Στο κόκκινο η μάχη στη συνδρομητική τηλεόραση

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Στο κόκκινο η μάχη στη συνδρομητική τηλεόραση
Το «ματς» για το αθλητικό περιεχόμενο. Πώς διαμορφώνουν το τοπίο οι νέες συμμαχίες και οι διεθνείς αφίξεις.

Ραγδαίες εξελίξεις παρατηρούνται το τελευταίο διάστημα στο ήδη ευμετάβλητο τοπίο της συνδρομητικής τηλεόρασης της χώρας. Την ώρα που οι νέοι διεθνείς παίκτες ετοιμάζονται να δραστηριοποιηθούν στην εν λόγω αγορά, νέες συμμαχίες τείνουν να αναδιαμορφώσουν το τοπίο και να αλλάξουν τα δεδομένα για τους 1,1 εκατ και πλέον, επίσημα καταγεγραμμένους τηλεθεατές της χώρας.

Το πιο πρόσφατο ματς της συνδρομητικής αρένας, δόθηκε μεταξύ Cosmote TV και Nova με έπαθλο τον Ολυμπιακό, και όπως όλα δείχνουν ο αγώνας έληξε 1-0 υπέρ του ομίλου ΟΤΕ. Η συνδρομητική υπηρεσία του Ομίλου, φέρεται να πλειοδότησε για την αποκλειστική αναμετάδοση των αγώνων των ερυθρολεύκων, και πλέον οι αγώνες της Super League, μετά από χρόνια όπου προβάλλονταν μέσω της πλατφόρμας της Nova, μεταφέρονται στο γήπεδο της Cosmote. Το deal, οι υπογραφές για το οποίο έχουν πέσει κι αναμένεται να ανακοινωθεί εντός των επόμενων ημερών (αν όχι ωρών), θα μπορούσε να θεωρηθεί ως game changer της συνδρομητικής λόγω του υψηλού ενδιαφέροντος που συγκεντρώνει η Πειραϊκή ομάδα.

Τα συνδρομητικά γήπεδα ελληνικών και διεθνών αγώνων

Μετά και την είσοδο της Cosmote TV στο ελληνικό ποδόσφαιρο πέρυσι το καλοκαίρι αλλά και τις πρόσφατες εξελίξεις, στην τηλεοπτική αρένα της Cosmote TV θα φιλοξενούνται οι αγώνες 8 εκ των 14 ομάδων της Super League, μεταξύ των οποίων και οι αγώνες του Ολυμπιακού, του Παναθηναϊκού και της ΑΕΚ (σ.σ οι λοιπές ομάδες είναι ΟΦΗ, Βόλος, Ιωνικός, Λαμία και Παναιτωλικός). Να θυμίσουμε ότι η Cosmote είχε συμφωνήσει να προβάλει αποκλειστικά και τους αγώνες του Απόλλωνα Σμύρνης, ο οποίος υποβιβάστηκε. Αντίστοιχα η Λαμία αναμένεται να δώσει αγώνες μπαράζ με τη Βέροια για μια θέση στην Super League. Αν και η Λαμία υποβιβαστεί τότε υπάρχει ενδεχόμενο η COSMOTE TV να συμφωνήσει με μια ακόμη ομάδα, ώστε να συνεχίσει να προβάλλει το 60% του ελληνικού πρωταθλήματος. Πέρα από το ελληνικό πρωτάθλημα, η Cosmote TV έχει κρατήσει τα δικαιώματα μετάδοσης των αγώνων των UEFA Champions League, UEFA Europa League και UEFA Europa Conference League έως το 2024, με την ανανέωση της συμφωνίας να προβλέπει ότι ένα παιχνίδι κάθε Τετάρτη στο Champions League θα μεταδίδεται από τον τηλεοπτικό σταθμό MEGA. Παράλληλα απέκτησε τα δικαιώματα του ιταλικού πρωταθλήματος για 3 χρόνια, τα δικαιώματα του Liga Portugal Bwin για το 2022-23 ενώ διατηρεί και τα δικαιώματα μετάδοσης των αγώνων του NBA.

Κι ενώ η Cosmote TV θα παίζει μπάλα στο ελληνικό ποδόσφαιρο, η Nova θα προσπαθήσει να την συναγωνιστεί με το αγγλικό, και τις υπόλοιπες ελληνικές ομάδες. Να θυμίσουμε ότι η συνδρομητική υπηρεσία της Nova, η οποία από τότε που πέρασε στα χέρια του ομίλου United δεν έχει κάνει γνωστό τον αριθμό των συνδρομητών της, ωστόσο παράγοντες της αγοράς τους υπολογίζουν γύρω στις 350.000, έχει συμφωνήσει να προβάλει τους αγώνες του αγγλικού πρωταθλήματος για τα επόμενα έξι χρόνια, αρχής γενομένης από τον προσεχή Αύγουστο (σ.σ. το Αγγλικό πρωτάθλημα προβάλλει μέχρι και τον Αύγουστο η Cosmote TV). Από τα υπόλοιπα αθλητικά κανάλια της Nova θα προβάλλονται την επόμενη σεζόν και τα μεγάλα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα ποδοσφαίρου La Liga Santander (Ισπανία), Bundesliga (Γερμανία), Ligue 1 (Γαλλία) και Eredivisie (Ολλανδία) αλλά και οι μεγάλες διοργανώσεις στο μπάσκετ (EuroLeague, EuroCup, FIBA, Lega Serie A).

Η αντιστροφή των ρόλων που προκύπτει από τις προαναφερθείσες αλλαγές θα μπορούσε να δώσει ακόμα μεγαλύτερο προβάδισμα στην τηλεόραση του ΟΤΕ, η οποία αριθμεί σήμερα 637 χιλιάδες συνδρομητές. Αυτό θα βελτίωνε ακόμα περισσότερα τις επιδόσεις του συγκεκριμένου επιχειρηματικού τμήματος του Ομίλου, το οποίο ήδη το α’ τρίμηνο του έτους αύξησε κατά 10% τους συνδρομητές του.

Σε NOVA και ΕΟΝ περνούν οι συνδρομητές της Wind Vision

Την ίδια στιγμή βέβαια η Nova, προχωρώντας την ενοποίηση με την Wind Vision, εκτιμάται ότι θα αυξήσει την συνδρομητική της βάση κατά 80.000. Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγχώνευση των δύο εταιρειών προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς, με την United, μετά τον καθορισμό της νέας διοικητικής ομάδας, να ανακοινώνει την διάθεση των υπηρεσιών της Nova από τα καταστήματα Wind Vision. Πλέον οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να προμηθευτούν τα πρώτα συνδυαστικά πακέτα υπηρεσιών ΕΟΝ ΤV και Wind Fiber, ενώ έχει ξεκινήσει και η μετάβαση των συνδρομητών της Wind Vision στην νέα πλατφόρμα ΕΟΝ. Σύμφωνα με πληροφορίες, εν μέσω θέρους θα προχωρήσει και η ενοποίηση της σταθερής των δύο εταιρειών ενώ μετά το καλοκαίρι και μέχρι το τέλος του έτους, θα παρθούν και οι αποφάσεις για το νέο όνομα της υπό συγχώνευση εταιρείας, το οποίο κατά πάσα πιθανότητα θα είναι Nova. Πέρα από το έργο του integration βέβαια η νέα εταιρεία έχει ξεκινήσει και το επενδυτικό πρόγραμμα που έχει εξαγγείλει, ύψους 1 δισ. ευρώ, για τις τηλεπικοινωνιακές της υποδομές, ώστε να καλύψει το χαμένο έδαφος των προηγούμενων χρόνων.

Σε κάθε περίπτωση, πέρα από το αθλητικό περιεχόμενο που έχουν εξασφαλίσει οι δύο μεγάλοι παίκτες, ο αγώνας θα κριθεί και από την εμπορική πολιτική που θα ακολουθηθεί αλλά και από τα συνδυασμένα πακέτα υπηρεσιών στα οποία φαίνεται ότι θα πέσει το βάρος της προσέλκυσης νέων συνδρομητών.

Νέες αφίξεις από το εξωτερικό

Σημαντικό ρόλο βέβαια θα παίξει και ο ανταγωνισμός στην περίπτωση του ψυχαγωγικού περιεχομένου πλέον, ο οποίος ετοιμάζει νέες κινήσεις. Να θυμίσουμε ότι εν αναμονή του λανσαρίσματος της νέας υπηρεσίας Disney+ στις 14 Ιουνίου, ο τρίτος τηλεπικοινωνιακός παίκτης της χώρας που δραστηριοποιείται στην τηλεόραση (Vodafone), προσδοκά να κλείσει συμφωνία για να ενσωματώσει την υπηρεσία της Disney+ στην Vodafone TV. Παρότι όπως όλα δείχνουν θα υπάρχει ξεχωριστή συνδρομή για το Disney+, η συμφωνία θα μπορούσε να σηματοδοτήσει την έναρξη συνδυαστικών πακέτων προσφορών(σ.σ. εκπτωτικά πακέτα αν για παράδειγμα το Disney+ συνδυάζεται με υπηρεσίες σταθερής ή κινητής της Vodafone). Σε συνομιλίες για αντίστοιχη συμφωνία, βρίσκεται η Vodafone και με την έτερη πλατφόρμα ΗΒΟ Μax, η οποία θα έρθει στην Ελλάδα, χωρίς όμως να έχει αποσαφηνιστεί το πότε ακριβώς. Σημειωτέον ότι το Disney+ έχει ήδη ξεκινήσει να πραγματοποιεί δοκιμές σε ένα στενό κύκλο συνεργατών και λίγες ημέρες μετά την έναρξή του στην χώρα μας (14 Ιουνίου) θα προβάλλει το ντοκυμαντέρ της Walt Disney, «Rise» για την ζωή του Γιάννη Αντετοκούνμπο, κεντρίζοντας το ενδιαφέρον των συνδρομητών. Κλείσουν δεν κλείσουν βέβαια οι προαναφερθείσες συμφωνίες, η Disney+ αναμένεται να κονταροχτυπηθεί κατά κύριο λόγo με τους συνδρομητές του Netflix. Ένας αγώνας που στην διεθνή αρένα φαίνεται να γυρνά, το τελευταίο διάστημα, υπέρ της Disney.

Όλοι οι παραπάνω δε, θα έρθουν αντιμέτωποι και με τις πειρατικές συνδέσεις, ο αριθμός των οποίων εκτιμάται πως κινείται μεταξύ 300- 400 χιλιάδων. Ο αριθμός κάνει αίσθηση αν σκεφτεί κανείς ότι στη χώρα μας εκτιμάται ότι υπάρχουν 1,6 κωδικοί συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών, αν συμπεριλάβει κανείς και τις διεθνείς πλατφόρμες (Netflix, AppleTV+, Amazon Prime).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

EON TV: Η πιο επιτυχημένη πλατφόρμα συνδρομητικής τηλεόρασης στην ΝΑ Ευρώπη έρχεται και στη Wind

ΟΤΕ: Συγκρατημένα αισιόδοξος για το 2022 ο Μ. Τσαμάζ - Τι είπε για Ρουμανία και Ολυμπιακό

H Vodafone υλοποιεί την πρωτοβουλία Smart Forest, το πρώτο «έξυπνο» δάσος στην Ελλάδα

gazzetta
gazzetta reader insider insider