Με ελληνικά κρασιά τσουγκρίζουν τα ποτήρια τους οι Ιάπωνες

Δήμητρα Σκούφου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Με ελληνικά κρασιά τσουγκρίζουν τα ποτήρια τους οι Ιάπωνες

Στην υγειά τους με ελληνικά κρασιά εύχονται όλο και περισσότεροι Ιάπωνες. Την χρονιά που πέρασε σύμφωνα με στοιχεία του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του υπουργείου Εξωτερικών στο Τόκιο της Ιαπωνίας οι πωλήσεις των ελληνικών κρασιών αυξήθηκαν κατά 48,5% έναντι του 2015 συνεχίζοντας την ανοδική πορεία που εμφάνισαν και το 2015 όταν αυξήθηκαν οι εξαγωγές ελληνικών κρασιών προς τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου κατά 48,7% έναντι του 2014.

Η είσοδος των ελληνικών κρασιών στην συγκεκριμένη αγορά γίνεται τα τελευταία χρόνια με ανοδικά σταθερά βήματα και Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία κατά την τριετία 2013-2016 η αύξηση σωρευτικά ανήλθε σε 185%.

Παράγοντες της αγορά εκτιμούν ότι αν και ακόμα η συνολική αξία των εξαγωγών προς την Ιαπωνία είναι χαμηλές καθώς το κατά το 2016 ανήλθαν μόλις σε 456 χιλιάδες ευρώ οι προοπτικές είναι σημαντικές και αναμένεται τα επόμενα χρόνια με σωστές προωθητικές ενέργειες να αυξηθεί το μερίδιο τους καθώς η συγκεκριμένη αγορά έχει σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης . Ειδικότερα η κατανάλωση οίνου στην Ιαπωνία αυξήθηκε από 2,2 λίτρα κατά κεφαλή το 2011 σε 2,69 λίτρα το 2012 ενώ το 2014, η Ιαπωνία εισήγαγε εμφιαλωμένα κρασιά συνολικής αξίας 990,149 εκ. ευρώ. Περισσότερο από το 50% του πληθυσμού καταναλώνει οίνο τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, με το 7% εξ αυτών σε ημερήσια πλέον βάση ενώ οι γυναίκες είναι οι μεγαλύτερες καταναλώτριες οίνου. Όσον αφορά τις προτιμήσεις των καταναλωτών, ο κόκκινος οίνος είναι ο πιο δημοφιλής: τουλάχιστον 50% εξ αυτών τον προτιμούν έναντι 38% οποίοι προτιμούν λευκό. Η κατανάλωση ροζέ οίνου άρχισε επίσης να σημειώνει σημαντική άνοδο ακολουθώντας τις σχετικές παγκόσμιες τάσεις. Ένα επιπλέον στοιχείο είναι ότι μεγάλο ποσοστό του ιαπωνικού πληθυσμού καταναλώνει οίνο στην οικία του, αντί σε εστιατόρια ή wine bars. Αυτή η τάση έχει οδηγήσει σε αυξανόμενες πωλήσεις οίνου στα σούπερ μάρκετ.

Παρά την αυξητική τάση των πωλήσεων οι ελληνικές οινοποιητικές επιχειρήσεις αντιμετωπιζουν έντονο ανταγωνισμό από άλλες ευρωπαϊκές χώρες οι οποίες και έχουν την πρωτοκαθεδρία στην συγκεκριμένη αγορά μάλιστα οι προκλήσεις που θα αντιμετωπίσουν οι ελληνικές εξαγωγικές εταιρείες οίνου στην προσπάθειά τους να εισέλθουν στην ιαπωνική αγορά είναι κυρίως η έλλειψη εθνικού brand name, η κυριαρχία δυτικοευρωπαϊκών οίνων καθώς και των αντίστοιχων του νέου κόσμου, η ζήτηση για ποιοτικούς οίνους σε χαμηλές τιμές πώλησης αλλά και οι υψηλοί δασμοί και παρεμβολή ενδιάμεσων στην αλυσίδα διανομής, που έχουν συνολικά ως αποτέλεσμα την αύξηση των τιμών των προϊόντων.

Ωστόσο παρά τα εμπόδια όπως αναφέρει σε έκθεση του και το Γραφείο ΟΕΥ Τόκιο, η επέκταση των Ελλήνων παραγωγών προς την Ιαπωνία θα μπορούσε να φέρει πολλά οφέλη και στις δύο πλευρές ενώ η Ιαπωνία θα μπορούσε να εκληφθεί ως πύλη εισόδου για επέκταση προς τις άλλες γειτονικές ασιατικές αγορές. Σε αυτό σημαντικό ρόλο θα παίξει και η ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων για τη Συμφωνία Ελευθέρου Εμπορίου μεταξύ Ιαπωνίας και Ε.Ε καθώς μια θετική έκβαση της συμφωνίας θα φέρει σταδιακή εξάλειψη των εισαγόμενων δασμών, θα επιτρέψει στους έλληνες οινοποιούς να ανταγωνιστούν σε πιο ισότιμη βάση τους ανταγωνιστές τους, κυρίως αυτούς από τις χώρες του νέου κόσμου.

Για την προώθηση των ελληνικών οίνων στην ιαπωνική αγορά ξεκίνησε το 2015 πρόγραμμα προώθησης που προβλέπει δημοσιεύσεις στον κλαδικό τύπο, επισκέψεις εισαγωγέων και εκπρόσώπων του τύπου στην Ελλάδα, συμμετοχή στις κλαδικές εκθέσεις, διοργάνωση γευσιγνωσιών και θεματικών σεμιναρίων για εξειδικευμένο κοινό, καθώς και εκδηλώσεις για καταναλωτές. Το πρόγραμμα υλοποιείται από το Enterprise Greece και το Γραφείο ΟΕΥ Τόκιο και έχει έως σήμερα αποφέρει τόσο αύξηση της αξίας των ελληνικών εξαγωγών όσο και διεύρυνση του αριθμού των εισαγωγέων ελληνικών οίνων

Την ίδια στιγμή πάντως ένα νέο πρόγραμμα ύψους 5,2 εκατ. ευρώ για την προώθηση του ελληνικού κρασιού στις διεθνείς αγορές ανακοίνωσε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. Το πρόγραμμα συγχρηματοδοτείται από κονδύλια της ΕΕ και εθνικά κονδύλια για την διετία 2017-2018 και έχει χώρες – στόχους τις ΗΠΑ, Καναδά, Κίνα και Αυστραλία στις οποίες τα τελευταία χρόνια έχουν αναπτυχθεί σημαντικές δραστηριότητες για την προώθηση των ελληνικών οίνων ποιότητας.

Οι δράσεις αυτές θα αφορούν εκπαιδευτικές εκδηλώσεις και γευστικές δοκιμές για καταναλωτές και επαγγελματίες του χώρου. Επιπλέον, προβλέπονται Road Shows σε Μόντρεαλ και Τορόντο του Καναδά όπως επίσης – για πρώτη φορά - στο Σικάγο και Χιούστον των ΗΠΑ καθώς και στο Σίδνευ, Αδελαϊδα και Μελβούρνη της Αυστραλίας. Παράλληλα, θα πραγματοποιηθούν επισκέψεις επαγγελματιών του κρασιού από τις χώρες-στόχους με σκοπό να γνωρίσουν από κοντά τον ελληνικό αμπελώνα και τις μοναδικές ελληνικές ποικιλίες αμπέλου, τη διαδικασία παραγωγής κρασιού και να γευτούν πιστοποιημένους οίνους ποιότητας με τη σφραγίδα και το μεράκι των Ελλήνων οινοποιών.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider