωνίας, μέσω ψηφιακών εφαρμογών, οι οποίες θα επιτρέψουν σε κατοίκους και επισκέπτες μεγαλύτερη ελευθερία στις μετακινήσεις τους υπηρεσίες διαμοιρασμού οχημάτων, e-μοτοποδηλάτων και e-ποδηλάτων που θα μπορούν να χρησιμοποιούν οι πολίτες οποιαδήποτε ώρα της ημέρας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider