Πέντε επαναστατικά μοντέλα, που απέτυχαν όμως οικτρά

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πέντε επαναστατικά μοντέλα, που απέτυχαν όμως οικτρά
Μερικά αυτοκίνητα δεν πέτυχαν εμπορικά, επειδή βρίσκονταν μπροστά από την εποχή τους και έτσι προκάλεσαν μεγάλες ζημιές στις μάρκες τους, καθώς δεν έγιναν αποδεκτά από το κοινό.

Η επιτυχία ενός αυτοκινήτου δεν εξαρτάται μόνον από τις προδιαγραφές του. Στην ιστορία της αυτοκίνησης έχουν υπάρξει μοντέλα με καινοτόμα χαρακτηριστικά, τα οποία ωστόσο απέτυχαν επειδή λανσαρίστηκαν σε λάθος χρονικό σημείο και το αγοραστικό κοινό, δεν ήταν ακόμη σε θέση να εκτιμήσει τα προσόντα τους. Κάποιες φορές επίσης είχαμε και περιπτώσεις αυτοκινήτων με πρωτοποριακό χαρακτήρα, τον οποίο απλά δεν πρόβαλλαν όσο έπρεπε οι ίδιοι οι κατασκευαστές τους. Ετσι εξελίχθηκαν σε οικονομικό φιάσκο για τις μητρικές εταιρείες τους, οι οποίες διέκοψαν πρόωρα τη ζημιογόνα παραγωγή τους.

Το insider.gr παρουσιάζει πέντε τέτοιες περιπτώσεις μοντέλων με καινοτόμα στοιχεία, τα οποία λανσαρίστηκαν μεταξύ 1948 και 2003, όμως είχαν άδοξο τέλος και δεν εκτιμήθηκαν ποτέ, όσο θα τους άξιζε πραγματικά.

To 1948 έμοιαζε το Torpedo – που ονομαζόταν επίσημα Tucker 48 – σαν όχημα από άλλον πλανήτη σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της εποχής. Το φουτουριστικό μοντέλο διέθετε – μεταξύ άλλων – κεντρικό προβολέα, που έστριβε όπως οι τροχοί, δισκόφρενα σε όλους τροχούς και ζώνες ασφαλείας. Το αυτοκίνητο με τον εξακύλινδρο μπόξερ κινητήρα ήταν τόσο ανατρεπτικό, ώστε δεν το ήθελε…κανένας, οπότε η καριέρα του έληξε άδοξα μετά από μία παραγωγή μόλις 51 κομματιών. Αιτία της πανωλεθρίας ήταν οι ανεπαρκείς οικονομικοί πόροι της μητρικής εταιρείας, αλλά και η επίθεση που δέχθηκε από τους τρεις αυτοκινητιστικούς κολοσσούς των ΗΠΑ, Chrysler, Ford και General Motors, που ποντάριζαν σε παλιομοδίτικα μοντέλα και δεν ήθελαν να μπουν καινοτόμα αυτοκίνητα στην αγορά.

Η ευπάθεια του περιστροφικού κινητήρας Βάνκελ πρώτης γενιάς κατέστρεψε ένα αυτοκίνητο, που δείχνει ακόμη και σήμερα μοντέρνο, ενώ ξεχώριζε με την καταπληκτική οδηγική του αίσθηση. Το ντιζάιν του Ro 80 ήταν ο προάγγελος του σφηνοειδούς σχήματος στα μοντέλα της δεκαετίας του 80, όμως δεν κατάφερε να σώσει την καριέρα του αυτοκινήτου. Το 1977 σταμάτησε η παραγωγή του καινοτόμου μοντέλου και αφού είχαν κατασκευαστεί μόνον 37.000 μονάδες συνολικά. Το Ro 80 υπήρξε το κύκνειο άσμα της NSU, η οποία χρεοκόπησε και εξαγοράστηκε από τον όμιλο της Volkswagen.

Πρόκειται για ένα μοντέλο, που απλά δεν προωθήθηκε όπως έπρεπε από τη μητρική εταιρεία. Το Civic IMA κατασκευαζόταν με τετράθυρο αμάξωμα και διέθετε ήπια υβριδική τεχνολογία για εξοικονόμηση καυσίμου. Την ίδια εποχή διαφήμιζε η Toyota το Prius με τυμπανοκρουσίες για τον υβριδικό χαρακτήρα του, όμως η Honda μιλούσε απλά για το σύστημα ΙΜΑ (Ιntegrated Motor Assist), χωρίς να εξηγεί στο κοινό τα οφέλη του. Σήμερα θεωρείται η ήπια υβριδική τεχνολογία κάτι σχεδόν αυτονόητο και βέβαια κανένας δεν θυμάται τον Ιάπωνα πιονιέρο, που σταμάτησε να παράγεται λόγω περιορισμένης ζήτησης το 2006.

Το Α2 έκανε τη δική του επανάσταση χάρη στο αλουμινένιο και αεροδυναμικό αμάξωμα, που εξασφάλιζε χαμηλό βάρος και υψηλή στρεπτική ακαμψία. Το γερμανικό μοντέλο εντυπωσίαζε με μία μινιμαλιστική κατανάλωση 2,99 λίτρων πετρελαίου ανά 100 χλμ./ώρα στην έκδοση με τρικύλινδρο ντιζελοκινητήρα, ωστόσο διέθετε έναν κλειστοφοβικό σχεδιασμό με μικρά παράθυρα και κόστιζε μία περιουσία για τα δεδομένα της εποχής του. Γι αυτό και η Audi διέκοψε την παραγωγή του μετά από μόλις μία εξαετία στα τέλη του 2005 και αφού είχαν κατασκευαστεί μόνον 6.500 τέτοια αυτοκίνητα.

Με το Eagle παρουσίασε η μάρκα American Motors Corporation (AMC) ένα μοντέλο με αμάξωμα στέισον βάγκον, αυξημένη απόσταση από το έδαφος, τετρακίνηση και εξαιρετικές ικανότητες εκτός δρόμου, αλλά και στην άσφαλτο. Ουσιαστικά επρόκειτο για το πρώτο τετρακίνητο μοντέλο ελεύθερου χρόνου (SUV), που διαφοροποιόταν ριζικά από τα κλασικά οχήματα εκτός δρόμου της εποχής. Η τετρακίνηση του Eagle προερχόταν από τη Jeep, η οποία ανήκε τότε στην AMC, όμως οι πωλήσεις του καινοτόμου αυτοκινήτου δεν ξεπέρασαν τις 200.000 σε μία οκταετία, οπότε διακόπηκε οριστικά η παραγωγή του.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

09:38

Παπαθανάσης: Δράσεις ενδυνάμωσης και προώθησης της ισότητας των φύλων σε τρία επιπλέον ΑΕΙ της χώρας, μέσω ΕΣΠΑ

09:32

Διπλωματική ένταση με φόντο τα... θαλασσινά: Η Κίνα αναστέλλει ξανά τις εισαγωγές από την Ιαπωνία

09:25

Πορτρέτο του Κλιμτ το 2ο ακριβότερο έργο που δημοπρατήθηκε ποτέ

09:18

Συμφωνίες ΗΠΑ - Σαουδικής Αραβίας για πυρηνική ενέργεια και πώληση F-35

09:13

Βρετανία: Μικρή αποκλιμάκωση του πληθωρισμού στο 3,6% τον Οκτώβριο

08:58

ΗΠΑ: Πράσινο φως από το Κογκρέσο για τη δημοσιοποίηση των αρχείων του Τζέφρι Έπστιν

08:45

Η παγκόσμια αύξηση στην κατανάλωση υπερεπεξεργασμένων τροφίμων απειλεί τη δημόσια υγεία

08:36

Εορταστικό ωράριο: Πότε ξεκινά - Οι Κυριακές με ανοιχτά καταστήματα

08:33

Με γεμάτες... τσέπες έφυγε από την Under Armour ο Στεφ Κάρι

08:31

ΕΟΠΥΥ: Απάτη 12 εκατ. ευρώ με παράνομες συνταγογραφήσεις - Πρόστιμα σε γιατρούς και φαρμακεία

08:26

Χατζηδάκης για το λιμάνι της Ελευσίνας: «Η χώρα μας δεν μπορεί να αποκρούει προτάσεις»

08:23

Σε ιστορικό χαμηλό επίπεδο το χρέος των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων

08:20

Μισθός 704 ευρώ για εξάωρη εργασία, χωρίς ηλικιακό όριο και με μόνο κριτήριο την ανεργία

08:14

Η «θερμοκρασία» των πόλεων: Η Ελλάδα σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη

08:14

Λιανεμπόριο: Πρωτοβουλίες για την πιστοποίηση των e-shops μικρών επιχειρήσεων

07:58

Black Friday: Αγορές με... μέτρο σε συγκεκριμένες κατηγορίες ηλεκτρικών κι ηλεκτρονικών συσκευών

07:54

Η Πολωνία απογείωσε εσπευσμένα μαχητικά εν μέσω πληγμάτων της Ρωσίας στην Ουκρανία

07:42

Παράταση χρονοδιαγράμματος στο οδικό ΣΔΙΤ «Καλαμάτα - Μεθώνη» - Έρχονται αποζημιώσεις στον ανάδοχο (Aktor)

07:35

Συντάξεις εξπρές από το 2026 - Όλη η ασφαλιστική ιστορία με λίγα κλικ

07:32

ΔΕΗ: Eπενδυτικό μπαράζ σε τέσσερις πυλώνες - Σήμερα το Στρατηγικό Σχέδιο

07:30

Οι προτάσεις Κυριάκου σε ένα νέο τουρίστα - Η χαμένη τιμή του ρεβυθιού - Ο αποχαιρετισμός του Κορωνάκη στον Φλαμπουράρη

07:21

Πώς θα είναι ο νέος υπερσύγχρονος Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου - Η πρόοδος, ο ορίζοντας λειτουργίας, τα σχέδια

07:16

Φωτιά τα πρόστιμα για IRIS - Δεύτερη ευκαιρία για εξώδικη επίλυση διαφορών με κούρεμα προστίμων

07:10

Τι πουλάει στη Black Friday - Το μεγάλο ξεπούλημα των crypto - Με το βλέμμα στο Λονδίνο

23:55

Ποια Ελληνίδα εξελέγη στο Δικαστήριο Επίλυσης Διαφορών του ΟΗΕ

23:45

Επιστολή Χάρη Δούκα στον πρόεδρο της ΠΟΜΙΔΑ για τα δημοτικά τέλη

23:35

Γερμανία: O Μερτς ζητά ενιαία πρότυπα ασφάλειας στις χριστουγεννιάτικες αγορές

23:20

Λάρισα: Ετοιμάζονται για μπλόκα οι αγρότες - Την Κυριακή οι αποφάσεις

23:14

Σε αρνητικό έδαφος η Wall Street ελέω των μετοχών AI - «4x4» πτωτικό σερί για S&P 500

23:02

Γερμανία: Μερτς και υπουργοί ξοδεύουν χιλιάδες ευρώ για χτένισμα, μακιγιάζ και φωτογράφους

gazzetta
gazzetta reader insider insider