Με το βλέμμα στραμμένο στην εξωστρέφεια, η Ελληνική Οργάνωση Παραγωγών Υδατοκαλλιέργειας, με 21 μέλη σε όλη τη χώρα, προχωρά την επόμενη τριετία σε επενδύσεις 7 εκατ. ευρώ, προωθώντας τα προϊόντα του κλάδου στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Στόχος είναι παράλληλα η καθιέρωση του σήματος «Fish from Greece», με όποιο θα πιστοποιούνται τα προϊόντα των μονάδων – μελών της ΕΛΟΠΥ.   

«Ο κλάδος της υδατοκαλλιέργειας είναι από τους πιο δυναμικά αναπτυσσόμενους, αλλά και πιο καινοτόμους κλάδους της ελληνικής οικονομίας εδώ και 35 χρόνια» επεσήμανε σε σχετική συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος της ΕΛΟΠΥ, Απόστολος Τουραλιάς.

ΕΛΟΠΥ

Συγκεκριμένα, αναφέρει ότι η ελληνική παραγωγή σε τσιπούρα και λαβράκι αντιπροσωπεύει σήμερα περισσότερο από το 60% της παραγωγής της ΕΕ και κοντά στο 30% της παραγωγής των μεσογειακών ειδών. Παράλληλα το ψάρι ιχθυοκαλλιέργειας βρίσκεται στη δεύτερη θέση των εξαγωγών της Ελλάδας σε αγροτικά προϊόντα, με ετήσιο τζίρο που ξεπερνά τα 700 εκατ. ευρώ.

Στην Ελλάδα παράγονται 120.000 τόνοι, ωστόσο η κατανάλωση ανέρχεται σε 20.000 τόνους. Ο στόχος είναι ο αριθμός αυτός, σε βάθος τριετίας να διπλασιαστεί.

Ο κ. Τουραλιάς αναφερόμενος στις τιμές των προϊόντων, σημείωσε ότι το 2019 ήταν από τις χαμηλότερες της τελευταίας πενταετίας. «Αυτό αποτυπώνεται και στα αποτελέσματα των εταιρειών. Δεν έχουμε μείωση του όγκου πωλήσεων, έχουμε θέμα στην τιμή πώλησης» σημειώνει.

ΕΛΟΠΥ

«Μεγάλο πρόβλημα ο τουρκικός ανταγωνισμός»

Κύριος ανταγωνιστής της χώρας μας στον κλάδο είναι η Τουρκία. Σύμφωνα με τα στοιχεία, όπως λέει ο πρόεδρος της ΕΛ.Ο.ΠΥ, η Τουρκία το 2018 έχει φτάσει σε μία παραγωγή γύρω στους 190.000 τόνους, ενώ το 2002 είχε παραγωγή 20.0000 τόνους. Το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής της μάλιστα, πάνω από 100.000 τόνους, κατευθύνεται σε χώρες της ΕΕ. Ο κ. Τουραλίας σημειώνει μάλιστα ότι η Τουρκία είχε το πλεονέκτημα, να διαθέτει τα προϊόντα αυτά στην αγορά της Ε.Ε χωρίς δασμούς.  

Αυτή τη στιγμή, βασικές αγορές στις οποίες απευθύνονται τα προϊόντα του κλάδου αποτελούν η Ελλάδα και η Ιταλία. Σχετικά με την Ιταλία, η οποία αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά της ΕΕ, επιδίωξη της ΕΛΟΠΥ είναι να ισχυροποιηθεί το ελληνικό προϊόν έναντι του τουρκικού που είναι και ο κύριος ανταγωνιστής. Επόμενος στόχος είναι η επέκταση στις αγορές της Γαλλίας και της Γερμανίας.

Σημειώνεται παράλληλα ότι το προωθητικό πρόγραμμα της ΕΛ.Ο.Π.Υ., που υλοποιείται ήδη στην Ελλάδα και την Ιταλία, βασίζεται σε στρατηγική επικοινωνίας που έχει ως κεντρική ιδέα την έννοια της Διαφάνειας, «συνδυάζοντας τα διάφανα νερά των ελληνικών θαλασσών, με τη διαφάνεια στις αρχές και τις πρακτικές των επιχειρήσεων - μελών της ΕΛ.Ο.Π.Υ . Η προώθηση συνίσταται στην ενημέρωση των καταναλωτών και των επαγγελματιών της εστίασης, σχετικά με το ότι το ελληνικό ψάρι αποτελεί μια εξαιρετικά ποιοτική, ασφαλή τροφή με μεγάλη διατροφική αξία, που παράγεται, με απόλυτη διαφάνεια, από έμπειρους παραγωγούς με τεχνογνωσία και προδιαγραφές υψηλού επιπέδου».