Αύξηση κατέγραψαν τα αποτελέσματα EBITDA της Costamare για το 9μηνο του 2021, καθώς ανήλθαν σε 46,89 εκατ. ευρώ έναντι 16,77 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2021.
Στη σχετική ανακοίνωση της εταιρείας στο Χρηματιστήριο Αθηνών σημειώνονται τα εξής:
Δραστηριότητες Costamare Participations Plc
Όπως αναφέρει η Costamare σε σχετική της ανακοίνωση, η Εταιρεία μέσω των θυγατρικών της, στις οποίες κατέχει το 100% του μετοχικού τους κεφαλαίου, συνεχίζει να εκμεταλλεύεται τέσσερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μέσω μακροχρόνιων ναυλώσεων.
Τα πρόσφατα γεωπολιτικά γεγονότα στην Ουκρανία, οι στρατιωτικές ενέργειες από τη Ρωσία και η απάντηση των ευρωπαϊκών χωρών και των Ηνωμένων Πολιτειών με τη μορφή οικονομικών κυρώσεων έχουν αρχίσει και επηρεάζουν σημαντικά τις παγκόσμιες αγορές και τις οικονομικές εξελίξεις γενικότερα. Ο Όμιλος δεν έχει σημαντικούς πελάτες ή προμηθευτές ή υπεργολάβους από τη Ρωσία ή την Ουκρανία, ούτε διατηρεί λογαριασμούς ή δάνεια με Ρωσικές Τράπεζες, ωστόσο παρακολουθεί τις εξελίξεις και θα προχωρήσει σε σχεδιασμό ανάλογων ενεργειών αν αυτό κριθεί απαραίτητο.
Σε κάθε περίπτωση ο Όμιλος συμμορφώνεται πλήρως με τις κυρώσεις που επιβάλλονται, εκτός των άλλων, από τα αρμόδια όργανα της ΕΕ και των ΗΠΑ όπως εκάστοτε ισχύουν.
Έχει ήδη παρέλθει διάστημα περίπου τριών ετών από την ανακήρυξη από τον ΠΟΥ του COVID-19 σε πανδημία, με σημαντικές επιπτώσεις σε κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο παγκοσμίως. Η συντονισμένη αντίδραση (ιδιαίτερα στις αναπτυγμένες οικονομίες) με πακέτα στήριξης τόσο σε δημοσιονομικό όσο και νομισματικό επίπεδο σε συνδυασμό με την ανάπτυξη εμβολίων για την αντιμετώπιση της πανδημίας, συνέβαλλαν ουσιαστικά στη σημαντική ανάκαμψη του παγκόσμιου ΑΕΠ το
2021.
Πιο συγκεκριμένα, το παγκόσμιο ΑΕΠ σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΔΝΤ αυξήθηκε κατά 6,1% το 2021.
Κατά τη διάρκεια του 2022, ο ρυθμός αύξησης του παγκόσμιου ΑΕΠ αναμένεται να επιβραδυνθεί σημαντικά. Παράγοντες όπως μεταξύ άλλων η εμπόλεμη κατάσταση στην Ουκρανία και η επιβολή κυρώσεων ενάντια στη Ρωσία, το υψηλό κόστος ενέργειας και εν γένει των εμπορευμάτων και η επανεμφάνιση υψηλών πληθωριστικών πιέσεων σε συνδυασμό με την εφαρμογή περιοριστικών νομισματικών πολιτικών από τις κεντρικές τράπεζες των ανεπτυγμένων οικονομιών αναμένονται να επηρεάσουν αρνητικά την παγκόσμια οικονομία και την κατανάλωση προϊόντων η μεταφορά των οποίων γίνεται με εμπορευματοκιβώτια.
Σύμφωνα με τις αναθεωρημένες εκτιμήσεις του ΔΝΤ (Οκτώβριος 2022) ο ρυθμός αύξησης του παγκοσμίου ΑΕΠ το 2022 θα είναι στο 3,2% και το 2023 στο 2,7% σημαντικά χαμηλότερα από το αντίστοιχο επίπεδο του 2021.
Η επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας έχει αρνητικό αντίκτυπο στα ναύλα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ο δείκτης ναύλων για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Containership Timecharter Index»1 της εταιρείας Clarksons Research Services σημείωσε το υψηλότερο επίπεδο του τον Μάρτιο του 2022 όπου και ανήλθε στις 433 μονάδες. Έκτοτε, ο εν λόγω δείκτης εμφανίζει πτωτικές τάσεις και το Νοέμβριο του 2022 ανήλθε στις 111 μονάδες εμφανίζοντας μείωση 74,4% σε σχέση με το προηγούμενο μέγιστο επίπεδό του.
Διαμόρφωση Θεμελιωδών Οικονομικών Μεγεθών
Στους ακόλουθους πίνακες παρατίθενται ενδεικτικά θεμελιώδη ενοποιημένα χρηματοοικονομικά μεγέθη του Ομίλου.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα εν λόγω ενοποιημένα χρηματοοικονομικά μεγέθη του Ομίλου κατά το γ ’τρίμηνο της χρήσης 2022 καθώς και για την εννιάμηνη περίοδο που έληξε στις 30.09.2022, δεν έχουν ελεγχθεί ή επισκοπηθεί από τους τακτικούς ορκωτούς ελεγκτές της Εταιρείας.