Kυνηγοί προσφορών έχουν γίνει οι Έλληνες καταναλωτές. Η οικονομική κρίση ανάγκασε σε περικοπές των αγορών τους αλλά και σε αναζήτηση καλύτερων τιμών, ενώ έφερε σημαντικές αλλαγές στις καταναλωτικές τους συνήθειες. Αν παλαιοτέρα οι καταναλωτές γέμιζαν τα καλάθια τους ακολουθώντας μόνο τις προτιμήσεις τους, σήμερα αυτό έχει γίνει παρελθόν και αποκλειστικά και μόνο οι ανάγκες, και αυτές με περικοπές, είναι ο πιλότος για τις επιλογές από τα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Στα χρόνια προ κρίσης η επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ είχε ως σκοπό τις εβδομαδιαίες αγορές των νοικοκυριών, ενώ σήμερα οι τέσσερις στους δέκα πάνε σούπερ μάρκετ γιατί είδαν κάποια προσφορά που τους ενδιαφέρει.
Στο σκληρό πόλεμο που έχουν επιδοθεί σούπερ μάρκετ και βιομηχανίες, με σκοπό να διατηρήσουν τα μερίδια τους στην αγορά ,οι καταναλωτές βρίσκουν τη συνταγή για να μειώσουν το κόστος του οικογενειακού καλαθιού καθώς η συρρίκνωση των εισοδημάτων δεν επιτρέπει απλοχεριές. Οι μεγαλύτερες προσφορές που συναντά κανείς στα ράφια των σούπερ μάρκετ εμφανίζονται στα απορρυπαντικά και στα είδη προσωπικής υγιεινής όπου σε αρκετές περιπτώσεις οι προσφορές εμφανίζονται με την μορφή 1+1 προϊόν, ενώ οι εξοικονομήσεις για τους καταναλωτές κατά μέσο όρο κυμαίνονται μεταξύ 25% και 30%. Ακολουθούν τα ξηρά τρόφιμα με ποσοστά εξοικονόμησης μεταξύ 15% και 20%.
Η τελευταία μελέτη του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), σε πανελλαδικό δείγμα 2.000 καταναλωτών, έδειξε ότι μέσω των προσφορών και των προωθητικών ενεργειών των αλυσίδων σουπερμάρκετ και των προμηθευτών οι καταναλωτές μπορούν να μειώσουν το συνολικό κόστος τους καλαθιού τους έως και 9,3%,ποσοστο το οποίο μεταφράζεται σε 377 ευρώ το χρόνο για ένα μέσο καλάθι. Ειδικότερα η μελέτη δείχνει ότι οι επτά στους δέκα καταναλωτές εξοικονομούν τουλάχιστον 5% της αξίας των αγορών τους και 1 στους 3 τουλάχιστον 10%.
Τη χρονιά που πέρασε, το 78% των καταναλωτών αγόρασε περισσότερα προϊόντα σε προσφορά σε σχέση με το 2015. Επιπλέον το 62% δηλώνει ότι οι προσφορές και οι εκπτώσεις αποτελούν κύριο λόγο για να επιλέξουν το κατάστημα σούπερ μάρκετ που θα επισκεφθούν, ενώ το 47% ότι θα άλλαζε το πλάνο της διατροφής τους εάν έβρισκε καλές προσφορές σε κάποιο προϊόν.