Minoan Lines – Grimaldi: Τι έρχεται για λιμένες Ηγουμενίτσας, Ηρακλείου – Μαρίνες, κρουαζιέρα, ενέργεια «κουμπώνουν» στις υποδομές

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Minoan Lines – Grimaldi: Τι έρχεται για λιμένες Ηγουμενίτσας, Ηρακλείου – Μαρίνες, κρουαζιέρα, ενέργεια «κουμπώνουν» στις υποδομές
Για την Ηγουμενίτσα αναμένεται να ολοκληρωθεί η παραχώρηση εντός Οκτωβρίου. Μαρίνες και κρουαζιέρα για τα δύο λιμάνια, τουριστικό asset το Ηράκλειο. Τα ασυνόδευτα φορτηγά, η ενεργειακή/περιβαλλοντική θωράκιση και ανεξαρτησία. Τι δήλωσε σε συνέδριο ο Λουκάς Σιγάλας, Διευθύνων Σύμβουλος Minoan Lines.

Έως τον προσεχή Οκτώβριο εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί η παραχώρηση του λιμένα Ηγουμενίτσας, σύμφωνα με τον Λουκά Σιγάλα, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Minoan Lines (έχει ανακηρυχθεί ανάδοχος η κοινοπραξία Grimaldi – Μινωικών Γραμμών). Ακολούθως, «μέσα σε 9 μήνες είμαστε υποχρεωμένοι να παρουσιάσουμε ένα master plan αξιοποίησης, τόσο για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, όσο και για το λιμάνι του Ηρακλείου», τόνισε ο ίδιος. Πρόκειται για τους δύο διαγωνισμούς του ΤΑΙΠΕΔ που κέρδισε το γκρουπ.

«Ακόμα οι λιμένες Ηγουμενίτσας και Ηρακλείου δεν έχουν παραχωρηθεί στον όμιλο και δεν μπορούμε να κάνουμε ασφαλείς προβλέψεις για το ύψος των επενδύσεων που χρειάζονται. Όμως, δώσαμε 84 εκατ. ευρώ για την Ηγουμενίτσα και οικονομική προσφορά 80 εκατ. ευρώ για Ηράκλειο (για την απόκτηση 67%, για 40 έτη, για κάθε ένα από τα δύο assets). Αρα, δείχνουμε τις προθέσεις μας για να αναπτύξουμε τα λιμάνια αυτά. Άλλωστε, σε 9 μήνες πρέπει να δώσουμε το master plan αξιοποίησης του κάθε λιμένα. Για την Ηγουμενίτσα αναμένεται να ολοκληρωθεί η παραχώρηση εντός Οκτωβρίου για να λάβουμε γνώση η κατάστασης, θεωρούμε ότι οι υφιστάμενες υποδομές χρήζουν αναβάθμισης», σημείωσε σε σχετικό πάνελ συνεδρίου για τις μεταφορές ο κ. Λουκάς Σιγάλας, Διευθύνων Σύμβουλος της Minoan Lines (Μινωικές Γραμμές, του ομίλου Γκριμάλντι που διαχειρίζεται 25 λιμάνια διεθνώς).

Μαρίνες και Κρουαζιέρα

Όπως σημείωσε, το γκρουπ είναι ο μεγαλύτερος χρήστης των λιμένων, ενώ απαιτείται η μελέτη αξιοποίησής και βελτίωσης των υποδομών. «Αλλά να δούμε και τις δράσεις που μπορούν να αναπτυχθούν. Για παράδειγμα, στην Ηγουμενίτσα θα παίξουν ρόλο τουλάχιστον δύο κοντινές μαρίνες – καταφύγια (π.χ. Σύβοτα, Πλαταριά) που έχουν δυνατότητα επέκτασης οι οποίες θα επιτρέψουν τη φιλοξενία μεγαλύτερων σκαφών αναψυχής και με τη δημιουργία πλωτών εξεδρών, ενώ και στο κεντρικό λιμάνι της Ηγουμενίτσας υπάρχει χώρος για ανάπτυξη μαρίνας με 310 θέσεις στάθμευσης σκαφών. Επίσης ήδη συζητάμε με μεγάλες εταιρείες από τον χώρο των κρουαζιερόπλοιων για συνέργειες στην Ηγουμενίτσα αλλά κυρίως στο λιμάνι του Ηρακλείου που έχει σαφώς υψηλότερη τουριστική αξία. Υπάρχουν δυνατότητες και προορισμοί υψηλού μεγάλου τουριστικού ενδιαφέροντος, ενώ γενικότερα θετικό ρόλο θα παίξουν και οι νέοι οδικοί άξονες που συνδέονται με τα λιμάνια, άρα θα αναπτυχθούν περισσότερο».

Σύμφωνα με τον ίδιο, ο όμιλος ενδιαφέρεται και για τον τομέα μεταφοράς ασυνόδευτων οχημάτων, καθώς προσεχώς θα προσεγγίζουν τα λιμάνια 2 υβριδικά πλοία Ro-Ro που θα διευκολύνουν αυτό το σχέδιό, ενώ θα γίνουν χώροι στάθμευσης για ασυνόδευτα φορτηγά (για την Ηγουμενίτσα).

Περιβαλλοντική θωράκιση, ενεργειακή ανεξαρτησία

Επιπρόσθετα, υπάρχει ενδιαφέρον και για την περιβαλλοντική θωράκιση λιμένων. «Σκεφτόμαστε να προχωρήσουμε με την δυνατότητα τροφοδοσίας πλοίων με ηλεκτρικό ρεύμα κατά τη διάρκεια παραμονής τους στο λιμάνια, ώστε να αντικατασταθούν οι ρυπογόνες γεννήτριες που χρησιμοποιούν τα πλοία όταν είναι εκεί. Επίσης, εστιάζουμε στην ανεξαρτησία των λιμανιών σε σχέση με την παραγωγή ενέργειας (π.χ. φωτοβολταϊκά), όπως ήδη γίνεται σε λιμάνια του ομίλου Γκριμάλντι (π.χ. Αμβέρσα)», ανέφερε, μεταξύ άλλων, το στέλεχος του ομίλου.

Ανοδικά η κίνηση

Σχετικά με την επιβατική κίνηση, ο κ. Σιγάλας σημείωσε ότι «δείχνει, μέχρι στιγμής, καλή χρονιά το 2023, τα τελευταία χρόνια είχαμε δυσκολίες, όμως το έτος εξελίσσεται καλά σε επιβάτες και οχήματα, σε όλες τις γραμμές, με εξορθολογισμό είχαμε θετικά αποτελέσματα παρόλο που οι τιμές πετρελαίου παραμένουν σε υψηλά επίπεδα (νέο ράλι) που επηρεάζει τις εταιρείες κλάδου. Είμαστε αισιόδοξοι και ικανοποιημένοι, βλέπουμε αύξηση από κάποιες αγορές, από Β. Αμερική, Καναδά, νότια Αμερική, επίσης υπάρχει άνοδος από Ισραηλινούς και Αυστραλούς που επισκέπτονται περισσότερο την χώρα μας. Πορευόμαστε με ίδια κεφάλαια δίχως τραπεζικό δανεισμό».

Σε σχέση με την ανανέωση του στόλου ανέφερε ότι «δεν έχει επιλεγεί το καύσιμο για τη χρήση στα πλοία και την ανάπτυξη του στόλους μας, κατά συνέπεια, τα έχουμε όλα στο μυαλό μας. Εχουμε ήδη βάλει τα φίλτρα καυσίμων το 2018-2019». Στην Αδριατική από τη Γκριμάλντι δρομολογήθηκαν 2 νέα πλοία υβριδικά (ro-ro), με ενέργεια από μπαταρίες λιθίου που προσφέρει μηδενική εκπομπή ρύπων.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΒΟΑΚ: Στην τελική ευθεία για τον «νικητή» της mega οδικής παραχώρησης – Ποια σενάρια «παίζουν»

Σε δύο χρόνια η πλήρης αποκατάσταση του σιδηρόδρομου – Οι ζημιές και το προσωρινό μοντέλο χρήσης

Ελλάκτωρ: «Στρώνει δρόμο» για παροχή μερίσματος - Η Αττική Οδός, η ΑΚΤΩΡ, η μαρίνα Αλίμου

gazzetta
gazzetta reader insider insider