Σε... θετικές προκλήσεις προσβλέπει το 2022 η ΚΡΙ ΚΡΙ – Οι στόχοι και η εικόνα στις αγορές παγωτού και γιαουρτιού

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Σε... θετικές προκλήσεις προσβλέπει το 2022 η ΚΡΙ ΚΡΙ – Οι στόχοι και η εικόνα στις αγορές παγωτού και γιαουρτιού
«Συνεχίζουμε δυναμικά», δήλωσε πρόσφατα ο πρόεδρος και CEO της εταιρείας, Παναγιώτης Τσινάβος. Η μεγάλη επένδυση και οι επιπτώσεις της πανδημίας και της ενεργειακής κρίσης. Τα στοιχήματα για το 2022 και τα 68 χρόνια πορείας. 

Σε μια χρονιά γεμάτη «θετικές προκλήσεις», ώστε η ελληνική γαλακτοβιομηχανία να «ξεπεράσει για ακόμα μια φορά τα όριά της» προσβλέπει ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΚΡΙ ΚΡΙ, Παναγιώτης Τσινάβος.

Τα ανωτέρω αποκάλυψε ο ίδιος, περιγράφοντας τους στόχους της εταιρείας για το 2022, μιλώντας πριν από μερικά 24ωρα στο Ψηφιακό Συνέδριο Παγωτού. Όπως εξήγησε, στο πλαίσιο της ομιλίας του, «το 2021, παρ’ όλες τις δυσκολίες που επέφεραν η πανδημία και η ενεργειακή κρίση, δεν σταματήσαμε να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες του καταναλωτή αλλά και της κοινωνίας. Καταφέραμε για ακόμα μία χρονιά να ολοκληρώσουμε σημαντικές επενδύσεις με πολλαπλά οφέλη και συνεχίζουμε δυναμικά».

Μετρώντας πλέον 68 χρόνια πορείας, η ΚΡΙ ΚΡΙ συγκαταλέγεται στις πιο δυναμικές βιομηχανίες γαλακτοκομικών προϊόντων και στοχεύει να ενισχύσει ακόμη περισσότερο τις αναπτυξιακές της προοπτικές, τόσο στον ελλαδικό χώρο όσο και στο εξωτερικό.

Σύμφωνα, μάλιστα, με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, το 2021 η ΚΡΙ ΚΡΙ σημείωσε σημαντική ανάπτυξη, ενώ αναδείχθηκε δεύτερη σε πωλήσεις μάρκα παγωτού σε όγκο στην Ελλάδα. Την ίδια στιγμή, η αγορά του γιαουρτιού αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη δυναμική, καθώς οι καταναλωτές αρχίζουν να ανακαλύπτουν το ελληνικό γιαούρτι και να το εισάγουν ως μέρος της καθημερινής τους διατροφής. Η παγκόσμια αυτή τάση προσδίδει στην εταιρεία ισχυρά κίνητρα για περαιτέρω επέκταση στη διεθνή αγορά.

Με την έλευση της νέας χρονιάς, η γαλακτοβιομηχανία θέτει ακόμη υψηλότερους στόχους, κόντρα στις προκλήσεις, ενώ, όπως έγινε γνωστό στα τέλη Ιανουαρίου, το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας αποφάσισε να ορίσει Αναπληρωτή Διευθύνοντα Σύμβουλο το υφιστάμενο εκτελεστικό μέλος του, Γεώργιο Τσινάβο.

Η εικόνα στο εννεάμηνο του 2021 – Η αγορά παγωτού και γιαουρτιού

Όπως προκύπτει από τα πιο πρόσφατα δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας, για το εννεάμηνο του 2021, η ΚΡΙ ΚΡΙ εμφάνισε αύξηση κύκλου εργασιών στα 110,24 εκατ. ευρώ, έναντι 102,75 εκατ. το 2020 (αύξηση 7,3%) και καθαρά κέρδη μετά από φόρους ύψους 15,02 εκατ. ευρώ, από 14,03 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2020.

Τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε 37,46 εκατ. ευρώ, έναντι 35,17 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2020, ενώ τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) αυξήθηκαν στα 22,29 εκατ. ευρώ. έναντι 21,38 εκατ. ευρώ πέρυσι. Αντίστοιχα, τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 19,04 εκατ. ευρώ, έναντι 18,52 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2020.

Στην ελληνική αγορά παγωτού οι πωλήσεις στο εννεάμηνο του 2021 ανήλθαν σε 24,14 εκατ. ευρώ, από 21,03 εκατ. ευρώ πέρυσι, αυξημένες κατά 14,8%. Η αύξηση προήλθε, κυρίως, από την άρση των περιοριστικών μέτρων που είχα ληφθεί ως επακόλουθο της πανδημίας σε συνδυασμό με την ενίσχυση των τουριστικών ροών από το εξωτερικό. Σημαντικό ρόλο διαδραμάτισε, επίσης, η ανάπτυξη της αριθμητικής διανομής της εταιρείας, με την προσθήκη 1.000 νέων σημείων πώλησης και σε συνδυασμό με το λανσάρισμα νέων κωδικών παγωτού.

Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, οι πωλήσεις της ΚΡΙ-ΚΡΙ εμφανίζουν μικρή μείωση -1,2%, αγγίζοντας τα 37,9 εκατ. ευρώ. Η αγορά των γιαουρτιών στην Ελλάδα φέτος είναι οριακά αρνητική σε όγκο (-0,4%) και εντονότερα αρνητική σε αξία (-2,2%), σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Αυτό αποδίδεται στην υψηλή περυσινή βάση, καθώς και στις έντονες προωθητικές ενέργειες της αγοράς. Έτσι, παρόλο που η εταιρεία καταφέρνει να διατηρεί το μερίδιο αγοράς της, η αξιακή ανάπτυξη των πωλήσεων είναι οριακά πίσω από το 2020. Για την ενίσχυση της θέσης της, η εταιρεία διευρύνει τη γκάμα των προϊόντων της, ώστε να απευθύνεται σε ευρύτερη καταναλωτική βάση.

Στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις παρουσιάζουν ανάπτυξη 12,6%, ενώ η αξία των εξαγωγών γιαουρτιού ξεπέρασε τα 41 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 9,8% και αγγίζοντας το 52% της δραστηριότητας των γαλακτοκομικών.

Επιπτώσεις από την τρέχουσα ενεργειακή κρίση

Σύμφωνα με την ΚΡΙ ΚΡΙ, η τρέχουσα παγκόσμια ενεργειακή κρίση επιδρά πολυεπίπεδα στην κοστολογική βάση της εταιρείας. Κατ’ αρχήν, με άμεσο τρόπο, αυξάνοντας το κόστος για την κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος και φυσικού αερίου, που χρησιμοποιούνται κατά την παραγωγική διαδικασία. Στη χρήση 2020, οι δαπάνες ενέργειας αποτέλεσαν περίπου το 2% του συνόλου των δαπανών. Αλλά και με έμμεσο τρόπο, καθώς επηρεάζει αυξητικά τα κόστη μεταφορών και διανομής. Στη χρήση 2020, οι δαπάνες αυτές αποτέλεσαν περίπου το 5% του συνόλου των δαπανών.

Η τρέχουσα ενεργειακή κρίση επιβαρύνει ωστόσο με επιπλέον κόστη και διάφορα άλλα τμήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, επιδρώντας καταλυτικά στην αύξηση του κόστους παραγωγής γεωργικών προϊόντων, με συνέπεια να επιβαρύνεται το κόστος των ζωοτροφών και άρα το κόστος παραγωγής του νωπού γάλακτος. Επίσης, οι τιμές του πλαστικού, το οποίο αποτελεί βασικό υλικό συσκευασίας, έχουν αυξηθεί σημαντικά.

Επιπτώσεις από την εξάπλωση του κορονοϊού

Από το ξέσπασμα της πανδημίας, η διοίκηση της εταιρείας έλαβε σειρά μέτρων για τη διαχείριση της υγειονομικής κρίσης και την ελαχιστοποίηση των αρνητικών επιδράσεων στις δραστηριότητες της, εκπονώντας – μάλιστα – και θέτοντας σε πλήρη εφαρμογή ένα σχέδιο διασφάλισης της επιχειρησιακής της συνέχειας. Το σχέδιο αυτό περιλαμβάνει και πρόσθετο σχεδιασμό σχετικά με το προσωπικό που εκτελεί λειτουργίες κρίσιμες για την παραγωγή και γενικά για την επιχειρησιακή συνέχεια, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος διακοπής λειτουργίας.

Πλέον, καθώς η πανδημία συμπληρώνει δύο χρόνια παρουσίας, η ΚΡΙ ΚΡΙ, από την εμπειρία που έχει συγκεντρώσει, δηλώνει ότι μπορεί να διαχειριστεί τους κινδύνους που επιφέρει η υγειονομική κρίση με αποτελεσματικό τρόπο.

Όπως προκύπτει από τη μέχρι στιγμής πορεία της πανδημίας του κορονοϊού και την χρηματοοικονομική θέση της εταιρείας, φαίνεται πως οι επιπτώσεις της πρώτης δεν αναμένεται να έχουν ουσιαστική επίδραση στη συνέχιση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της ΚΡΙ ΚΡΙ.

Η μονάδα παραγωγής βιοαερίου και συμπαραγωγής

Δεν είναι τυχαίο μάλιστα πως, μεσούσης της πανδημίας, τον περασμένο Μάιο η γαλακτοβιομηχανία ανακοίνωσε την υλοποίηση επένδυσης ύψους 4,5 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία υπερσύγχρονης μονάδας αναερόβιας επεξεργασίας στον χώρο των εγκαταστάσεών της στις Σέρρες, στο πλαίσιο της μετάβασής της στο κυκλικό μοντέλο της βιώσιμης ανάπτυξης και ευημερίας.

Πρόκειται για μονάδα παραγωγής βιοαερίου, με αποκλειστικά πρώτη ύλη τα υγρά απόβλητα της εγκατάστασης παγωτού και γαλακτοκομικών καθώς και τον ορό γάλακτος που προκύπτει από τη στράγγιση γιαούρτης. Το παραγόμενο βιοαέριο θα οδηγείται στη συνέχεια στη μονάδα συμπαραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και θερμότητας, ισχύος 998kW. Η ηλεκτρική ενέργεια θα διατίθεται στο δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ, ενώ η παραγόμενη θερμότητα θα αξιοποιείται εντός των εγκαταστάσεων συμβάλλοντας στη μείωση της χρήσης φυσικού αερίου.

Η εν λόγω επένδυση έχει πολλαπλά περιβαλλοντικά οφέλη, αφού η μείωση των ετησίων εκπομπών CO2 στο εργοστάσιο υπολογίζεται σε 800 τόνους ανά έτος, λόγω της κάλυψης των θερμικών αναγκών κατά 21%. Η εκτιμώμενη ετήσια παραγωγή καθαρής ηλεκτρικής ενέργειας ανέρχεται σε 7.500 MWh, όσο δηλαδή και η ενέργεια που απαιτείται για να καλυφθούν οι ανάγκες περισσοτέρων από 2.000 νοικοκυριών. Παράλληλα, θα επιτευχθεί μείωση κατανάλωσης 80.000 λίτρων πετρελαίου ετησίως από τη διακοπή μεταφοράς ορού γάλακτος με φορτηγά-βυτία σε μονάδες τρίτων.

Νέα προϊόντα στην αγορά παγωτού το 2022

Για το 2022, η ΚΡΙ ΚΡΙ διευρύνει τη γκάμα της στην αγορά παγωτού. Όπως ανακοινώθηκε στο συνέδριο, τα ξυλάκια Master, με τη νέα σειρά Master Rich, με μεγάλα απολαυστικά κομμάτια, τόσο στην επικάλυψη, όσο και στο εσωτερικό του παγωτού, που λανσαρίστηκαν την προηγούμενη χρονιά, ενισχύονται ακόμα περισσότερο. Δύο νέες γεύσεις θα κάνουν την εμφάνισή τους στα κίτρινα ψυγεία: Pralines & Choco και Ruby choco & strawberries. Tην οικογένεια Master Rich εμπλουτίζουν επίσης και τα νέα κύπελλα, ατομικά και μεσαία, σε δύο πλούσιες γεύσεις, ruby choco & vanilla (σε συσκευασία των 180ml) και cookies & cream (σε συσκευασία των 180 και 500ml).

Ακόμη, η γνωστή μάρκα πυραύλων Rodeo ενισχύεται με τη γεύση Καραμέλας, ενώ τα ξυλάκια εμπλουτίζονται με μια γεύση για όλα τα γούστα, βανίλια-φράουλα κάτω από τη νέα μάρκα Hi-Fi. Τέλος, στις οικογενειακές συσκευασίες παγωτού Heartmade προστίθεται το Strawberry Cheesecake, 1.5lt.

Μια πορεία 68 χρόνων

Η ιστορία της εταιρείας ξεκινά πίσω στο 1954, όταν ο Γιώργος Τσινάβος, ιδρυτής της εταιρείας άνοιξε ένα μικρό ζαχαροπλαστείο στις Σέρρες, το οποίο παρήγαγε και διέθετε παγωτά και είδη ζαχαροπλαστικής στην πόλη. Οι πρώτες διανομές παγωτού γίνονταν με πλανόδιους πωλητές και ειδικά χειροκίνητα καροτσάκια που είχαν ως ψυκτικό μέσο τον πάγο και το αλάτι. Τα παγωτά ΚΡΙ ΚΡΙ και ιδιαίτερα το Κασσάτο, ένα «ιδιαίτερο» παγωτό, βασισμένο στο πρόβειο γάλα με πολύ πλούσια γεύση, άρχισαν γρήγορα να αποκτούν φήμη και εκτός των ορίων των Σερρών.

Τη δεκαετία του ’60, τοποθετούνται τα πρώτα ηλεκτρικά ψυγεία με παγωτά στην αγορά των Σερρών, ενώ οι εγκαταστάσεις της μικρής έως τότε τοπικής εταιρείας μεταφέρονται σε νέους ιδιόκτητους χώρους.

Το 1971 η εταιρεία αποκτά την πρώτη αυτόματη γραμμή παραγωγής παγωτού, σηματοδοτώντας έτσι την αρχή μιας νέας εποχής, καθώς μέχρι τότε η παραγωγή γινόταν με το χέρι.

Οι δεκαετίες ’80 και ’90, διαγράφουν τη μετέπειτα πορεία της εταιρείας, αφενός με την κατασκευή νέου εργοστασίου το 1987 και την είσοδο της εταιρείας στην αγορά του γιαουρτιού το 1991. Το 1996 δημιουργείται το υποκατάστημα της ΚΡΙ ΚΡΙ στην Αττική, δημιουργώντας με σταθερά βήματα ένα πανελλαδικό δίκτυο διανομής των προϊόντων της.

Το 2000, η ΚΡΙ ΚΡΙ καινοτομεί στην αγορά γιαουρτιού, λανσάροντας το «Σπιτικό», το πρώτο γιαούρτι σε οικογενειακή συσκευασία και γρήγορα κερδίζει τις πρώτες αναφορές στις έρευνες αγοράς, ενώ δύο χρόνια αργότερα, η εταιρεία κάνει ένα ακόμη βήμα, πετυχαίνοντας την είσοδό της στην αγορά του φρέσκου γάλακτος. Ημερομηνία σταθμός για την εταιρεία αποτελεί το 2003, όταν μπαίνει στην παράλληλη αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών και προχωρά σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.

Το 2007 η εταιρεία μπαίνει στην αγορά του παιδικού γιαουρτιού, ενώ το 2012 γίνεται η πρώτη ελληνική γαλακτοβιομηχανία που παράγει γιαούρτια μόνο από γάλα ημέρας από τις κοντινές φάρμες του Νομού Σερρών.

Το 2019 η εταιρεία ανακοίνωσε την υλοποίηση τριετούς επενδυτικού προγράμματος, ύψους 27 εκατ. ευρώ, με στόχο την επέκταση των παραγωγικών της δυνατοτήτων στο γιαούρτι και το παγωτό.

Οι εξαγωγές

Το 2000, η ΚΡΙ ΚΡΙ αποφάσισε να κάνει το πρώτο της βήμα εκτός των ελληνικών συνόρων, στοχεύοντας σε μια δυναμική ανάπτυξη τόσο στην ευρωπαϊκή όσο και στη διεθνή αγορά.

Πλέον τα προϊόντα της γαλακτοβιομηχανίας εξάγονται σε 30 χώρες του κόσμου (Ευρώπη, Βαλκάνια και Μέση Ανατολή), ενώ τα προϊόντα της έχουν τοποθετηθεί σε ορισμένες από τις μεγαλύτερες διεθνείς αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider