Με βελτιωμένο σχέδιο για το 2025, το οποίο θα τη βοηθήσει να επιτύχει τους μακροπρόθεσμους στόχους της, επιχειρεί να συνεχίσει την αναπτυξιακή της πορεία η εταιρεία φυσικών καλλυντικών Apivita, προσβλέποντας σε σημαντική αύξηση των μεριδίων της στη διεθνή αγορά αλλά και σε ώθηση στην κερδοφορία της μέσω της περαιτέρω ισχυροποίησης της εξαγωγικής της δραστηριότητας.
Όπως αναφέρεται στις τελευταίες οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας που καταχωρήθηκαν στο ΓΕΜΗ πριν από μερικά 24ωρα, «οι προοπτικές του κλάδου είναι ευοίωνες και για το νέο έτος η διοίκηση εκτιμά ότι θα επιτύχει μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης αξιοποιώντας τις επενδύσεις που πραγματοποιήθηκαν το προηγούμενο και το τρέχον έτος και παράλληλα εκμεταλλευόμενη το διευρυμένο δίκτυο του ομίλου στο εξωτερικό ώστε να εδραιωθεί σε περισσότερες χώρες».
Αύξηση μόλις 2% στις πωλήσεις το 2024
Σύμφωνα με την οικονομική έκθεση της Apivita, το 2024 τα αποτελέσματα περιορίστηκαν σε αύξηση 2% κυρίως λόγω περιορισμένης ανάπτυξης στην Ελλάδα, αλλά και μείωσης της εξαγωγικής δραστηριότητας εξαιτίας της αναδιάρθρωσης της επιχειρηματικής της δραστηριότητας στην Ασία.
Παρά δε τη χαμηλή αύξηση στις πωλήσεις, η εταιρεία παρέμεινε κερδοφόρα και θα συνεχίσει την αναπτυξιακή της πορεία, ακολουθώντας την τάση του προηγούμενου έτους.
Ειδικότερα, οι πωλήσεις ανήλθαν στα 59,12 εκατ. ευρώ από 57,88 εκατ. ευρώ στη χρήση 2023, ενώ τα προ φόρων κέρδη υποχώρησαν σε 566.982 ευρώ το 2024 έναντι 2,42 εκατ. ευρώ την αμέσως προηγούμενη χρονιά «γεγονός που οφείλεται κυρίως σε έκτακτες και μη επαναλαμβανόμενες δαπάνες».
Συγκεκριμένα, όπως αποκαλύπτει η διοίκηση, καταβλήθηκε εφάπαξ bonus στο προσωπικό, με αφορμή την επιτυχή εισαγωγή της μητρικής εταιρείας στο χρηματιστήριο της Ισπανίας μέσω αρχικής δημόσιας προσφοράς (IPO).
Παράλληλα, η εταιρεία προχώρησε σε σημαντικές οργανωτικές αλλαγές και στρατηγικές επενδύσεις, όπως η μετάβαση σε νέο σύστημα διαχείρισης αποθήκης μέσω 3PL συνεργάτη, η υλοποίηση σύγχρονου ERP συστήματος και η αναδιοργάνωση της εξαγωγικής δραστηριότητας μέσω του διεθνούς δικτύου του ομίλου. «Οι παραπάνω ενέργειες ενισχύουν τις υποδομές της εταιρείας και αναμένεται να συμβάλουν θετικά στην αποδοτικότητα και την κερδοφορία της τα επόμενα έτη», σημειώνεται χαρακτηριστικά.
Τι λέει για τους δασμούς
Ειδική μνεία κάνει η διοίκηση και στις «πρόσφατες αναταράξεις στις διεθνείς αγορές λόγω της επιβολής δασμών από τις ΗΠΑ, που οδήγησαν σε απώλειες αξίας 9,5 τρισ. δολαρίων» και οι οποίες «αναδεικνύουν τη συνεχιζόμενη αβεβαιότητα στο παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον».
Όπως καθιστά σαφές, παρότι οι άμεσες επιπτώσεις για την Apivita εκτιμώνται ως περιορισμένες - καθώς οι πωλήσεις προς την αμερικανική αγορά αντιπροσωπεύουν μικρό ποσοστό του κύκλου εργασιών και δεν πραγματοποιούνται απευθείας αγορές πρώτων υλών από τις ΗΠA - η εταιρεία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις, καθώς οι έμμεσες επιδράσεις μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά τη ζήτηση και τη σταθερότητα των αγορών στις οποίες δραστηριοποιείται. Ωστόσο, σε ένα τέτοιο περιβάλλον, δεν αποκλείεται οι κεντρικές τράπεζες να προχωρήσουν σε μείωση των επιτοκίων δανεισμού, προκειμένου να ενισχύσουν την οικονομική δραστηριότητα και να σταθεροποιήσουν τις αγορές. Σε αυτή την περίπτωση, η εταιρεία ενδέχεται να ωφεληθεί από το μειωμένο κόστος χρηματοδότησης και την πιθανή ενίσχυση της καταναλωτικής ζήτησης.
Η Apivita έχει έδρα στο Βιομηχανικό Πάρκο Μαρκοπούλου Μεσογαίας, ενώ από τον Δεκέμβριο του 2020 το σύνολο των μετοχών της βρίσκονται στον έλεγχο του ισπανικού ομίλου PUIG.
Η PUIG είναι ένας όμιλος που δραστηριοποιείται στο χώρο της μόδας, των αρωμάτων και καλλυντικών με διεθνή παρουσία σε 150 χώρες. Η επένδυση της PUIG στην Apivita έχει στρατηγικό χαρακτήρα, με την έδρα και τη γραμμή παραγωγής της εταιρείας να παραμένουν στην Ελλάδα.
Σήμερα, η Apivita παράγει στις βιοκλιματικές εγκαταστάσεις της πάνω από 300 φυσικά προϊόντα για την περιποίηση προσώπου, σώματος και μαλλιών, καθώς και αντηλιακής προστασίας. Η εταιρεία δραστηριοποιείται στην αγορά των φαρμακείων, του λιανεμπορίου, του ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerce), των ξενοδοχείων και των SPA.