Αττική Οδός: Στις 255 χιλ. διελεύσεις η μέση ημερήσια κυκλοφορία – Έσοδα 170 εκατ. στο 8μηνο

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Αττική Οδός: Στις 255 χιλ. διελεύσεις η μέση ημερήσια κυκλοφορία – Έσοδα 170 εκατ. στο 8μηνο
Με σταθερά διψήφιο ποσοστό ανόδου τόσο σε σχέση με πέρυσι όσο και έναντι του 2019 συνεχίζουν να κινούνται κυκλοφοριακές ροές και έσοδα στον αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού. Ενίσχυση περίπου 10% - 11% στο 8μηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2023.

Με σταθερά διψήφιο ποσοστό ανόδου τόσο σε σχέση με πέρυσι όσο και έναντι του 2019 συνεχίζουν να κινούνται κυκλοφοριακές ροές και έσοδα στον αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού, ο οποίος έχει επανακάμψει πλήρως από την πανδημία και τη μείωση που επήλθε στις μετακινήσεις (περιορισμοί).

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο σύνολο του 8μήνου 2023 (Ιανουάριος – Αύγουστος) η μέση ημερήσια κυκλοφορία στον οδικό άξονα ενισχύθηκε κατά περίπου 11% σε σχέση με το ίδιο χρονικό διάστημα του 2022, ενώ περίπου +10% είναι η άνοδος έναντι του 8μήνου 2019 (η σύγκριση γίνεται καθώς αυτό ήταν το αμέσως προηγούμενο έτος από την πανδημία). Όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, η μέση ημερήσια κυκλοφορία προσέγγισε τα 255 χιλ. οχήματα, ενώ πρέπει να αναφέρομε ότι παραδοσιακά ο Αύγουστος δεν είναι ο μήνας με τις περισσότερες διελεύσεις. Να θυμίσουμε, όπως έχουμε αναφέρει σε παλιότερα σχετικά θέματα, ότι η μέση ημερήσια κυκλοφορία συνολικά το 2019 αλλά και το 2022 (σε 12μηνη βάση) ξεπερνούσε τα 236 χιλ. οχήματα.

Ανεβαίνουν και τα έσοδα

Όσον αφορά στα έσοδα (χωρίς ΦΠΑ), αυτά φέρονται να προσεγγίζουν στο 8μηνο του 2023 τα 139-140 εκατ. ευρώ συνολικά, ενισχυμένα κατά 10% έναντι του 2022 και κατά 9%-10% σε σχέση με το 2019 (8μηνο), πάντα βάσει πληροφοριών. Με τον ΦΠΑ το ποσό ανεβαίνει πάνω από 170 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι στο σύνολο του 2019 τα έσοδα (χωρίς ΦΠΑ) ξεπερνούσαν τα 194 εκατ. ευρώ ενώ πέρυσι ήταν άνω των 196 εκατ. ευρώ. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, στα έσοδα δεν υπολογίζονται αποζημιώσεις από τις ελεύθερες διελεύσεις οχημάτων στις εκλογές Μαΐου και Ιουνίου 2023.

«Κλείδωσε» σε ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η νέα 25ετής σύμβαση παραχώρησης

Χτες, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ κατά τη συνεδρίασή του ανακήρυξε και επισήμως Προτιμητέο Επενδυτή στον διαγωνισμό για την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για χρονικό διάστημα 25 ετών, την εταιρεία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. με οικονομική προσφορά 3.270.000.000 ευρώ.

Ως Επιλαχόντα Προτιμητέο Επενδυτή ανέδειξε την ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S. με οικονομική προσφορά 3.106.000.000 ευρώ.

Βέβαια, όπως έχουμε αναφέρει, θα απαιτηθούν διάφορα βήματα. Ο επενδυτής, δηλαδή η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, θα πρέπει να μπει στη διαδικασία οριστικοποίησης του χρηματοδοτικού σχήματος με τις τράπεζες. Η σύμβαση στην πορεία θα πάει για «ξεψάχνισμα» στο Ελεγκτικό Συνέδριο, όπου λογικά θα απαιτηθεί κάποιο εύλογο χρονικό διάστημα μερικών μηνών. Όταν δοθεί το «πράσινο φως» θα υπογραφεί η σύμβαση ανάμεσα σε ΤΑΙΠΕΔ και επενδυτή, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, θα πρέπει να καταβληθεί και το ποσό της προσφοράς σε μία δόση. Προφανώς, στη συνέχεια, η σύμβαση θα πρέπει να «περάσει» και να επικυρωθεί από τη Βουλή. Υπενθυμίζεται ότι η υφιστάμενη σύμβαση (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΑΒΑΞ) λήγει τον Οκτώβριο του 2024 και μέχρι τότε θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι απαιτούμενες ενέργειες για να αναλάβει το asset η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Η Αττική Οδός είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος μήκους περίπου 70 χλμ., που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης. Αποτελεί τον περιφερειακό οδικό άξονα της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τμήμα της σπονδυλικής στήλης του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής. Πρόκειται για ένα προαστιακό οδικό δίκτυο και αυτοκινητόδρομο, με δύο ή τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση. Σε ορισμένα τμήματα στο μέσον του αυτοκινητόδρομου, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, κινείται ο προαστιακός σιδηρόδρομος, που δεν αποτελεί μέρος της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.

Περαιτέρω, ο αυτοκινητόδρομος της Αττικής Οδού αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών - Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών - Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας. Ο αυτοκινητόδρομος έχει ελεγχόμενες προσβάσεις και αποτελείται από δύο κάθετα, διασταυρούμενα μεταξύ τους, τμήματα, την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού - Σπάτων, μήκους περίπου 52 χλμ., και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού, μήκους περίπου 13 χλμ. Στην Αττική Οδό εντάσσεται και τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, μήκους περίπου 5 χλμ.

Υπενθυμίζεται ότι τα έξι επενδυτικά σχήματα υπέβαλαν τις εξής οικονομικές προσφορές (με αλφαβητική σειρά):

  • ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A. – 2.700.000.000 ευρώ.
  • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – 3.270.000.000 ευρώ.
  • Ένωση προσώπων BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE MIDCO, B.V. –INTRAKAT A.E. – 2.050.050.908,21 ευρώ.
  • Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD – 2.350.000.000 ευρώ.
  • Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S. – 3.106.000.000 ευρώ.
  • Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – MERIDIAM EASTERN EUROPE INVESTMENTS 4 S.A.S. – 2.548.000.000 ευρώ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ElvalHalcor (Viohalco): Τα σημεία – «κλειδιά» για τα ανθεκτικά μεγέθη, πώς αναμένεται η συνέχεια

Χρ. Σταϊκούρας: Η αποκατάσταση υποδομών και το «πακέτο» 600 εκατ. ευρώ – Οι fast track παρεμβάσεις στις φυσικές καταστροφές και η νέα γενιά έργων 

Ακίνητα: Μικρή η διαθεσιμότητα για να καλυφθεί η άμεση ανάγκη στέγασης των πλημμυροπαθών στη Θεσσαλία

gazzetta
gazzetta reader insider insider