Περί τα 300 εκατ. δολάρια επένδυσε η Goldman Sachs για τη δημιουργία της Apple Card, όμως το όνομα της δεν φαίνεται πουθενά. Μάλιστα, η Apple δηλώνει πως «δημιουργήθηκε από την Apple, όχι από μία τράπεζα».

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Business Insider, η αμερικανική τράπεζα φέρεται να ξόδεψε περί τα 300 εκατ. δολάρια για τη δημιουργία της κάρτας, «προσφέοντας» μάλιστα τις υπηρεσίες χιλιάδων εργαζομένων της, για να καταφέρει να ολοκληρωθεί το project εντός προθεσμίας.

«Γιατί όμως  ο κατασκευαστής των iPhone παρουσίασε την κάρτα με το σλόγκαν 'δημιουργήθηκε από την Apple, όχι από μία τράπεζα';» αναρωτιέται η Wall Street Journal.

δ

Μάλιστα, στο σχετικό δημοσίευμα η WSJ αποκαλύπτει το παρασκήνιο της συνεργασίας, χωρίς όμως να αποκαλύπτει το λόγο ή τη ρήτρα που δίνει στην Apple το «πάνω χέρι» επί της Goldman Sachs.

Το παρασκήνιο:

  • Η Goldman Sachs συμφώνησε να «διαγράψει» τις χρεώσεις για τις καθυστερημένες πληρωμές οφειλών.
  • Η Goldman Sachs συμφώνησε να μην «πουλήσει» τα δεδομένα των χρηστών/πελατών της. Μία από τις σταθερές πηγές εσόδων της.
  • Η Goldman Sachs συμφώνησε στις απαιτήσεις της Apple, να χρησιμοποιείται το logo της τεχνολογικής εταιρείας και να μειώθούν στο ελάχιστο οι τραπεζικοί όροι που συνηθίζεται να υπάρχουν στους μηνιαίους λογαριασμούς.
  • Η Goldman Sachs ξόδεψε περί τα 300 εκατ. δολάρια για την κατασκευή της κάρτας.
  • Η Goldman Sachs ανέθεσε σε χιλιάδες εργαζόμενους της να δουλέψουν στο project για τη δημιουργία της κάρτας, ώστε να μην χαθεί η προθεσμία, με αποτέλεσμα να καθυστερήσουν άλλα προγράμματα της τράπεζας.
  • Η Goldman Sachs αρνήθηκε να χρεώνει το ίδιο επιτόκιο σε όλους τους χρήστες της κάρτας, χωρίς να λαμβάνει υπόψιν το πιστωτικό προφίλ του χρήστη.

Και μετά από όλα αυτά, αναφέρει το δημοσίευμα της Wall Street Journal, πως στην παρουσίαση της Apple Card τον Αύγουστο, δεν επιτράπηκε η είσοδος στα κεντρικά της Apple, σε στελέχη της Marcus, της θυγατρικής της Goldman Sachs, που είχαν αναλάβει το project.