Ισχυρά κέρδη για το δεύτερο τρίμηνο ανακοίνωσε η Adidas, καθώς οι καταναλωτές συνεχίζουν να αγοράζουν ρετρό μοντέλα αθλητικών παπουτσιών όπως το Samba, παρά την αυξανόμενη οικονομική αβεβαιότητα.
Συγκεκριμένα, ο κολοσσός των αθλητικών ειδών ανακοίνωσε λειτουργικά κέρδη 546 εκατ. ευρώ (630 εκατ. δολ.) στο τρίμηνο, ξεπερνώντας τη μέση εκτίμηση των αναλυτών που «έβλεπαν» 503 εκατ. ευρώ. Τα έσοδα έφτασαν τα 6 δισ. ευρώ, ελάχιστα χαμηλότερα από τις προσδοκίες.
Για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο, ο Διευθύνων Σύμβουλος Μπιόρν Γκούλντεν δήλωσε ότι η αβεβαιότητα σχετικά με τον αντίκτυπο των αμερικανικών δασμών τον εμπόδισε να αυξήσει πιθανώς το ετήσιο outlook της εταιρείας. Το κόστος των προϊόντων της Adidas για τις ΗΠΑ θα μπορούσε να αυξηθεί έως και 200 εκατομμύρια ευρώ φέτος - και αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει τη ζήτηση των καταναλωτών - δήλωσε ο Gulden στην ανακοίνωση.
Η Adidas δήλωσε ότι εξακολουθεί να αναμένει να δημιουργήσει λειτουργικά κέρδη μεταξύ 1,7 δισεκατομμυρίων ευρώ και 1,8 δισεκατομμυρίων ευρώ φέτος.
«Προς το παρόν αισθανόμαστε σίγουροι ότι θα το πετύχουμε, αλλά φυσικά αυτό μπορεί να αλλάξει - και προς τα πάνω σε περίπτωση που οι αντιξοότητες είναι μικρότερες από ό,τι υποθέτουμε σήμερα», δήλωσε ο Γκούλντεν.
Μετά την είδηση η μετοχή της Adidas υποχωρεί 7%.
Η Adidas έχει μια διετή ανοδική πορεία που ξεκίνησε με την αναβίωση του κλασικού Samba και έκτοτε έχει επεκταθεί ώστε να συμπεριλάβει και άλλα μοντέλα παπουτσιών με ρετρό εμφάνιση, κάτι που έχει δημιουργήσει ενθουσιασμό στους καταναλωτές, ενώ παράλληλα μειώνει το χάσμα με τον ανταγωνιστή και ηγέτη της βιομηχανίας, την Nike.
Οι επενδυτές αξιολογούν τώρα εάν η Adidas μπορεί να διατηρήσει τη δυναμική της απέναντι στους δασμούς του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, την αυξανόμενη οικονομική αβεβαιότητα σε όλο τον κόσμο και τις προσπάθειες ανάκαμψης της Nike, η οποία αντιμετωπίζει δυσκολίες τα τελευταία χρόνια.
Η Adidas κατέγραψε διψήφια αύξηση εσόδων σε όλες τις αγορές στο τρίμηνο, με τη Βόρεια Αμερική να σημειώνει αύξηση 15% και την Κίνα να σημειώνει άνοδο 11% παρά την επιβράδυνση των καταναλωτών στην ηπειρωτική χώρα που επηρεάζει άλλους παγκόσμιους λιανοπωλητές.
Το περιθώριο κέρδους της Adidas, ύψους 51,7%, ήταν ελαφρώς υψηλότερο από τις εκτιμήσεις, ενισχυμένο από λιγότερες εκπτώσεις και χαμηλότερο κόστος προϊόντων και μεταφοράς, ανέφερε ο CEO. Προς το παρόν, αυτό αντισταθμίζει τον αντίκτυπο του ισχυρότερου ευρώ και των αυξημένων δασμών, οι οποίοι άρχισαν να πλήττουν την εταιρεία το δεύτερο τρίμηνο.