Έχοντας χτυπηθεί πρώτη από την πανδημία του κορονοϊού και όντας πλέον σε πλήρη λειτουργικότητα, η αγορά αυτοκινήτου της Κίνας στέλνει μήνυμα ελπίδας σε ολόκληρο τον κόσμο. Οι πωλήσεις του φετινού Απριλίου ήταν αυξημένες σε ποσοστό 0.9%, σε σχέση με αυτές του ίδιου μήνα πέρυσι.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Απρίλιος του 2020 ήταν ο πρώτος αυξητικός από τον Ιούνιο του 2018, όπου η κινεζική αγορά άρχισε να παρουσιάζει σημεία κάμψης. Την ίδια στιγμή είναι εξαιρετικά παρήγορο το γεγονός ότι ένας μήνας στο πρώτο τετράμηνο της πανδημίας, όπου η μείωση ήταν 32% συνολικά, κατάφερε να φτάσει σε κανονικό επίπεδο ταξινομήσεων.

Η ανάκαμψη της κινεζικής αγοράς είναι το πρώτο θετικό δείγμα στην αγορά αυτοκινήτου τους μήνες της εξάπλωσης του κορονοϊού, κατά τους οποίους οι πωλήσεις παγκοσμίως έχουν καταρρεύσει και οι προβλέψεις των ειδικών αναλυτών κάνουν λόγο για πολλά χρόνια -ακόμα και μια δεκαετία- για να επέλθει πλήρης ανάκαμψη.

Τα κίνητρα της κυβέρνησης

Η σχετικά άμεση επάνοδος της αγοράς αυτοκινήτου της Κίνας στους κανονικούς της ρυθμούς αποδίδεται σε πολλούς παράγοντες. Κυριότερος είναι αυτός των κινήτρων, καθώς η κυβέρνηση αποφάσισε να παρατείνει τις φορολογικές ελαφρύνσεις και τις επιδοτήσεις για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων για δύο χρόνια. Ταυτόχρονα οι πωλήσεις ελαφρών φορτηγών που δεν πληρούν τα τελευταία πρότυπα εκπομπών της Κίνας, θα επιτρέπονται για έξι μήνες ακόμα, αντί της αρχικής καταληκτικής ημερομηνίας την 1η Ιουλίου.

Σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς, η αύξηση στις ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην αγορά της Κίνας συνέβαλε και το γεγονός ότι οι πολίτες φοβούνται τα μέσα μαζικής μεταφοράς λόγω του κορονοϊού και στρέφονται στα ιδιωτικής χρήσης οχήματα.

Παράδειγμα για την Ευρώπη

Την ίδια στιγμή που στην Κίνα η αγορά ανακάμπτει, στην Ευρώπη ο Απρίλιος ήταν καταστρεπτικός, με τις μεγάλες αγορές να χάνουν έως και το 98% των ταξινομήσεων αυτοκινήτων. Στο πλαίσιο αυτό, όλες οι μεγάλες ενώσεις των κατασκευαστών αυτοκινήτων, των εμπόρων, των επισκευαστών και των προμηθευτών εξαρτημάτων και ελαστικών, ζητούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέτρα ανάκαμψης της αγοράς. Σε αυτά περιλαμβάνονται οι επιδοτήσεις αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η απόσυρση, η μείωση της φορολογίας και πολλά ακόμα μέτρα.

Σύμφωνα με τους φορείς όλων των κλάδων που εμπλέκονται στην κατασκευή και την εμπορία αυτοκινήτων, αν η αγορά δεν ανακάμψει άμεσα, εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας θα χαθούν και δισεκατομμύρια σε τέλη και φόρους θα χαθούν, βυθίζοντας την ευρωπαϊκή οικονομία σε βαθιά ύφεση.