Αποκαθήλωση της Amazon: Πώς η εταιρεία αντέγραφε προϊόντα και άλλαζε τα αποτελέσματα αναζήτησης στην Ινδία

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Αποκαθήλωση της Amazon: Πώς η εταιρεία αντέγραφε προϊόντα και άλλαζε τα αποτελέσματα αναζήτησης στην Ινδία
Τι αποκαλύπτουν χιλιάδες σελίδες εσωτερικών εγγράφων της Amazon που εξετάστηκαν από το Reuters.

H Amazon.com έχει κατηγορηθεί επανειλημμένως ότι διαθέτει προϊόντα-μαϊμού στην ιστοσελίδα της και ότι εκμεταλλεύεται την τεράστια ποσότητα εσωτερικών δεδομένων για να προωθεί το δικό της εμπόρευμα σε βάρος άλλων πωλητών. Η εταιρεία έχει αρνηθεί τις κατηγορίες.

Ωστόσο χιλιάδες σελίδες εσωτερικών εγγράφων της Amazon που εξετάστηκαν από το Reuters - συμπεριλαμβανομένων mails, στρατηγικών και επιχειρηματικών σχεδίων- δείχνουν ότι η εταιρεία διεξήγαγε μια συστηματική εκστρατεία αντιγρφής προϊόντων και χειραγώγησης αποτελεσμάτων αναζήτησης για να ενισχύσει τις δικές της σειρές προϊόντων στην Ινδία, μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές της.

Τα έγγραφα αποκαλύπτουν πώς η ομάδα ιδιωτικών brands της Amazon στην Ινδία εκμεταλλεύτηκε κρυφά εσωτερικά δεδομένα από το Amazon.in για να αντιγράψει προϊόντα που πωλούνται από άλλες εταιρείες και στη συνέχεια τα προσέφερε στην πλατφόρμα της. Οι υπάλληλοι ανέβασαν επίσης τις πωλήσεις των προϊόντων της Amazon, παραποιώντας τα αποτελέσματα αναζήτησης της Amazon, έτσι ώστε τα προϊόντα της εταιρείας να εμφανίζονται, όπως έλεγε μια έκθεση στρατηγικής του 2016 για την Ινδία, «στα πρώτα 2 ή τρία… αποτελέσματα αναζήτησης» όταν οι πελάτες ψώνιζαν στο Amazon.in.

Ένα από τα θύματα της στρατηγικής της Amazon ήταν η δημοφιλής, στην Ινδία, μάρκα πουκάμισων John Miller, η οποία ανήκει σε μια εταιρεία ο CEO της οποίας είναι ο Kishore Biyani, γνωστός ως ο «βασιλιάς λιανικής» της χώρας. Η Amazon αποφάσισε να «ακολουθήσει τα μέτρα» των πουκάμισων John Miller μέχρι και τη διάμετρο του γιακά ή το μήκος των μανικιών.

Τα εσωτερικά έγγραφα δείχνουν επίσης ότι οι υπάλληλοι της Amazon μελετούσαν τα στοιχεία ιδιοκτησίας άλλων brands στο Amazon.in, συμπεριλαμβανομένων λεπτομερών πληροφοριών σχετικά με τις επιστροφές πελατών. Σκοπός: ο προσδιορισμός και στόχευση αγαθών - που περιγράφονται ως προϊόντα «αναφοράς» ή ως «δείκτης αναφοράς» - και η «αναπαραγωγή» τους. Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας, η εσωτερική έκθεση του 2016 περιέγραφε τη στρατηγική της Amazon για τη μάρκα Solimo που η εταιρεία δημιούργησε αρχικά για την ινδική αγορά. Η στρατηγική «Solimo» ήταν απλή: «Χρησιμοποιήστε πληροφορίες από το Amazon.in για να αναπτύξετε προϊόντα και, στη συνέχεια, αξιοποιήστε την πλατφόρμα Amazon.in για να προωθήσετε αυτά τα προϊόντα στους πελάτες μας».

Το project Solimo στην Ινδία είχε διεθνή αντίκτυπο: Σειρά προϊόντων υγείας και σπιτιού με την επωνυμία Solimo προσφέρονται τώρα προς πώλησης στην αμερικανική ιστοσελίδα της Amazon, Amazon.com.

Το έγγραφο του 2016 δείχνει επιπλέον ότι οι υπάλλοι της Amazon που εργάζονταν πάνω στα προϊόντα της ίδιας της εταιρείας, γνωστά ως ιδιωτικά brands ή ως ιδιωτικές ταμπέλες, είχαν σχεδιάσει να συνεργαστούν με τους δημιουργούς των προϊόντων που προορίζονταν για αντιγραφή. Και αυτό επειδή ήξεραν ότι αυτοί οι κατασκευαστές χρησιμοποιούν «μοναδικές διαδικασίες που επηρεάζουν την τελική ποιότητα του προϊόντος».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider