Αυτοκίνητο
05-02-2020 | 17:58

Οι 10 μάρκες αυτοκινήτων με τη μεγαλύτερη αξία παγκοσμίως

Μοιράσου το
Οι 10 μάρκες αυτοκινήτων με τη μεγαλύτερη αξία παγκοσμίως

Η ετήσια έρευνα της Brand Finance για τις 500 μάρκες με τη μεγαλύτερη αξία, περιλαμβάνει φυσικά και όλες τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Με τον τίτλο Global 500 2020, η Brand Finance διενεργεί κάθε χρόνο μια έρευνα για την αξία των παγκόσμιων brand, η οποία δεν αφορά μόνο τη χρηματιστηριακή αποτίμησή τους. Περιλαμβάνει τη συνολική αξία της κάθε μάρκας -εκφρασμένη σε δις δολάρια- με έμφαση στην παγκόσμια ισχύ που διαθέτει και την αναγνώρισή της από το κοινό. 

Μια μάρκα με ισχυρή παγκόσμια παρουσία αποτελεί τεράστιο περιουσιακό στοιχείο και έχει αξία που πολλές φορές ξεπερνούν τα αντικειμενικά οικονομικά μεγέθη. Αυτό αποδεικνύεται καθημερινά, καθώς αυτοκινητοβιομηχανίες στα πρόθυρα της χρεοκοπίας κατάφεραν, με τη δυναμική της μάρκας, να αντλήσουν τεράστια κεφάλαια και να επιβιώσουν, τόσο πρόσφατα όσο και στο παρελθόν. Μεταξύ πολλών άλλων οι βρετανικές Lotus και Aston Martin, καθώς και η αμερικανική Chrysler, αποτελούν τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα.

Ας δούμε όμως ποιες μάρκες βρέθηκαν στο top ten της παγκόσμια αποτίμησης της αξίας τους και πως αυτή εκφράζεται σε δις δολάρια.

Δύο θέσεις κέρδισε η γερμανική μάρκα ανάμεσα στις 500 ισχυρότερες σε σχέση με το 2019 και η αποτίμησή της ανέβηκε από τα 60,355 δις δολάρια στα 65,041. Παραμένει πρώτη, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, από όλες τις μάρκες αυτοκινήτων.

Η ιαπωνική Toyota δεν διακρίνεται μόνο στις πωλήσεις, στις οποίες πάντα έχει να αντιμετωπίσει το VW Group για την πρώτη θέση παγκοσμίως, αλλά και στην αξία του ονόματος. Βελτίωσε τη θέση της, 15η από 17η το 2019, όπως και την αποτίμησή της, στα 58,076 δις δολάρια, από 52,291 του 2019.

Τρίτη μεν αλλά με τεράστια δυναμική, η VW βελτίωσε και αυτή τη θέση της το 2020, καθώς ανέβηκε από την 27η στην 25η θέση και κλείνει έτσι το top3 στις μάρκες αυτοκινήτων. Η αποτίμησή της είναι 44,897 δις δολάρια.

Μπορεί σε πωλήσεις να είναι κάτω από τη δεκάδα η BMW σε παγκόσμιο επίπεδο, η αξία της μάρκας όμως διατηρείται στα ύψη, παρότι χάθηκε μια θέση 30η από 29η, σε σχέση με το 2019. Η αποτίμηση ανέρχεται στο 40,483 δις.

Ράλι ανόδου πραγματοποίησε η ιαπωνική Mitsubishi, από τη θέση 57 στη θέση 35 της λίστας των 500 πιο ισχυρών brand παγκοσμίως. Έτσι, μάλλον απρόσμενα για τη φήμη της στη χώρα μας, κλείνει το top 5 των πιο ισχυρών μαρκών αυτοκινήτου, με αποτίμηση 37,652 δις δολάρια.

Η Porsche δεν θα μπορούσε να λείπει από τη λίστα αυτή και αποτελεί τρανό παράδειγμα ότι ο όγκος πωλήσεων δεν είναι προαπαιτούμενο μια ισχυρής μάρκας. Έκτη ανάμεσα σε μάρκες – εμπορικούς κολοσσούς, έχει αποτίμηση 33,911 δις δολάρια.

Ακόμα μια ιαπωνική μάρκα που έχει κερδίσει την καρδιά δισεκατομμυρίων οδηγών στον πλανήτη. Από τη θέση 60 το 2019 βρέθηκε στη θέση 45 το 2020 και 7η ανάμεσα στις μάρκες αυτοκινήτων, με αποτίμηση 33,102 δις δολάρια.

Ένα εξαιρετικό -και πραγματικό- success story: H κορεατική μάρκα έμεινε σταθερή σε σχέση με πέρυσι και ξεπερνά σε αξία πολλές παραδοσιακές δυνάμεις του χώρου, με αποτίμηση 20,148 δις δολάρια.

Η μόνη από τις πάλαι ποτέ Big 3 (GM, Ford, Chrysler) αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ, που κατάφερε να μπει στο top 10. Είναι άλλωστε και η μόνη που κατάφερε να ξεπεράσει με τις λιγότερες απώλειες τη μεγάλη οικονομική κρίση του 2008. Η αποτίμηση στα 18,515 δις δολάρια σίγουρα υπολείπεται της πραγματικής δυναμικής της.

Η τέταρτη ιαπωνική μάρκα που κλείνει το top 10 στην κλίμακα αξιολόγησης, αποδεικνύει το συνολικά καλό όνομα των Ιαπώνων κατασκευαστών στην παγκόσμια αγορά. Έχασε μερικές θέσεις στη γενική κατάταξη λόγω των προβλημάτων ηγεσίας εντός του 2019, ωστόσο παραμένει ισχυρή με αποτίμηση 17,916 δις δολάρια.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.