Ελλάδα
02-07-2021 | 15:17

Ν. Κουρέτας (Αττικό Μετρό): Το Μετρό επεκτείνεται προς Γλυφάδα, Καλλιθέα, Ίλιον, Εθνική Οδό

Ν. Κουρέτας (Αττικό Μετρό): Το Μετρό επεκτείνεται προς Γλυφάδα, Καλλιθέα, Ίλιον, Εθνική Οδό
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Τις νέες μελέτες για τις επεκτάσεις του Μετρό της Αθήνας, που «κλείνει τριάντα χρόνια ζωής» ανακοίνωσε ο κ. Νικόλαος Κουρέτας, Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό, από το βήμα του 4ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών – ITC 2021.

Αρχικά αναφέρθηκε στην περίφημη Γραμμή 4 (προ ημερών υπεγράφη η ά φάση, δηλαδή το Τμήμα από το Άλσος Βεΐκου προς το Γουδή) σημειώνοντας ότι θα μετακινούνται καθημερινά 340.000 επιβάτες. Επίσης, ανέφερε ότι τα πρώτα εργοτάξια θα ξεκινήσουν από τα άκρα της Γραμμής, ενώ επανέλαβε ότι θα ολοκληρωθεί η επέκταση της Γραμμής 3 Μανιάτικα – Πειραιάς ως το καλοκαίρι του 2022 (απομένουν 3 σταθμοί).

Ο κ. Κουρέτας ανακοίνωσε επίσης την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον, με τρεις νέους σταθμούς μήκους 4 χλμ., η οποία εκτιμάται ότι θα δημοπρατηθεί την άνοιξη του 2022, ύψους 300-350 εκατ. ευρώ. Στο τμήμα αυτό έχει προχωρήσει η χάραξη, τοπογραφικές/γεωλογικές/γεωτεχνικές μελέτες, ενώ έπονται αρχιτεκτονικές και άλλες.

Επιπλέον έχουν ήδη ξεκινήσει οι μελέτες για τις επεκτάσεις της Γραμμής 4 Άλσος Βεΐκου – Πετρούπολη με προϋπολογισμό 600 εκατομμύρια ευρώ, Γουδή – Μαρούσι – Εθνική Οδός και Ευαγγελισμός – Υμηττός.

Επιπρόσθετα, η Αττικό Μετρό, όπως ανέφερε ο κ. Κουρέτας, μελετά την επέκταση της Γραμμής 1 προς Καλλιθέα και Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος με τέσσερις σταθμούς, συνολικού ύψους 450 εκατομμυρίων, αλλά και επέκταση της Γραμμής 2 προς τη Γλυφάδα, με τρεις σταθμούς και με προϋπολογισμό 300 εκατομμύρια ευρώ.

Για τον κλάδο προς Καλλιθέα σημείωσε ότι έχουν γίνει κάποιες πρώτες μελέτες χάραξης ενώ, όπως ανέφερε ο επικεφαλής της Αττικό Μετρό, «ξεκινάνε οι τοπογραφικές, γεωλογικές μελέτες». Για την επέκταση προς Γλυφάδα ολοκληρώθηκε η χάραξη και η Αττικό Μετρό προχωρά στις επόμενες μελέτες.

Τέλος, μιλώντας για το ζήτημα των αρχαίων στο σταθμό Βενιζέλου στο Μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Κουρέτας δήλωσε ότι: «Δε σχολιάζουμε ούτε κρίνουμε τις αποφάσεις της δικαιοσύνης» και πρόσθεσε ότι: «Είμαστε η μοναδική εταιρεία στην Ελλάδα που έχει εμπειρία κατασκευής μέσα σε αρχαιολογικούς χώρους και το έχουμε αποδείξει». Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «εάν δεν είχε γίνει το έργο Μετρό του Πειραιά δε θα είχαν έρθει στο φως χιλιάδες αρχαιολογικά ευρήματα» και αναφέρθηκε στις αποσπάσεις και επανατοποθετήσεις αρχαιοτήτων από το σταθμό Αγία Σοφία, καθώς και κατά τη διάρκεια των έργων στο Μετρό του Πειραιά και της Αθήνας.

Για τη Θεσσαλονίκη σημείωσε ότι προβλέπονται, εκτός της βασικής γραμμής (13 σταθμοί, 9,6 χλμ. μήκος) και της επέκτασης προς Καλαμαριά (5 σταθμοί), και άλλες επεκτάσεις π.χ. ανατολικά προς αεροδρόμιο ή και Δυτικά (σημείωσε ότι σχετικά σύντομα θα υπογραφεί έναρξη διαδικασιών).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.