Πέντε επαναστατικά μοντέλα, που απέτυχαν όμως οικτρά

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πέντε επαναστατικά μοντέλα, που απέτυχαν όμως οικτρά
Μερικά αυτοκίνητα δεν πέτυχαν εμπορικά, επειδή βρίσκονταν μπροστά από την εποχή τους και έτσι προκάλεσαν μεγάλες ζημιές στις μάρκες τους, καθώς δεν έγιναν αποδεκτά από το κοινό.

Η επιτυχία ενός αυτοκινήτου δεν εξαρτάται μόνον από τις προδιαγραφές του. Στην ιστορία της αυτοκίνησης έχουν υπάρξει μοντέλα με καινοτόμα χαρακτηριστικά, τα οποία ωστόσο απέτυχαν επειδή λανσαρίστηκαν σε λάθος χρονικό σημείο και το αγοραστικό κοινό, δεν ήταν ακόμη σε θέση να εκτιμήσει τα προσόντα τους. Κάποιες φορές επίσης είχαμε και περιπτώσεις αυτοκινήτων με πρωτοποριακό χαρακτήρα, τον οποίο απλά δεν πρόβαλλαν όσο έπρεπε οι ίδιοι οι κατασκευαστές τους. Ετσι εξελίχθηκαν σε οικονομικό φιάσκο για τις μητρικές εταιρείες τους, οι οποίες διέκοψαν πρόωρα τη ζημιογόνα παραγωγή τους.

Το insider.gr παρουσιάζει πέντε τέτοιες περιπτώσεις μοντέλων με καινοτόμα στοιχεία, τα οποία λανσαρίστηκαν μεταξύ 1948 και 2003, όμως είχαν άδοξο τέλος και δεν εκτιμήθηκαν ποτέ, όσο θα τους άξιζε πραγματικά.

To 1948 έμοιαζε το Torpedo – που ονομαζόταν επίσημα Tucker 48 – σαν όχημα από άλλον πλανήτη σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της εποχής. Το φουτουριστικό μοντέλο διέθετε – μεταξύ άλλων – κεντρικό προβολέα, που έστριβε όπως οι τροχοί, δισκόφρενα σε όλους τροχούς και ζώνες ασφαλείας. Το αυτοκίνητο με τον εξακύλινδρο μπόξερ κινητήρα ήταν τόσο ανατρεπτικό, ώστε δεν το ήθελε…κανένας, οπότε η καριέρα του έληξε άδοξα μετά από μία παραγωγή μόλις 51 κομματιών. Αιτία της πανωλεθρίας ήταν οι ανεπαρκείς οικονομικοί πόροι της μητρικής εταιρείας, αλλά και η επίθεση που δέχθηκε από τους τρεις αυτοκινητιστικούς κολοσσούς των ΗΠΑ, Chrysler, Ford και General Motors, που ποντάριζαν σε παλιομοδίτικα μοντέλα και δεν ήθελαν να μπουν καινοτόμα αυτοκίνητα στην αγορά.

Η ευπάθεια του περιστροφικού κινητήρας Βάνκελ πρώτης γενιάς κατέστρεψε ένα αυτοκίνητο, που δείχνει ακόμη και σήμερα μοντέρνο, ενώ ξεχώριζε με την καταπληκτική οδηγική του αίσθηση. Το ντιζάιν του Ro 80 ήταν ο προάγγελος του σφηνοειδούς σχήματος στα μοντέλα της δεκαετίας του 80, όμως δεν κατάφερε να σώσει την καριέρα του αυτοκινήτου. Το 1977 σταμάτησε η παραγωγή του καινοτόμου μοντέλου και αφού είχαν κατασκευαστεί μόνον 37.000 μονάδες συνολικά. Το Ro 80 υπήρξε το κύκνειο άσμα της NSU, η οποία χρεοκόπησε και εξαγοράστηκε από τον όμιλο της Volkswagen.

Πρόκειται για ένα μοντέλο, που απλά δεν προωθήθηκε όπως έπρεπε από τη μητρική εταιρεία. Το Civic IMA κατασκευαζόταν με τετράθυρο αμάξωμα και διέθετε ήπια υβριδική τεχνολογία για εξοικονόμηση καυσίμου. Την ίδια εποχή διαφήμιζε η Toyota το Prius με τυμπανοκρουσίες για τον υβριδικό χαρακτήρα του, όμως η Honda μιλούσε απλά για το σύστημα ΙΜΑ (Ιntegrated Motor Assist), χωρίς να εξηγεί στο κοινό τα οφέλη του. Σήμερα θεωρείται η ήπια υβριδική τεχνολογία κάτι σχεδόν αυτονόητο και βέβαια κανένας δεν θυμάται τον Ιάπωνα πιονιέρο, που σταμάτησε να παράγεται λόγω περιορισμένης ζήτησης το 2006.

Το Α2 έκανε τη δική του επανάσταση χάρη στο αλουμινένιο και αεροδυναμικό αμάξωμα, που εξασφάλιζε χαμηλό βάρος και υψηλή στρεπτική ακαμψία. Το γερμανικό μοντέλο εντυπωσίαζε με μία μινιμαλιστική κατανάλωση 2,99 λίτρων πετρελαίου ανά 100 χλμ./ώρα στην έκδοση με τρικύλινδρο ντιζελοκινητήρα, ωστόσο διέθετε έναν κλειστοφοβικό σχεδιασμό με μικρά παράθυρα και κόστιζε μία περιουσία για τα δεδομένα της εποχής του. Γι αυτό και η Audi διέκοψε την παραγωγή του μετά από μόλις μία εξαετία στα τέλη του 2005 και αφού είχαν κατασκευαστεί μόνον 6.500 τέτοια αυτοκίνητα.

Με το Eagle παρουσίασε η μάρκα American Motors Corporation (AMC) ένα μοντέλο με αμάξωμα στέισον βάγκον, αυξημένη απόσταση από το έδαφος, τετρακίνηση και εξαιρετικές ικανότητες εκτός δρόμου, αλλά και στην άσφαλτο. Ουσιαστικά επρόκειτο για το πρώτο τετρακίνητο μοντέλο ελεύθερου χρόνου (SUV), που διαφοροποιόταν ριζικά από τα κλασικά οχήματα εκτός δρόμου της εποχής. Η τετρακίνηση του Eagle προερχόταν από τη Jeep, η οποία ανήκε τότε στην AMC, όμως οι πωλήσεις του καινοτόμου αυτοκινήτου δεν ξεπέρασαν τις 200.000 σε μία οκταετία, οπότε διακόπηκε οριστικά η παραγωγή του.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

10:43

Alpha Bank - UniCredit: Εμβαθύνουν τη διασυνοριακή συμμαχία - Προώθηση κοινής στρατηγικής ατζέντας

10:41

Οι συχνότερες αιτίες παραπόνων καταναλωτών στις τηλεπικοινωνίες και τις ταχυδρομικές υπηρεσίες

10:37

Κέρδη στις ευρωαγορές με αισιοδοξία για τα επιτόκια

10:35

Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας: 15.000 υποψήφιοι έλαβαν μέρος στις Εξετάσεις

10:19

Καραγκούνης: Σε τελική φάση επεξεργασίας τα διατάγματα για αμίαντο και μόλυβδο

10:17

Ο οίκος Fitch αναβαθμίζει την Τράπεζα Κύπρου σε «BBB»

10:12

Πάνω από 4 φορές υπερκάλυψη για το ομόλογο της Τρ. Πειραιώς: Στο 3,375% το κουπόνι - Η κατανομή

10:05

Συμφωνία για επαναφορά Συλλογικών Συμβάσεων - Δείτε live

10:02

Πληρωμές 13,1 εκατ. ευρώ σε 70.652 παραγωγούς από τον ΟΠΕΚΕΠΕ

10:01

Κικίλιας στον ΙΜΟ: Οι Έλληνες είμαστε άνθρωποι της θάλασσας

09:55

ΔΕΔΔΗΕ: Επενδύσεις 4,87 δισ. ευρώ μέχρι το 2030 - 1,4 δισ. για τους «έξυπνους» μετρητές

09:54

HP: Μέχρι και 6.000 περικοπές θέσεων εργασίας έως το 2028

09:52

Τετράωρη στάση εργασίας σε Μετρό, Ηλεκτρικό και Τραμ το Σάββατο 30 Νοεμβρίου

09:35

ΕΒΕΠ: Σημαντική η νέα Αρχή για την εποπτεία της αγοράς και την προστασία του καταναλωτή

09:24

Οι Έλληνες χάνουν πολλά χρήματα τελικά κυνηγώντας τις προσφορές της Black Friday

09:16

Reuters για Ουκρανία: Το σχέδιο των ΗΠΑ βασίζεται σε non paper - Η προτροπή Γουίτκοφ σε Πούτιν

08:47

Επενδυτική επέλαση 45 εκατ. ευρώ: Η Αγγελάκης χτίζει τη νέα γενιά της ελληνικής πτηνοτροφίας

08:44

Μπλακάουτ στη Λάρισα - Χωρίς ρεύμα η μισή πόλη

08:23

ΓΓ του ΝΑΤΟ για Ουκρανία: Χρειάζονται περαιτέρω διαπραγματεύσεις και επεξεργασία

08:22

Ποιος έχει περισσότερο ανάγκη το Μουντιάλ 2026

08:18

Ποιο νέο 5άστερο τουριστικό project δρομολογείται στην Κρήτη

08:11

Κομισιόν: Οι 7+1 αστερίσκοι για την Ελλάδα - Ποιοι κίνδυνοι απειλούν την ελληνική οικονομία

08:05

Επέκταση του IRIS εκτός συνόρων: Τι σημαίνει για τον Έλληνα καταναλωτή

08:01

Πυρκαγιές: Πώς θα ενισχυθεί η Ελλάδα έως το 2026 - Ο νέος εξοπλισμός της αντιπυρικής θωράκισης

07:57

«Πέφτει» 1 δισ. στην πολυτελή κατοικία, τιμές που θυμίζουν Ντουμπάι, Ίμπιζα - Ο «Romantic Affluent»

07:52

Τι ετοιμάζει ο Κυριάκος και η Mistral - Οι προβλέψεις Καμμένου για το ΠΑΣΟΚ - Η Ράνια ξαναχτυπά Αλέξη

07:45

Τραμπ: Συνάντηση Γουίτκοφ - Πούτιν στη Μόσχα την επόμενη εβδομάδα

07:31

Πρωταγωνιστεί η Πειραιώς στην αγορά χρυσού, εμβαθύνοντας τη συνεργασία με το «The Royal Mint»

07:25

ΑΑΔΕ αντί ΟΠΕΚΕΠΕ: Πώς θα γίνει η μετάβαση στη νέα εποχή των αγροτικών ενισχύσεων

07:20

Data Center: «Πράσινο φως» (υπό όρους) στο project 300 εκατ. των Dromeus/Apto (Pimco) στα Σπάτα

gazzetta
gazzetta reader insider insider