Ελλάδα
16-09-2021 | 07:39

Το come back της Μηχανικής στις υποδομές με το «βλέμμα»… στο Χρηματιστήριο

Το come back της Μηχανικής στις υποδομές με το «βλέμμα»… στο Χρηματιστήριο
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Μέσω μιας σημαντικής αύξησης κεφαλαίου, ύψους 30 εκατ. ευρώ, θα επιχειρήσει σε πρώτη φάση να κάνει το come back στον τομέα των υποδομών ο κατασκευαστικός όμιλος της Μηχανικής, συμφερόντων της οικογένειας Πρόδρομου Εμφιετζόγλου. Παράλληλα, και όσο θα προχωρούν οι διαδικασίες κεφαλαιακής του ενίσχυσης, ο όμιλος θα ξεκινήσει διεργασίες για επάνοδό του στο Χρηματιστηριακό ταμπλό, μέσω νέας εγγραφής, όταν βέβαια θα πληρούνται οι σχετικές προϋποθέσεις.

Όπως έχει ήδη γνωστοποιήσει η Μηχανική, «επανερχόμενη στην αγορά των δημοσίων και ιδιωτικών έργων που υπηρετεί επί 47 συνεχόμενα έτη και τηρώντας την υπόσχεσή της προς τους μετόχους της, ανακοινώνει, ότι το Δ.Σ. της εταιρείας έλαβε απόφαση για την αύξηση του Μετοχικού Κεφαλαίου, κατά το ποσό των 30 εκατ. ευρώ για την ενίσχυσή της στους τομείς των νέων προς ανάληψη έργων ΣΔΙΤ, της ανάπτυξης ακινήτων στην Βουλγαρία και της κατασκευής Υδροηλεκτρικών Έργων».

Επί της ουσίας, ο όμιλος Μηχανική που ήταν επί δεκαετίες μία από τις κορυφαίες ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες αλλά εδώ και περισσότερο από μια δεκαετία έχει «χάσει έδαφος» κινδυνεύοντας ακόμα και με πτώχευση, όχι μόνο «κράτησε», αλλά επανέρχεται στο προσκήνιο και διεκδικεί μεγαλύτερο μερίδιο στον κλάδο των κατασκευών.

Μέσα στο αμέσως προσεχές διάστημα αναμένεται να ανακοινωθεί η πρόσκληση για την επικείμενη ΑΜΚ, με την εταιρεία να εκτιμά ότι οι διαδικασίες θα ξεκινήσουν και ενδεχομένως ολοκληρωθούν εντός του 2021.

Από το ποσό των 30 εκατ. ευρώ, σχεδόν το 50%, δηλαδή 15 εκατ. ευρώ, αναμένεται να καλυφθούν από τον μεγαλομέτοχο της Μηχανικής, που επιθυμεί να διατηρήσει τον έλεγχο της κατασκευαστικής, αν και αυτά θα φανούν στην πορεία. Κατά συνέπεια, υπάρχει «χώρος» για νέους μετόχους, παλιούς και νέους, ξένους και εγχώριους, ανάμεσα στους οποίους θα μπορούσαν να είναι και οι Ιταλοί GD Infrastrutture, με τους οποίους έχει συνεργαστεί η εταιρεία (π.χ. ο σιδηροδρομικό έργο Ψαθόπυργος –Ρίο). Βέβαια, η συγκυρία δεν είναι εύκολη, η εταιρεία ακόμα βρίσκεται σε φάση οικονομική και επιχειρησιακής εξυγίανσης, οπότε μέσα στους επόμενους μήνες θα φανεί σε ποιο βαθμό το εγχείρημα θα στεφθεί με επιτυχία.

Προφανώς, μέσω της διαδικασίας «ανοίγει ο δρόμος» ακόμα και για είσοδο στρατηγικού επενδυτή. Σημειώνεται ότι κατά καιρούς η διοίκηση του γκρουπ έχει κάνει επαφές και συζητήσεις με ενδιαφερόμενους, δίχως για την ώρα να έχει στα χέρια της μια πρόταση που να την ικανοποιεί. Μένει βέβαια να δούμε αν προκύψει κάτι τώρα.

Μετά από πολλά χρόνια σοβαρών προβλημάτων, οικονομικών ανοιγμάτων, κι ενώ βρέθηκε όχι μόνο να «χάνει» έργα μετά από σχετικές αποφάσεις του αρμόδιου υπουργείου αλλά και στα πρόθυρα πτώχευσης, η εταιρεία του Πρόδρομου Εμφιετζόγλου, εισέρχεται σε φάση ανασυγκρότησης. Ή τουλάχιστον, αυτό επιχειρεί να επιτύχει. Μάλιστα, φέρεται να έχει ρυθμίσει παλιές υποχρεώσεις, οφειλές σε τράπεζες, Δημόσιο, Ταμεία κ.α. Πλέον, η προσπάθεια εξυγίανσης και επαναφοράς στο «παιχνίδι» θα συνεχισθεί  με την ενίσχυση των ιδίων κεφαλαίων.

Πάντως, η εταιρεία θα κινηθεί και προς αποκατάσταση του εργοληπτικού της πτυχίου (ανώτατης τάξης) που «έχασε» προ ετών, εκκινώντας διαδικασίες «εμπλουτισμού» των απαραίτητων στοιχείων, προϋποθέσεων και δικαιολογητικών, ενώ σημειώνεται ότι σε διαγωνισμούς κατεβαίνει με συνεργάτες που έχουν το λεγόμενο «ισοδύναμο». Ωστόσο, η Μηχανική επιθυμεί να ανακτήσει το πτυχίο της ώστε να μπορεί να κινηθεί αυτόνομα, κάτι βέβαια που θέλει διαδικασίες και χρόνο μέχρι να επιτευχθεί ο στόχος της.

Όπως επίσης, επιθυμεί και να επαναφέρει τη μετοχή στο Χρηματιστήριο, τηρώντας τη σχετική υπόσχεση που έχει δώσει στους μετόχους της στα τέλη Νοεμβρίου του 2018, όταν και τέθηκε εκτός ΧΑ λόγω των σημαντικών προβλημάτων που είχε που δεν επέτρεπαν την τήρηση των προϋποθέσεων παραμονής. Όμως, η διοίκηση της Μηχανικής έχει ως στόχο την επάνοδό της στο ταμπλό μέσω μιας νέας διαδικασίας εγγραφής στο Χρηματιστήριο, παράλληλα με την οικονομική εξυγίανση και την κεφαλαιακή ενδυνάμωση, και όταν πληρούνται οι σχετικές προϋποθέσεις.  

Να σημειωθεί ότι τελευταία η Μηχανική έχει εμφανιστεί σε διαδικασίες και φάσεις διαγωνισμών, κυρίως κτιριακών ΣΔΙΤ (π.χ. η νέα «στέγη» της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, τα σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία κ.α.), ενώ έχει τεχνογνωσία και σε ενεργειακά έργα, όπως και σε οδικά-σιδηροδρομικά κ.α.  Πάντως, μάλλον για την ώρα δεν εστιάζει σε διαγωνισμούς του δημοσίου αλλά σε παραχωρήσεις-ΣΔΙΤ, σε real estate και ενεργειακά.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.