ΕΛΠΕ: Συμμετοχή στο Δ.Σ. της holding διεκδικούν οι εργαζόμενοι

Κώστας Δεληγιάννης
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΕΛΠΕ: Συμμετοχή στο Δ.Σ. της holding διεκδικούν οι εργαζόμενοι
«Με νομικές ενέργειες, αλλά και με συνδικαλιστικούς τρόπους, θα διεκδικήσουμε το δικαίωμά μας ως εργαζόμενοι να συμμετέχουμε στο Δ.Σ. της νέας εταιρείας holding των ΕΛΠΕ», σημείωσε πριν από λίγο ο Παναγιώτης Οφθαλμίδης, πρόεδρος του Πανελλήνιου Σωματείου Εργαζομένων στα Ελληνικά Πετρέλαια (ΠΣΕΕΠ), σε συνέντευξη Τύπου του Σωματείου. 

«Με νομικές ενέργειες, αλλά και με συνδικαλιστικούς τρόπους, θα διεκδικήσουμε το δικαίωμά μας ως εργαζόμενοι να συμμετέχουμε στο Δ.Σ. της νέας εταιρείας holding των ΕΛΠΕ», σημείωσε πριν από λίγο ο Παναγιώτης Οφθαλμίδης, πρόεδρος του Πανελλήνιου Σωματείου Εργαζομένων στα Ελληνικά Πετρέλαια (ΠΣΕΕΠ), σε συνέντευξη Τύπου του Σωματείου.

Υπενθυμίζεται ότι, στο πλαίσιο του εταιρικού μετασχηματισμού των ΕΛΠΕ, στην καινούρια Εταιρεία Συμμετοχών (η οποία θα αποκτήσει νέα επωνυμία) θα υπαχθούν με τη μορφή διακριτών εταιρικών οντοτήτων όλες οι δραστηριότητες του Ομίλου, δηλαδή η νέα εταιρεία διύλισης (ως 100% θυγατρική της holding), οι επιχειρήσεις λιανικής καυσίμων (π.χ. ΕΚΟ), οι επενδύσεις του Ομίλου σε φυσικό αέριο και ρεύμα, καθώς και ο τομέας των ΑΠΕ.

Η συνέντευξη πραγματοποιήθηκε ενόψει της έκτακτης γενικής συνέλευσης των ΕΛΠΕ, που θα πραγματοποιηθεί στις 10 Δεκεμβρίου, με θέμα την έγκριση της διάσπασης της υφιστάμενης μητρικής εταιρίας, με απόσχιση του κλάδου διύλισης και την εισφορά του στην καινούρια θυγατρική, την έγκριση του καταστατικού της, καθώς και την τροποποίηση του καταστατικού της διασπώμενης.

Στο πλαίσιο του εταιρικού μετασχηματισμού των ΕΛΠΕ, εκπρόσωποι των εργαζομένων δεν θα συμμετέχουν στο Δ.Σ. της holding, λαμβάνοντας ωστόσο μέρος στα Διοικητικά Συμβούλια όλων των θυγατρικών της. Όπως επισήμανε ο νομικός σύμβουλος του ΠΣΕΕΠ, Κωνσταντίνος Τοκατλίδης, πλέον είναι διασφαλισμένη η παρουσία των εργαζομένων και στη νέα θυγατρική εταιρεία που θα εισφερθεί ο κλάδος διύλισης.

Σύμφωνα με τον κ. Οφθαλμίδη, μπορεί ο νόμος περί εταιρικής διακυβέρνησης να μην επιβάλει τη συμμετοχή των εργαζομένων στο Δ.Σ. της καινούριας μητρικής, ωστόσο δεν το απαγορεύει. «Σαν συνδικάτο, θεωρούμε ότι επειδή στη holding θα παίρνονται κρίσιμες αποφάσεις, θα πρέπει να υπάρχει συμμετοχή με δύο εργαζομένους, έναν από το ΠΣΕΕΠ και έναν από την Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού ΕΚΟ (ΠΕΠΕΚΟ)», πρόσθεσε.

Όπως συμπλήρωσε, το Σωματείο έχει διαβουλευτεί για το συγκεκριμένο θέμα με τη διοίκηση, ενώ μόλις χθες απευθύνθηκε με επιστολές στους δύο βασικούς μετόχους του Ομίλου (Δημόσιο, Paneuropean). «Αν δεν βρούμε και εκεί ευήκοα ώτα, τότε θα προχωρήσουμε σε νομικές ενέργειες, ενώ αν χρειαστεί θα αντιδράσουμε και συνδικαλιστικά», υπογράμμισε.

Όπως συμπλήρωσε, σε όλες τις αντίστοιχες εταιρείες συμμετοχών στην Ευρώπη, υπάρχει συμμετοχή των εργαζομένων. Επίσης, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Σωματείου, όλα τα προηγούμενα χρόνια, η συμμετοχή των εργαζομένων στο Δ.Σ. της υφιστάμενης μητρικής έδειξε πως αποτέλεσαν αρωγό στην ανάπτυξη του Ομίλου, καθώς ήταν πάντοτε θετικοί σε αποφάσεις που διασφάλιζαν το μέλλον τόσο των εργαζομένων όσο και της εταιρείας.

Ο κ. Οφθαλμίδης αναφέρθηκε επίσης στην προοπτική περαιτέρω ιδιωτικοποίησης των ΕΛΠΕ, επισημαίνοντας ότι το Σωματείο θα διαφυλάξει ως κόρην οφθαλμού το 35% που ανήκει στο Δημόσιο. «Το μήνυμα προς την κυβέρνηση είναι οι μετοχές από το ΤΑΙΠΕΔ να επιστραφούν στο Δημόσιο, το οποίο ουσιαστικά έχει κέρδος από τις δραστηριότητες των Ελληνικών Πετρελαίων», πρόσθεσε.

Επίσης, επισήμανε ότι οι εργαζόμενοι τάσσονται υπέρ της στροφής του Ομίλου στην «πράσινη» ενέργεια, με δεδομένες τις παγκόσμιες και πανευρωπαϊκές προσπάθειες για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, που αναγκάζουν όλες τις χώρες να προσθέσουν στα συμβατικά καύσιμα ένα μίγμα περίπου 25% προϊόντων χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι εργαζόμενοι συμμερίζονται τον στόχο ενίσχυσης των «πράσινων» καυσίμων, αν και θεωρούν πως αυτό δεν είναι εφικτό να επιτευχθεί στα χρονοδιάγραμμα που έχει θέσει η κυβέρνηση, ώστε πχ μέσα σε λίγα χρόνια όλα τα νέα ταξί να είναι ηλεκτροκίνητα οχήματα.

«Δεν μπορούμε να πετάμε ημερομηνίες και χρονοδιαγράμματα χωρίς μελέτη. Γεννιούνται πολλά θέματα, όπως π.χ. πώς θα μπορέσει ένας ταξιτζής να διαθέσει 25.000 ευρώ για να αγοράσει ένα ηλεκτροκίνητο όχημα», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider