Αν και η τιμή και δευτερεύοντος η αξιοπιστία του προϊόντος τείνει να αποτελέσει το βασικό κριτήριο επιλογής για τις αγορές των Ελλήνων καταναλωτών, η χώρα προέλευσης συνεχίζει να επηρεάζει τις επιλογές τους. Αυτό δείχνει η διαχρονική πανελλαδική έρευνα της Kάπα Research για την Οικονομία και την Ανάπτυξη στην Ελλάδα η οποία παρουσιάστηκε σε εκδήλωση της πρωτοβουλίας «ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ» .
Σύμφωνα με την έρευνα, η χώρα παραγωγής αποτελεί για τους Έλληνες καταναλωτές το βασικό κριτήριο επιλογής αναφορικά με τα τρόφιμα και τα ποτά με ποσοστό 32,5%, ενώ ακολουθεί η τιμή με ποσοστό 28,5%, οι προσφορές και οι εκπτώσεις με 24% και η μάρκα των προϊόντων με 14,5%.
Σχεδόν το ¼ των καταναλωτών προτιμά να αγοράζει ελληνικά προϊόντα, με το 37% να δίνει προτεραιότητα σε εκείνα που παράγονται στην Ελλάδα ασχέτως της εθνικότητας της εταιρείας που τα παράγει.
Την ίδια στιγμή, σε είδη ένδυσης και υπόδησης αλλά και σε είδη προσωπικής υγιεινής, η προέλευση του προϊόντος δίνει τη θέση της στην τιμή αφού μόλις ένας στους 10 καταναλωτές επιλέγει με βάση τη χώρα προέλευσης όταν η τιμή καθορίζει τις επιλογές σε είδη ένδυσης και υπόδησης για τους 3 στους 10 καταναλωτές, ενώ για τα είδη προσωπικής υγιεινής για τους 4 στους 10.
Η ίδια έρευνα δείχνει επίσης ότι η συμπεριφορά των καταναλωτών έχει επηρεαστεί σημαντικά από τα capital controls, αφού το 65,5% πλέον χρησιμοποιεί κάρτα η ηλεκτρονική τραπεζική για τις πληρωμές του, το 48,5% προσέχει τα έξοδα του περισσότερο απ΄ ότι στο παρελθόν ενώ το 21% έχει αναβάλει κάποια αγορά και το 19,5% έχει αναβάλει κάποιο προγραμματισμένο σχέδιο.